Jump to content
IGNORERAD

"Barnens bästa kompis pappa har tagit hem en thaitjej"


swedenfarang

Recommended Posts

Jag har aldrig sett något familjebråk på internet förut. Om det hjälper så tycker jag absolut att ni ska fortsätta att kommunicera här. HansGs thailändska äventyr har ju blivit lite av en följetång och jag tror inte att situationen är unik. Tvärtom är det nog ganska vanligt att konflikter uppstår i liknande situationer.

Eftersom det här är ett forum där de flesta har partner från Thailand så är det ju ett utmärkt ställe att vädra sina åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • Farang

    10

  • swedenfarang

    10

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

Guest HansG

Mitt sista inlägg i denna tråd.

Angående huset så har inte lilla flores investerat en svensk krona i detta. Beträffande städningen så används inte damsugare utan min älskling använder sopkvast varje dag. Men när hon gör detta sover flores.  Sen är det inte helt sant att flores erbjudit sig att städa och dom gånger som hon lagat mat är lätt räknade. Hon har betalat 35% av mat och ränta. Övriga kostnader som el och vatten betalar hon 23 %.

Jag är helt övertygad om vem som jag än bor tillsammans med mig så är det inte bra för min flores.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

HansG, som sagt så önskar jag dig lycka till vem du än månde leva ihop med, och skiter i vem som kallat vem för vad...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Nu får du ta och ge dig. Du ljuger. Jag betalar 50 % och det har jag kvitto på. Skruva på huvudet och sluta ljug.

Sopkvasten kanske borde uppdateras hår ligger överallt.

Vill du vara omogen och föra detta interna bråk här så fortsätt.

Nu har jag flyttat och lev ditt eget liv! Jag är rädd om dig och du har själv sagt att du VET att hon har kommit till Sverige för ett bättre liv. Men jag tillåter inte att det sker på min bekostnad!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Jag säger tack och adjö till detta forumet nu.

No money no honey, och alla kan få en brud ifrån Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sopkvasten kanske borde uppdateras hår ligger överallt.

Hår är inte bra, åkte på "butterfly" för ett par år sedan pga det gått för mycket shampo medans tjejen varit borta.

Så hennes hår blev mitt hor som jag åkte dit på...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag säger tack och adjö till detta forumet nu.

Dramaqueen?...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag säger tack och adjö till detta forumet nu.

No money no honey, och alla kan få en brud ifrån Thailand.

Ok kan så vara men... Alla kan inte få en man från Sverige

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hahaha... varför lämna forumet p.g.a. familjeproblem? HansG, fick för mycket sympatier eller?

Dramaqueen, fo tha shizzle!  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej kawasaki,

Visst är det något irriterande att andra svenska män uttrycker intresse för ens thaidam när man inte är i närheten. Skulle dock påstå att 99% försvinner när jag kommer fram och det blir uppenbart att jag är tillsammans med fru Chang.

Jag föredrar dock att se det som ganska smickrande både för mig och fru Chang. Jag gillar att andra svenska män är avundsjuka på mig ;-)

Herr Chang har talat.

Det tragiska är att om din fru hade varit en svensk kvinna hade det aldrig hänt på samma sätt. Jag tycker det är rent ut sagt förd*ävligt att thaitjejer ska behöva stå ut med sådant beteende. Jag tycker gubbarna förtjänar stryk allihopa!

Fast jag måste säga att tjejen råkat även ut för kränkande behandling i Thailand. En full thaiman som satt vid samma bord vid ett gatukök sa något till tjejen som fick henne att bli rätt ledsen. Tjejen vägrade berätta vad han sa, men jag gissar vad det var, men hade inget "bevis". Ynkryggen vägrade svara mig när jag konfronterade honom även om han kunde engelska. Han pratade bara thai med tjejen. Jag var så arg att jag mina händer skakade i en kvart efter att vi lämnat stället. Måste erkänna att jag var väldigt nära att gå till fysisk angrepp, och om jag ska vara ärlig, så ångrar jag att jag inte gjorde det. Blir fortfarande rasande när jag tänker på situationen.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången frun var här i Sverige på besök var våren 2001.

Relativt nytt förhållande, roliga frågor som: Varför är träden döda? Och andra trevliga och mindre trevliga händelser inträffade den här första (och nästan sista) resan till Sverige.

Detta inlägg handlar om ett av de mindre trevliga händelserna.

Fredagskväll och dags att gå på ett svenskt disco, i Södertälje, men än dock.

Vi hinner inte mer än ställa oss vid baren beställa ett par hallonsaft och gå till nåt strategiskt bra ställe för att titta på hur det går till på ett svenskt disco förens en kille kommer fram och börjar antyda en del saker om min fru (som inte blev min "fru" förens Juli 2002) som inte är riktigt husrena.

Jag föreslår på en neandertalares svenska att han kan dra, men han vänder detta på ett ganska smidigt sätt genom att säga: We ska speak english så alla understand at the bord. Och på så sätt har han fått upp frugans ögon och hon undrar nu vad vi pratar om.

Han fortsätter med ord i stil med: Jag vet varför du är här, du är här för att du vill byta med nån i kväll. Precis som jag.

Jag har en tjej - du har en tjej. Ska vi bytlånas en natt...?!

Det blir ett litet tumult och på så vis är den första, svenska disco-kvällen gjord. ;)

----------

Nästa helg så tänker jag: Inte disco igen. :suicide: Ta nåt trevligare, en restaurang med lite mat och öl. :great:

Vi sätter oss vid ett bord och det tar inte mer än ca 5 minuter, så vänder sig killen om vid bordet bredvid.

-Öh, jag har varit i Thailand. Jag kan prata lite Thai.

Jag kan säga, öh: ***ut kommer en drös med fula och nedvärderande ord***

Kvällen är gjord igen och frun frågar om det alltid är på detta viset när man går ut för att ha roligt på stan i Sverige???!!

Ja, vad ska man säga...? Då sa jag: Låtom oss aldrig i detta Sverige sätta fot igen, jag skäms.

Idag säger jag: Tack och lov att det blivit betydligt bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Idag säger jag: Tack och lov att det blivit betydligt bättre.

Ajaj.ingen rolig start...men tur att det gick bra iaf!  :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag och min fru måste vara lyckligt lottad för vi har inte råkat ut nått alls i den vägen.

Det jag märker lite av är blickar men inga kommentarer.

Blickarna från medelålders män är oftast avund,blickarna från 20-25års tjejer är av en helt annan typ  :mdr:

På jobbet eller av kompisar kan jag få kommentarer att jag skaffat mig en "piga" eller "hemhjälp".

Nu vet jag att det är bara på skämt och tar inte det på allvar men skulle det komma från nån okänd skulle han somna in illa kvickt  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, blickar får man, men sällan några kommentarer.

En lustig händelse var när fru Chang på disko gick och köpte öl åt mig och henne. Detta observerades av svenska damer som var snabba att säga typ:

"Är du galen? Vet du inte att i Sverige är det mannen som ska betala för drinkarna?"

Hehe, jämställt och fint...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lappen har skaffat sig en hemtjänshjälp och sängvärmare :na:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Lappen har skaffat sig en hemtjänshjälp och sängvärmare :na:

BTT

Ja det är väl det dom är till för ;) Allvarligt skulle nån säga det åt mig med allvar i rösten så small det utan varning.

Nu vet jag du inte menar allvar BTT så du behöver inte vara orolig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag vet att du har humor Lappen.

Dessutom tycker du ju själv om att retas lite ibland för att få igång lite meningshugg.

Du är nog en bra och schyyst kille när det väl kommer till kritan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Jag vet att du har humor Lappen.

Dessutom tycker du ju själv om att retas lite ibland för att få igång lite meningshugg.

Du är nog en bra och schyyst kille när det väl kommer till kritan.

BTT

Det är jag och det är säkert du också :)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Quote

Jag säger tack och adjö till detta forumet nu.

No money no honey, och alla kan få en brud ifrån Thailand.

Hejdå :) Sjukt fördomsfull är du i varje fall!

...by the way..jag tror nog du behöver ta en fundering till varför fler svenska män väljer att leva med en thailändska istället för en svenska.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nr 1 litet klargörande/översättning: Jävla kärring=Älskling ,

gapar och skriker= påtalar, håll käften=va tyst, du är så jävla lat= Jag är trött...

Dagen idag började kl.02.00 med att vi (frun och jag) skulle ut och jaga Råbock, och det var inga problem hon gick som i koma ner till bilen och slocknade på 2 röda.

När vi kom fram till marken(för sent) så visade det sej att alla bra pass redan va besatta varvid jag ngt irriterad satt mej/oss på ett skitpass å glodde i 30min. med stigande ilska så tänkte jag att ähh jag skiter i det här å åker hem ist. sagt och gjort vi tar dom 8 milen hem i ett nafs (vissa av oss svimmar och sover 10 sekunder efter att vi satt oss i bilen. När vi kommer hem så ber jag henne att hålla hundarna medans jag backar in släpet, jag är så trött jaja snälla älskling jag ska bara knuffa in hundsläpet, parkera bilen , bära in bössor mm så kommer jag ner och hämtar hundarna, då påtalar älsklingen ok men låt det gå fort.

Jag hade ett ganska viktig möte kl. 13.00 och till min stora glädje så var min älskling välvilligt inställd till att följa med.

Vi bytte bil och hann komma ca: 100 m. när älsklingen påtalade va tystjag är trött ok jag gillar att köra Cadillac så jag tog oss dom 8 milen till mötesplatsen med glädje.

Älsklingen gick med in och hälsade i tre minuter svimmade därefter i bilen. mötet tog bara tre timmar, och jag smög in i bilen efteråt för att inte väcka älsklingen och jag lyckades över förväntan hon sov ända hem.

Väl hemma så slog hon upp sina bruna rådjursögon och påtalade att idag va en bra dag att städa. Jamen snälla älskling jag har varit vaken i14 timmar och dessförinnan bara sovit i fyra timmar- det var du som skulle jaga och tvingade ut mej mitt i natten du måste förstå att jag är trött men det spelar ingen roll nu ska vi städa.

Nu har älsklingen påtalat att jag ska städa och vara tystför att hon är trött och jag hjälper aldrig till hemma.

... forts. följer

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Jag säger tack och adjö till detta forumet nu.

No money no honey, och alla kan få en brud ifrån Thailand.

..vilket socialt självmord...

Jag hoppas att du inte har stuckit, för jag har en personlig vendetta med mina egna och alla andras fördomar, vilken jag driver på fritiden. (...och med fördommar så pratar jag inte sonika om dina, utan det är ett par här på forumet som skulle behöva vakna till litet.)

Det stämmer att vem som helst kan skaffa sig en kvinna i Thailand

...eller en man

...eller ett mellanting.

Samma sak gäller dock Sverige, Kenya, Saudiarabien och de flesta andra länder.

Att det finns såpass "många" (0,3% utav vår befolkning om jag har mina siffror rätt) Thailändska kvinnor i Sverige tror jag har med att göra att vi har en inställning här i vårt blågula land mot Thailand som ett land där det är lätt att "skaffa" sig en kvinna. Något som jag finner både smaklöst och sanningsfrämmande.

Men det stämmer det, att lova guld och gröna skogar i förhållande till vad en person redan har kommer fånga deras intresse (det oavsett vilket land man befinner sig i) - men man skall ha klart för sig att om man håller den taktiken så är det med största sannorlikhet inte sanning och trohet man tar med sig hem.

Att detta skulle ha någonting med Thailand att göra såfort det har med en Svensk man att göra, eller Kenya så fort det har med en Svensk kvinna att göra - är vad som vi i ordboken hittar under rasism. Är du rasist, Flores? Eller är det så att du ogillar en specifik kvinna i din fars liv?

Jag tycker dock att många utav er andra här på forumet försvarar Hans på en väldigt fördomsfullt sätt, Flores må likna exempel ni sett förr, och ni må känna att ni måste stå enade mot allt som någonsin attackerar erat (pfft) leende land. Men Flores kan ha rätt, och det är just saker som den här inställningen som alienerar svenska kvinnor mot att acceptera förhållanden som sträcker sig mellan en Svensk man och en Thailändsk kvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då får vi anse det bevisat... Käka inte blandsvamp i Frankrike...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Ok då får vi anse det bevisat... Käka inte blandsvamp i Frankrike...

Jag har ätit ett kanderat äpple, men det var nog en del konstiga färgämnen i det kan jag gissa.

Link to comment
Dela på andra sajter

stod det nåt om Calvados på menyn för nämnda äpplen?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...