Jump to content
IGNORERAD

Konsulatet slutar med Visum via post.


Fager

Recommended Posts

Hur mycket skulle folk vilja betala för service? Typ att man själv fyller i ansökan, skickar alla dockument som behövs,

och ombudet skulle sköta inlämningen, uthämtningen och tillbaka postning?

 

Tja, ur personlig synpunkt så....

2 dagar ledigt från jobbet, 50-55 mil tur o retur X 2, alltså ca 100-110 mil bilåkande.

 

Jag skulle lätt betala en 1000-lapp.

 

Nej förresten, jag ser mig om efter nya resmål i grannländerna istället.

Och spenderar mina pengar där istället för i Thailand.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Devlin

    6

  • Långrygg

    3

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1000-1500 kr borde det vara värt

man kan ju spara en slant om man kommer från typ Gällivare, så slipper man ta ledigt tre fyra dagar, åka ner till Stockholm,

övernatta minst tre nätter på hotel. Det är nog två till tre vardagar i behandlingstid särskild vid högsäsong.

Men det är ganska mycket man ska ta hänsyn, ansvaret om visumet inte beviljas,

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan ju spara en slant om man kommer från typ Gällivare, så slipper man ta ledigt tre fyra dagar, åka ner till Stockholm,

övernatta minst tre nätter på hotel. Det är nog två till tre vardagar i behandlingstid särskild vid högsäsong.

Men det är ganska mycket man ska ta hänsyn, ansvaret om visumet inte beviljas,

ansvaret ligger ju hos visumansökaren ,budet är ju just ett bud bara ,men kn ju hjälpa till naturligtvis om ngt är fel ifyllt

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Finns väl redan denna typ av tjänster i Stockholm. Efter 1 minuts googlande hittade jag en sida som tar 500:- för turistvisum och 700:- för o, o-a förutom priset till ambassaden. 

 

Har ingen aning om kvaliten på detta bolag men det finns altså. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! Finns www.visumservice.se och www.allavisum.se men det har varit mycket billigare att kunna skicka det till Göteborg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl redan denna typ av tjänster i Stockholm. Efter 1 minuts googlande hittade jag en sida som tar 500:- för turistvisum och 700:- för o, o-a förutom priset till ambassaden. 

 

Har ingen aning om kvaliten på detta bolag men det finns altså. 

 

hf

Verkar vara det enda som finns, priser visas otydligt och ingen pris för non immigrant O eller non immigrant OA

Totalpriset inkluderar inte portot eller avgiften för leverans.

post-7521-0-24397500-1393565471.jpg

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Det jag hittade var allavisum.se  . På denna sida var det också otydligt gällande priser men man ser dom om man går in i beställningssystemet. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Så de slutar med ansökningar via post  " due to security reasons", är det deras egen security då de menar eller?

 

För oss som nu skall kämpa för att hitta andra lösningar, så kommer risken snarast att öka. Anlita någon service firma som skall sköta jobbet blir ju inte säkrare än att skicka rek post eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej ! Finns www.visumservice.se och www.allavisum.se men det har varit mycket billigare att kunna skicka det till Göteborg.

 

Framför allt så har det varit enkelt och smidigt!

Kanske det som är problemet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fixade mitt visum på allavisum.se

Köpte 2 st 2 månaders visum,till Thailand, kostade 820 kr.

Allting fixades snabbt och enkelt, fick lösa ut det på posten

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit!!

Någon som vet om man kan ordna det i Köpenhamn under dagen? Bor i Skåne så det är enklast att åka dit om det fungerar.

mvh

cpo

Tar en vecka lämnar du 100dkr så skickar dom hem det men inte på en dag
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ca 5 dagars vänte tid på visum. Men man kan få det hemskickat

Accepterar dom att ansökan lämnas av ett ombud? Och att det sedan skickas hem med post?

Link to comment
Dela på andra sajter

Accepterar dom att ansökan lämnas av ett ombud? Och att det sedan skickas hem med post?

Detta vet jag inte. Vet bara att de skickade hem passen med förbetalda kuvert som någon hade med sig. Ring och kolla med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lösa på Suvan vid ankomst Eller Extension i Pattis Kan man som Svensk söka i Dk eller Fin.

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har anvant ombud flera ganger firman heter visum direkt tar ca 2dgr kostar 500 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra då att man bor 3 mil söder om Göteborg. Slipper massa krångel, fast tror det är enklare att åka över till Lao, 50 för bussen och 1500 för stämpeln. Det är 3 mil det också men å andra sidan finns det ju massa godsaker där att slösa bath på  :thumbsup: I bland har man tur.

 

 

Hans

Ändrades av Ipaa
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tjenare

 

Jag provade nyss att skicka visumansökan till ambassaden i Köpenhamn, och det fungerade klockrent.

Knepet är att få tag i danska frimärken, för de ville ha ett frankerat returkuvert, men när jag bor i Landskrona så åkte vi till Helsingborg och tog en tura till Helsingör och köpte frimärken a 14.90 dkr.

 

Jag skickade med 200 dkr. för ett tvåmånadersvisum, och det tog 4 dagar innan jag fick passet tillbaka med ett visum inklistrat.

 

Detta får bli melodin i framtiden. Bara synd på er som inte bor nära Danmark så ni kan skaffa danska frimärken. Men man kanske skulle kunna göra affär och bli återförsäljare av danska frimärken :-)

 

/Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjenare

 

Jag provade nyss att skicka visumansökan till ambassaden i Köpenhamn, och det fungerade klockrent.

Knepet är att få tag i danska frimärken, för de ville ha ett frankerat returkuvert, men när jag bor i Landskrona så åkte vi till Helsingborg och tog en tura till Helsingör och köpte frimärken a 14.90 dkr.

 

Jag skickade med 200 dkr. för ett tvåmånadersvisum, och det tog 4 dagar innan jag fick passet tillbaka med ett visum inklistrat.

 

Detta får bli melodin i framtiden. Bara synd på er som inte bor nära Danmark så ni kan skaffa danska frimärken. Men man kanske skulle kunna göra affär och bli återförsäljare av danska frimärken :-)

 

/Kitung

 

Härligt! Satt febrilt och kollade olika företag i Stockholm som skulle få äran att lösa mitt visum, men detta är ju helt klart bättre. Läser på thaiembassy.dk "If application is submitted by mail, please pay by MONEY ORDER only".

Du betalade med cash va? Kanske har dom ändrat redan...

 

 

Det var bättre förr, och det var jag också...

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick svar från thaiambassaden i Danmark, verkar som man måste åka dit med sitt pass nu:

"You are welcome to apply for a tourist visa at the Royal Thai Embassy in Copenhagen but you must submit the application in person between 09.00-11.45 am.

 
Kindly bring appropriate visa fee in Danish currency as the Embassy does not accept other currencies nor credit cards. If you wish the Embassy to return your passport by post, the postal fee is 110 DKK. Please check our website for more information ondocuments at http://thaiembassy.dk/easy-steps-to-apply-for-visa-to-Thailand/"

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Använde visumservice.se, dom mottog ärendet 28/5, jag fick blanketter att fylla i via mail (vanliga visumlappen då jag bara behöver single entry), skrev ut och fyllde i. Skickade med pass och foto rekommenderat (ca 80kr), dom uppdaterade hela tiden så fort dom gjort något, lämnat till ambassad, beräknad tid, när dom hämtade osv. Fick räkning via email som betalades innan dom skickade tillbaka passet, 1080kr.

 

Ca 500kr mer än på den tiden man kunde skicka direkt till Göteborg (om jag minns rätt?), helt klart värt det, för nu sitter jag här med en lapp till mitt pass på posten (som jag missade på hallgolvet igår). Bra fart också, med tanke på att jag inte fick iväg mina lappar förrän 2/6 och det varit två veckor i rad med helgdagar.

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...