Jump to content
IGNORERAD

UDFC säsongen 2014


Baa

Recommended Posts

Pust, nu har jag hämtat andan efter anspänningen av andra halvlek i matchen mot BCC Tero, UDFC höll spelat bra uppe i första halvlek och tog ledningen efter en hörna i 46 minuten men i andra var BCC det bättre laget, va väl inte direkt spel mot ett mål men UDFC fick bara några halvchanser men jag tyckde det såg ut som att man trodde det skulle gå att stå emot när man hade ledningen, precis som förra matchen, men det va i ärlighetens namn långt ifrån orättvist med oavgjort, BCC är nog dom som är mest missnöjda med resultatet!

Intressant att studera tabellen, trots att det blev "bara" oavgjort krymper avståndet till den hägrande andraplatsen, men nu får det inte förloras något mer, då är det ganska rökt!

 

Tabellen.

 

attachicon.gifSkärmbild från 2014-11-22 22:32:12.png

 

Nästa match på onsdag mot Prachinburi på bortaplan, Observera att dom vunnit sina hemmamatcher hittils så bara för att dom ligger sist betyder inte ett skvatt!

 

Nästa hemmamatch söndag mot HuaHin, är det någon som är i närheten och vill uppleva en fanatisk, men superpossitiv hejaklack, kom till matchen, det är en höjdare!

Två gaphalsar från Hemfosa dyker upp... 

Du vet var vi värmer upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 160
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    98

  • Duracell

    10

  • Gorocco

    8

  • John Khonken

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Två gaphalsar från Hemfosa dyker upp... 

Du vet var vi värmer upp.

Japp, Men det är svalt i bassängen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga mer kommentarer behövs, bara att bita ihop!

 

 

På söndag är det obligatorisk närvaro för alla svenskar i Udonområdet!

 

 

post-3426-0-01822400-1417049512.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter som hälsan (ryggskott) tvingade mig att uppleva dagens match på TV så kan nog mina bänkkamrater i vanliga fall på stadion vara glada för jag hade nog fått totalhispan efter alla, minst 10 upplagda chanser inbegripet en straff som gick alldeles käpprätt åt helskotta, och inte blev det bättre av att Hua Hin tog ledningen på ett snyggt men också en kopia på de mål man gjorde i förra mötet, lär man sig inte sånt på uppladdningen? Nåja, UDFC snubblade i alla fall in en kvittering och har därmed fortfarande chansen eftersom det är två matcher kvar och man möter etten o tvåan, tufft, men annars har dom inte i etten att göra!

 

Dagens resultat och tabell!

 

 

 

post-3426-0-47946700-1417356111.png

post-3426-0-35785000-1417356122.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, så va det slut på alla t.o.m. teoretiska möjligheter till avancemang till 1:an, förlust med 1  0  och faktiskt rättvist, men jag tror på den här truppen i stort, bara saknar en riktig måltjuv, en målvakt kanske samt en offensiv mittfältare, som man säger nr 10 lirare, hoppas affärsverksamheten i satsningen fortsätter, då blir det en rolig serie nästa år i div 2 nordost!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tråkigt att höra, :(  jag håller tummarna att Udon Thani F.C. går upp i år till Thai Division One 2015 och sen tar klivet upp till Thai Premier League.
Jag ser fram emot ett möte på PAT Stadium i Bangkok mellan Port F.C. (tidigare Singhtarua F.C.) & Udon Thani F.C.
 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut, endast en match har en smula betydelse, Hua Hin hemma mot Prachuap, men det blir svårt för HH, dom ska ta in 4 mål (man räknar inbördes möten vid lika poäng) eftersom Prachuap vann hemma med 5 mot 1!

 

Min önskelista.

1 En eller två målgörare

2 En straffskytt (UDFC har missat 4 raka strafar, 6 totalt av nio under säsongen!) Kan i o för sig ingå i nr 1

3 En riktig "nr 10 spelare" som kan styra spelet!

4 En något längre målvakt, den nuvarande är OK, men bara 1,76 lång!

 

Prachuap har gjort 23 mål, Pichit 16  och UDFC 6 ja just det, SEX

 

SNÄLLA TOMTEN..du får bra betalt av klubbens ordförande!

 

OBS det är bara en omg. kvar, skall vara 9 spelade

post-3426-0-90908900-1417918518.png

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som förutspåtts blev den en "vänskapsmatch" närapå i sista omgången emedan Pichit redan var klara för avancemang, men det bjöds på bra fotboll och sådär jättesnälla var man inte, 7 gula kort delades ut och UDFC gjorde mål, 3 st faktiskt och då spelade man utan sin på papperet bästa forward, Tomi, men ska man vara ärlig så har han missat så många öppna lägen att jag tror ledningen ville se hur spelet utan honom funkade, och efter vad jag kunde se hade man fler spelare att utnyttja i anfallen utan honom, det var tre olika målgörare i dag, 2 forwards och en mittfältare nr 15 Packhom som fick drömträff från 25 meter rätt upp i krysset. De andra gjordes av Tomohiro och Nattawut som ersatte Tomi!

Ska bli intressant att se hur truppen kommer att se ut inför nästa säsong som ser ut att bli hyperintressant med både RoiEt och KhonKhaen som i år åkte ur ettan och Ubon som inte heller dom klarade kvalet, blir ett på papperet i alla fall tufft program så nog behöver UDFC sina toppspelare kompletterat med lite rutin på mitten.

Vi ses nästa år och DÅ JÄVLAR!

 

Sista tabellen för i år.

 

GOTT NYTT ÅR ALLA UDFC fans och andra fotbollsfreaks!

 

 

post-3426-0-80455400-1418563311.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...