SatanG Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 Det var likadant för 4-5 års sedan när man kom ner till Bkk för sista ute kvällen innan man skulle hem . Det blev COCACOLA den kvällen och det var riktigt surt mvh Vill man ha bärs och inte lyckas fixa det så är man ju riktigt felvaggad. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 Tittar man på inläggen i tråden, borde spritstopp införas from nyårsdagen tom nyårsafton. Lägger de rätta allahjärtans dag framöver så slipper detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 vin finns det gott om till maten. Trams Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 vin finns det gott om till maten. Trams Ähh inte något stopp här inte, har druckit pilsner hela dan och kvällen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 Det kan också vara ett missförstånd från AB:s sida, det rörde sig inte om ett chockstopp utan om en cocos-topp. Samma sak hände en gång i Mosebacke Monarki. Det sades där att det lagts ett varsel om blockad på chokladfabriken, i själva verket handlade det om ett arsle av blockchoklad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 Fan va gött, tur man e himmavid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 I Norge får man inte heller köpa alkohol på valdagen.Kanske inte helt fel att folk är någotsånär nyktra när dom röstar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 Gick in på en irish pub i CM var sugen på en Guiness men det blev inget av med det "Chockstopp" men maten var god Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Februari 1, 2014 Dela Inlagd Februari 1, 2014 Stoppet är för att valet om möjligt skall fungera bättre har jag tolkat det som, jag hade inte fattat att PM Yingluck företräder redshirt stämmer det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 2, 2014 Dela Inlagd Februari 2, 2014 Det är lurigt det där med spritförbud. I somras missade jag lite och titta på klockan och fick ej köpa I 7/11 I prattunam Bangkok men nästan vägg I vägg fans en liknande affär fast ej 7 /11 och då var det Inga problem? Så höll det på hela vistelsen I Bangkok och det har har alldrig varit torrt under mina resor. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 2, 2014 Dela Inlagd Februari 2, 2014 Ähh inte något stopp här inte, har druckit pilsner hela dan och kvällen Och billigare blev det också, lilla butiken har inga servringspåslag, däremot fick vi ju släpa påsar och spritkartonger runt halva stan, (överdrivet, några 100 meter i alla fall) Här är resterna av mellanlandningen i PK3. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 2, 2014 Dela Inlagd Februari 2, 2014 Det va nog ingen som tog kort på liken, under vita borden igår,men blött va det, av all is Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 2, 2014 Dela Inlagd Februari 2, 2014 Idag och även förra helgen såg jag för första gången alkohol försäljningstoppet skrivet även på Engelska i vårat när 7-Elevn butik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 3, 2014 Dela Inlagd Februari 3, 2014 Som vanligt när det gäller thailands spritstopp så är det godtyckligt, allt går däremot att lösa om man vill ha öl/sprit eller gammal finkel ♥ Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 3, 2014 Dela Inlagd Februari 3, 2014 Som vanligt när det gäller thailands spritstopp så är det godtyckligt, allt går däremot att lösa om man vill ha öl/sprit eller gammal finkel ♥ Det är som med politiken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Februari 3, 2014 Dela Inlagd Februari 3, 2014 ...., jag hade inte fattat att PM Yingluck företräder redshirt stämmer det? Jag tycker att hon mest uppträder i vit Chanelblus och mörkblå dräktkavaj också made by Chanel! Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Denis Blomgren Inlagd Februari 4, 2014 Dela Inlagd Februari 4, 2014 Äger du en bar i Thailand så är det inga problem att servera öl,sprit till dina inbjudna gäster på denna privata fest.Men det är viktigt att det finns skyltar på Engelska och Thailänska språket som informerar om detta.Privat inbjudna gäster idag. Det är ju inte förbjudet att dricka även om det försäljnings stopp i butiken. Har suttit på valdagen med min chang på mitt stamställe och druckit med alla andra faranger i området där jag bor, jo men visst privat inbjudna enligt barägaren en trevlig Amerikan med goda kunskaper om regler tydligen.Skyltat både inne och utanför baren, polisen passerade många gånger under dagen och hejade som dom brukar göra,inga problem där inte. Regler är till att följas eller finns det alltid kryphål med allt i Thailand.Tror nog det ja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Lite off topic kanske. Funderar lite om man kör billig Lao Kao genom en destilleringsapparat hur skulle myndigheterna se på det? Det var ju redan sprit redan så jag har inte tillverkat utan bara gjort det drickbart eller förädlat? Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Februari 6, 2014 Dela Inlagd Februari 6, 2014 Lite off topic kanske. Funderar lite om man kör billig Lao Kao genom en destilleringsapparat hur skulle myndigheterna se på det? Det var ju redan sprit redan så jag har inte tillverkat utan bara gjort det drickbart eller förädlat? Räcker att kola den en gång... Testa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 6, 2014 Dela Inlagd Februari 6, 2014 (ändrad) Räcker att kola den en gång... Testa Skall prova. Ändrades Februari 6, 2014 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 Hur klarar folk nu, ska gälla två dagar, fredag o lördag 11-12 juli. Bilden från närstående 7-ELEVEn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 Hur klarar folk nu, ska gälla två dagar, fredag o lördag 11-12 juli. Bilden från närstående 7-ELEVEn Man dricker "kaffe/the" istället. En kaffekopp löser många små problem har jag hört. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 (ändrad) Endast orutinerade har pompem med detta, det star forsaljning, inte intagande vilket i princip betyder BYO! Ändrades Juli 11, 2014 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jorake pitpokkati Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 Räcker att kola den en gång... Testa Varför göra sej så mycket besvär när man kan köpa ren och god vodka för 115 baht/70 cl?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 Guesthouse/hotell med restaurang får servera alkohol. Är väl inga problem om man måste dricka sånt. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu