Jump to content
IGNORERAD

Guld


leadbelly

Recommended Posts

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev LTD:

Vad jag tror är att det enda som skapar ett värde i bitcoin är anonymiteten, att kriminella kan komma undan sin business med bc. 

Den dagen det försvinner och den kommer så faller bc som ett korthus. 

Min personliga teori. 

Det finns något som heter blockkedja som det går att följa, så om man är kriminell, så finns det bättre sätt än att använda Bitcoin.

Bankerna äger median, så då försöker man svartmåla Bitcoin på alla sätt och vis.

Ett sätt är att säga att kriminella, terrorister, pedofiler, etc använder dom.

Folket som läser median håller sig utanför, och det är det dom vill. Förutom dom som ifrågasätter median.

Nu har dom stora institutionerna börjat att gå in och handla krypto, och dom vill inte betala dyrt för dom.

Svensson är dom som kommer att handla sist, och därmed dyrt som vanligt.

Du kommer att bli mycket förvånad vad kryptovalutor och ädelmetaller kommer att kosta om 1-2 år

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 629
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    173

  • andrejsdenruskige

    27

  • SatanG

    18

  • leifen

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2020-04-17 at 11:09, skrev Atom:

I Thailand, Kina och säkert många andra länder är problemet det motsatta; guldaffärerna har inte nog med kontanter att köpa allt guld som folk vill sälja, så någon global brist på fysiskt guld är det nog inte, snarare ett i-landsproblem. Hörde från en grantant att hon igår varit på stadens alla 12 guldaffärer utan att hitta någon som ville köpa hennes 4 Baht guldmedaljonger. Vanligt folk här borta som förlorar sina jobb eller andra inkomstmöjligheter har ofta inte så mycket andra medel att omsätta till cash.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-15/Thailand-says-ease-up-on-gold-sales-as-shops-run-out-of-cash

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mr atm:

 

Han tror att alla köar för att köpa guld men troligtvis vill dom flesta i kön sälja... 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev LTD:

Han tror att alla köar för att köpa guld men troligtvis vill dom flesta i kön sälja... 

Jo det har du säkert rätt i LTD. För i Thailand har allt varit tvärtom när  jag tänker efter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Warren Buffet köper guld aktier. Visar att man är på rätt väg. För WB har haft rätt i 40 år

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev John Khonken:

Warren Buffet köper guld aktier. Visar att man är på rätt väg. För WB har haft rätt i 40 år

För varje år han har rätt ökar risken för att han har fel 😉😉😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Warren Buffet köper guld aktier. Visar att man är på rätt väg. För WB har haft rätt i 40 år

Jo han har ju tjatat om att guld är inget att ha -wrong.

Bitcoin är ett råttgift och är inget att ha - wrong.

IBM - wrong

Flygbolag - wrong

Banker - wrong 

Amazon - wrong

Apple - wrong

Men han har nog haft bra insides information tidigare. Är han ute ur klubben??

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev John Khonken:

Warren Buffet köper guld aktier. Visar att man är på rätt väg. För WB har haft rätt i 40 år

 

Många som kritiserar honom för att han stod utanför när aktietåget i mars stack upp igen. 

Inte menat som kritik utan bara att han har inte alltid rätt heller.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2020-08-16 at 18:29, skrev John Khonken:

Warren Buffet köper guld aktier. Visar att man är på rätt väg. För WB har haft rätt i 40 år

Jag ser att du har full kontroll

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sticker ut hakan och säger att kortsiktigt är guld troligen inte bra, korrektioner kommer ge bättre köpmöjligheter, möjligen sell-offs som vi såg i mars men sedan väntar det en duktig skjuts upp igen när us fortsätter kasta pengar på obligationsmarknaden. :-)

Ja det har varit en duktig resa senaste året men nu blickar vi framåt. 

Bitcoin tippar jag kortsiktigt kommer vara en vinnare men inget jag själv känner mig bekväm med, för volatil för mig.

Börsen känns hyffsat stabil och förväntningarna och greed-faktorn är skyhöga, trots att världsekonomin går på knäskålarna, så denna veckan kränger jag av en del aktiefonder, de få aktier jag äger idag vill jag ligga lång i, och lägger mig sedan på lur.

Sannolikt många här som tänker annorlunda så ge er till tals nu :-)

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan

Guldet kommer vara volatilt ett tag till. Sedan åker vi igen. Vill du veta när så maila mig. Folk är inte intresserade men du kanske är det

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev John Khonken:

Satan

Guldet kommer vara volatilt ett tag till. Sedan åker vi igen. Vill du veta när så maila mig. Folk är inte intresserade men du kanske är det

 

Ok, när åker vi igen?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev John Khonken:

Skicka ett internt mail ska du få veta. Jag skyltar inte med allt. 

Med den kunskapen och insiderinfon så förutsätter jag att du inte har ett vanligt lönearbete👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vad är vanligt lönearbete????

Ps kunskap är makt. den som letar han finner.

Något som man går till 5 dagar i veckan och inkasserar en summa för den 25:e, vanligtvis då. Underligt att du vet hur guldet ska gå men inte såna simpla saker..

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
23 timmar sedan, skrev John Khonken:

Skicka ett internt mail ska du få veta. Jag skyltar inte med allt. 

Förstår Hamnois funderingar då du ena stunden skriver att du inte har haft möjlighet att äga ditt boende men här kan man ju lätt få uppfattningen att du är i klass med Jeff Bezos och grabbarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredman fortsätt du att fundera.  Det är bra. Mitt privatliv håller jag utanför detta. Jag diskuterar gärna sakfrågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Fredman fortsätt du att fundera.  Det är bra. Mitt privatliv håller jag utanför detta. Jag diskuterar gärna sakfrågor.

Och dina guldköp tillhör inte ditt privatliv?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fredman:

här kan man ju lätt få uppfattningen att du är i klass med Jeff Bezos och grabbarna.

Helt riktigt! Jag såg precis att Forbes släppt sin nya lista...

 

image.png.d4fc0249bf1a6b94ae267ef096bc2c4f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...