Jump to content
IGNORERAD

Thai Sim Kort


lovelos

Recommended Posts

Jo men där står inget om telefon och SMS ingår?

Så om jag skall ha Internet på mitt Freedom 3G kort så skall jag slå nått av dom numren för att aktivera det?

Hur betalar jag för det?

 

Lovelos

Telefon och SMS har du ju redan.

Det är bara ett tillägg för ditt internet.

Du slår den kod för den deal du önskar, summan som står där dras från din pott, vilken givetvis måste ha täckning för den deal du väljer'!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lovelos

    18

  • frason

    12

  • Krafta

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du menar man köper Data/Internet surf separat, så om man toppar upp i en 7/eleven så fyller man bara på Ring-delen?

Inte som med mitt Telia refill kontant kort då där jag fyller på allt samtidigt?

 

Lovelos

 

Om man inte köper Datatrafik separat, dras detta från potten du satt in, och då blir de mycket dyrt.

 

För telefonen kan du köpa en kod på vilken 7 som helst (eller family, Lotus mm). Datatrafik köper du antingen genom koderna man kan knappa in (måste då finnas täckning), men jag tycker personligen att det är enklare att gå in till en AIS-butik och fixa detta där, så vbet man att man får vad man vill ha.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland köper jag samtidigt som jag handlar andra varor. Blir ett särskilt kvitto för "Top Up", men det gör jag när jag kommer hem.

När jag kört koden så får jag ett SMS om saldo och hur länge det är giltigt.

 

Ibland får jag ett kort med skrapkod som på 7Eleven.

 

Kolla där i SMS:et din glitighetstid. 

 

Tidigare miste jag mitt nummer fast jag hade över 500bath i saldo.

 

Sen skaffade jag ettårs SIM

Toppade precis upp min mobil för 300 baht, stod då att det gäller till den 26 April! 

Så det gäller alltså att göra slut på dom pengarna inom 3 månader.

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Toppade precis upp min mobil för 300 baht, stod då att det gäller till den 26 April! 

Så det gäller alltså att göra slut på dom pengarna inom 3 månader.

 

Lovelos

eller fylla på innan 26 april så förlängs det med tre månader, jag skulle gå till operatörens shop och göra om det till 1 år, så är du säker att alltid fungerar om du tänker vara ute ur Thailand mer än 3 månader.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Telefon och SMS har du ju redan.

Det är bara ett tillägg för ditt internet.

Du slår den kod för den deal du önskar, summan som står där dras från din pott, vilken givetvis måste ha täckning för den deal du väljer'!

Poletten börjar så lätt att ramla ner nu(tror jag), så om jag alltså förstått det rätt så ingår alltså inte Internetsurf på dom här simkorten man köper på 7/eleven, mer än någon mindre summa som promo bonus, utan om man vill ha riktigt Internet så måste man ta nån av dom här dealen som du visade, och dom aktiverar man alltså genom att slå respektive deals telenummer, men då måste man alltså redan ha satt in minst tex 399 baht i potten i mobilen för att få surf för 399 baht i månaden, och dom här betalar man då för 1 månad i taget.

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

eller fylla på innan 26 april så förlängs det med tre månader, jag skulle gå till operatörens shop och göra om det till 1 år, så är du säker att alltid fungerar om du tänker vara ute ur Thailand mer än 3 månader.

Vill man ha längre giltighetstid på SIM fyller man i automaten, varje 10 bath förlängs det med en månad, dock längst

tom ett år från påfyllningsdatumet. Det tas totalt 12 bath för det, 10 THB för saldo och två bath för avgift. Så för 120 THB

har man fått ett helt år. Sen förlängs ju tiden alltid till ett år när man laddar. Smart eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

eller fylla på innan 26 april så förlängs det med tre månader, jag skulle gå till operatörens shop och göra om det till 1 år, så är du säker att alltid fungerar om du tänker vara ute ur Thailand mer än 3 månader.

OK, så om kontot går tomt så avaktiveras det telenumret och man måste köpa nytt simkort och därmed nytt nummer?

Stängs det av direkt eller har man nån tid på sej att toppa upp det innan det avslutas helt?

Hur gör man om det till att gälla 1 år? 

Är det ett speciellt simkort som man bara kan köpa direkt i deras shop eller finns dom även i 7/eleven?

Jag har gått förbi några såna här operatörs shopper och det brukar alltid vara massvis med folk som står i kö och väntar på hjälp,

vore bättre och snabbare om man kunde fixa det själv, hatar att stå i kö och vänta!

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du inte köa, läs inlägget före från Loikkari

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha längre giltighetstid på SIM fyller man i automaten, varje 10 bath förlängs det med en månad, dock längst

tom ett år från påfyllningsdatumet. Det tas totalt 12 bath för det, 10 THB för saldo och två bath för avgift. Så för 120 THB

har man fått ett helt år. Sen förlängs ju tiden alltid till ett år när man laddar. Smart eller hur?

Nu vet jag inte om jag hänger med här längre ?

Vad är det för automat som skall fyllas i ?

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Hhhmmm, trodde ni var gamla Pattayarävar här.

STOFILER!!

 

Ja Pattaya räv kan jag nog vara.

 

Har över 60 vistelser i Fiskebyn sedan 1990

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om jag hänger med här längre ?

Vad är det för automat som skall fyllas i ?

 

Lovelos

 

tror han menar "tankautomater" som kan sitta utanför seven butiker,  man stoppar i 10 bath och får då en månad till + 10 bath att ringa för förstås

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för automat som skall fyllas i ?

 

Exatemente, de finns utanför kiosker, ljusröda, ca en meter höga. Reservera små mynt 10 och en bath slantar

och kolla eget nummer innan.

post-7521-0-15838900-1390783334.jpg

post-7521-0-60271800-1390783356.jpg

post-7521-0-99273200-1390783368.jpg

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

OK dom små automaterna har jag aldrig lagt märke till, men tack för upplysningen!

 

Lovelos

Ändrades av lovelos
Link to comment
Dela på andra sajter

Testade att skicka SMS till en kompis i Sverige och det funkade, kostade ca 10 baht per sändning!

Skall testa att ringa det där 003 numret till Sverige också senare.

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade att skicka SMS till en kompis i Sverige och det funkade, kostade ca 10 baht per sändning!

Skall testa att ringa det där 003 numret till Sverige också senare.

 

Lovelos

Den har rätt bra förbindelse, liksom 009 också (kostar nog drygt 5 THB min) Sen finns ju 009 som oftas

hör dåligt samt ekar (runtgång) De övriga korten som man köper hos olika kiosker har jag aldrig provat

så har ingen erfarenhet. 003 och 009 är att rekommendera

Link to comment
Dela på andra sajter

Toppade upp potten lite till idag och tryckte in så att jag fick Internetsurf 1 Gb för 399 baht med AIS 3G.

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Exatemente, de finns utanför kiosker, ljusröda, ca en meter höga. Reservera små mynt 10 och en bath slantar

och kolla eget nummer innan.

Tack för tipset om automater. Hade "inte en aaning om det" efter drygt 20 års Thailandsresande. Provade idag, gick utmärkt. Men, det kostade...hela 3 bath blev kvar i maskinen oanvända :-) :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset om automater. Hade "inte en aaning om det" efter drygt 20 års Thailandsresande. Provade idag, gick utmärkt. Men, det kostade...hela 3 bath blev kvar i maskinen oanvända :-) :-)

De tre bath finns kvar på "ditt konto" till nästa gång när du toppar samma nummer. Hur länge vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde från min mobil till Sverige med 003 numret igår och funkade klockrent väldigt bra ljud för bara 3 baht/minuten!

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis kommit hem från 2 månaders resa i Thailand. TrueMove bedrövligt dåligt internet i Pattaya och Bangkok. Jag mätte olika platser säkert 50 gånger. AIS funkade typ 5-10 snabbare i Pattaya och betydligt bättre oxå i Bangkok. Låg i regel på 2 Mbit/s jämfört med TruMove som oftast låg kring 0,2... I Prachin Buri Korat och Udon Thani kunde jag få upp till 4 Mbit/s. Köpte 5 GB med TrueMove direkt på flygplatsen men gav upp skiten efter några veckor. Ville ha bra speed då jag kollade mycket på live fotboll och skidor från svensk tv.

Mvh

Janptr

Ändrades av janptr
Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälper ju ej att de dubblar mängden när hastigheten saknas. Tjejen körde genom min mobil som hotspot istället för att använda DTAC vid surfningen.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

Kortet kan även förlängas direkt från mobilen. (Även om du är i Svedala)

 

Slå *500*9# så dras 30b från ditt saldo och giltligheten förlängs med 30 dagar. Max är 1 år.

Kan upprepas flera gånger. Men ibland tar det en stund innan man får sms-svar om förlängning.

 

Detta gäller 12Call

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...