Jump to content
IGNORERAD

Chockstopp på öl & sprit – i Thailand


elephant

Recommended Posts

Guesthouse/hotell med restaurang får servera alkohol. Är väl inga problem om man måste dricka sånt. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    6

  • GreenValley

    4

  • husse

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Jag ville bara skapa lite kaos och panik bland folket här. :14:  Tydligen är det ingen större utmaning.

Det är faktiskt sant att har man boende verksamhet får man sälja alkohol även under Buddha dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur klarar folk nu, ska gälla två dagar, fredag o lördag 11-12 juli. Bilden från närstående 7-ELEVEn

 

Vilket får mig osökt att tänka på en gammal tråd från Thaitjejer tiden tror jag det var. Där en viss Kaj Förbannade Buddha Day just på grund av torrläggningen i Pattaya på Buddha Day som var hans sista dag innan hemfärd.

Vilket rabalder det vart att han trampade på en Buddhistisk högtidsdag. :) Det är sällan man ser Magrood irriterad. Men i den tråden slog det gnistor minsann. Om jag minns helt rätt?  Måste ju varit typ 10 år sedan?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det varsta ar att nu har dom stangt banker, skolor och myndighetskontor pa mandag ocksa bara for att dom forlorar en ledig dag i morgon, och da far man dricka igen, en extratilldelning av LaoKao borde generalmaffian besta med istallet for glass en sadan dag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför göra sej så mycket besvär när man kan köpa ren och god vodka för 115 baht/70 cl??

Lilla gubben. Som långliggare måste man testa lite oxå.. Hur fan ska man få tiden och gå om man inte leker lite?????

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Varför göra sej så mycket besvär när man kan köpa ren och god vodka för 115 baht/70 cl??

Och var hittar du denna gudadrycken? allt jag testat ha varit både dyrare och kan inte kallas rent heller. Men nu införskaffade jag mina varor på Big C, jag antar att du har en mer lokal producent

som genom att kapa mellanleden kan sänka priserna en aning. Och dessutom har öppet dygnet runt om man bara har kontakterna.

 

Fast just dessa brukar väl inte skapa nåt som kallas god vodka. Men smaken är ju som baken, delad.

 

(Andra gången jag skickar samma, så det kan bli en dublett... men sånt är livet)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
jorake pitpokkati

Och var hittar du denna gudadrycken? allt jag testat ha varit både dyrare och kan inte kallas rent heller. Men nu införskaffade jag mina varor på Big C, jag antar att du har en mer lokal producent

som genom att kapa mellanleden kan sänka priserna en aning. Och dessutom har öppet dygnet runt om man bara har kontakterna.

 

Fast just dessa brukar väl inte skapa nåt som kallas god vodka. Men smaken är ju som baken, delad.

 

(Andra gången jag skickar samma, så det kan bli en dublett... men sånt är livet)

Inte direkt lokal producerat, och kan tyvärr inte köpas 24 timmar om dygnet heller.

Men kan köpas på Makro och heter Charles House.

Producerad i Pathum Thanee och är destillerad från potatis och sockerrör.

Kostade åtminstone det när jag var dit senast för ca 1 månad sedan.

Åtminstone tycker jag och mina Svenska vänner att den är klart god och prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pa tisdag ar det dax igen sa ta en extraranson pa mandag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte direkt lokal producerat, och kan tyvärr inte köpas 24 timmar om dygnet heller.

Men kan köpas på Makro och heter Charles House.

Producerad i Pathum Thanee och är destillerad från potatis och sockerrör.

Kostade åtminstone det när jag var dit senast för ca 1 månad sedan.

Åtminstone tycker jag och mina Svenska vänner att den är klart god och prisvärd.

 

 

Inget fel på den flarran inte

Full blir man

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...