Jump to content
IGNORERAD

"Barnens bästa kompis pappa har tagit hem en thaitjej"


swedenfarang

Recommended Posts

Oregistrerad

Quote

vad har Gubben för betänkligheter när han utnytjar en barlady från pattis sen om hon e lao thai eller från kambodja , e ba o tömma påsen eller finns nått annat med i bilden, frågas ???

Han utnyttjar inte, han nyttjar.

Hon tar rimlig betalning för sitt slit. Även om det är gubben själv som står för det hårda arbetet. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • Farang

    10

  • swedenfarang

    10

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

swedenfarang

Durian: Hehehehe  :D:great:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

vad har Gubben för betänkligheter när han utnytjar en barlady från pattis sen om hon e lao thai eller från kambodja , e ba o tömma påsen eller finns nått annat med i bilden, frågas ???

Jag tittar bara på mig själv, Mango, vad du har för betänkligheter får stå för dig.

Jag försöker att visa kvinnan respekt och jag tycker väl jag har lyckats bra med det eftersom damerna var villiga att fortsätta att följa med mig hem, mot betalning givetvis. :whistle::whistle: En av tjejerna hade jag nog halva tiden totalt, vad hon hade kan jag inte gå in på här men så mycket kan jag skriva att hon var någonting utöver det vanliga. Hon följde mig förresten upp til BKK´s flygplats och vinkade av mig. Jag betalade Taxin ner till Pattaya igen och även barfine + 1000 THB så hon inte behövde gå tillbaks den natten. Sån är jag.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben stor chans atthon gick tillbaka iallafall. Det är ju där hon har sina så kallade vänner och så vill hon nog leta upp en ny kund i baren.

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag försöker att visa kvinnan respekt och jag tycker väl jag har lyckats bra med det eftersom damerna var villiga att fortsätta att följa med mig hem, mot betalning givetvis. :whistle::whistle:

Det är har mer att göra med Pattayas affärsidé än respekt ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du allt rätt i Herr Farang..

Det är nog inte många bartjejer som följer med hem gratis...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hon följde mig förresten upp til BKK´s flygplats och vinkade av mig.

Är inte det en annan av affärsidéerna? Har för mig, att cyniska torskar på Stickmans har förtäljt, om hur damerna hänger med ända till flyget, för att inte gubbarna skall spendera sina sista bhat på någontingt dumt, utan istället ge dem till henne innan de går ombord på planet. :whistle:

Kanske expertisen på MPR kan berätta huruvida det är riktigt.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Highlander

Du har ju rätt Ut att dom följer med ,

å sen har jag inte blivit kvitt hon! :mdr:

Mvh

    Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

jag måste missat något eller korkad är jag. Min tirac  försöker jag ge pengar hela tiden. men kontot miskar aldrig. Hur kommer det sig. Är jag totalt puckad eller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag måste missat något eller korkad är jag. Min tirac  försöker jag ge pengar hela tiden. men kontot miskar aldrig. Hur kommer det sig. Är jag totalt puckad eller.

:whistle: Hon kanske förväxlat korten mellan farangerna så nån annans konto minskar destomer :bag:

Baa (ra skojar)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag måste missat något eller korkad är jag. Min tirac  försöker jag ge pengar hela tiden. men kontot miskar aldrig. Hur kommer det sig. Är jag totalt puckad eller.

Ja, du är totalt puckad!

Eller så tjänar du tillräckligt mycket...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

På fråga ett svarar jag. jag tjänar inte så bra . det vet tirac.

På fråga två. svarar jag, var för försvinner inte pengarna från kontot. jag vill så gärna att tiracen får lite slantar.

Jag fattar ingenting. Lite pluring bör och och vill  hon ha. men det kommer hoppas jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På fråga ett svarar jag. jag tjänar inte så bra . det vet tirac.

På fråga två. svarar jag, var för försvinner inte pengarna från kontot. jag vill så gärna att tiracen får lite slantar.

Jag fattar ingenting. Lite pluring bör och och vill  hon ha. men det kommer hoppas jag

Don't worry.

MVH

Baa

PS Du kan få min tjejs kontonummer också, kommer garanterat att ge verkan DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På fråga två. svarar jag, var för försvinner inte pengarna från kontot. jag vill så gärna att tiracen får lite slantar.

Jag fattar ingenting. Lite pluring bör och och vill  hon ha. men det kommer hoppas jag

Här är en bra länk om du vill tömma ditt konto

http://www.skickapen...nu/se/home.aspx

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Som alla säger. jag förstår ingenting. Har tiracen tappat koden eller klarar hon inte ATM maskinen.Jag är tacksam. För det kostnar mig NADA just nu. Men hon vill att jag sänder lite pluring. Vilket jag gärna gör

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Personligen så brukar jag själv avkräva en femhundring när damerna skall till och börja flirta med mig i barerna.

Needless to say så har det inte blivit så mycket ligga mys i Pattaya.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Vill börja med att be om ursäkt om jag har sårat någon på forumet med mitt senaste uttalande!  :wai:

Jag är en  känslosam människa tyvärr alltför. HansG och jag har talat ut idag, vi talade verkligen ut och la alla kort på bordet. Både han och jag har brister men nu ska de fixas till.

Min pappa bryr sig av mina val utav pojkvänner. När jag bodde i Spanien för något år sedan så tog han en flygstol ner och hämtade hem mig för han tyckte att mitt förhållande var destruktivt. Men ett år senare hade jag en reunion med mitt ex och lööööööööve skapades på nytt. Det höll i ytterligare två år. Min far hade åsikter om det hela som i slutändan var riktiga. Lika rädd är jag om min pappa som han är om mig. Jag dras till araber och de är väl också kontroversiellt? Jag om någon kan prata om fördommar jag har upplevt!

Aldrig har jag klagat indirekt på thailändska kvinnor. Jag menar bara att de har oftast inget annat val än att hitta en farang!! Jag  har bara ifrågasatt svenska mäns syn på sig själva om de tror att de har förvandlats till Brad Pitt på flyget från Swe-Thai. Och det är därför de får napp flera gånger dagligen...

Att ett forum kan ge en svår ångest och panikattacker det kan jag skriva under på. Detta inlägg är från hjärtat från mig och hoppas nu att vi kan utbyta tankar i andra trådar och lägga ner denna diskussion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Vill börja med att be om ursäkt om jag har sårat någon på forumet med mitt senaste uttalande!  :wai:

Det är mänskligt att fela.

Quote

Jag är en  känslosam människa tyvärr alltför. HansG och jag har talat ut idag, vi talade verkligen ut och la alla kort på bordet. Både han och jag har brister men nu ska de fixas till.

Mycket kul att höra!

Quote

Min pappa bryr sig av mina val utav pojkvänner. När jag bodde i Spanien för något år sedan så tog han en flygstol ner och hämtade hem mig för han tyckte att mitt förhållande var destruktivt. Men ett år senare hade jag en reunion med mitt ex och lööööööööve skapades på nytt. Det höll i ytterligare två år. Min far hade åsikter om det hela som i slutändan var riktiga. Lika rädd är jag om min pappa som han är om mig. Jag dras till araber och de är väl också kontroversiellt? Jag om någon kan prata om fördommar jag har upplevt!

Hell yeah! Interracial FTW! Aherm..

Men ja, du har nog fått höra både det ena och det andra förstår jag.

Quote

Aldrig har jag klagat indirekt på thailändska kvinnor. Jag menar bara att de har oftast inget annat val än att hitta en farang!! Jag  har bara ifrågasatt svenska mäns syn på sig själva om de tror att de har förvandlats till Brad Pitt på flyget från Swe-Thai. Och det är därför de får napp flera gånger dagligen...

Detta är en diskussion som jag tror att många skulle må bra utav. Det finns de som nöjer sig med att ha sina plånböcker som enda attraktionskraft, men jag tror inte många skulle vilja skriva under på det, eller?

Men sedan är det så att samma kultur och normer gäller inte i Thailand som gäller här, så viss skillnad föreligger, även om den inte är så abnorm som många kan tro.

Att Thailändska kvinnor oftast eller ens ofta skulle ha någon form utav nöd utav en välbergad och blek herre är långt ifrån verkligheten. Det finns dock de kvinnor som väljer att gå den vägen, men det gör det på stureplan med.

Quote

Att ett forum kan ge en svår ångest och panikattacker det kan jag skriva under på. Detta inlägg är från hjärtat från mig och hoppas nu att vi kan utbyta tankar i andra trådar och lägga ner denna diskussion!

En studie (gjord i England om jag inte missminner mig), har påvisat att för barn födda -90 och frammåt, så är det som händer på internet "verkligt". Att bli attackerad på ett forum närmar sig alltså numera att bli detsamma på busshållplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Norrman berättade en historia om sitt o damens gemensamma konto, satte in 80000 Thb på kontot för vissa gemensamma räkningar som skulle komma innom en snar framtid , blev lämnad på Hkt,s flygplats 20 efter de va saldot 0 på kontot, hör o häpna förklaringen va att uttags avgiften på hemma i byn e mycket dyrare en på bankerna i Phuket... O inga räkningar blev betalda så han fick öppna pungen engång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill börja med att be om ursäkt om jag har sårat någon på forumet med mitt senaste uttalande!  :wai:

Jag är en  känslosam människa tyvärr alltför. HansG och jag har talat ut idag, vi talade verkligen ut och la alla kort på bordet. Både han och jag har brister men nu ska de fixas till.

Min pappa bryr sig av mina val utav pojkvänner. När jag bodde i Spanien för något år sedan så tog han en flygstol ner och hämtade hem mig för han tyckte att mitt förhållande var destruktivt. Men ett år senare hade jag en reunion med mitt ex och lööööööööve skapades på nytt. Det höll i ytterligare två år. Min far hade åsikter om det hela som i slutändan var riktiga. Lika rädd är jag om min pappa som han är om mig. Jag dras till araber och de är väl också kontroversiellt? Jag om någon kan prata om fördommar jag har upplevt!

Aldrig har jag klagat indirekt på thailändska kvinnor. Jag menar bara att de har oftast inget annat val än att hitta en farang!! Jag  har bara ifrågasatt svenska mäns syn på sig själva om de tror att de har förvandlats till Brad Pitt på flyget från Swe-Thai. Och det är därför de får napp flera gånger dagligen...

Att ett forum kan ge en svår ångest och panikattacker det kan jag skriva under på. Detta inlägg är från hjärtat från mig och hoppas nu att vi kan utbyta tankar i andra trådar och lägga ner denna diskussion!

Bra att du inser att du kanske inte var helt rätt ute när du drog alla över en kam bara för att ett par stycken kanske förtjänar en känga.  :great:

En annan sak du nog genast bör beakta är att det finns gott om thailändska kvinnor som är långt rikare och mer välutbildade än vad medelsvensson är. Så att inbilla sig att alla thailändskor är fattiga, desperata och olyckliga är ungefär lika klyftigt som att tro att alla svenskor är rika, lyckliga och attraktiva för män.

Finns hela spektrat av mer eller mindre attraktiva kvinnor (och män) både här och där.

Den allra snyggaste av dom thailändska prinsessorna, som är snuskigt mycket rikare än dom svenska ditona är gift och har barn med en västerländsk man. Hon skulle nog bli djupt förnärmad om någon inskränkt svensk påstod att hon i sin egenskap av att vara thailändska måste ha gift sig av desperation eller för pengar skull.

Och det där påståendet om "napp flera ggr om dagen" kan man förvisso få även här i Sverige om man vandrar malmskillnadsgatan fram och tillbaka. Gissar att det är dom hojtande tjejerna i turistområdenas barområden du syftar till i din uppskattning och det är väl inte riktigt rättvist mot den stora majoriteten thailändska kvinnor som inte jobbar som pros. Utanför barområdena krävs det väl ungefär lika mycket uppoffring av en svensk kille att hitta en thailändsk tjej som det gör att hitta en svensk tjej i Sverige. Att vinka med fingret och vifta lite med en sedel funkar definitivt lika sällan som det gör att göra samma sak i Sverige.

Hur som helst, kul att du och pappa har talat ut och blivit sams igen. :)

Är aldrig trevligt med konflikter i familjen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

Den allra snyggaste av dom thailändska prinsessorna, som är snuskigt mycket rikare än dom svenska ditona är gift och har barn med en västerländsk man. Hon skulle nog bli djupt förnärmad om någon inskränkt svensk påstod att hon i sin egenskap av att vara thailändska måste ha gift sig av desperation eller för pengar skull.

OK men dom är skilda sedan ganska lång tid tillbaka (1998). Hon fick tillbaka prinsesstiteln efter skilsmässan. Deras som som led av DOWN omkom i tsunamin.

Mr Peter Ladd Jensen från Amerika är definitivt inte barskrapad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Lol, nu kommer man ihåg varför man valde en thailändsk livskamrat :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejdå :) Sjukt fördomsfull är du i varje fall!

...by the way..jag tror nog du behöver ta en fundering till varför fler svenska män väljer att leva med en thailändska istället för en svenska.

Ja efter man läst om Flores & hennes syster så förstår jag varför fler & fler män överger Svenska kvinnor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...