Jump to content
IGNORERAD

Guld


leadbelly

Recommended Posts

Jag har en känsla i kassarna att det tar cirka 3 år, innan systemet kraschar.

Under tiden så fortsätter bitcoin uppåt och guldet neråt.

No hardfeelings va John, även om jag leder i vadslagningen va 

Har du testat att ta satsa på att just guldet kommer att gå ner? Borde vara en bra grej?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 629
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    173

  • andrejsdenruskige

    27

  • SatanG

    18

  • leifen

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Har du testat att ta satsa på att just guldet kommer att gå ner? Borde vara en bra grej?

Bra ide! 

Men jag har satsat mer på att bitcoin går upp.Har tjänat mycket mer på den uppgången plus att det kommer att vända för guldet, men den ska ner först.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag har en känsla i kassarna att det tar cirka 3 år, innan systemet kraschar.

Under tiden så fortsätter bitcoin uppåt och guldet neråt.

No hardfeelings va John, även om jag leder i vadslagningen va 

absolut inte. bara roligt. Lite sliten idag . efter gårdagens härliga fest

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

absolut inte. bara roligt. Lite sliten idag . efter gårdagens härliga fest

Festen!

Ja just ja, jäklar det måste jag kolla, hoppas det dyker upp bilder snart. :14: 

Synd att jag missa det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Mr atm.   Skall göra ett undantag och redovisa mina drag och meddela att jag idag gått kort i guldet.

 

Återstår att se hur det faller ut men nu föll priset ut ur den sidlinjes rörelse den haft en tid så läget är värt att gå på.

Säljpositionen i guldet blev kortvarigt. Endast tio dagar och tror nu i stället på fortsatt uppgång.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Säljpositionen i guldet blev kortvarigt. Endast tio dagar och tror nu i stället på fortsatt uppgång.

OK! Jag behåller min position att den ska ner, men det tar ett tag.Funderar på att handla mer Bitcoin igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oregistrerad

I guldets fall sammarbetar dom som vill ha och dom som inte har något kvar. Alltså pressas priset. Men för eller senare kommer saningen fram. Då ska du se. Om det tar en vecka ett år tio år. Ingen vet. Men vad vi vet är att det är ett fulspel modell större

Det här kan vara en intervju som du kanske har missat John, men är intressant för andra också tror jag som följer guldpriset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan vara en intervju som du kanske har missat John, men är intressant för andra också tror jag som följer guldpriset.

 

För oss dödliga spelar det egentligen ingen större roll om eller vem som fixar priset -

vi kan bara resignera och hoppas på lägre / högre priser p.g.a. externa faktorer.

T.ex. finansiella eller fysiska oroligheter i Världen eller ökad efterfrågan i Kina och Indien.

För det kan kartellerna inte påverka.

 

För ett år sedan skrev jag till dig att guldet skulle hålla sig mellan 1100 och 1300$

Det har legat där och lite över sedan dess och nu är det tillbaka igen.

Kul

 

mvh

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får man ge för en baht guld idag i Thailand (i Thailändska bahtar)?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det här kan vara en intervju som du kanske har missat John, men är intressant för andra också tror jag som följer guldpriset.

Tack MR ATM

Så jävla rätt Ed har. Men det har jag talat om länge. Bekräftar vad jag hela tiden talat om. Det blir KIna som använder guldstandard när det är dags.

Hittar du mera så är jag evigt tacksam

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får man ge för en baht guld idag i Thailand (i Thailändska bahtar)?

 

Fredag morgon (men de justerar priset konstant): 20.050 baht

 

Bangkok post brukar ange priset på vardagarna:  

men annars kan du kolla här:  ThaiGold

 

Kolla i raden högst upp.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för infon. Fortfarande hyfsat pris :thumbsup:

 

Köpte 2 baht nyligen i Thailand då listpriset låg på 20.300 men lyckades pruta ner till 20.000 jämt.

 

Har hört att det ska vara fördelaktigt att köpa i Hong Kong men har inte orkat kolla på ort och ställe

då vi oftast avslutar våra resor där efter att ha gjort slut på allt deg i Thailand :-)

 

Någon som har erfarenhet av att det är billigare där?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det e åt helvete, varken guld eller svenska pesetas e värt nåt längre (P.g.a. Svenska valet).Upp till kamp emot kvalen ???? :focus:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det är öst och helt klart Kina. Kina har tillsammans med bland annat Indien köpt i princip allt guld som finns. Att Kina aldrig sålt ett gram av sin egen produktion som är runt 1000ton om året bidrar också. Vissa spekulerar i att Kina just nu har runt 30000ton guld. Vilket inte är bekräftat. Just nu. Men det kommer. Indien har köpt runt 5000ton under en 20års period.  Ryssland gissar man har runt 15000ton. Om ni då förstår omvärdesanalys  så ser ni kanske sambandet. Att ett antal länder bildat BRIKS. Sydafrika är med för sina gruvor.

Själv köpte jag metaller igen. Både silver och guld. Gick självklart ner som vanligt. Skillnaden är förhållandet mellan riktigt guld och papper. Det kommer ni att få se. Guldet kan fortsätta ner. vad vet jag. Men uppsidan är enorm. Lycka till vad ni än gör

MVH

John K

Ps ni som ser samband och tänker längre än näsan räcker. Fundera på detta. Shanghia Exchange som handlar med fysikt guld och varför

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Allt är inte guld som glimmar!

Finns det något som säger att guld är en bra investering?

Ryssland måste köpa sitt eget guld och bygger upp en enorm buffer som sedermera ska ut på marknaden med historiska konsekvenser!

http://www.di.se/artiklar/2014/11/12/centralbanken-tvingas-kopa-ryskt-guld/

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker artikeln är kul. men propanganda som vanligt. Av dom som svarat finns det guldkorn hehhe.Ryssland har grymt mycket guld och köper hela tiden.Alla är vi saliga i vår tro. Jag tror på Guld.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Oregistrerad

jag tycker artikeln är kul. men propanganda som vanligt. Av dom som svarat finns det guldkorn hehhe.Ryssland har grymt mycket guld och köper hela tiden.Alla är vi saliga i vår tro. Jag tror på Guld.

Jag med, Sort Guld och Norrlands Guld  :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

OV

Fråga din fru vilken hon föredrar så ska du se.Kvinnor är smarta har jag hört

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Kan vara ett allternativ. Inte för mig. Vågar inte gambla något mer. Söker trygghet

Jag tänker likadant.Skulle bara informera.Tycker att det är intressant ändå.

Själv är jag på köpknappen och funderar på att handla 2 monsterboxar till  :tele:

post-7021-0-16932500-1432646970.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...