Jump to content
IGNORERAD

dansk invandringspolitik!


steven

Recommended Posts

Guest jing jing

Quote

inte de som svälter eller dör pga av de inte kan få rent vatten och mat.

9,7 miljoner dör i barndödlighet, årligen, de flesta skulle överleva mha av vaccinationer, rent vatten och näringsriktig mat.

BanArne

Personligen tycker jag att dessa nästan 10 miljoner svältande är potensiella kunder och förbrukare av varor som någon skall producera och göra lite förtjänst på. Förtjänsten skall därefter beskattas och några kronor kommer då allmännyttan tillgodo, och lite mer välfärd kan skapas.

Klart vi skall hjälpa de som är svältande...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    20

  • svarten

    18

  • GammalDansken

    18

  • noBuzz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Quote

Håller inte med. Välfärd produceras när människor hjälps åt och skapar ett samhälle.

Inte av giriga människor.

ja P3... du ser ju nu vad som händer när ekorrhjulet (ekonomin) stannar av... Giriga människor är oftast entreprenörer och dessa har oftast en förmåga att skapa mera välstånd och välfärd än mycket annat konstigt som skapas av politiker. Men det är ju alltid roligare att spendera andras pengar än att gneta ihop egna för den gemensamma välfärden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag menar väl mest i teorins värld.

Den ultimata välfärden, tycker jag inte har nåt alls med pengar att göra.

Om alla hjälptes åt, så var vi i hamn för länge sen.

PS. Den svenska välfärden...? Finns den? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag blir så jävla trött på människor som klagar på den svenska skattemodellen.

Vi har det bra internationellt sätt.

Topp 5 på unesco,s välfärdslista.

mellan 5-20 plats på köpkraftslista enligt oecd lista

Förstår att många kanske vill tänka kortsiktigt o ha mycke pengar i fickan idag o vara kung i baren idag,

betänk att te.x 50% i USA inte har något pensionsparande o 25% inte har någon sjukförsäkkring

vi har har högkostnadsskydd för sjukvård osv. en stroke, hjärtattack eller likn, kostar över 30.000kr dygn i sverige 50% dyrare i USA.

De som i min bekantskapskrets klagar på skatterna är mest de som lägger stora belopp på alkohol (alkisar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Topp 5 på unesco,s välfärdslista.

mellan 5-20 plats på köpkraftslista enligt oecd lista

Förstår att många kanske vill tänka kortsiktigt o ha mycke pengar i fickan idag o vara kung i baren idag,

betänk att te.x 50% i USA inte har något pensionsparande o 25% inte har någon sjukförsäkkring

vi har har högkostnadsskydd för sjukvård osv. en stroke, hjärtattack eller likn, kostar över 30.000kr dygn i sverige 50% dyrare i USA.

Må så vara... Men tror detta beror på att allt mäts i pengar.

Jag klagar inte på skatterna i Sverige, jag klagar ibland på att vissa inte får det de förtjänar fast de betalat skatt i hela sina liv.

T.ex. gumman som de hittade på "hemmet", som legat avliden i ca 6 veckor.

T.ex. att eleverna i skolorna kan bete sig hur som helst obestraffat.

T.ex. att man som hemlös Svensk med 2 barn och fru inte får hjälp av socialen

Men visst, mäter man i pengar och jämför med andra länder i världen, så har vi det ganska bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst  surin är det ledsamt att gamla o utsatta blir drabbade av inkompetent personal.

jag själv är tacksam mot den underbara personal som hjälper min mor på "hemmet" de e kanonbra.

generellt tycker jag vi har hyfsat bra standard här i sverige.

har träffat på många svenskar både i Thailand o phillipinerna som klagat på det svenska samhället o skatter o dyligt.

Men när det gått så långt att de behöver sjukhusvård för diabetis o lknande flyttar de tillbaka till sverige.

Samma fenomen även pensionärer som bor i spanien när de behöver en ny höftled osv. flyttar tillbaka tillfälligt o skriver in sig igen i sverige. Efter operation tillbaka till spanien.

Något borde ju vara bra med sverige då dessa ex. förekommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag haller som vanligt med Svarten men precis som MG sa reagerade jag over hans kommentar om att kommunismen kanske inte var sa farlig. Med facit i hand sa var kommunismen "bara" farlig for invanarna i de lander som drabbades av kommunismen men vad hade hant om USA inte hjalpt till att satta stopp? Det borde vara omojligt att bortse fran vad Sovjet utsatte sina egna samt Osteuropa for samt att se skillnaderna mellan Vietnam/Laos/Kambodja och deras grannlander samt skillnaden mellan Nord- och Sydkorea.

Eftersom Svarten skrivit sa oerhort mycket annat som ar bra sa utgar jag ifran att denna jamforelse skrevs ned i ett exalterat tillstand och inte ar nagot som han egentligen menar.

Hej!

Om kommunism var så farligt hur kunde det då falla så otroligt lätt? Efter det att de första östtyskarna fick lämna östblocket blev kommunismens sönderfall dagsnyheter. Varje dag fick vi höra om spektakulära förändringar.

Dagen innan dessa första östtyskar lämnade Ungern till Österrike var västvärlden dock livrädda för kommunism. Det är densamma skräck som somliga idag upplever inför världens en miljard muslimer. Frågan är hur pass verklig denna skräck är. Det bör också givetvis ifrågasättas hur mycket Al Qaida representerar islam. Är organisationen ett gäng elaka bovar eller en organisation som erkänns av samtliga imamer i världen som islams sanna ord?

Hälsning

Svarten

P.S. Jag menar förstås att kommunism var farlig för människor som levde i berörda länder. Men med facit i handen vet vi att det inte hade kunnat klara av en expansion för att omfatta oss i västvärlden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett märkligt argument från Svarten.

Eftersom kommunismen föll ihop så kan den inte ha varit farlig? Det är många som är tacksamma för att denna onaturliga livsåskådning föll sönder och samman.

Det är ju snarare så att kommunism är och förblir en vacker tanke. Ej genomförbar i praktiken, vilket vi sett många exempel på. Inte minst med tanke på människans i grund och botten egoistiska natur. Varje lära som försöker förneka det är dömd att misslyckas.

Kommunismen var mycket farlig eftersom den strider mot människans natur. Till skillnad från kapitalismen. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Nja, jag menar väl mest i teorins värld.

Den ultimata välfärden, tycker jag inte har nåt alls med pengar att göra.

Om alla hjälptes åt, så var vi i hamn för länge sen.

PS. Den svenska välfärden...? Finns den? :whistle:

Det är en intressant tanke. Vi lever i dag i ett hårt samhälle och ibland måste man nog sätta sig ned och fundera på om inte "ekorrhjulet" borde snurra lite långsammare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett märkligt argument från Svarten.

Eftersom kommunismen föll ihop så kan den inte ha varit farlig? Det är många som är tacksamma för att denna onaturliga livsåskådning föll sönder och samman.

Det är ju snarare så att kommunism är och förblir en vacker tanke. Ej genomförbar i praktiken, vilket vi sett många exempel på. Inte minst med tanke på människans i grund och botten egoistiska natur. Varje lära som försöker förneka det är dömd att misslyckas.

Kommunismen var mycket farlig eftersom den strider mot människans natur. Till skillnad från kapitalismen. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Strider emot de flesta människors natur, ja. Även min egen, fast jag säger det motvilligt.

Men det finns de som faktiskt helhjärtat lever för kommunismen och vad den står för på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med andra ord... Islam skall krossas så att 1-1.5 miljarder människor skall kunna vara fria från en religion som kan mer klassas i skithögen som kallas nazism och kommunism. Jag känner tämligen liberala muslimer i Sverige som har sagt att t.ex. WTC attacken var lite "som nam naa". När skall du inse att du är en kaffir i en muslims ögon oavsett om du är hans bästa kompis i hela världen. Precis som du för alltid kommer att ses som en "farang" av en väldigt stor del av Thailand oavsett om du kan prata perfekt thai eller på annat sätt integreras i Thailand om du nu flyttade dit.

Spontant så är detta det absolut sorgligaste inlägget jag läst på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett märkligt argument från Svarten.

Eftersom kommunismen föll ihop så kan den inte ha varit farlig? Det är många som är tacksamma för att denna onaturliga livsåskådning föll sönder och samman.

Det är ju snarare så att kommunism är och förblir en vacker tanke. Ej genomförbar i praktiken, vilket vi sett många exempel på. Inte minst med tanke på människans i grund och botten egoistiska natur. Varje lära som försöker förneka det är dömd att misslyckas.

Kommunismen var mycket farlig eftersom den strider mot människans natur. Till skillnad från kapitalismen. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang och de många andra som finner mitt påstående om östblocks kommunismens relativt "upplevda" farlighet absurd!  :preved:

Som händer ganska ofta har jag inte lyckats uttrycka mig som tänkt fast jag försökte två gånger. Nu en tredje gång - hoppas att jag klarar det bättre!:

Tänk er att ni reser tillbaka i tiden till mars 1989. Ni träffar västvärldens höjdare som förklarar för dig att kommunism är en rejäl fiende att ta itu med. Östblocket sluckar upp det ena landet efter det andra. Tar det får många länder blir det en dominoeffekt. På kort tid kommer hela Afrika och Asien att falla. Sedan faller Sverige, Tyskland och till slut USA. För att undvika denna mardröm spenderas triljoner dollar i militär beredskap. Många antikommunist gerillor i 3:e världen finansieras till kostnaden av ett stort antal civila liv till detta ändamål. Du ler för själv. Du vet att östblocket har inte kapaciteten att invadera Tyskland eller något annat land och förvandlar det till lydstat då det kommer att kollapsa som ett korthus så fort det blåser lite. Dessa pengar skulle kunna gå till något bättre ändamål. I stället för att kallkriga borde parterna föra dialog i stället.

Jag menar att det skräckvälde som Sovjetunion skapade var till stor del psykologiskt. Det fanns visserligen vapen och soldater att ställa upp för att förkrossa ev. opposition. Men vi vet idag att dessa inte räckte på långt när för att hålla en halv miljard människor i schack och definitivt inte att expandera just mars 1989. Frågan är hur mycket tidigare att risken var nästan noll att Sovjetunionen skulle kunna expandera.

På samma sätt tycker jag att Al Qaida inte har samma de facto kapacitet att angripa hela världen som många befarar att den har. Det har definitivt inte det stöd hos världens en miljard muslimer som många tycks tro.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med andra ord... Islam skall krossas så att 1-1.5 miljarder människor skall kunna vara fria från en religion som kan mer klassas i skithögen som kallas nazism och kommunism. Jag känner tämligen liberala muslimer i Sverige som har sagt att t.ex. WTC attacken var lite "som nam naa". När skall du inse att du är en kaffir i en muslims ögon oavsett om du är hans bästa kompis i hela världen. Precis som du för alltid kommer att ses som en "farang" av en väldigt stor del av Thailand oavsett om du kan prata perfekt thai eller på annat sätt integreras i Thailand om du nu flyttade dit.

Hej Teyo!

Det verkar att du har läst in något i mina skriverier som jag inte menar. När det gäller muslimer är mitt budskap att det finns goda och dåliga individer inom alla etniska och religiösa grupper. Jag väljer inte ut någon religion/ideologi som särskilt dålig eller bra.

Det finns onda människor inom alla mycket stora trosriktningar och ideologier som utnyttjar underordnade för att gagna sina egna intressen. Hade talibanerna haft någon annan religion hade de väl utnyttjat denna religion för att försöka uppfylla sin agenda.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten,

Varför ska du gå tillbaka till 1989? Då var ju östblocket slutkört p g a bl a kapprustningen. En väldigt stor andel av deras BNP gick till militären, till slut kraschade deras ekonomi. Du glömmer dessutom de miljoner människor som levde i de kommunistiska länderna. Var det inte så farligt?

Varför försökte och försöker miljontals människor fly från diktatoriska länder med livet som insats? Varför byggdes Berlinmuren? För att systemet funkade och människor trivdes?

För att travistera Svarten; Jag menar att det skräckvälde Sovjetunionen skapade var högst verkligt för en stor del av mänskligheten under decennier.

Hur ni kan tycka att kommunism är en vacker tanke har jag svårt att greppa. Du får inte tänka själv eller bestämma över ditt eget liv. Byråkrati in absurdum. Stalin och Mao t ex är i samma klass som Hitler. Läs på lite om deras illdåd så får ni se.

Jag tror givetvis inte att Al Qadia, talibanerna eller Hamas har lika mycket slagkraft som Sovjet hade. Men är det någon som har påstått det?

Är de bara farliga om de har samma styrka som Sovjet? Ska vi låta dem hållas isåfall?

Vad är terroristernas syften och medel? Fred? Respekt för andra människor? Är kvinnor f ö att räkna som riktiga människor eller bara som ett bihang till sin man?

Är Iran ett problem eller inte?

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker Svarten ska göra ett studiebesök på något av våra klass A-fängelser. Typ Kumla Hall eller tidaholm.  Jag tror du blir rejält

överaskad och jag tror också du slutar vurma för dessa kriminella element. Varning till dig, det är lätt att bli mörkrädd på sådan anstallt :yes:

Prova Skogomeanstalten, mycket sexualbrottslingar där ,man blev ju mörkrädd  :wild:

statistik tror jag inte ett skit på, fuskas mycket med det.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag sitter här på jobb och läser denna tråden. Och blir mer och mer imponerad av alla välformulerade inlägg och väl underbyggda åsikter som framförs här. Ej att förglömma all statistik och hänvisningar till andra forum och debatt artiklar som presenterar sanningen. Men vad jag undrar är, vad har allt detta att göra med Dansk ivandringspolitik??

m.v.h. Lars

Det är ju en väldigt infekterad fråga i Sverige med, så det halkar automatiskt in på Sverige.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med politisk ideologi som god tvåa i den kategorin...  :whistle:

:great:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommunismen är en av världens bästa ideologier, i teorin

ja efter en riktigt bra diktator

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, av alla ismerna är nog bara centumismen den som håller i praktiken.

Bramstorps ideer är ju sprungna direkt från Bondepraktikan och är nu på ett mycket framgårikt sätt implementerade av Maud.

Vilket ju visar att de fungerar i verkligheten och den enda vägen framåt.

[move]Statar-Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten,

Varför ska du gå tillbaka till 1989? Då var ju östblocket slutkört p g a bl a kapprustningen. En väldigt stor andel av deras BNP gick till militären, till slut kraschade deras ekonomi. Du glömmer dessutom de miljoner människor som levde i de kommunistiska länderna. Var det inte så farligt?

Varför försökte och försöker miljontals människor fly från diktatoriska länder med livet som insats? Varför byggdes Berlinmuren? För att systemet funkade och människor trivdes?

För att travistera Svarten; Jag menar att det skräckvälde Sovjetunionen skapade var högst verkligt för en stor del av mänskligheten under decennier.

Hur ni kan tycka att kommunism är en vacker tanke har jag svårt att greppa. Du får inte tänka själv eller bestämma över ditt eget liv. Byråkrati in absurdum. Stalin och Mao t ex är i samma klass som Hitler. Läs på lite om deras illdåd så får ni se.

Jag tror givetvis inte att Al Qadia, talibanerna eller Hamas har lika mycket slagkraft som Sovjet hade. Men är det någon som har påstått det?

Är de bara farliga om de har samma styrka som Sovjet? Ska vi låta dem hållas isåfall?

Vad är terroristernas syften och medel? Fred? Respekt för andra människor? Är kvinnor f ö att räkna som riktiga människor eller bara som ett bihang till sin man?

Är Iran ett problem eller inte?

Hej MG!

Jag menar givetvis att den skräck som Sovjet spred var ännu större än den egentligen hade kapaciteten till. Självklart är det fruktansvärt vad som har hänt de människorna som fick leva i östblocket under denna era. Vad jag menar är att det var inte övervägande risk att även vi i Sverige och den övriga västvärlden låg i riskzonen för Sovjetkommunism. Detta med tanken på hur lätt den kollapsade.

Jag diskuterade detta i anslutning till Thaikajs inlägg. Han menar att Al Qaida (och därmed muslimer) idag är lika farlig som Sovjetunionen tidigare var.

Jag vill påpeka att ofta lyckas en part skapa en större än berättigad skräck och denna upplevda skräck kan leda till irrationellt beteende hos de rädda.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fråga till Er Sovjetkunniga: Har någon av Er varit i det kommunistiska Sovjetunionen?

Jag var i Sovjetunionen till och från under tiden 1967 till 1969. Det jag upplevde var att folket var förtryckta. Fattigdom fanns bland de flesta sovjeter som inte var partitrogna. Att försöka ta kontakt med en sovjet var väldigt svårt och om du någon gång fick en sovjet/ska att stanna och svara på något så tittade de alltid höger/vänster för att se att det inte fanns någon KGB-agent i närheten.

Jag skrev i en tidigare artikel att jag följde en tjej hem till hennes familj, de bodde ungefär 7 till 8 personer på cirka 35-40 m2.

Mat: Det var väldig brist på mat för vanliga sovjeter, utöver att de köade, timtals ibland, så hade de i mitt tycke ett konstigt sätt att sköta ruljansen. Du gick fram till ett butiksbiträde och sa vad du ville ha, han/hon gick och kollade om varorna fanns, fanns varorna så fick du ett kvitto på vad du skulle betala, gick till Kassan och betalade varorna, tog det stämplade eller signerade kvittot tillbaks till butiksbiträdet och visade kvittot och fick ut dina varor.

För mig som dollarturist, var där som arbetare på M/S Kungsholm, var det inga problem att få tag i allt, och då menar jag allt, det har jag berättat i en tidigare tråd.

Så jag uppfattar kommunismen som en diktatur. Så berätta för mig om ni har upplevt Sovjetunionen när de var som starkast. Jag träffade några av de svenska kommunister som var med i APK, tror de hette så, som var sovjetvänliga. Jag diskutterade den  sovjetiska fattigdomen som var i Sovjetunionen men de bara förnekade att den fanns fast jag berättade för dem att jag sett den. De sa att de också hade varit där och inte sett den fattigdom som jag pratrar om. Det framkom sedan att de hade varit på studiebesök bland politruskernas semesterställe Krim där vodkan och rysskaviar flödade.  :diablo:   :diablo:   :diablo:

Så uppfattade i alla fall jag kommunismen som den var i Sovjetunionen slutet av 60-talet.

  :wai: gubben  :wai:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arne

Ett litet råd bara: Passa dig för den militanta extremcentern i Stora Skedvi, de bönderna är inte att leka med  :scare:

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, nä de fanatikerna i Stora Skedvi vill ju va så in i helsike i mitten.

Hela deras tillvaro går ju ut på att hitta origo.

[move]LRF Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har en fråga till Er Sovjetkunniga: Har någon av Er varit i det kommunistiska Sovjetunionen?

Jag var i Sovjetunionen till och från under tiden 1967 till 1969. Det jag upplevde var att folket var förtryckta. Fattigdom fanns bland de flesta sovjeter som inte var partitrogna. Att försöka ta kontakt med en sovjet var väldigt svårt och om du någon gång fick en sovjet/ska att stanna och svara på något så tittade de alltid höger/vänster för att se att det inte fanns någon KGB-agent i närheten.

Jag skrev i en tidigare artikel att jag följde en tjej hem till hennes familj, de bodde ungefär 7 till 8 personer på cirka 35-40 m2.

Mat: Det var väldig brist på mat för vanliga sovjeter, utöver att de köade, timtals ibland, så hade de i mitt tycke ett konstigt sätt att sköta ruljansen. Du gick fram till ett butiksbiträde och sa vad du ville ha, han/hon gick och kollade om varorna fanns, fanns varorna så fick du ett kvitto på vad du skulle betala, gick till Kassan och betalade varorna, tog det stämplade eller signerade kvittot tillbaks till butiksbiträdet och visade kvittot och fick ut dina varor.

För mig som dollarturist, var där som arbetare på M/S Kungsholm, var det inga problem att få tag i allt, och då menar jag allt, det har jag berättat i en tidigare tråd.

Så jag uppfattar kommunismen som en diktatur. Så berätta för mig om ni har upplevt Sovjetunionen när de var som starkast. Jag träffade några av de svenska kommunister som var med i APK, tror de hette så, som var sovjetvänliga. Jag diskutterade den  sovjetiska fattigdomen som var i Sovjetunionen men de bara förnekade att den fanns fast jag berättade för dem att jag sett den. De sa att de också hade varit där och inte sett den fattigdom som jag pratrar om. Det framkom sedan att de hade varit på studiebesök bland politruskernas semesterställe Krim där vodkan och rysskaviar flödade.  :diablo:   :diablo:   :diablo:

Så uppfattade i alla fall jag kommunismen som den var i Sovjetunionen slutet av 60-talet.

  :wai: gubben  :wai:  

Hej Gubben!

Jag har bara varit på flygplatsen i Moskva några dagar under flygning till och från Ghana. Det var en intressant upplevelse bara den. Det är bra att vi har dig här för att berättar för oss hur det var.

Jag tror inte att någon här tycker att Sovjet var bra. Även om få har varit där har vi väl hört att det inte var något bra ställe. Jag tycker att jag uppfattade lite skoj bakom de s.k. "kommunistdyrkare" i denna tråd. Hur som helst behöver det inte betyda att man älskar Sovjetunionen om man finner kommunism en bra ideal. Det är lite orättvisande att låta Sovjetunionen ta begreppet kommunism i anspråk. Rent tekniskt kan det inte handla om kommunism. Karl Marx myntade ju begreppet och har själv skrivit till marxisterna i Ryssland och hälsade "om ni är marxister är inte jag Marx". Så rätt han hade. Det fanns nästan inget i Marx verk som Lenin och Stalin brydde sig om!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu skall man kanske ta mitt inlägg om 1-1.5 miljarder muslimer med an nypa salt. Vad jag menade var att religion är skit. Skit som luktar väldigt illa (om det nu kan lukta mer illa). Självklart finns det idi*ter överallt på Jorden, ingen förnekar det... men när "vanliga" muslimer tycker att diverse vidriga brott är "ok" och lite som nam naa så rusar mitt blodtryck. Hela situationen i Gaza är verkligen muslimernas eget fel. Röstar man fram terrorister till makten som gillar att skicka iväg raketer mot civila mål i Israel så får man acceptera att en arme kommer att hälsa på en. Nu skall vi inte glömma att det faktiskt var araberna som gick till krig mot Israel, inte tvärtom, för 60 år sedan.

Hej Teyo!

Det finns även "vanliga" kristna och ateister som tycker lite "som nam naa" när det gäller USA:s upprustning av massmördaren Saddam Hussein i guds namn för 30 år och flera miljoner liv sedan.

Alla i Gaza röstade inte på Hamas förresten. Jag hoppas att du kommer ihåg att Israel inte hade upplevt några dödsoffer innan hon bombade ihjäl nästan 1 000 civila i Gaza. Det låter lite hårt som hämnd för några förstörda hus tycker jag. Jag hoppas att du inte tycker att samma öde ska drabba din familj om någon terrorist skulle skjuta missiler in i Norge samt att några idi*ter till grannar röstade på dem.  :whistle:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...