Jump to content
IGNORERAD

"Barnens bästa kompis pappa har tagit hem en thaitjej"


swedenfarang

Recommended Posts

Herr Chang

Ja, Flores kanske har rätt. Men det är väl ändå upp till HansG att bestämma hur han ska göra?

Vad jag förstår är Flores såpass gammal att HansG ansvar för hennes uppväxt har upphört. Så varför ska HansG lyssna på henne?

Om jag hade haft vuxna barn som kritiserat mig för att jag lever med fru Chang hade jag bett dom fara åt helvete. Samma med mina systrar och föräldrar. Det är mitt liv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • Farang

    10

  • swedenfarang

    10

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

Lucy in the sky with diamonds???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Ja, Flores kanske har rätt. Men det är väl ändå upp till HansG att bestämma hur han ska göra?

Vad jag förstår är Flores såpass gammal att HansG ansvar för hennes uppväxt har upphört. Så varför ska HansG lyssna på henne?

Om jag hade haft vuxna barn som kritiserat mig för att jag lever med fru Chang hade jag bett dom fara åt helvete. Samma med mina systrar och föräldrar. Det är mitt liv.

Herr Chang har talat.

Jag är tämligen säker på att Hans står på sig i sitt val utav fästmö/fru.

Jag är därför enbart interesserad utav Flores ståndpunkt och dess ursprung. Är det fördommar som gör henne arg och ledsen, är det kulturklyfta eller har Hans en vedervärdig fru (vilket jag vill understryka att jag på inget sätt antyder)?

Jag är ogillar fördommarna som finns mot Thailand och ser gärna att vi resonerar kring dem litet istället för att elda på de som inte ser skogen för alla träden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Lucy in the sky with diamonds???

Ditt nyvunna drogintresse kanske är någonting vi borde ta ett snack om?

Don't Puff the magic draaaaagon  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är tämligen säker på att Hans står på sig i sitt val utav fästmö/fru.

Jag är därför enbart interesserad utav Flores ståndpunkt och dess ursprung. Är det fördommar som gör henne arg och ledsen, är det kulturklyfta eller har Hans en vedervärdig fru (vilket jag vill understryka att jag på inget sätt antyder)?

Jag är ogillar fördommarna som finns mot Thailand och ser gärna att vi resonerar kring dem litet istället för att elda på de som inte ser skogen för alla träden.

Snusförnuftiga skitunge haha

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Linda hälsar som na na

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Linda hälsar som na na

Hälsa tillbaka!

พ่อเมาไหม พูดมากน่า เตะโทษได้ไหม

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Herr Chang, lätt att säga men svårare att göra om man har något så när normala förhållande inom familjen. I just detta fall är nog alla lite sköra och lätt att ta till överord i sådana situationer.

Inte för att jag är någon familjeterapeut men ett stormigt avslutat förhållande där den vi tycker förfördelade parten plötsligt uppvisar en ny, yngre (kanske snyggare), käresta från en (tyck vad ni vill) så pass kontroversiell kultur som den Thailändska får man nog vara beredd på att även nära och kära kan komma med synpunkter på sina föräldrar. Men att totalt utdöma nägon är en familjesocial katastrof, finns nog väldigt få som inte ångrar sitt beslut, tyvärr i många fall vid begravning och då är det ju för sent.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon hälsar nåt om arvslös, hajjar du vad hon menar?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Ja Herr Chang, lätt att säga men svårare att göra om man har något så när normala förhållande inom familjen. I just detta fall är nog alla lite sköra och lätt att ta till överord i sådana situationer.

Inte för att jag är någon familjeterapeut men ett stormigt avslutat förhållande där den vi tycker förfördelade parten plötsligt uppvisar en ny, yngre (kanske snyggare), käresta från en (tyck vad ni vill) så pass kontroversiell kultur som den Thailändska får man nog vara beredd på att även nära och kära kan komma med synpunkter på sina föräldrar. Men att totalt utdöma nägon är en familjesocial katastrof, finns nog väldigt få som inte ångrar sitt beslut, tyvärr i många fall vid begravning och då är det ju för sent.

MVH

Baa

De må eller må inte dessutom vara fel att ta det hela på ett forum, men det sker så mycket glirningar här så att vi lika gärna kan få helhetsbilden klar för oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Durian:

Vad betyder din thailändska mening ovan? :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Durian:

Vad betyder din thailändska mening ovan? :)

Min Thai må vara smårostig efter något år på latsidan.

Den SKALL dock betyda något i stil med "Är pappa full? Han pratar väldigt mycket. Kan du sparka honom i ar*let/straffa honom?" - och var en hälsning till min Thailändska styvmor som jag är mycket nöjd med att ha i familjen.

Sorry, papps

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Ja Herr Chang, lätt att säga men svårare att göra om man har något så när normala förhållande inom familjen. I just detta fall är nog alla lite sköra och lätt att ta till överord i sådana situationer.

Inte för att jag är någon familjeterapeut men ett stormigt avslutat förhållande där den vi tycker förfördelade parten plötsligt uppvisar en ny, yngre (kanske snyggare), käresta från en (tyck vad ni vill) så pass kontroversiell kultur som den Thailändska får man nog vara beredd på att även nära och kära kan komma med synpunkter på sina föräldrar. Men att totalt utdöma nägon är en familjesocial katastrof, finns nog väldigt få som inte ångrar sitt beslut, tyvärr i många fall vid begravning och då är det ju för sent.

MVH

Baa

Ja Baa, det är förvisso lätt att sitta och ha åsikter på ett forum. Hur man egentligen skulle agera i en verklig situation kan man bara spekulera om.

Visst är det trist om man först vid en begravning inser att man gjort fel mot den avlidne.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en anledning till att jag inte skrivit i saken förrän nu och det är att jag omöjligt kan veta om mina sympatier bör gå till Hans, Hans fru eller Flores. Några rader på ett forum kan man ju inte bilda sig en uppfattning av.

Däremot så uppvisar Flores en något omogen sida av sig själv när hon dömmer ut 2500 medlemmar och ett helt folks kvinnor bara för att 2-3 personer i tråden uttalat stöd för hennes pappas sak. Säkert gör hon det i affektion och utan att tänka efter men trots det så måste det nog anses vara både föraktfullt, orättvist och dumt.

Hur som helst så hoppas jag att relationerna ordnar upp sig utanför forumet.

Dokusåpan MPR fortsätter dock...

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans G -Flores.

Att som Farsa och vuxetbarn köpa hus ihop när Far har en ny ung fru är inte nått man får nobelpris för. :kort:

Det är tragiskt att Ni drar era familjeproblem på internet men antagligen är det agerandet en förklaring till att Ni har det som Ni har det i Er relation.

mv

/Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är tragiskt att Ni drar era familjeproblem på internet

mv

/Tomp

Äh, vadå...?! Terapi som terapi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Äh, vadå...?! Terapi som terapi.

Det är definitivt värdefullt att veta att man inte är ensam om att bo med thaidam i Sverige. Och de problem det kan medföra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Det är definitivt värdefullt att veta att man inte är ensam om att bo med thaidam i Sverige. Och de problem det kan medföra.

Herr Chang har talat.

Men vi måste möta Flores med samma förståelse (felaktig eller inte), vart skall hon annars ta vägen för att få stöd? Vill vi se ett forum och community för anhöriga till Svensk-Thailändska förhållanden där fördommarna får frodas friskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ska hon ha stöd trots att hon gång på gång har dömt ut oss som har en thailändsk kvinna? Kanske inte ordagrannt men hennes förakt har ju lyst igenom. Tycker nog att väldigt många har försökt stötta henne här utan något större resultat.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Ska hon ha stöd trots att hon gång på gång har dömt ut oss som har en thailändsk kvinna? Kanske inte ordagrannt men hennes förakt har ju lyst igenom. Tycker nog att väldigt många har försökt stötta henne här utan något större resultat.

Jag tror på att möta fördommar och förakt med ett leende och goda argument för sin sak så långt man kan. Kanske kan vi omvandla Flores till ännu ett till språkrör för kärleks- och förhållandefrihet om vi betedde oss lite bättre mot henne? No offence, Flores.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Har du läst hennes tidigare trådar? Isåfall kan jag rekommendera det. Där har hon bemötts vänligt o förstående av de flesta. Men antar att folk liksom blir less.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Har du läst hennes tidigare trådar? Isåfall kan jag rekommendera det. Där har hon bemötts vänligt o förstående av de flesta. Men antar att folk liksom blir less.

Jag skall se in i saken :)

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Appropå "rasism" och "främlingsfientlighet" :crazy::crazy::crazy:

:whistle::whistle::whistle::whistle:

:great: gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

vad har Gubben för betänkligheter när han utnytjar en barlady från pattis sen om hon e lao thai eller från kambodja , e ba o tömma påsen eller finns nått annat med i bilden, frågas ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...