Jump to content
IGNORERAD

Abhisit rejält stressad när BBC (och ej ThaiTv3) intervjuar


Tackzhin

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Hörru Knasen!

Du och övriga främligsfientliga fördummsfulla stollar får rösta på SD hur mycket Ni vill. 

Så jämför inte mig med några eller någon som vill avskaffa andra människors rätt att rösta, så sätt nu på korken innan hinner fundera ut fler stolligheter.

Grejen är att jag inte röstar på SD, dock är jag jävligt trött på såna som ska idi*tförklara dom som gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    20

  • Benriach

    7

  • audirs2

    4

  • Tamdai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Grejen är att jag inte röstar på SD, dock är jag jävligt trött på såna som ska idi*tförklara dom som gör det.

Hehe visst är det så, jag har väl aldrig tänkt göra så. men nu är jag också så satans less på alla knäppgökar som inte respekterar demokratin, så det lär bli en röst på SD för att markera!

Så fort någon påpekar att någe är galet med integrationspolitiken så blir denne beskylld för rasism, stöveltrampare etc etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Symptomatiskt för sådana som arne, udonCh och IL är att de alltid hänvisar till demokrati, men bara om demokratin är på deras villkor.

 

Jag verkligen hatar SD(lika mycket som jag hatar PTP), men om folk vill rösta på dem så är det ok för mig, demokrati!

Det jag kan göra är att argumentera om sakfrågorna som gör att jag inte gillar dessa parti, emedan många istället skiter i sakfrågorna och kallar de som röstar på dessa parti för en massa dåliga saker.

 

Att rösta SD eller kommunister är ju samma sak, de bygger hela sin världsbild på förakt av andra mäniskor, skillnaden är ju bara vilka de föraktar.

 

Avslutningsvis till Arne, BBC intervjuade Abhisit, just nu är han inte aktiv i Thailänds politik och det vet du, Såg igår en intervju med Kjell-Olof Feldt, han slutade med politik för 20 år sedan, men SVT valde ändå att intervjua honom.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att jag inte röstar på SD, dock är jag jävligt trött på såna som ska idi*tförklara dom som gör det.

 

Jag tycker verkligen att de som sympatiserar eller röstar på SD är stollar och kommer att därför att uttrycka denna åsikt närhelst det passar mig.

Ni får naturligtvis kalla mig odemokratisk om Ni vill men jag sympatiserar inte med någon som skulle försöka hindra SD-stollarna från att rösta.

 

Då Ni tillhör dem som ser PK:het som något hemskt så måste ju saker som inte är politiskt korrekt vara bra.

Personligen har jag svårt för att se något bra med pedofili, hebefili, homofobi, kvinnomisshandel och djurplågeri.

 

 

Att kritisera SD faller helt inom ramen för demokrati men vill Ni rösta på ett parti som består av rasister och bygger sin politik på att skapa främlingsfientlighet så finns det ju alla möjligheter att göra så.

Så att Ni stödjer rasister kan kanske vara en anledning till att andra tror att Ni är en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du i normala fall lär rösta på analakrobaterna efter dina vanliga inlägg så ser jag som att jag diskuterar med någon med väldigt låg iq nu.

Så jag kanske ska använda stora bokstäver så du förstår. KAN MAN INTE TA HAND OM SINA EGNA OCH BETALA RÄKNINGAR, DÅ LÅNAR MAN INTE TILL RÄKNINGAR OCH 

SER TILL ATT MAN FÅR EN MASSA NYA RÄKNINGAR SOM MAN OCKSÅ MÅSTE BETALA...

 

Du menar alltså att din oro för Sveriges betalningsförmåga har gjort att du av "hela ditt hjärta" tänker sympatisera med ett gäng fd nassar som vattenkammats och klätts i slips.

Jag skulle nog funderat ett varv till innan jag lämnade över statskassan till ett gäng bidragsfuskare som tror att lösningen är att alla skall bli renskötare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag svårt för att se något bra med pedofili, hebefili, homofobi, kvinnomisshandel och djurplågeri.

 

 

Då är du själv en liten nasse, det finns tydligen ett par stycken som kommer hit med precis dom där

 

lasterna på agendan

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog funderat ett varv till innan jag lämnade över statskassan till ett gäng bidragsfuskare som tror att lösningen är att alla skall bli renskötare
   Men att statskassan skulle tillhöra ett gäng fd. kommunister och ett parti som tycker att 8-åringar borde ha rösträtt har du tydligen  inget emot.

 

Och ang. renskötsel:  Varför skulle inte vem som helst kunna få utföra det yrket om så önskas, är det bara en ras som klarar av det eller?  Låter lite rasistiskt i mina öron...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Då Ni tillhör dem som ser PK:het som något hemskt så måste ju saker som inte är politiskt korrekt vara bra. Personligen har jag svårt för att se något bra med pedofili, hebefili, homofobi, kvinnomisshandel och djurplågeri.

 

Politisk korrekthet är snarare sådant som etablissemanget har bestämt att vi ska tycka och tänka. Där tex invandrar/flyktingpolitiken är ett av det stora skötebarnet för de politiskt korrekta och där man inte drar sig för att sätta epitet på folk vid minsta lilla kritik.

 

Vissa av de sakerna du rabblar upp är det ju det sunda förnuftet hos folk som gör att det anses vara vidriga företeelser och behöver inte försvaras in absurdum med nedvärderande epitet från förvirrade stollar som tror dom sitter på den enda rätta åsikten. Men eftersom du uppenbarligen saknar sunt förnuft så förstår jag om du inte förstår.  

Link to comment
Dela på andra sajter

   Men att statskassan skulle tillhöra ett gäng fd. kommunister och ett parti som tycker att 8-åringar borde ha rösträtt har du tydligen  inget emot.

 

Och ang. renskötsel:  Varför skulle inte vem som helst kunna få utföra det yrket om så önskas, är det bara en ras som klarar av det eller?  Låter lite rasistiskt i mina öron...

 

 

Jo, Ni har naturligtvis helt rätt i att vi måste se till att alla svenskar har möjligheten att släppa ut sina renar i Norrland.

För din information så är det så idag att alla samer inte har rätt att bedriva renskötsel.

 

Ja, jag tror att alla andra riksdagspartier är mer lämpade att handa statskassan än de vattenkammade stollarna i SD.

 

Vilken partiledare har propagerat för att 8-åringar skall få rösta i riksdagvalet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, Ni har naturligtvis helt rätt i att vi måste se till att alla svenskar har möjligheten att släppa ut sina renar i Norrland.

För din information så är det så idag att alla samer inte har rätt att bedriva renskötsel.

 

Ja, jag tror att alla andra riksdagspartier är mer lämpade att handa statskassan än de vattenkammade stollarna i SD.

 

Vilken partiledare har propagerat för att 8-åringar skall få rösta i riksdagvalet?

Vilken partiledare har slagits med järnrör?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Politisk korrekthet är snarare sådant som etablissemanget har bestämt att vi ska tycka och tänka. Där tex invandrar/flyktingpolitiken är ett av det stora skötebarnet för de politiskt korrekta och där man inte drar sig för att sätta epitet på folk vid minsta lilla kritik.

 

Vissa av de sakerna du rabblar upp är det ju det sunda förnuftet hos folk som gör att det anses vara vidriga företeelser och behöver inte försvaras in absurdum med nedvärderande epitet från förvirrade stollar som tror dom sitter på den enda rätta åsikten. Men eftersom du uppenbarligen saknar sunt förnuft så förstår jag om du inte förstår.  

 

Jo, nu blev det nog lite svårt för dig eftersom jag visade att det som verkligen skulle vara politiskt okorrekt kanske inte var att sträva efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken partiledare har slagits med järnrör?

 

Jag formulerar om frågan, i vilket parti har partiledningen velat införa rösträtt för 8-åringar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du själv en liten nasse, det finns tydligen ett par stycken som kommer hit med precis dom där

 

lasterna på agendan

 

Nu blev det fel igen när du försökte tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag formulerar om frågan, i vilket parti har partiledningen velat införa rösträtt för 8-åringar?

Miljömupparnas Haninge-avdelning, med stöd av en riksdagledamot.

 

Visserligen bara i interna val, men börjar man där så vet man aldrig vad de tokstollarna vill på riksplan...

 

 

Vilken partiledare har slagits med järnrör?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  

 

Och ang. renskötsel:  Varför skulle inte vem som helst kunna få utföra det yrket om så önskas, är det bara en ras som klarar av det eller?  Låter lite rasistiskt i mina öron...

 

 

Håller med dig, det finns alldeles för lite renar i Thailand. Men det finns säkert många "Renboys" här som är villiga att prova på yrket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med demokrati är ingen enkel sak. Av någon anledning så återfinns många av dom som anser att SD inte har något existensberättigande då dom är odemokratiska . Samtidigt som man proklamerar för att demokratin i Thailand ska respekteras. Och invalda politiker kan inte bli avsatta.

SD, s sätt att framföra politik är naturligtvis ett problem. Och gud vet att jag på intet sätt sympatiserar med dom.

Dock argumentation som syftar till att nedvärdera SD väljares iq är nog ganska kontraproduktivt för den egna saken.

Och jag tror att det är det är personer av varierande iq som röstar på olika partier.

Dock anser jag att jag ser en trend i argumentation från SD förespråkare som haltar ganska tydligt. Och det är att man matematiskt utgår från att kakan som alla ska dela på är statisk. Och även om flyktingar många gånger inte bidrar till saker i början. Så är dom konsumenter. Som gör att bidragen återinvesteras i samhället. Och då istället för att till exempel icabutiken friställer 2 tjänster som får gå på bidrag i arbetslöshet. Så därvidlag kommer pengarna tillbaka till samhället till viss del.

Om vi däremot jämför detta med pensionärer som flyttar utomlands. Så är dom bra mycket mer kostsamma för samhället. Då deras pengar rinner ur landet istället för konsumtion i landet.

Så ur matematiskt perspektiv är inte flyktingar så dyra som man kan tro om man ser det ur ett annat perspektiv än invandrarfientliga grupper.

Och det enda sättet att komma till rätta med detta är att minska bidragen totalt för samtliga samhällsgrupper. Då till exempel bostadsbidrag är helt snurrigt. Då personer som inte annars har råd. Eller kan minska sin egen insats av arbete. Trots detta kan ha en standard som man inte annars skulle kunna ha utan att jobba.

Således borde nedragning av bidrag gälla samtliga medborgare. Då bidrag är kontraproduktivt för att folk ska anstränga sig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo, nu blev det nog lite svårt för dig eftersom jag visade att det som verkligen skulle vara politiskt okorrekt kanske inte var att sträva efter.

 

Blev inte speciellt svårt, vissa av de sakerna du rabblade upp är ju kriminella företeelser och faller på sin egen orimlighet att någon med sunt förnuft skulle sitta och försvara. Däremot så verkar det vara väldigt svårt för dig att inse att det finns folk i Sverige som trots livslång indoktrinering inte köper hela debaclet med flyktingpolitiken med hull och hår och det som förmodligen grämer dig mest är att det än så länge inte är en kriminell handling att göra så. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj!

Det var ju ett rejält scoop att man i Haninge vill låta 8-åringar deltaga i interna val, kanske lite olämpligt men jag tror inte du skall ligga sömnlös för detta.

 

Kent Ekeroth, partiets rättspolitiske talesperson vilket man får betrakta som en ledande person i SD på den tiden, sen var det egentligen aluminium rör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj!

Det var ju ett rejält scoop att man i Haninge vill låta 8-åringar deltaga i interna val, kanske lite olämpligt men jag tror inte du skall ligga sömnlös för detta.

 

Kent Ekeroth, partiets rättspolitiske talesperson vilket man får betrakta som en ledande person i SD på den tiden, sen var det egentligen aluminium rör.

Vem slog han med aluminiumröret?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem slog han med aluminiumröret?

Han inte bara slog, han dödade tre hemlösa ungdomar, fem pensionärer och EN kattunge också!

Läste det på en sida på internet så det måste ju vara sant ju..

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev inte speciellt svårt, vissa av de sakerna du rabblade upp är ju kriminella företeelser och faller på sin egen orimlighet att någon med sunt förnuft skulle sitta och försvara. Däremot så verkar det vara väldigt svårt för dig att inse att det finns folk i Sverige som trots livslång indoktrinering inte köper hela debaclet med flyktingpolitiken med hull och hår och det som förmodligen grämer dig mest är att det än så länge inte är en kriminell handling att göra så. 

 

Jag ser inget konstigt med att diskutera flykting politik eller varför inte hela invandringspolitiken inkluderat thaidamer.

Att försvara ett parti eller anhängare som bygger sin argumentation på att skapa fördomar och främlingsfientlighet som drabbar alla skötsamma invandrare här i landet har jag lite svårare för.

 

Jag förstår även att de stackare som blivit utsatta en livslång indoktrinering av etablissemanget, gammelmedia, PK-människor och socialstyrelsen blir ledsna när di kallas stollar.

Men köp en näsduk och fräs ut och tag ett djupt andetag.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med demokrati är ingen enkel sak. Av någon anledning så återfinns många av dom som anser att SD inte har något existensberättigande då dom är odemokratiska . Samtidigt som man proklamerar för att demokratin i Thailand ska respekteras. Och invalda politiker kan inte bli avsatta.

SD, s sätt att framföra politik är naturligtvis ett problem. Och gud vet att jag på intet sätt sympatiserar med dom.

Dock argumentation som syftar till att nedvärdera SD väljares iq är nog ganska kontraproduktivt för den egna saken.

Och jag tror att det är det är personer av varierande iq som röstar på olika partier.

Dock anser jag att jag ser en trend i argumentation från SD förespråkare som haltar ganska tydligt. Och det är att man matematiskt utgår från att kakan som alla ska dela på är statisk. Och även om flyktingar många gånger inte bidrar till saker i början. Så är dom konsumenter. Som gör att bidragen återinvesteras i samhället. Och då istället för att till exempel icabutiken friställer 2 tjänster som får gå på bidrag i arbetslöshet. Så därvidlag kommer pengarna tillbaka till samhället till viss del.

Om vi däremot jämför detta med pensionärer som flyttar utomlands. Så är dom bra mycket mer kostsamma för samhället. Då deras pengar rinner ur landet istället för konsumtion i landet.

Så ur matematiskt perspektiv är inte flyktingar så dyra som man kan tro om man ser det ur ett annat perspektiv än invandrarfientliga grupper.

Och det enda sättet att komma till rätta med detta är att minska bidragen totalt för samtliga samhällsgrupper. Då till exempel bostadsbidrag är helt snurrigt. Då personer som inte annars har råd. Eller kan minska sin egen insats av arbete. Trots detta kan ha en standard som man inte annars skulle kunna ha utan att jobba.

Således borde nedragning av bidrag gälla samtliga medborgare. Då bidrag är kontraproduktivt för att folk ska anstränga sig.

Jo men Janne, när dessa invandrare blir pensionärer, då flyttar dom till hemlandet och tar med sig pensionen dit. Vet en jäkla masssa finnar ( som en viss general i Flen inte gillar) som flyttar tebaks till 1000 sjöarnas land!

Sedan kostar all kriminalitet en hel de osså som vissa   grupper håller på med, ja nåra spänn går det nog åt dit, om man inte har turen att bli skjuten som han i Husby! ???

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men Janne, när dessa invandrare blir pensionärer, då flyttar dom till hemlandet och tar med sig pensionen dit. Vet en jäkla masssa finnar ( som en viss general i Flen inte gillar) som flyttar tebaks till 1000 sjöarnas land!

Sedan kostar all kriminalitet en hel de osså som vissa   grupper håller på med, ja nåra spänn går det nog åt dit, om man inte har turen att bli skjuten som han i Husby! ???

 

Många av di 1000 sjöarna är faktiskt bara träsk.

Jag har inget emot finnar en del är nästan lika bra som svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hustruimportörer och utvandrade röstar på SD kan bli fina rubriker framöver

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...