Jump to content
IGNORERAD

Ketchup


Guest Oregistrerad knasen

Ketchupomröstning  

237 röster

  1. 1. Vilket ketchupmärke är bäst?

    • Heinz
      93
    • Felix
      73
    • Bryr mig inte
      37
    • Äter inte ketchup
      34


Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

Har ketchup till spaggeti ibland när det är päramos..

Eftersom det bara finns Felix i huset, då finns det inget annat alternativ.

Hur fan kan en tillverkare ha ketchup i en glasflaska så Jäkla opraktiskt..

 

FF

 

I päremoset ska man göra en liten grop som man fyller med sirap, absolut inte förorena det med ketchup!

Vad gäller ketchup så tycker jag att bananketchup är bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 260
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    34

  • Odin

    18

  • Soengsang

    15

  • Tallviking

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai

ur miljö synpunkt så är det ju mer miljövänligt med glas än en plast eller hur?

 

Nej, det går åt mycket mera energi för att smälta ner glas och göra nytt än att smälta ner plasten och göra nytt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Smakprov inhandlat

 

var hittade du denna?

Jag har hittills bara köpt sådan i Filippinerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

var hittade du denna?

Jag har hittills bara köpt sådan i Filippinerna.

I flappeland köpte jag den
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det går åt mycket mera energi för att smälta ner glas och göra nytt än att smälta ner plasten och göra nytt!

N :13: u e du nog fel på det, all plast är miljö fördärvare, om det ligger i naturen så tar det en jäkla massa år innan det brytsner om det överhuvudtaget bryts ner, det skadar djur. med förbränning så är det ju dåliga gaser från plasten.Har aldrig hört att glas skulle vara skadligt vid nersmältning  för ny tillverkning av glasprodukter, att det går mer energi att tillverka är nog hipps om happs , men PLASTEN är inte bra för miljön i världen., sen får du säga vad du vill men det som du påstår är käpp rätt åt helvete FEL :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fiat säljer väldigt mycket fler bilar än Rolls Royce så.. :whistle:

 

Vilken av dom är Fiat? Heinz eller?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vilken av dom är Fiat? Heinz eller?

 

Inte om man ser till priset för då är Heinz en Rolls-Royce ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om man ser till priset för då är Heinz en Rolls-Royce ! :whistle:

 

Hmm ok men då faller ju hela resonemanget?  Felix säljer ju inte ens en tiondel av vad Heinz gör?? 

Ok Heinz är både Fiat och RR?? Ähh jag fattar som vanligt inte ett skit..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

N :13: u e du nog fel på det, all plast är miljö fördärvare, om det ligger i naturen så tar det en jäkla massa år innan det brytsner om det överhuvudtaget bryts ner, det skadar djur. med förbränning så är det ju dåliga gaser från plasten.Har aldrig hört att glas skulle vara skadligt vid nersmältning  för ny tillverkning av glasprodukter, att det går mer energi att tillverka är nog hipps om happs , men PLASTEN är inte bra för miljön i världen., sen får du säga vad du vill men det som du påstår är käpp rätt åt helvete FEL :13:

 

1. Varför kasta i naturen det som kan återvinnas?

 

2. Vid förbränning av plast i därför avsedd anläggning bildas inga som helst farliga utsläpp framförallt inte från PE-plast(enbart koldioxidoch vattenånga).

 

3. Vid nedsmältning behöver den mesta plasten ca 200-300Grader celcius medan glas behöver 3-6 gånger högre temperatur vilket ger mycket högre energi åtgång vilket belastar miljön negativt!

 

4. Angående att skada djur i naturen, så är det så att trasigt glas skadar många djur dagligen.

 

5. Att plast inte skulle vara bra för miljön i världen är helt fel, om man återvinner plasten så är det ett av de mest lätt återvunna material som konstruerats!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ok men då faller ju hela resonemanget?  Felix säljer ju inte ens en tiondel av vad Heinz gör?? 

Ok Heinz är både Fiat och RR?? Ähh jag fattar som vanligt inte ett skit..

Ja du är ute å cyklar helt :crazy:

 

En RR kan man återvinna, medans en Fiat slängs på plaståtervinningen, men vad har Heinz med detta att göra???  kan vara den kopplingen att RR är tyskägt nu för tiden, vem vet ???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

På Orientalsupermarket Hötorgets tunnelbanestation 

 

http://www.orientalsupermarket.se/?page_id=7

 

Hötorget och tunnelbanestation då låter det som Stockholm, lite långt från mina normala jaktmarker.

Ska ta en vända till Asienbutikerna när jag kommer hem och kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från och med nu blir det 100% Pepsi max, då det uppdagats att fribajsarna slagit upp läger vid vattentäkten som Coca-Cola hämtar sitt vatten från...

http://www.haninge.se/sv/Aktuellt1/Pa-torsdagen-har-ett-taltlager-etablerats-i-Hanveden/#

Ähh det är bara snake som har vårrusning med bilgänget där

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Heinz ketchup i Thailand smakar som den gjorde i Sverige förr. Dvs utan den där fadda smaken som den mesta ketchup har nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

De görs även "engångs flaskor " med Heinz ketchup. Fick denna vid room service.

 

post-3665-0-77837900-1399205100_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...