Jump to content
IGNORERAD

"Barnens bästa kompis pappa har tagit hem en thaitjej"


swedenfarang

Recommended Posts

Oregistrerad

Quote

Tack Farang, rätt rolig censur att h ora blir glädjeflicka.

Ska jag dra vår familjesituation i snabb genomgång?

Mamma var otrogen mot pappa. Pappa skiljde sig från mamma och drog till Thailand och skaffade sig en tjej som är 6 år äldre än hans äldsta dotter.

Pappa har blivit personlighets förändrad sedan GF kom till Sverige. Han försöker lura sin egen dotter på pengar eftersom Thailändskan kostar en hel del.

Fråga på boys om ni inte hänger med, kommer nog vakna relativt sent imorgon så HansG kanske hinner svara en del innan jag vaknar.

Ok, så det är knussel mellan mamma och pappa och dottern sitter i mitten, oavsett ålder så kan jag föreställa mig att det är makalöst knepigt.

Vad gäller personlighetsförändring och lureri utav pengar så känner jag att det kan vara av intresse att vänta på Hans kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • Farang

    10

  • swedenfarang

    10

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Utan att blanda mig i leken för mycket så kan man ju efter vad Flores påstår misstänka att HansG drabbats av det där att thaitjejen tar över tänkande o plånbok.

Inget ovanligt fenomen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja Herr Chang, så går det tyvärr när man bara får höra den ena sidans argument. Men pappa är lika stor kålsupare som mamma. Bara att han vinner sympatier utav likasinnade bröder.

Hej Flores,

Visst inser jag att HansG ger sin version av sanningen. Men den sympati han får här bottnar sannolikt i vad många av oss upplevt. Även om det kanske inte är riktigt sant i din fars fall.

Jag vill dock applådera dig för att du törs skriva här vad du tycker!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Tack BTT, vill man vidröra alla dessa problem blir han bestört och påstår att man missunnar honom kärleken.

Tack Herr Chang, måste tyvärr erkänna att ibland har det känts att man har alla emot sig härinne, men tack för att ni verkar ha förstått nu att det  alltid  finns två sidor på ett problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken soppa. Låter som om läget är ganska låst. Undrar vad thailändskan tycker om det hela...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Hon verkar inte bry sig. så länge hon får mat på bordet (pappa lagar maten) så håller hon tyst. Hon verkar inte bry sig nämnvärt om något. Jag skulle om jag hade råkat ut för något sånt här fråga om jag var anledningen till problemet. Men hon verkar som sagt skita i det mesta bara hon får vad hon vill ha. Tyvärr verkar hon vara en nitlott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Att jag gav mig in i denna tråd var pga HansG:s uttalande om vad han hade blivit kallad. Men han kallade henne först för h ora så det kändes så orättvist mot mamma, och även om inte hon läser här så ville jag försvara henne. Hon ligger för närvarande på sjukhus efter att ha ramlat i Prag och brutit lårbenshalsen. (Mamma har samma neurologiska sjukdom som mig). Hon flögs hem i tisdags natt. Kändes som han sparkade på en som redan låg ner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det är ingen rolig sits du har. Du får mina sympatier. Det är givetvis svårt för oss att få en klar bild av vad som händer men det är ju aldrig roligt att vara mellan föräldrar som bråkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hon verkar inte bry sig. så länge hon får mat på bordet (pappa lagar maten) så håller hon tyst.

eeeeeeeeeeeehhhh, jag fick knappt vara i köket när jag bodde med en thai? ? ?

Köket var inte hennes plats, det var hennes revir.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Hon verkar inte bry sig. så länge hon får mat på bordet (pappa lagar maten) så håller hon tyst. Hon verkar inte bry sig nämnvärt om något. Jag skulle om jag hade råkat ut för något sånt här fråga om jag var anledningen till problemet. Men hon verkar som sagt skita i det mesta bara hon får vad hon vill ha. Tyvärr verkar hon vara en nitlott.

Varför tror du att pappa väljer att dra denna nitlott, då? Vad är det som "lurar" honom?

Quote

Att jag gav mig in i denna tråd var pga HansG:s uttalande om vad han hade blivit kallad. Men han kallade henne först för h ora så det kändes så orättvist mot mamma, och även om inte hon läser här så ville jag försvara henne. Hon ligger för närvarande på sjukhus efter att ha ramlat i Prag och brutit lårbenshalsen. (Mamma har samma neurologiska sjukdom som mig). Hon flögs hem i tisdags natt. Kändes som han sparkade på en som redan låg ner!

Personligen så tycker jag att bägge nämnda förolämpningar är ganska barnsliga, en hora är någon som säljer ut sin integritet för andra fördelar och en pedofil är någon som tänder till sexuellt på minderåriga.

Att bedriva hor är ett yrkesval som är upp till var och en.

Att ha en pedofilistisk läggning är ok sålänge man inte ger utlopp för fantasierna.

Nu tänker jag chansa vildt, men jag tror varken din mor är hora eller din pappa är pedofil...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Suck, jo det var dumt av mig att kalla mitt ex hora, men lilla flores bara skriver om det som passar. Hon glömmer att tala om vad som orsakade min ilska.

Sedan om matlagningen, jag lagar mat enbart för att flores inte äter thaimat. Snart är det så att jag inte tar mer skit.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sedan om matlagningen, jag lagar mat enbart för att flores inte äter thaimat. Snart är det så att jag inte tar mer skit.

Det var bra, blev nervös för att du var en toffel  :crazy:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

HansG,så du får laga mat till två damer  :crazy: Stå på dig,verkar som flores är rädd för att missa sin service från dig(undrar vem som är bortskämd) :whistle:   Klipp strängen NU,hur stort är arvet som flores är rädd att mista  :crazy:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Det var bra, blev nervös för att du var en toffel  :crazy:

Inte en toffel, snarare en dumbom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Intressant att en familj tvätta sin byk på ett offentlig forum...  :morgon:

Jo, men det finns en gräns då Du inte tar mer skit utan försvarar dig även om det sker på detta forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Du har för alltid mina sympatier HansG. Du har det tamefan inte det lätt nu. Rid ut stormen, den mojnar. Ha en trevlig Valborg med kärleken nu! :great:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

eeeeeeeeeeeehhhh, jag fick knappt vara i köket när jag bodde med en thai? ? ?

Köket var inte hennes plats, det var hennes revir.

Och dom gånger man är i köket och vill laga till nåt själv så dröjer det inte länge för dom är i grytorna

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och dom gånger man är i köket och vill laga till nåt själv så dröjer det inte länge för dom är i grytorna

Mvh

Nerike

55

som sagt, du inkräktar på deras revir ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores och HansG

Var inte ni i Los nyss, och nu verkar ni vara bittra på varandra igen.

Verkar vara lite bortskämd Flores eller, skrika och bråka tills man ska göra nåt för att då bli snäll för att sedan börja om när man har fått det man vill.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1.Upplys henne att du stryker henne ur testamentet om hon inte skärper sej.

2. Äter man inte maten som serveras så får man vara hungrig alt. laga egen mat.

3 Den lilla självömkande varelsen kanske behöver inse att hon är vuxen och att det är hon som ska ta hand om sitt liv.

En dag så är du borta och då står hon där iaf. och då har du gjort henne en jävla björntjänst om hon inte kan ta vara på sej själv.

Stå på dej, du är på rätt väg//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Nu hör ni bara ena sidan igen.

Matlagningen! Pappa gillar inte hennes mat och hon äter numera den svenska maten. Pappa lagar den för jag är med och betalar på hennes maträkning. Detta var helt ok med honom.

Sedan köpte vi ett hus förra året som vi äger 50/50. Jag bor på övervåningen! Nu i efterhand skulle jag aldrig gått med på att köpa ett hus med pappa, men han skulle annars inte ha råd att åka till Thailand.

Idag har jag flyttat ut kan jag upplysa er om. Det har inte städats på undervåningen på över en månad, och när jag erbjuder mig så svarar pappa att thailändskan känner sig korkad om jag städar. Men nu frodas det silverfisk på nedervåningen eftersom hon toppar sitt hår varje dag i köket, och inte ens städar upp det.

Borde ha flyttat för länge sedan men nu är det gjort, även om jag bara bor i min resväska just nu så är det hundra gånger bättre än i mitt hus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja se dessa Isaan brudar va de kan ställa till med , batikhäxor med näbbstövlar har alldrig gillat dessa damer från baren  vad gör vi för att bättra på deras ryckte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu hör ni bara ena sidan igen.

Knappast, vi skiter bara i om någon kallat någon för hora eller pedofil.

*off topic*

Vill ni läsa detta inlägg ocensurerat så stäng av censuren i eran profil. glädjeflicka... 555555

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men snälla HansG och Flores. Det kan inte komma nått gott ur när ni tjafsar på ett offentligt forum!!

Skulle någon i min familj börja skriva på ett forum om vi hade problem så skulle det förtroende jag hade för personen i fråga vara som bortblåst.

Och att bygga upp ett förtroende är inte det lättaste.

Så snälla...lös det i det verkliga livet och inte här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...