Jump to content
IGNORERAD

Res inte till Thailand med småbarn


Oregistrerad

Recommended Posts

Det jag retar mig mest på är idi*ter som fäller ned ryggstödet och ska SOVA hela resan och inte tänker på dom som sitter bakom och vill äta. Har aldrig störts av skrikande barn, bara fulla/pratiga personer. Jag sover max 2-4 timmar och det räcker för mig.

 

Vi planerar att åka i sommar när våran son blir 5 mån och stanna i 3 veckor. Är det någon som har erfarenhet av att resa med så små barn?

Vi tänkte vara lite i byn (utanför Kanchanaburi) utan AC och sen resa runt lite.

Vi flög på andra hållet (thai-swe) när vår son var 4 månader. Jobbigt vid start och landning då han var tvungen att sitta fast i ett tramsigt säkerhetsbälte (tyckte han), skrek rätt bra, kan lova att det var jobbigare för oss än för dom andra på planet.

Kan varmt rekommendera Thai Air när man flyger med barn.

Tänk alla barn som FÖDS i Thailand, usch va dom måste lida!

 

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    12

  • Alarik

    5

  • Maloon

    4

  • Khemmarat

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är inte bara barn som kan vara störande, det är inte barnens fel utan föräldrarna som inte kan hantera sina barn mht andra passagerare, nej det är även vuxna som tror att utrymmet längst bak vid toaletterna är någon form av chattcorner och där kan man babbla hur mycket som hellst utan hänsyn till de som sitter  långt bak och vill sova. 15 april kommer jag inte att acceptera det på Thai Airways flight BKK ARN ,FATTA!

Där har du rätt. När jag åker ner är jag en av dom som sitter långt bak och gärna står upp och pratar. Alltså inte sover. På hemresan sover jag alltid. Om någon då vill prata gör det ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast barnen i trotsåldern som kan vara jobbiga de minsta sover mest.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde du en enkät bland de övriga passagerarna ombord på planet angående detta?      ;)

 

Han har aldrig skrikigt på ett flygplan, så nej .

 

Varför bidrar du aldrig på det här forumet ? Bara konstiga negativa inlägg ?

 

Sitter du ensam o runkar mestadelen av tiden eller vad är ditt problem ?

 

Allvarlig störning skulle jag diagnostisera det till, liknande Cobra´s

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast barnen i trotsåldern som kan vara jobbiga de minsta sover mest.

I mångt och mycket är jag helt övertygad om att "trotsålder", är något som föräldrar hittat på, när de inte kan/orkar förklara för barnen vad som är rätt eller fel, och framförallt varför det är så...En helt vanlig uppfostran.

Sedan att en 4 månaders baby gråter vid start och landning tycker jag ej är konstigt, betydligt konstigare när det sitter vuxna människor och applåderar vid landning...Satans knäppgökar...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast barnen i trotsåldern som kan vara jobbiga de minsta sover mest.

 

Gubbar i trotsåldern är betydligt värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser man utan barn och inte investerar i ett par sjyssta lurar och / eller sömntabletter får man fan skylla sig själv istället för att gnälla om barnagråt/skrik.

Är man vuxen och flyger borde man förstått vad som ofta händer på ett flygplan, det gäller naturligtvis inte fysisk kontakt som man ofta får av vuxna som anser att man bör använda stolen framför när man ska häva sig upp eller ner ur eget säte varje gång prostatan hostar till lite på småtimmarna.

Bose och valium rekommenderas varmt.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

senast jag åkte hade jag inga problem med några barn som skrek men däremot en ryss som satt bakom mig som höll på å slet i mitt säte och även sparkade (jag höll på att bli tokig)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta du tåget själv din gnällspik.

 

Mot läkarintyg kan Ni naturligtvis få dispens för kortare flyresor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubbar i trotsåldern är betydligt värre.

Egen erfarenhet gissar jag på utan livlina

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

senast jag åkte hade jag inga problem med några barn som skrek men däremot en ryss som satt bakom mig som höll på å slet i mitt säte och även sparkade (jag höll på att bli tokig)

 

Samma erfarenhet. Men det var däremot en finne. Han gav sig inte förrän han fördärvat stolen.

Han var väl i ungefär samma ålder som ban99arne.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra resan hem så var dotter ganska precis1år o ville absolut inte sitta still eller sova så det var bara att knalla runt med henne på armen i 10timmar så att hon inte skulle "störa" andra passagerare. Sen så är ju flyget ett kollektivt transportmedel o då får man tyvärr stå ut med diverse mer eller mindre trevliga medressenärer. Man får vara glad för att man slipper dom efter att man har landat. Ett hett tips är annars att resa själv eller kanske i 1aklass..

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är många vuxna som glömt att de själva har varit små en gång ???

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma erfarenhet. Men det var däremot en finne. Han gav sig inte förrän han fördärvat stolen.

Han var väl i ungefär samma ålder som ban99arne.

 

Ja, finnar kan vara problematiska även då di befinner sig i sin bästa ålder.

Vi bör alltså inkludera dessa i gruppen bestånde av barn och gamlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Res inte till Thalland med småbarn"

 

Så skriver insändaren "Barnälskaren" i dagens Metro (www.metro.se)

 

Personen skriver att det är en väldigt lång flygresa, att barn inte kan röra sig under resan och att de blir kinkiga eller gallskriker.

Även att alla andra 200 på planet inte kan sova pga av detta.

 

Dessutom att det är för varmt, mellan 32 - 34 grader, eller iskallt av ac-anläggning.

 

Att barnen inte har skydd mot de sjukdomar som finns samt att de kan påverkas psykologiskt av långresor.

 

Skribenten avslutar med att skriva:

 

"Dessutom skulle många passagerare vilja åka på långresor där barn under fyra år inte är tillåtna.

 

 

Och jag tänker att det kanske är just det sista som egentligen är det som personen retat upp sig på; att inte kunna sova på flyget pga skrikande barn. Och det i sig kan jag ha förståelse för. Inte att man sågar barn, eller föräldrar som gör sitt bästa med barnen. Utan att man blir irriterad över att inte kunna sova, helt mänskligt.

Men påstå inte att det är genomskadligt för mitt barn att vara i Thailand.

 

Min dotter var 1,5 år gammal när vi var över första gången med henne. Jag tror vi var borta i två månader.

Hon sov i princip hela flygresan.

Hon svettades ibland, som en annan, men klagade aldrig över värmen. Tvärtom tyckte hon om all tid i vattnet och att man inte behövde ha så mycket kläder på sig.

Massor av Thailändare som var fram och ville leka och skapade glädje med sin närvaro och smittande leenden.

De kallade flera gånger hennes fötter för små sköldpaddor och bjöd på spännande frukt hon aldrig sett eller smakat tidigare.

 

Vi tillbringade en del tid i bushen (sittandes i babybjörn) där det förstås var en spännande värld att betrakta och i butikerna hade jag faktiskt råd att köpa en hel del av sakerna hon visade intresse för (till skillnad från Sverige)

 

Så, summan av kardemumman, jag är kritiskt till insändaren.

 

(Finner dock ingen sida att länka till)

 

Vad tycker du? Inga småbarn i Thailand?

 

attachicon.giflos1.jpg

Tycker att dina slutsatser är helt korrekta!

Dottern var runt 6 månader när hon åkte ner första gången. Under de första 6 åren var hon nästan mer i Thailand än hon var i Sverige. Olika flygbolag fungerade olika bra. Thai var bland de bästa. Problemet var alltid tryckutjämningen vid start och landning. Starten var värst innan det blev lugnt tryck vid öronen och det obehagliga försvann. Vid landning är det inte lika problematiskt eftersom alla snart koncentrerar sig på annat. För vår dotter var ju tricket att avleda uppmärksamhet och få tankarna på något annat. Bröstmjölk är t.ex. inte så tokigt efter start ibland.

Som du säger är det många som gärna hjälper till att leka med de små. Vår dotter är numera myndig och jag tror ingen skulle vilja påstå att hon tagit någon skada av de många resorna till Thailand som barn. Snarare har det varit väldigt bra för hennes utveckling och för kontakten med den thailändska släkten. Min dotter har helt klart påverkats positivt i psykologisk riktning.

Att gnälla på småbarn under en resa är lågt tycker jag. Fast visst kan mycket gråt vara störande och man känner ett sådant medlidande mot det ledsna barnet. Fast detta måste man lära sig att klara av om man är vuxen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl inte så trevligt och sitta mitt emellan 2 småbarnsfamiljer,som jag fick göra förra veckan. Mycket skrik och bajslukt haha..men självklart ska barnen få resa med men dom hade ju kunnat placera alla barnfamiljerna typ ex. längst bak på planet istället för utspritt i hela planet. Typ en barnavdelning :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rest 3ggr med våran dotter, första gången var hon runt 8 månader.

Tycker det har gått bra, dock blivit livligare med åren, men inget skrik, mest en massa frågor som man kan vara utan :)

Finns nu förtiden massa spel, så dom kan underhålla sig själva, samt att vi har med en surfplatta till henne...

Tycker man stör sig mer på alla suputer som inte kan dämpa sig( har själv varit en av dom). :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällan det är skrikande ungar på planet men visst är det jobbigt att höra på när det händer.

 

Det absolut värsta är dock att folk skall sova. Jävla elände när planet släcks ner och det klagas på att jag vill ha läslampan på. Dessutom är det jobbigt att kliva över sovande folk som brer ut sig långt utanför sina egna säten. Jag sover aldrig på flygresor och tycker att alla vuxna människor borde göra detsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl inte så trevligt och sitta mitt emellan 2 småbarnsfamiljer,som jag fick göra förra veckan. Mycket skrik och bajslukt haha..men självklart ska barnen få resa med men dom hade ju kunnat placera alla barnfamiljerna typ ex. längst bak på planet istället för utspritt i hela planet. Typ en barnavdelning :crazy:

 

Precis och där skall gamlingarna och finnarna oxå placeras för alla trevnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vuxna karlar som inte står ut med lite barnskrik skulle

förbjudas att flyga till Thailand.Det finns tåg och bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällan det är skrikande ungar på planet men visst är det jobbigt att höra på när det händer.

 

Det absolut värsta är dock att folk skall sova. Jävla elände när planet släcks ner och det klagas på att jag vill ha läslampan på. Dessutom är det jobbigt att kliva över sovande folk som brer ut sig långt utanför sina egna säten. Jag sover aldrig på flygresor och tycker att alla vuxna människor borde göra detsamma.

 

Exactemente, varför sover di inte innan det är dags att resa, sitta och snark sagla till allmänt beskådande.

Dessutom så riskerar man ju att missa något av den goda flygplansmaten om man sover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis och där skall gamlingarna och finnarna oxå placeras för alla trevnad.

:crazy: Hellre en finne i röven än 10 på planet :14::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...