Jump to content
IGNORERAD

Ketchup


Guest Oregistrerad knasen

Ketchupomröstning  

237 röster

  1. 1. Vilket ketchupmärke är bäst?

    • Heinz
      93
    • Felix
      73
    • Bryr mig inte
      37
    • Äter inte ketchup
      34


Recommended Posts

Vem fan bryr sig om det är Heinz eller Felix. Ännu mindre bryr jag mig om det är nån annan som ska äta den.

 

Däremot har jag smakat mindre god ketchup av något lågprismärke jag testade när jag på jämförsprislapparna en dag upptäckte att vissa sorter bara kostade hälften så mycket som just Heinz och Felix. Fast jag har redan glömt vilket märke det var, men håller mig sen dess generellt borta från lågprisketchup.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 260
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    34

  • Odin

    18

  • Soengsang

    15

  • Tallviking

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vem fan bryr sig om det är Heinz eller Felix. Ännu mindre bryr jag mig om det är nån annan som ska äta den.

 

Däremot har jag smakat mindre god ketchup av något lågprismärke jag testade när jag på jämförsprislapparna en dag upptäckte att vissa sorter bara kostade hälften så mycket som just Heinz och Felix. Fast jag har redan glömt vilket märke det var, men håller mig sen dess generellt borta från lågprisketchup.

 

Samma här, skiter i vilken sort bara det smakar bra.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Admin 4 944 inlägg 13 042 Inlagd Idag, 12:47 Vem fan bryr sig om det är Heinz eller Felix. Ännu mindre bryr jag mig om det är nån annan som ska äta den.

 

Kunde inte sagt det bättre själv. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte sagt det bättre själv. :)

Fritz..

 

Skulle inte du iväg å käka sill??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte du iväg å käka sill??

Tjohohoo...men tillbaka nu full som en kastrull. :14:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjohohoo...men tillbaka nu full som en kastrull. :14:

 

Fritz..

Aha ok, jamen Grattis då...

Hoppas du hinner njuta ett tag innan `ùp nam diktatorn´´hittar dej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort ett antal egna ketchupvarianter, oftast med fantastisk smak men konsistensen är svårare att få till. Köper personligen Heinz(rättare sagt frugan) Kan utan problem använda Felix själv.

Generellt så kan man väl lägga in Heinz i Coca Cola facket när man pratar om restaurang, Heinz och Coca Cola känns som varumärken som "bättre" restauranger använder sig av även om jag själv inte bryr mig så mycket om ketchupen. Men däremot så finns det bara en riktig Coca Cola.

 

Ps Hade Felix haft en snyggare flaska och design så hade det nog kvittat totalt.

 

Ps 2: Vad tycker ni om Pepsi?

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort ett antal egna ketchupvarianter, oftast med fantastisk smak men konsistensen är svårare att få till. Köper personligen Heinz(rättare sagt frugan) Kan utan problem använda Felix själv.

Generellt så kan man väl lägga in Heinz i Coca Cola facket när man pratar om restaurang, Heinz och Coca Cola känns som varumärken som "bättre" restauranger använder sig av även om jag själv inte bryr mig så mycket om ketchupen. Men däremot så finns det bara en riktig Coca Cola.

 

Ps Hade Felix haft en snyggare flaska och design så hade det nog kvittat totalt.

 

Ps 2: Vad tycker ni om Pepsi?

 

Dricker både pepsi och cola men föredrar den senare.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen gillar jag inte ketchup annat än till pommes frites.

Att se folk ösa ketchupen över en god pastasås förbryllar mej, speciellt de som inte har smakat på maten först.

Pepsi vs Coca, Pepsi vinner främst för att den är billigast.

Det skiljer minst 20 kr lådan och just nu 34 spänn plus moms.

Det blir rätt mycket i månaden.

Mvh

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag får slänga varje flaska ketchup vi köper för datumet går ut på dom. Kan ta många månader mellan varje gång vi använder ketchup i den här familjen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ketchup till spaggeti ibland när det är päramos..

Eftersom det bara finns Felix i huset, då finns det inget annat alternativ.

Hur fan kan en tillverkare ha ketchup i en glasflaska så Jäkla opraktiskt..

 

FF

ur miljö synpunkt så är det ju mer miljövänligt med glas än en plast eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort ett antal egna ketchupvarianter, oftast med fantastisk smak men konsistensen är svårare att få till. Köper personligen Heinz(rättare sagt frugan) Kan utan problem använda Felix själv.

Generellt så kan man väl lägga in Heinz i Coca Cola facket när man pratar om restaurang, Heinz och Coca Cola känns som varumärken som "bättre" restauranger använder sig av även om jag själv inte bryr mig så mycket om ketchupen. Men däremot så finns det bara en riktig Coca Cola.

 

Ps Hade Felix haft en snyggare flaska och design så hade det nog kvittat totalt.

 

Ps 2: Vad tycker ni om Pepsi?

 

Faan att jag inte har tillgång till Tv 4 play å kan kopiera ``Coca cola det hemliga receptet´´hit. Man får en jävla avsmak för cola efter att ha sett det programmet..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara en läsk som duger HAIWA , svår att få tag på i Stockholm  .

Portello om inte haiwan kan införskaffas.

Hemma i Dalarna när jag var liten var det Cuba cola som gällde.

Ändrades av bambam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag får slänga varje flaska ketchup vi köper för datumet går ut på dom. Kan ta många månader mellan varje gång vi använder ketchup i den här familjen

Gå till korvmojen och ta lite extra foliepackad ketchup. blir gratis då, om det ligger framme vill säga.  :13:

 

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Pepsi vs cola,då föredrar jag Pepsi. Ketchup bryr jag mig inte om vad det är,har aldrig tänkt på det. Kollade i kylen och där står en ICAs variant.

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bästa ketchupen är bananketchupen, den räcker otroligt länge, ingen som vill ha några större mängder...

Därför tycker jag den är bäst. :thumbsup:

 

post-7126-0-99662500-1391969604.jpg (lånad bild)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

50/50 mellan Pepsi max och Coke zero...

 

Ähum... hur lam är man om man dricker läsk?

 

Själv föredrar jag öl.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Har druckit cola en gång det senaste året, då blev det något som frugan fixade med sin sodastream den smakade sådär.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kör vi med Slotts och dricker must, ett arvegods från slottsherren Gorocco!

 

 

post-3426-0-18486900-1392038901_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum... hur lam är man om man dricker läsk?

 

Själv föredrar jag öl.

 

Herr Chang har talat.

Ja, jag får väl erkänna att jag är jävligt lam då jag inte dricker alkohol varje dag.

Men därmed inte sagt att jag bara dricker läskeblask, det finns annat också Måndricka,kranvatten mm...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...