Jump to content
IGNORERAD

Hur gammal (ung) forsta inresan till Thailand ?


Cobra

Recommended Posts

21år nästan 22 -96, Golden Palace på Sukhumvit Soi 1, Annie's på Soi 4 och Thermae Coffe Shop var de första intrycken :)

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    5

  • Nack Laeng

    5

  • stefan5300

    4

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 år 2002 ja jävlar va tiden går. Tillbaka 6 månder senare och då gjorde jag även min första tur till Manila, Angeles och Boracay. Man va poppis bland tjejerna på den tiden ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

1988 30 år gammal reste med 2 polare,Pattaya i 16 dagar Abbey bar och pit stop beer bar på beachroad, läckert namn.Väntade sedan 2 år reste ensam Pattaya och koh Samui chaweng bodde på anchor house hade jävligt skoj med en drös svenska ungdomar jul o nyår 1990.Åren går skönheten består.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det räknas att jag gick förbi kusten 1969 så var jag 20 år men första  på fastlandet Thailand var 2007 och då var jag 58 år. Bodde hos Håkan på  La Chiquita eller hur det nu stavas. Var nere 14 dagar.

Det är nu jag kanske börjar tro att jag kan allt om Thailand och tjejer

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

21år nästan 22 -96, Golden Palace på Sukhumvit Soi 1, Annie's på Soi 4 och Thermae Coffe Shop var de första intrycken :)

1990-1992 bodde jag i Bangkok och var på Thermea var natt, älska det stället, till och med gifte mig med en tjej som jobba där :crazy:

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder 69 och 79/80 

1 Inflygning D Muang 69

2 Asia hotell Beach 1979

3 Same same 

4 Central BKK 1969

5 Big Budah Pattis mot Jomtien 1979 ( Fast Jomtien fanns ej då som badstrand )

6 Beach Rd 1979/80

7 Palm Villa Hotell 400bath dygn Låg där Post soi slutar ( Börjar ) 1979-2011?

8 Ingången Palm Villa

9 Samma som 2-3 1969 ( Tror jag 

10 Samma

Mer kommer Om jag hittar BKK foton 

Offe

 

 

 

 

 

post-10609-0-00511800-1391249361_thumb.j

post-10609-0-67589400-1391249434_thumb.j

post-10609-0-26418400-1391249566_thumb.j

post-10609-0-56476700-1391249612_thumb.j

post-10609-0-56657600-1391249792_thumb.j

post-10609-0-97206600-1391249924_thumb.j

post-10609-0-31346700-1391249982.jpg

post-10609-0-25970600-1391250524_thumb.j

post-10609-0-57162000-1391250631_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

2007 var första resan (53år gammal) Hade hittat en trevlig tjej på en internetsida som jag kände att jag var tvungen att hälsa på. Ock hon var verkligen en toppen tjej.  Vi trivdes ihop direkt o har hängt ihop sen dess Har varit i Thailand 9 gånger sen dess o mer kommer det att bli

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nedre bilden från Hasses Soft Rock Cafe på den tiden han bodde i rummet nere till vänster?

 Glade viking bar. second rd  -88          startades _87 av Anders som har Nya Two Lion

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

1990-1992 bodde jag i Bangkok och var på Thermea var natt, älska det stället, till och med gifte mig med en tjej som jobba där :crazy:

om du va stammis på Thermae under den perioden så är det nog ett under om vi inte sprungit på varandra.  om man fick en krona för alla nätter man spenderat där....     det va fan bättre förr :thumbsup:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

om du va stammis på Thermae under den perioden så är det nog ett under om vi inte sprungit på varandra.  om man fick en krona för alla nätter man spenderat där.     det va fan bättre förr :thumbsup:

Då kan ni ju inte ha missat en svensk som alltid tog ägaren till thermae i pungen som hälsningsfras och dom skrattade bägge två varje gång - hehe (inte jag men en bekant)

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan ni ju inte ha missat en svensk som alltid tog ägaren till thermae i pungen som hälsningsfras och dom skrattade bägge två varje gång - hehe (inte jag men en bekant)

det ringer ingen klocka men låter som nått min polare Masken som oxa va stammis skulle kunna göra... :13:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

det ringer ingen klocka men låter som nått min polare Masken som oxa va stammis skulle kunna göra... :13:

Helt rätt! Mannen som inte har några som helst hämningar! Fan vad roligt man kan ha med honom!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

-98  bröllops resa, svensk fru, sunset williage söder om Pattaya, och hotell i Pattaya.

tyvärr verkar bilderna ha kommit bort,, söker vidare,,,

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 år minibuss ifrån Penang till Samui efter att ha rest runt i Indonesien 1 månad, Indonesien var riktigt kul men det visade sig att TL var ännu bättre, Samui föll mig riktigt i smaken och Bangkok har jag alltid gillat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var 22år och var där 1978 till 1979 över jul och nyår.Pattaya var så litet då.Minns särskilt Mac Sweden resturang i gränden bakom Diamond.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

31 år 2003 och kastades rätt in i Pattisområdet..

Snacka om kulturchock..

Ordnat med minibuss som hämtade oss på flygplatsen i BKK....

Förundrat tittade jag ut ur bilen och hänfördes av i stort sett allt man såg...

Palmer, tempel, extremt höglastade bilar m.m....

Chauffören frågade oss om vi gillade musik och om det var ok att han satte på stereon..

Visst sa vi, det kan ju bli spännande att lyssna på den lokala musiken...

Stereon sattes på och chauffören plockade fram en mikrofon...

Han hade nämligen kareokefunktion i bilen...

Å så kom musiken.

Ut ur högtalarna pumpade....LASSE STEFANS!!!!!!??????? :rotfl:

Snacka om surrealistiskt... :giggle:  :giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu är detta iofs HK men var i BKK innan.

 

post-4721-0-90671500-1391358356_thumb.jp

 

Tror detta var 1984 eller så.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...