Jump to content
IGNORERAD

Sverige - Finland


Cobra

Recommended Posts

Ville inte alls påpeka felstavningen sådant händer lite då och då för de flesta och Finland ska visst klappa sig för bröstet för de var riktigt duktiga idag men någon final är det inte tal om :-)

Skit samma, när lyckades Sverige ge ryssarna en knäpp på näsan senast ???  1809???  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    8

  • audirs2

    6

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bisarra reaktionen efter ryska OS-fiaskot Ryske toppolitikern: ”Hade behövt se hur finska krypskyttar dödade sovjetiska soldater”

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir kanon med swe-fin på fredag, ska ses på Blue Lagoon. Liggandes i poolen med en la bomba eller två, hehe.

Vart ser ni? Har sett flera ställen med slingbox i Pattaya nu på sistone.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir kanon med swe-fin på fredag, ska ses på Blue Lagoon. Liggandes i poolen med en la bomba eller två, hehe.

Vart ser ni? Har sett flera ställen med slingbox i Pattaya nu på sistone.

two lion Pattaya klang soi 9 visar

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inte nådigt för Sverige,Finland har en glöd som svenskarna saknat hittils, men jag hoppas ju naturligtvis på Sverige 1x2 grundtips  :thumbsup:

 

Det kallas sisu, vilket svenskar saknar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kallas sisu, vilket svenskar saknar.

 

Det har ändå, i Sveriges fall, räckt till ett par OS-guld..Hur många var det finnarna hade? :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ändå, i Sveriges fall, räckt till ett par OS-guld..Hur många var det finnarna hade? :nyam:

Klass slår sisu!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klass slår sisu!!

Så e det nog! Men hade Sverige slagits mot ryssen 1940 så hade gränsen vart vid Mongoliet nu!!! :crazy: Men nu var lilla Finland som gjorde jobbet, och det vet alla hur det gick!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Så e det nog! Men hade Sverige slagits mot ryssen 1940 så hade gränsen vart vid Mongoliet nu!!! :crazy: Men nu var lilla Finland som gjorde jobbet, och det vet alla hur det gick!

Nejdå vi hade säkert taktiskt manövererat ut dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kallas sisu, vilket svenskar saknar. 

 

Det är väl tur att svenskarna saknar det! För vem klarar något med skit in skit ut?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator, on 20 Feb 2014 - 19:00, said:

Nejdå vi hade säkert taktiskt manövererat ut dem!

 

Tja, Ni försökte ju detta genom att släppa in tyskarna medelst järnväg och buga och bocka och rulla ut röda mattor för dem. Taktik, kanske, men jag kallar det feghet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå vi hade säkert taktiskt manövererat ut dem!

Helt rätt, inte finns det så många ryssar att fälla, och finns det så hade SC tagit hand om dom med! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon hur man kan se matchen i BKK lr via datorn??

Sverige - Finland.

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har väl inte motsvarat förväntningarna ännu så länge i os samtidigt som dom är väl medvetna om dom tidigare,oförväntade, förlusterna mot finnarna i dom större sammanhangen.

Flera av nyckelspelarna har nu fått sätta något mål i kassen samt att dom har fått spela in sig lite mer tillsammans.

 

Så om jag skulle tippa ett resultat så blir det 4-2 till sverige.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3485-0-35558000-1392974435_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam, on 21 Feb 2014 - 15:50, said:

 

Är detta utan avgift?  Har kollat på den siten, och det verkar som en del program är inte gratis.  Och innan Khemmarat vaknar till liv, så har  det inget med min budget att göra. Anledningen är att jag har inte ett kreditkort och kan inte köpa tjänster på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir 3-4 till Finalandet. Och detta med vetenskaplig undersökning, på stranden spelade ett par

baddminton och frugan träffade bollen 3 ggr (kärringar) gubben 4 gånger. (real man)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Sverige har väl kvalificerat sig till Bruntungeklubben genom tiderna, inget jag är stolt över även om det rent praktiskt/taktiskt kanske var klokt många gånger men känns lite unket i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir 3-4 till Finalandet. Och detta med vetenskaplig undersökning, på stranden spelade ett par

baddminton och frugan träffade bollen 3 ggr (kärringar) gubben 4 gånger. (real man)

Nä perkel, dom har lämnat ett brev i smyg till svenska överbefälhavaren, vi vågar inte hokejjkriga mot Sverige, vi säger väl 10-0 till Sverige?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä perkel, dom har lämnat ett brev i smyg till svenska överbefälhavaren, vi vågar inte hokejjkriga mot Sverige, vi säger väl 10-0 till Sverige?

nope men 2-1 blev det he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir 3-4 till Finalandet. Och detta med vetenskaplig undersökning, på stranden spelade ett par

baddminton och frugan träffade bollen 3 ggr (kärringar) gubben 4 gånger. (real man)

 

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, Ni försökte ju detta genom att släppa in tyskarna medelst järnväg och buga och bocka och rulla ut röda mattor för dem. Taktik, kanske, men jag kallar det feghet.

inte fan var det feghet, utan snarare en smart plan för att slippa bli angripna av nazzen som var på väg att ta oss, i avtalet om järnvägstransporten så fick nazzen inte stiga av tåget på hela sträckan, det ända vi hade som försvar på stationerna var något ental av soldater som bevakade det o dem var beväpnade med gevär o knappt några patroner, det är vad min morfar berättade för mig, han ingick i bevakningstrupperna på  en av stationerna, så jäkla fega var dem inte tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...