Jump to content
IGNORERAD

FN-ledare fördömmer det politiska våldet i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Har du vaknat nu  :thumbsup: Och börjar gläfsa  :blah:  :giggle:  :scomp:  :mda:  :iloveyou:Dammsugarn väntar

Vaknat?Jag går upp 0600 varje morgon.Och gläfsa gör jag när jag anser att någon säger/gör något idi*tiskt,har du inte märkt det?Har du vaknat än?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Chryzaliz

    9

  • Tackzhin

    6

  • måne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ungefär som de röda gjorde 2010 eller?

 

Vilka är det som hotar bönderna?Tycker nog du kan ta av dig glasögonen och vakna till ur din bubbla.De röda hyllar offentligt att barn blir dödade,de jagar upp en stämning likt Hitler.Tycker du att landet ska ledas av sådana personer.Thaksin driver ju Thailand som klanens eget företag och är envåldshärskare,ingen demokrati där inte,och risskandalen visar väl på hur hänsynslösa de är,empatin för de fattiga tog visst slut.Den stämning som Suthep piskat upp är inte heller OK.Ingen av dessa är kapabla att styra Thailand men att som du idi*tförklara allt som inte är rött är ju bara ett bevis på att du heller inte kan inse fakta. 

 

 

Många MPR are tycks ha för stor mössa. Och för lite innanför.  De har snöat in på att Taxen är boven till allt. Thailand är ett

militärnäste med slutna gränser -- och en mängd klaner som vill berika sig.Taxen är bara en småhandlare i detta spel...

Precis som Chile och Pinochet slår de ner alla möjligheter till demokrati.. Alla som kryper inför överheten.då fylls också plånböckerna... Korruptionen är enorm. Det ingår i landets kultur sedan 100 år att sno åt sig så mycket man kan.

Demokrati kan du glömma.

Det lilla skatteuttag som görs ( 5 %) åker direkt ner i Bangkokfickorna. Därför ser Thailand ut som en sophög - Endast vissa hotell ser normala ut i standard...Och vissa gator där de värsta golddiggerna bor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Taxen är bara en småhandlare i detta spel
Är det därför klanen besitter alla viktiga poster i samhället.Även om du anser att han är en småhandlare så anser han sig själv som den som är störst och bäst. Och vissa MPR:are har ingen mössa alls.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vaknat?Jag går upp 0600 varje morgon.Och gläfsa gör jag när jag anser att någon säger/gör något idi*tiskt,har du inte märkt det?Har du vaknat än?

Sen 03.30 :thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Många MPR are tycks ha för stor mössa. Och för lite innanför.  De har snöat in på att Taxen är boven till allt. Thailand är ett

militärnäste med slutna gränser -- och en mängd klaner som vill berika sig.Taxen är bara en småhandlare i detta spel...

Precis som Chile och Pinochet slår de ner alla möjligheter till demokrati.. Alla som kryper inför överheten.då fylls också plånböckerna... Korruptionen är enorm. Det ingår i landets kultur sedan 100 år att sno åt sig så mycket man kan.

Demokrati kan du glömma.

Det lilla skatteuttag som görs ( 5 %) åker direkt ner i Bangkokfickorna. Därför ser Thailand ut som en sophög - Endast vissa hotell ser normala ut i standard...Och vissa gator där de värsta golddiggerna bor...

 

Din svarta sopsäck till mössa är tydligen helt ogenomskinlig.. :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart denna kille du pratad med har antagligen läst Expressen. Där förklarar den utmärkte analytikern M. Töppfer hur läget är i Thailandet.

Notera att han pratat om kungen, men sitter fortfarande inte bakom galler... :not_i:

 

Jag nämnde hierki och du måste ta upp kungen. Det finns en hierki inom allt i Thailand(kanske även globalt). Var på en juvelfabrik i Bangkok det gick som en dans för mig att komma in och ut ur fabriken, antagligen för att jag är farang, Däremot städaren som jobbar där 6 dagar i veckan fick stå med skurhinken och plocka ur fickorna. Kanske beror detta på dålig erfarenhet. När jag står 10 meter från några Thailändare och vinkar efter en taxi så stannar taxin för mig och inte Thailändarna.

 

Pengar är det som styr och även ifall jag jobbar med ett loso jobb hemma i Sverige och förklarar det 100 gånger för en Thailändare så tycker dem att man är Hiso bara för att man är farang.

 

Thaksin hade inte besuttit någon politisk makt om han inte hade pengar. Likaså systern.

 

Samma sak gäller killen som kör finast bil i Byn när han svänger in för att köpa en birdy i svågerns affär då lyssnar folk. Killen som gnisslar fram på en kwai legg lyssnar ingen till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du skyller på de fredliga demonstranterna att det är deras fel att det inte förblev fredligt när några svarta rödskjortor kastar granater över dem?

Men om du ber kompisarna att sluta kasta granater och skjuta hejvilt i i folkmassorna där små barn finns så blir det fredligt igen... Problemet är de rödas syn på hur man löser konflikter... Inte de som ogillar taksinssläktens våldtäkt av Thailands ekonomi...

 

Det är nog snarare thailändarnas syn på hur man löser konflikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många MPR are tycks ha för stor mössa. Och för lite innanför.  De har snöat in på att Taxen är boven till allt. Thailand är ett

militärnäste med slutna gränser -- och en mängd klaner som vill berika sig.Taxen är bara en småhandlare i detta spel...

Precis som Chile och Pinochet slår de ner alla möjligheter till demokrati.. Alla som kryper inför överheten.då fylls också plånböckerna... Korruptionen är enorm. Det ingår i landets kultur sedan 100 år att sno åt sig så mycket man kan.

Demokrati kan du glömma.

Det lilla skatteuttag som görs ( 5 %) åker direkt ner i Bangkokfickorna. Därför ser Thailand ut som en sophög - Endast vissa hotell ser normala ut i standard...Och vissa gator där de värsta golddiggerna bor...

 

Ja vissa tycker tydligen att han är så pass viktig. Att man tar namn efter honom på ett forum.

Apropå snöa in.. :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vissa tycker tydligen att han är så pass viktig. Att man tar namn efter honom på ett forum.

Apropå snöa in.. :crazy:

Eller så har han gått utan mössa för länge och förfrusit reptilhjärnan. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Täånk om du hade yttrat detta med styrka angående 2010. Där du flertal gånger har skrivit att enskilda poliser kunde skita i att ingripa så länge det följde deras övertygelse.

Det tråkiga nu är att man hamnat i ett läge där ledare för polisen beordrar dessa att utöva sin makt med odemokratiska metoder.

Och då avser jag som exempel skyttarna på arbetsmarknadsministeriets tak. Inhyrda huliganpoliser från kambodja.

 

Detta är naturligtvis kontraproduktivt. Om man har för avsikt att upprätthålla lag och ordning på ett rättsäkert sätt.

Jag ser det då att domstolarna försöker avväpna dessa hulliganer. Och binda upp händerna på olämpliga ledare i och över polisledningen.

 

Det är bedrövligt att Suthep och hans anhang har stoppat folk från att välja.

Det är lika bedrövligt att man har en regering som är totalt tondöv från andra toner än dom som gynnar en själv.

Och hade man från regeringshåll velat lösa detta så hade naturligtvis YL avgått. Och låtit någon mindre utmärkande person leda landet.

Problemet är att då Suthep fått hålla på så länge. Så har han vunnit mark mer och mer. Och vill naturligtvis inte ge upp så länge regeringen sitter som i ett skruvstäd.

Medan företrädare för regeringen blir alltmer desperata. Och när höga företrädare för UDD står och talar om hur bra det är (till publikens jubel) hur bra det är att människor har dött i ett bombdåd i Trat. Så tyder det på en mer desperation från den röda sidan.

När man sen får höra att kvittona för riset som man sålt ska anses för gammalt. Så är detta bevis för en regering utan sans och vett överhuvudtaget.

Och jag ser mer och mer likheter med Ukraina. Där man nu avsatt presidenten som visade sig ungefär lika galen och desperat som det styret som Thailand har idag.

Och jag är övertygad om att ju längre YL låter detta skådespel hålla på. Ju större risk är det att hon och resten av hennes familj får fly från folkets vrede.

Allra helst då stora delar av hennes väljarbas inte har fått betalt för ris som man till staten levererat i oktober.

 

Jag tycker inte att det ska vara en domstols jobb att tala om för regering och polis hur dom ska sköta sitt jobb.

Men när man har en poliskår som agerar lite som vad husse har lust med idag. Samt en regering som överhuvudtaget inte tjänar folket.

Så blir det lite bisarrt att lägga skulden för hela situationen på domstolarna och PDRC.

 

Det vore mera klädsamt om polisen la energi på att fånga dom våldsverkare som  angriper och dödar vanligt folk med bomber.

Men det verkar vara ganska svalt intresse från polisens sida att jobba på detta.

Då det tydligen är bättre att följa husses order att få slut på protester som drabbar regeringen.

Hej

Är det inte just genom att avväpna Sutheps gatumobbar som polisen agerar för att stoppa våldet?

Är det fel att gripa och avväpna dom svartklädda män som rör sig obehindrat tillsammans med Sutheps demonstranter, dessa svartklädda män med vapen dolda i plastpåsar som skjuter på civila och poliser helt öppet inför kamerorna?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var tycker du de skall demonstrera då? ute på ett risfält... Granaten som polisen sparka på var deras egen som hade blivit returnerad till dem, därför hann han inte sparka den. Om det varit en granat från de fredliga demonstranterna skulle han haft tid att sparka undan den...Så felet var att han missa att det var deras egen granat...

Hej

Och du tror väl på tomten också förstår jag?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vissa tycker tydligen att han är så pass viktig. Att man tar namn efter honom på ett forum.

Apropå snöa in.. :crazy:

 

Mitt nick har ingenting med figuren Taxin att göra.  Jag hade en mycket trevlig och duktig svåger som hette Zhin som hjälpt mig med mitt hus under ett år.  En mkt duktig hantverkare. Tragiskt nog dog han i en bilolycka för 6 månader sedan -

Jag är honom evigt tacksam.

Tack Zhin

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det inte just genom att avväpna Sutheps gatumobbar som polisen agerar för att stoppa våldet?

Är det fel att gripa och avväpna dom svartklädda män som rör sig obehindrat tillsammans med Sutheps demonstranter, dessa svartklädda män med vapen dolda i plastpåsar som skjuter på civila och poliser helt öppet inför kamerorna?

Mvh isan lover

Visst är det rätt att gripa dessa. Tyvärr verkar delar av polisen ha ett annat syfte. T.ex att ligga på ett tak och skjuta mot demonstranter. Eller gå bärsärkagång mot bilar.

Kasta granater o.s.v.

Så visst kan dom ta dom element som utför dödligt våld så är det bra.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

Är det inte just genom att avväpna Sutheps gatumobbar som polisen agerar för att stoppa våldet?

Är det fel att gripa och avväpna dom svartklädda män som rör sig obehindrat tillsammans med Sutheps demonstranter, dessa svartklädda män med vapen dolda i plastpåsar som skjuter på civila och poliser helt öppet inför kamerorna?

Mvh isan lover

 

Jag har ändrat en aning i ditt inlägg så blir det som läget var 2010..

 

"Hej

Är det inte just genom att avväpna Sutheps de rödas gatumobbar som polisen agerar för att stoppa våldet?

Är det fel att gripa och avväpna dom svartklädda män som rör sig obehindrat tillsammans med Sutheps de rödas demonstranter, dessa svartklädda män med vapen dolda i plastpåsar som skjuter på civila och poliser helt öppet inför kamerorna?

Mvh isan lover"

 

Men ujj vad konstigt, så här skrev du aldrig 2010..

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ändrat en aning i ditt inlägg så blir det som läget var 2010..

 

"Hej

Är det inte just genom att avväpna de rödas gatumobbar som polisen agerar för att stoppa våldet?

Är det fel att gripa och avväpna dom svartklädda män som rör sig obehindrat tillsammans med de rödas demonstranter, dessa svartklädda män med vapen dolda i plastpåsar som skjuter på civila och poliser helt öppet inför kamerorna?

Mvh isan lover"

 

Men ujj vad konstigt, så här skrev du aldrig 2010..

 

 

Man behöver inte vara speciellt begåvad för att inse att den information som skrivs av visa medlemmar är vinklad. Även om yingluck skulle visa sig vara kannibal så skulle visa försvara henne och försöka svartmåla all opposition och vice versa.

 

Det är dock en hel del medlemmar som verkar ha en neutral syn och bildat sig en egen uppfattning om vad som sker i Thailand.

 

Min uppfattning är att den sittande regeringen och oppositionen är korrupt dvs allting är skit med det thailändska systemet. Ser inget positivt med demonstrationerna annat än att folk visar sin medvetenhet om att landet är korrupt. Vore dock bättre om demonstranternas talesman Suthep inte vore anklagad själv för korruption längre back i historien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde idag att det inte var av misstag ett av barnen sköts ihjäl då de skjutit ungen i huvudet, funderar hur man tänker som skytt under den röda fanan...

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och du tror väl på tomten också förstår jag?

Mvh isan lover

 

Betydligt lättare att tro på jultomten än på dig, men samtidigt tycker jag synd om dig som målat in dig så långt i hörnet att du numera måste stå på tå och försvara Thailand i särklass mest korrupta regering någonsin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det inte just genom att avväpna Sutheps gatumobbar som polisen agerar för att stoppa våldet?

Är det fel att gripa och avväpna dom svartklädda män som rör sig obehindrat tillsammans med Sutheps demonstranter, dessa svartklädda män med vapen dolda i plastpåsar som skjuter på civila och poliser helt öppet inför kamerorna?

Mvh isan lover

 

Ifall man nu vill göra sig riktigt dum så kan man ju hävda att det inte är säkert att de svartklädda männen som rör sig obehindrat tillsammans med Sutheps demonstranter verkligen tillhör Sutheps demonstranter. De kan vara utskickade av regeringen för att ge demonstranterna dåligt rykte eller så är de där av någon annan befängd anledningen men absolut inte för att ge väpnat skydd åt demonstranterna...

 

post-3473-0-55107400-1393472574.jpeg

 

Men det hävdar man bara om man vill framstå som en idi*t-så givetvis finns det beväpnade och vältränade legosoldater på Sutheps sida.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde idag att det inte var av misstag ett av barnen sköts ihjäl då de skjutit ungen i huvudet, funderar hur man tänker som skytt under den röda fanan...

Har du en länk? Eller bara ett ryckte i mängden

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...