Jump to content
IGNORERAD

Vilken stad tycker ni bäst om


Nerike

Vilken stad tycker ni bäst om  

180 röster

  1. 1. Vilken stad tycker ni bäst om

    • Bangkok
      69
    • Pattaya
      64
    • Korat
      13
    • Phuket
      23
    • Chiang Mai
      21


Recommended Posts

mr-noodles

Eftersom jag gillar bada & frisk luft,

Så valde jag Phuket ;D

Många kallar detta mallorca :crazy:

?? Där jag rör mej så är det inte så mycke turister :morgon:

Men jag bor ju inte på hotel etc, osv,

Jag gillar detta ställe ganska Bla! Pling!

Pattaya & Patong är lite för vilt för mej,

men jag harju inte varit där bara hört mina kompisars snack!

Phuket tycker jag är mycket bra om man nu vet var man ska hålla till :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lh

    4

  • Swippe

    3

  • Nerike

    3

  • Mantra

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bangkok-har allt  :bs_iloveyou:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag tvunget måste välja EN stad som jag gillar bäst så får det bli Patong i så fall. Slappa på den fina beachen på dagen eller kanske shoppa lite och på kvällen party. Patong har en svårslagen mix av det mesta som gör att man inte tröttnar på staden i första laget. Men jag brukar aldrig stanna på samma ställe särskilt länge i alla fall utan gillar att röra mig mellan olika platser eftersom alla ställen brukar ha sin charm. :glasses:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok, för stressigt och för mycket oljud samt avgaser.

Korat, har bara passerat där med buss så kan inte uttala mig

Chiang Mai, har nog inte ens passerat där med buss

Phuket, lite riviärankänsla över stället, men trivsamt.

Pattaya, har allt jag behöver för att trivas, dit gick rösten och det är den staden det alltid blir ett besök i, men jag gillar även att åka runt och titta på andra ställen.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om jag tvunget måste välja EN stad som jag gillar bäst så får det bli Patong i så fall. Slappa på den fina beachen på dagen eller kanske shoppa lite och på kvällen party. Patong har en svårslagen mix av det mesta som gör att man inte tröttnar på staden i första laget. Men jag brukar aldrig stanna på samma ställe särskilt länge i alla fall utan gillar att röra mig mellan olika platser eftersom alla ställen brukar ha sin charm. :glasses:

Mvh Swippe

Ursäkta, Patong stad??? Vad är din definition av stad?  :crazy:

Patong, är typ en halvskabbig kopia på Walkingstreet.  :mdr:

Jag har inte röstat ännu, då jag inte varit i ett antal av städerna ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ursäkta, Patong stad??? Vad är din definition av stad?  :crazy:

Patong, är typ en halvskabbig kopia på Walkingstreet.  :mdr:

Jag har inte röstat ännu, då jag inte varit i ett antal av städerna ännu.

Min definition av stad är en by som är för stor för att kallas för by men för liten för att kallas storstad. :y15:

Patong fanns ju inte med bland alternativen utan enbart Phuket som ju är en ö och ingen stad, men Patong ligger ju på ön Phuket. :crazy:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag har heller aldrig varit i Pattaya trots 18 års av årliga besök i Thailand. Jag får väl säga Khonkaen bra och lagom stor stad samt att klimatet är bra under vintern. Bangkok för shopingen, Chianmai för klimatet och nattlivet. och Samui även om det är en ö speciellt under först delen av 90 talet.  Mvh Janne.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Den tristaste platsen jag besökt i Thailand är Krabi town. Tvingades tillbringa ett

antal dagar och nätter där för ett tag sedan.Nästan en klaustrofobisk känsla att

uppleva ett ställe så totalt befriat från nattliv, mitt ute i en djup djungel.

En genomträngande kontrast mot nöjenas paradis Pattaya.

Nästan totalt befriat från songtaews. Tvingades vandra åtskilliga km för att komma

till en seven eleven butik för att kunna immundiga en hygglig frukost med kaffe och

bröd kl 9 på morgonen.

Har besökt de södra delarna av Thailand ett antal gånger och lidit lika mycket av

fukten och hettan varje gång.

så i fortsättningen sätter jag inte min fot söder om Pattaya.

Jag kan förstå de personer som inte varit i Thailand förut att landet kan vara

intressant ur ett reseperspektiv.

Men numera så tycker jag att man har allt man behöver i området kring soierna

7 och 8 i Pattaya med någon avstickare till Naklua emellanåt.

Man slipper onödiga, svettiga promenader. Är man hungrig klockan tre på natten

är det inga problem att få något i magen inom rimligt reseavstånd.

Kan inte påstå att jag får några större lustkänslor när jag betraktar bla Kims och

herr Changs foton från rundresorna i norra Thailand.

Har man sett en byhåla så har man sett alla.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT! Du tror inte att stället kan ha förändrats på 30 år eller när du nu var i Krabi Town senast? :mdr: Tillbringade också några dagar och nätter i Krabi Town för några år sen och visst är det lugnt nattetid men det finns ju röjj om man bara letar lite och hör sig för. Jag brukade gå till nåt ställe där de hade liveband som spelade och där fick jag tipset att ta mig nån mil utanför stan där det fanns ett stort disco. En av de anställda skjutsade dit mig och det visade sig att jag var den ende farangen där men det var ju bara att gå fram till ett bord med några Thaikillar och fråga om de gillade Sang Som.

Och det gjorde de så klart så var ju bara att beställa in ett helrör och sen hade jag fixat vänner. Var ju lite svårt att förstå varann i början men min Thai blev ju bättre och bättre för varje grogg och deras Engelska blev också bättre efter några groggar. :intello: Sen packade vi in oss i en av grabbarnas picup och så tog de med mig till ett par karaokeställen inne i Krabi Town som jag kan garantera att ingen turist hittar om de inte vet exakt vart de ska leta.

Så vad vill jag ha sagt med detta då, jo att man har det inte roligare än man gör det!  :party:

Sen går det naturligtvis inte att jämföra nåt ställe med Pattaya som du alltid tycks göra för Pattaya ligger i en klass för sig själv när det gäller party.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag kan inte rösta på någon av dom här.

1. Pattaya var nog som bäst på sjuttiotalet.(vad man har hört)

2. Korat är torrt och dammigt och ovanligt varmt under hot season (vi har släkt där)

3. Bangkok är stort, rörigt och stressigt.(utom vid floden)

4. Chang Mai ganska ok även för mig.

5. Phuket har för många utlänningar.

En alternativ lista skulle kunna se ut så här för mig.

1. Nong Khai svalt, bad i Mekong floden och lagom stort, fin marknad lagom med turister.

2. Udon Thani trevlig stad med allt, börjar bli lite överbefolkad med utlänningar.

3. Bhan Phe (öster om staden) Fina bad och billigt boende, bra seafood.

4. Bung Kan  fin stad vid floden, god mat och billigt, lagom med turister.

5. Hua Hin fint för barnfamiljer, har allt men har blivit lite väl turistinriktad, var bättre för 15-20 år sedan.

Mvh Isan Lover

En fråga till dig Isaan Lover varför är du så hatiskt mot utlänningar? Nästan alla på det här forumet är ju utlänningar när vi reser runt, så vi är inte välkomna i dina områden m.a.o. Jag har själv träffat en hel del utlänningar i byar runt Korat och Chayaphums distrikt och dom blir ofta glada när det kommer en "viting" på besök. Sen vill du gärna dra storys om saker som hänt för många år sen, tror inte ens du har landat på den gamla Don Muang flygplatsen. Sen en sista komentar ang ditt inlägg från Hasse:s i Pattis och jag tror inte någon där tappade hakan för att du åt thaimat för det har jag sett flera ggr under dom åren jag har varit där.

1. Pattaya

2. Bangkok

3. Korat (Phimai)

Är mina områden trots mycket turister

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Broskan

Att jag föredrar att umgås med Thai i Thailand är nog lite kontroversiellt men jag kommer att fortsätta med det.

Jag hävdar fortfarande att om man ska träffa tyskar åker man lämpligen till tyskland, vill man träffa danskar så finns det många i danmark, men det innebär inte att jag tycker illa om alla utlänningar i Thailand.

Jag tycker att det är härligt att umgås med thai för att dom är som dom är, och dom har massor att lära mig om landet, och om jordbruk, och kulturen, den gemenskap som finns där hittar jag ingen annanstans.

Men jag ska träffa forum medlemmar och deras familjer i Nong Khai till vintern och det ser jag också fram emot.

Utlänningarna i stort tycker jag mest pratar om hur bra det är i Sverige när dom är där, och hur dumma och okunniga thailändarna är, och att dom går att köpa med sig hem på rummet.

Det står mig upp i halsen, jag såg det inte så från början utan tyckte att det var jätteroligt på turistorterna.

Men efter en tid när man fick reda på hur saker och ting fungerade och tjejernas svåra situation som tvingade dom att stå halvnakna och ropa hey sexy man, när dom egentligen skulle studera om dom hade haft råd.

Det snack och den människosyn som dessa turister har köper jag inte (Obs! gäller ej alla).

Jag står för det och utlänningarna får tycka vad dom vill om mig för det, men sån är jag.

Nu kan jag ta med mormor och byns gammla kvinnor (5st över 80 år ) på läkarundersökning och betala deras mediciner och bjuda dom på middag efteråt, det ger mig mera glädje att se dom nöjda, och höra dom berätta för sina familjer när dom kommer hem till byn.

Eller köpa kläder till skolbarn som har trasiga, starta ett stipendium i byskolan, m.m

Sånt skänker mig glädje och gör att jag själv trivs med livet.

Men visst finns det trevliga utlänningar i byarna och i hela Isaan.

Och jag umgås allt med några som har en liknande människosyn som mig själv.

Hoppas att du förstår mig.

Vad det gäller gatumat så var vi 4 personer från min hemort som hade roligt åt golf spelarna på Hasses som trodde att jag skulle hamna på lasarett för att jag åt sån mat.

Jag vet ju inte vem du är men om vi ses kan du ju prata med  mina kompisar om det, för dom åker ner varje år sedan 30-05 år, mestadels till Pattaya.

Mvh Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj Isan Lover

Måste berömma dig för hur bra svenska du lärt dig som thai, helt i klass med Magroods. :great:

För det är väl inte som så att du är svensk och inte fattar att du är själv en av utlänningarna när du är i Thailand? :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket, mycket svårt att välja något alternativ här får jag erkänna!

Vet att en del stannar på i stort sett samma ställe under hela vistelsen

i Thailand något som jag själv aldrig ens skulle fundera på.

Kvittar vad man vill göra oavsett om det är att leta efter ögongodis i Pattaya,

åka upp och nerför bergen i Mae Sai med omnejd tills man inte vet var man hamnat,

planlöst flanera omkring på Jatujak Market efter ännu en piquetröja eller cd-kopia,

sitta på en barstol i Lamai och dricka öl medan man sakta fyllnar till,

käka kaw soi i gamla stan i Chiang Mai för att senare på dagen återkomma för en ma muang le kaw niaw ,

njuta av bad och sol på Phuket med en massa charter resenärer

eller varför inte att tjata med byoriginalet i Isaan...

Jag vill göra alla de där grejerna! Och varför välja?

Det är väl tidsaspekten i så fall som sätter gränsen.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men efter en tid när man fick reda på hur saker och ting fungerade och tjejernas svåra situation som tvingade dom att stå halvnakna och ropa hey sexy man, när dom egentligen skulle studera om dom hade haft råd.

Det snack och den människosyn som dessa turister har köper jag inte (Obs! gäller ej alla).

I många fall är det deras Isaanfamiljer som har gjort att de känner sig tvingade att sälja sina kroppar,

så den människosynen som finns i ditt "paradis" tycker jag är tragisk.

Jag håller på att läsa en bok som heter Bara 13-Berättelsen om Lon. Den kan jag rekommendera!

mvh lh

 

 

Mvh l.h

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker nog att Flen slår det mesta.

[move]Flenfantasten Arne[/move]

Berätta mera!!! :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

En bild säger mer än tusen ord .

Efter att ha sett den bilden längtar jag om möjligt ännu mer till Thailand.

Möjligt att den säger mer än tusen ord till dig. Kanske har du

livligare fantasi än vad jag har för till mig sa fotografiet nämligen endast

ett ord: Tristess.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En bild säger mer än tusen ord .

Efter att ha sett den bilden längtar jag om möjligt ännu mer till Thailand.

Möjligt att den säger mer än tusen ord till dig. Kanske har du

livligare fantasi än vad jag har för till mig sa fotografiet nämligen endast

ett ord: Tristess.

Ja, nog är Pattaya lite roligare än Flen. Jag har i och för sig aldrig varit till

Flen men det är inget som jag ligger sömnlös och tänker på. :whistle:

Pattaya.JPG

Mvh l.h

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Underskatta inte Flen. Dom ser ut och ha ett riktigt färgglatt centrum :lol:

Det finns nog både försäkringskassa och systembolag där :great:

Men är jag tvungen att välja blir det nog pattis.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

I många fall är det deras Isaanfamiljer som har gjort att de känner sig tvingade att sälja sina kroppar,

så den människosynen som finns i ditt "paradis" tycker jag är tragisk.

Jag håller på att läsa en bok som heter Bara 13-Berättelsen om Lon. Den kan jag rekommendera!

mvh lh

   

   

Ska snart gå på den med...

Köpte nyligen ett gäng böcker av Kurt Blomqvist som översatt en del böcker till svenska.

Kurt bor i Jomtien och jag beställde dem genom honom så att han skickade dem till Svedala...

1. Pengar Nummer Ett av Neil Hutchison

2. Tokstollen är tillbaka av samme författare

3. Flykten av David mc Millan

4. Privat Dansös av Stephan Leather

5. Bara 13 av Derek Sharron

6. En Farang Slår tillbaka, Lois Anschel

7. Frukter i Thailand, Kurt Blomqvist

Har läst ut "En farang slår tillbaka" som jag verkligen kan rekomendera... Riktigt bra !

Läser just nu "Tokstollen är tillbaka"...

Mycket bra böcker till en rimlig peng.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska snart gå på den med...

Köpte nyligen ett gäng böcker av Kurt Blomqvist som översatt en del böcker till svenska.

Kurt bor i Jomtien och jag beställde dem genom honom så att han skickade dem till Svedala...

1. Pengar Nummer Ett av Neil Hutchison

2. Tokstollen är tillbaka av samme författare

3. Flykten av David mc Millan

4. Privat Dansös av Stephan Leather

5. Bara 13 av Derek Sharron

6. En Farang Slår tillbaka, Lois Anschel

7. Frukter i Thailand, Kurt Blomqvist

Har läst ut "En farang slår tillbaka" som jag verkligen kan rekomendera... Riktigt bra !

Läser just nu "Tokstollen är tillbaka"...

Mycket bra böcker till en rimlig peng.

Tack för nya förslag Greven! :great:

Pengar Nummer ett har jag läst var ok men inget mer,

däremot så tyckte jag Privat Dansös var riktigt bra.

Blir till att köpa några till när man kommer ner nästa gång

mvh lh

Mvh l.h

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket, mycket svårt att välja något alternativ här får jag erkänna!

Vet att en del stannar på i stort sett samma ställe under hela vistelsen

i Thailand något som jag själv aldrig ens skulle fundera på.

Kvittar vad man vill göra oavsett om det är att leta efter ögongodis i Pattaya,

åka upp och nerför bergen i Mae Sai med omnejd tills man inte vet var man hamnat,

planlöst flanera omkring på Jatujak Market efter ännu en piquetröja eller cd-kopia,

sitta på en barstol i Lamai och dricka öl medan man sakta fyllnar till,

käka kaw soi i gamla stan i Chiang Mai för att senare på dagen återkomma för en ma muang le kaw niaw ,

njuta av bad och sol på Phuket med en massa charter resenärer

eller varför inte att tjata med byoriginalet i Isaan...

Jag vill göra alla de där grejerna! Och varför välja?

Det är väl tidsaspekten i så fall som sätter gränsen.

Håller med till 100%, variation förnöjer.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt vad, underskatta inte Flen, för de har Konsum. Någon Arne har de dock inte, i alla fall inte någon ban99arne. Så jag väljer flen om jag vill ha lugn och ro...annars får det bli Chiang Mai.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...