Jump to content
IGNORERAD

Ukraina

Oregistrerad

Recommended Posts

Okey så pga deras annorlunda tidräkning kan vi hoppa rätt årtal, kanon. Tack för tipset. Gu vad man lär sig av er insatta, kom gärna in hux flux i mer trådar och rätta & tipsa kompis. Detta leder verkligen tråden framåt känner jag...

Det var så lite!

Alltid kul att komma med goda råd :crazy:

Dela på andra sajter

• Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

38

• wix

18

• Tallviking

17

• emulov

13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Till vilken nytta ?

Sverige blir obrukbart och skiten blåser österut till Ryssland med vindarna

:whistle:

Du länken till helikoptern du lade ut adress till stod det inte ett smack om partikelfiltren till motorerna, eller var det bara en bildsida?

Alltid på de svagas sida.

Dela på andra sajter

Tallviking

Du länken till helikoptern du lade ut adress till stod det inte ett smack om partikelfiltren till motorerna, eller var det bara en bildsida?

Det var bara en bildsida. Vet inte vem det var som pratade om partikelfiler eller dammfiler/sandfilter som jag tror det handlar om

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det e väl ingen som tror att det behövs kärnvapen, vanliga missiler till Forsmark, Oskarshamn å Ringhals e mer än nog. ???

Eller omvänt

Eller omvänt. Sverige har inga kärnvapen men kan bomba ryska kärnkraftverk eller varför inte lägga något virus i de datorer som styr kärnkraftverken så de flyger i luften. Finns många möjligheter i dagens högteknologiska samhälle och där ligger Sverige i framkant, hehe. 

Varför övade ryssarna flyganfall mot Sverige förra året? Tror Sverige har större kompetens än Putins lakejer.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Till vilken nytta ?

Sverige blir obrukbart och skiten blåser österut till Ryssland med vindarna

:whistle:

Ente om det e ostliga vindar :14:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Eller omvänt

Eller omvänt. Sverige har inga kärnvapen men kan bomba ryska kärnkraftverk eller varför inte lägga något virus i de datorer som styr kärnkraftverken så de flyger i luften. Finns många möjligheter i dagens högteknologiska samhälle och där ligger Sverige i framkant, hehe. 

Varför övade ryssarna flyganfall mot Sverige förra året? Tror Sverige har större kompetens än Putins lakejer.

Önskedrömmar :crazy:

Dela på andra sajter

Det var bara en bildsida. Vet inte vem det var som pratade om partikelfiler eller dammfiler/sandfilter som jag tror det handlar om

Det var jag som prata om partikelfiltret som de använde i USA på denna maskinen som visade sig även höjde prestanda på motorerna... Om piloten berättat det för mig att det är partikelfilter så går jag på det.

sorry för ot nu kan vi prata om felskrivningar i tråden igen.

Alltid på de svagas sida.

Dela på andra sajter

Tallviking

Ente om det e ostliga vindar :14:

Vilket är vääääldigt ovanligt i vårt land...

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vilket är vääääldigt ovanligt i vårt land...

Inget ovanligt, bara kolla SMHI.- Både vinter och sommar kommer med ostliga vindar  :thumbsup: Bara skitväder som kommer från England juh  :14:

Dela på andra sajter

Tallviking

Inget ovanligt, bara kolla SMHI.- Både vinter och sommar kommer med ostliga vindar  :thumbsup: Bara skitväder som kommer från England juh  :14:

Jo. Jag ar koll på vädret. Yrkesskada från min tid vid flyget

Huvuddelen av landet ligger inom det så kallade västvindbältet, som präglas av en ständig kamp mellan varma och kalla luftmassor och frekvent lågtrycksbildning i gränszonen mellan de två luftmassorna. De förhärskande västliga vindarna gör att de flesta vädersystemen kommer in västerifrån och vädret blir därmed växlingsrikt och ganska oförutsägbart till skillnad från till exempel somrarna i Medelhavsregionen. Ibland kan kraftiga högtryck blockera lågtrycksbanorna i flera veckor eller ännu mer men det är relativt ovanligt. Kampen mellan kalla och varma luftmassor gör att snabba temperatursvängningar är vanliga, särskilt vintertid och på våren. I början av maj har den meteorologiska sommaren (dygnsmedeltemperatur över 10 grader minst 5 dagar i sträck) anlänt till södra Skåne medan våren precis har anlänt till Kiruna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_klimat

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jo. Jag ar koll på vädret. Yrkesskada från min tid vid flyget

Huvuddelen av landet ligger inom det så kallade västvindbältet, som präglas av en ständig kamp mellan varma och kalla luftmassor och frekvent lågtrycksbildning i gränszonen mellan de två luftmassorna. De förhärskande västliga vindarna gör att de flesta vädersystemen kommer in västerifrån och vädret blir därmed växlingsrikt och ganska oförutsägbart till skillnad från till exempel somrarna i Medelhavsregionen. Ibland kan kraftiga högtryck blockera lågtrycksbanorna i flera veckor eller ännu mer men det är relativt ovanligt. Kampen mellan kalla och varma luftmassor gör att snabba temperatursvängningar är vanliga, särskilt vintertid och på våren. I början av maj har den meteorologiska sommaren (dygnsmedeltemperatur över 10 grader minst 5 dagar i sträck) anlänt till södra Skåne medan våren precis har anlänt till Kiruna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_klimat

Skiter väl i Wikipedia, förresten haur jau levat ett antal år mer än daj så jau vet nock var vädret kommer ifrån  :14:

Dela på andra sajter

Tallviking

Skiter väl i Wikipedia, förresten haur jau levat ett antal år mer än daj så jau vet nock var vädret kommer ifrån  :14:

Känns mest som det kommer en massa väder från din käft just nu :whistle:

Jobbar man med flyg och har ett antal meteoreloger som kollegor hela dagarna lär man sig ganska fort

Dela på andra sajter

Får uppfattningen att allt från öst är positivt enligt en kommunist som du. Varför flyttar du inte till Putin-land?

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Känns mest som det kommer en massa väder från din käft just nu :whistle:

Jobbar man med flyg och har ett antal meteoreloger som kollegor hela dagarna lär man sig ganska fort

Jaha du, har bott såväl i Finland som i Skåne och där kommer både vinter och sommar från öster :14: Sen vad dina meteorologer sajer skiter jau i  :thumbsup:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Får uppfattningen att allt från öst är positivt enligt en kommunist som du. Varför flyttar du inte till Putin-land?

Haha, du e ente karl nock att bestämma var jau håller hus, pucko :crazy:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du vet ente va du snackar om, ryssarna hade halft ihjäl salig far 13/8 -1941 i nuvarande Putin land ???

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du vet ente va du snackar om, ryssarna hade halft ihjäl salig far 13/8 -1941 i nuvarande Putin land ???

Och ändå sitter du och hurrar över ryssarnas aggressioner? :rolleyes:

Dela på andra sajter

Bedrövligt men sant!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Visste ente att du haur intressen i Ukraina

Dela på andra sajter

Vad hade han i Putin land att göra?

Dela på andra sajter

Haha , e du Knasens hållepåg???

Hållepåg?

post-3210-0-38679100-1393801215_thumb.jp

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tänkte jag skulle ta en resa till "Pluttin", och förklara för honom att det är helt OK, om han vill ha Krim, (vilket han alltid har haft...)

Om han lämnar tillbaka Karelen, och delar av vår familjemark..!

Det är väl ett rättvist erbjudande..?

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad hade han i Putin land att göra?

Här frågtes blott,här gavs ej svar.- Lilla vän hoppas du hade levat på den tiden, militärtjänst e väl helt främmande för daj? Får man en order så fullföljer man den , annars blir man skjuten som en fosterlandsförrädare! ???

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...