Jump to content
IGNORERAD

ABC Angeles


lellexp

Recommended Posts

Tro mig jag dömer ingen men, finns det någon anledning att åka dit om man inte är sexturist?

 

Ja det tycker jag, som jag sa är det en hisnande vacker natur.

Ett mycket trevligt folk, det går t.ex. att föra en vuxen konversation med en filippinsk man.

Jag skulle nog säga att sexturister har det 10 ggr lättare i Thailand.

Stränderna i söder ska ju också vara bland världens finaste. Om man gillar sol o bad. (vilket jag inte gör)

Men Filippinerna har väl hittills vänt sig mest till Amerikanska och andra asiatiska turister.

 

Sen tror jag inte att man behöver dra upp just Angeles som jämförelse.

 

Men vad vet jag, nyss hemkommen från mitt första besök där.

 

mvh

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lellexp

    16

  • dandic

    13

  • Sam sip sam

    13

  • Benriach

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förutom dålig mat och högertrafik för det är väl det som man kan läsa ut i den här tråden.

Faktiskt så tycker jag att maten fått lite väl mycket skit, det går att äta gott även på Filippinerna, även om t.ex gatumaten inte är i närheten av t.ex den Thailändska.

Dykningen utklassar Thailand, Similian undantaget.

Få charterturister som förstör, möjligen boracay undantaget.

Billigare , hotellrum undantaget.

Otroligt fina ställen att åka till, "lite" dålig infrastruktur, men det går fint att ta sig fram i alla fall, räkna dock med längre tid.

De flesta kan engelska.

 

 

Så, ja du kan åka dit utan att vara rädd för att få den hemska "sexturist-stämpeln" i pannan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja det tycker jag, som jag sa är det en hisnande vacker natur.

Ett mycket trevligt folk, det går t.ex. att föra en vuxen konversation med en filippinsk man.

Jag skulle nog säga att sexturister har det 10 ggr lättare i Thailand.

Stränderna i söder ska ju också vara bland världens finaste. Om man gillar sol o bad. (vilket jag inte gör)

Men Filippinerna har väl hittills vänt sig mest till Amerikanska och andra asiatiska turister.

Sen tror jag inte att man behöver dra upp just Angeles som jämförelse.

Men vad vet jag, nyss hemkommen från mitt första besök där.

mvh

Låter ju helt ok, har funderat på en avstickare dit några gånger men rapporteringen här har ju varit ganska riktad på ett sätt som får mig svårt att lyfta mitt lata arsle från Pattaya. :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Faktiskt så tycker jag att maten fått lite väl mycket skit, det går att äta gott även på Filippinerna, även om t.ex gatumaten inte är i närheten av t.ex den Thailändska.

Dykningen utklassar Thailand, Similian undantaget.

Få charterturister som förstör, möjligen boracay undantaget.

Billigare , hotellrum undantaget.

Otroligt fina ställen att åka till, "lite" dålig infrastruktur, men det går fint att ta sig fram i alla fall, räkna dock med längre tid.

De flesta kan engelska.

Så, ja du kan åka dit utan att vara rädd för att få den hemska "sexturist-stämpeln" i pannan...

tack för det får nog ta mig i kragen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju helt ok, har funderat på en avstickare dit några gånger men rapporteringen här har ju varit ganska riktad på ett sätt som får mig svårt att lyfta mitt lata arsle från Pattaya. :)

 

Pattayas fina natur kan nog bli svårt för Filippinerna att slå. Men gör ett försök :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Pattayas fina natur kan nog bli svårt för Filippinerna att slå. Men gör ett försök :)

Kanske är det så jag har aldrig varit i Flappeland. Du får väl i vart fall hålla med om att trådar från Pattaya innehåller så mycket mer? Hur det är i verkligheten vet jag inte och det är orsaken till att jag frågar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Pattayas fina natur kan nog bli svårt för Filippinerna att slå. Men gör ett försök :)

Kanske är det så jag har aldrig varit i Flappeland. Du får väl i vart fall hålla med om att trådar från Pattaya innehåller så mycket mer? Hur det är i verkligheten vet jag inte och det är orsaken till att jag frågar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är väl det största felet att man alltid ska jämföra allting mot....

Så även här, detta är ju ett thaiforum, så vi jämför med Thailand.

 

Thailand som helhet är nog ett mycket svårslaget turistmål.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade på en engelsman på Vodoo floating bar, som var boende i TH,

men gjorde en kombinerad VISA-run och semester i Subic med sin thailändska fru.

Han sa att frugan började gråta tredje dagen för hon tyckte maten var hemsk.

 

Nedan några bilder från Vodoo floating bar.

 

 

post-5571-0-60208900-1393000910_thumb.jppost-5571-0-43047700-1393001132_thumb.jppost-5571-0-70438900-1393001190_thumb.jppost-5571-0-59781000-1393001294_thumb.jp

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog kan det finnas en del fördelar med PH, men så fort man lär sig språket,( tagalog / visaya) så märker man ganska snart hur genuint "trevliga" de är...Tyvärr!

 

Mvh. borje222

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

Nog kan det finnas en del fördelar med PH, men så fort man lär sig språket,( tagalog / visaya) så märker man ganska snart hur genuint "trevliga" de är...Tyvärr!

 

Mvh. borje222

 

Ungefär som i Thailand då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade på en engelsman på Vodoo floating bar, som var boende i TH,

men gjorde en kombinerad VISA-run och semester i Subic med sin thailändska fru.

Han sa att frugan började gråta tredje dagen för hon tyckte maten var hemsk.

 

Nedan några bilder från Vodoo floating bar.

 

 

attachicon.gif2013-12-28 17.55.49.jpgattachicon.gif2013-12-28 15.57.55.jpgattachicon.gif2013-12-31 16.53.32.jpgattachicon.gif2013-12-30 14.51.38.jpg

ja den båten påminde mkt om soi 6

Link to comment
Dela på andra sajter

ja den båten påminde mkt om soi 6

Ha Ha Ha det Gubben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Puss i Råttan!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de häftigaste upplevelse jag varit med om , var när jag simmade bland valhajarna utanför Donsol.. Häftigt minne Siargao underbar ö med kanonfin surfning och dykning få platser som slår det

Link to comment
Dela på andra sajter

maten tycker jag var ganska ok ,betydligt bättre än thaislafs

Ja,ja...det där var ju "western food", hur var flappematen...(nu finns det trots allt några bra maträtter),men över lag är det usla råvaror, och smaklöst...

Soja och lite svartpeppar till de flesta av rätterna...

Såg tidigare att du var på väg att smaska i dig en Balut..(befruktat ankägg)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,ja...det där var ju "western food", hur var flappematen...(nu finns det trots allt några bra maträtter),men över lag är det usla råvaror, och smaklöst...

Soja och lite svartpeppar till de flesta av rätterna...

Såg tidigare att du var på väg att smaska i dig en Balut..(befruktat ankägg)

 

Mvh. borje222

mkt grytor tyckte jag dom åt ,var faktiskt en dam som bjöd mig på adobo på gris ,var helt ok

Link to comment
Dela på andra sajter

mkt grytor tyckte jag dom åt ,var faktiskt en dam som bjöd mig på adobo på gris ,var helt ok

 

Vadfalls?? Potatisskal är ju så Jäääävla farligt. Menar du att du äter Flappeslafs??? Ska vi utvärdera hälsoriskerna???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadfalls?? Potatisskal är ju så Jäääävla farligt. Menar du att du äter Flappeslafs??? Ska vi utvärdera hälsoriskerna???

lite griskött har ingen dött av och jo jag övervakade koket så bara lugn

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte fortsätta med bilder från Pattaya, men hoten från Fredman gör att jag avslutar här.

 

 

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte fortsätta med bilder från Pattaya, men hoten från Fredman gör att jag avslutar här.

 

Hot??????

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...