Jump to content
IGNORERAD

Dragbike/race/drifting


Bananen

Recommended Posts

Nja, inte 1000 amerikanska fot i alla fall.

 

 

 1 foot (ft) = 12 inches = 30.48 cm

 

http://www.sweamichigan.org/member/tabeller.htm

 

Omvandlaren Fritz..

 

Läste du wikipediainlägget jag gjorde ovan ?

 

Although a quarter mile (402 m) is the best known measure for a drag track, many tracks are eighth mile (201 m) tracks, and the premiere classes will run 1,000 foot (304.8m) races

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    5

  • Maloon

    5

  • Tallviking

    4

  • Katrider

    4

Mest aktiva i denna tråd

Peter Hultgren

Några av de svenska banorna kör nu för tiden 201m för motorcykelklasserna bl.a Mantorp park. Men bilklasserna kör 402m på Mantorp

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste du wikipediainlägget jag gjorde ovan ?

 

Although a quarter mile (402 m) is the best known measure for a drag track, many tracks are eighth mile (201 m) tracks, and the premiere classes will run 1,000 foot (304.8m) races

Det missade jag, läste bara audirs 2:s inlägg där han frågade.

"I Usa kör man nuförtiden 300m, vad det blir i tum vete fan?"

 

Det kopierade du och svarade "1000 fot" och det var det jag kommenterade. Men vad tusan, 4,8 meter hit eller dit är inte nåt jag fäster nåt större intresse vid. Inte dragracing heller om jag ska vara ärlig.

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denis Blomgren

Stripen är 402 meter, så då kan man ju räkna ut hur lång en mile är.

Stripen i Sverige mäter oftast 402,33 meter  en mile är 1609 meter.

 

Vissa banor har -100 meter för att topphastigheten blir för hög i målgången.

 

Mvh Denis

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det några riktiga dragracing bilar i Thailand eller är det bara "Fast and the furious" bilar?

Det var ganska många år sedan det var intressant att se 15-17 sekunders bilar.

Sen behöver det inte vara Top fuel, men 9-10 sekunder åtminstone.

 

Drifting är annorlunda, men dom behöver ju pulver under huven också för att göra sig själv rättvisa.

 

Men drifting i Surin skulle vara intressant att se nån gång när man är i byn  :14:

Klart det finns men inte manga jankare men det ar alltid roligare med turbotrimmade bilar..

Jag aker oftast till Bangkok drag aveny...manga snabba bilar fast dom kor pa oklistrat..

manga ar mkt snabbare an min 10sekunders 633a.

mvh Stefan..

https://www.facebook.com/photo.php?v=296068887206874&set=vb.191038721033444&type=2&theater

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag är nog ganska övertygad om att det 201meter och inte 402 som är kvarts milen.

 

Har kollat lite mer nu och det verkar att finnas lite att titta på.

Är ju inte så sugen på att se en Civic glida fram på stripen, kul att köra men inte lika kul att titta på.

Får väl se om man får tillfälle att titta på nånting i framtiden.

 

Kvarts milen är 402,33 meter. Var finns dragracing söder om Bangkok och Udon-Thani?  :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stripen i Sverige mäter oftast 402,33 meter  en mile är 1609 meter.

 

Vissa banor har -100 meter för att topphastigheten blir för hög i målgången.

 

Mvh Denis

 

Hejsan, 1 mile är 1609,34 meter för att vara exakt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, 1 mile är 1609,34 meter för att vara exakt. 

Och om man vill vara ännu mer exakt så är den 1609,344, men det vill man väl inte.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
chevrolet-48

Och om man vill vara ännu mer exakt så är den 1609,344, men det vill man väl inte.

 

Hejsan, tack för upplysningen! I min bok hade jag tydligen inte skrivit helt rätt på den tiden jag höll på med dragracing.  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Varför det? ??? Då tycker jag all form av fotboll,hockey å fysisk sportaktivitet ska förbjudas

 

Allra helst OS som förstör så mycket TV tid för andra

 

Jaaaaaa jag hatar all sport förutom motorsport

 

Det andra är inte sport, det är idrott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det andra är inte sport, det är idrott!

 

Nope

 

Sport är ett samlingsbegrepp för olika atletiska aktiviteter med tävlingsmoment. Sport kan utövas individuellt eller i lag. Den sport som antingen är störst i antalet utövare eller drar mest publik i ett land brukar kallas nationalsport. De flesta större sporterna har ett eget förbund. I de flesta sporter tävlar damer och herrar i olika indelningsklasser.

 

 
magnify-clip.png
Skillnaden mellan idrott och sport, med några exempel.

Ibland används begreppet "sport" inom nordiska språk synonymt med idrott, men orden är egentligen inte helt utbytbara. Termen sport omfattar även vissa aktiviteter som inte är fysiska och enligt en ännu vidare definition även spel som frågesport och schack[1]. Begreppet idrott kan också innefatta vissa aktiviteter som inte kan kallas sport, då de saknar tävlingsmoment, till exempel motionsidrotter som joggning, stavgång, aerobics och aikido.

På svenska används i dagligt tal dock begreppen sport och idrott som nästan synonyma. Skillnaden mellan orden blir hela tiden mindre och begreppen används ofta om varandra. Båda orden betyder numera oftast fysisk aktivitet i form av tävlingar med fastsatta regler.

 

Sportbladet | Aftonbladet

 

Sport | Expressen | Senaste nytt - Sport Fotboll Hockey

 

Nyheter för sport

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, tack för upplysningen! I min bok hade jag tydligen inte skrivit helt rätt på den tiden jag höll på med dragracing.  :14:

Själv körde jag från 1975 till 1988! Sedan dog Lee Anders i Piteå, då fick dä räck!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...