Jump to content
IGNORERAD

zundapp


phitsanulok

Recommended Posts

RÄTTNING RÄTTNING RÄTTNING

Efter att jag frågat på Facebook om min Zundapp så skrev min granne

Du hade ingen Zundapp, du hade en Tomos. Tomos var ännu skämmigare

det var Puch:s billighetskopia på Zundapp, så ni som gett mig karma i 

föregående inlägg får givetvis dra den tillbaka,  nu skäms jag ännu värre  :bag: 

 

Det enda som man fortfarande inte kan ta ifrån den, var att den funkade i 2 år  :17: 

 

PS han som sålde den hette Såpis och hade Skebäcks Cykel och Motor

 

Bilden är en liknande Tomos moped som jag hade

Tomos? den på bilden är en puch dakota, va det ingen sådan du hade då?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    10

  • husse

    8

  • Shovel78

    7

  • sweeex

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ni har väl hört denna fantastiska låt om en gammal moped... (o:

 

A va fan då rockar dr alban loss bättre med "10 små moppepojkar"...

 

 

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Slödapp gjorde en fin 125.a runt 81 med vattenkylning.

 

LC125

 

Den hängde dock inte med min GPZ1100 82:a, muaahahaha

 

Jobbig tid för dom som inte fyllt 18 före sommaren, steget från 125:a till tung båge var ganska smärtsamt om man var på fel sida gränsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slödapp gjorde en fin 125.a runt 81 med vattenkylning.

 

LC125

 

Den hängde dock inte med min GPZ1100 82:a, muaahahaha

 

Jobbig tid för dom som inte fyllt 18 före sommaren, steget från 125:a till tung båge var ganska smärtsamt om man var på fel sida gränsen.

 

Jag har två -64 Sport Combinette varav den ena av dom (monstret) lyfter framhjulet när du lägger i tvåan. Den gick 90 Km/H med felbestyckad förgasare (original(ingen kopia 19 Bing)) nu har jag ökat munstyckena och drevat ngt. men inte provkört, och jag tippar på 120-130 om jag träffat rätt.

Allt som är monterat på den moppen är Zundapp-märkt tex. cylinder och topp 6,3 hkr. (i folkmun kallad 11Hkr här i Svea) 50 kubik naturligtvis, och så även bromsarna som håller god 1964-kvalite't. Dvs. åt h-e för vekt, men hur som så har jag tappat lusten att jobba vidare med den. Så den får väl stå där å se häftig ut tills nån kommer å befriar mej från den...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Med färskt körkort i handen så köpte jag (Med far's hjälp) en sprillans ny

KS 125 Sport när jag var 16. Det var den vassaste 125-kubikaren som 

fanns då, 1974. På den åkte man omkring året runt, oavsett väderlek.

Fram tills 18-års dagen, då det var dags för en Triumph Bonneville, 

Bilden har jag snott på nätet, men helt identisk med min Zundapp.

 

Mvh

biker

 

 

post-3546-0-51503500-1391106919.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två -64 Sport Combinette varav den ena av dom (monstret) lyfter framhjulet när du lägger i tvåan. Den gick 90 Km/H med felbestyckad förgasare (original(ingen kopia 19 Bing)) nu har jag ökat munstyckena och drevat ngt. men inte provkört, och jag tippar på 120-130 om jag träffat rätt.

Allt som är monterat på den moppen är Zundapp-märkt tex. cylinder och topp 6,3 hkr. (i folkmun kallad 11Hkr här i Svea) 50 kubik naturligtvis, och så även bromsarna som håller god 1964-kvalite't. Dvs. åt h-e för vekt, men hur som så har jag tappat lusten att jobba vidare med den. Så den får väl stå där å se häftig ut tills nån kommer å befriar mej från den...

90 knyck med orginal förgasare och 6,3:a cyl o topp.. Inte illa. Hade 13 hästars cyl o topp med 22mm Bing. Solfjäder och hela kittet. Gjorde ca 90.

 

Polare hade hängt på en 125:a vattenkyld på sin KS50 ram. Gjorde ca 120. Så får du upp din 6,3 hästars i 120-130 så e det riktigt bra jobbat!

 

Solfjäder e vackert!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Inte en sundapp så långt ögat når, då är det frid å fröjd, ett gäng samlades i morse för en tur ut i skogen, grilla några korvar å surra om sånt som bara mopedister surrar om :crazy:

 

Några få bilder blev det

Fyristorg i morse

post-5552-0-15141000-1394990560_thumb.jp

 

post-5552-0-65777200-1394990562_thumb.jp

 

Grillen

post-5552-0-11681700-1394990564_thumb.jp

 

Ett litet haveri

post-5552-0-48486800-1394990565_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar min Monark monarped från 54.handväxlad hela 2 växlar har jag.Toppfart 40 km/tim.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu är det bevisat :
Saxat från ett moppeforum :thumbsup:

Det krävs en riktig mek. för att fixa en sachspuffra. Zundappåkare e som en iphoneägare. kan bara använda. inte förstå

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Nu är det bevisat :

Saxat från ett moppeforum :thumbsup:

Det krävs en riktig mek. för att fixa en sachspuffra. Zundappåkare e som en iphoneägare. kan bara använda. inte förstå

 

Jag som Zundappägare skruvar bara för att jag vill, och när jag vill.

Shaaaas stackare skruvar för att dom måste, och hela tiden...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som Zundappägare skruvar bara för att jag vill, och när jag vill.

Shaaaas stackare skruvar för att dom måste, och hela tiden...

tsss måste försvara sig i varje tråd,

 

 

Men häng med å åk då

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nu är det bevisat :

Saxat från ett moppeforum :thumbsup:

Det krävs en riktig mek. för att fixa en sachspuffra. Zundappåkare e som en iphoneägare. kan bara använda. inte förstå

Exactemente. Ska det mekas så ska det mekas i mobilen :crazy:

 

post-10989-0-21379500-1402644968.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl en moppetråd har jag för mig, men hittar inte dit.(nån får gärna flytta tråden dit)

Detta är väl en ganska udda Zundapp i svergie tror jag, fläktkyld, 3 vxl handväxel, ombyggd från tramp med ditmonterade fotpinnar.

Model c50 sport.

Såld ny i Frankrike, importerad till Tyskland och nu till svergie.

Finns väl några zundappfanatiker här på forumet om jag inte minns fel

Har ni sett nån sån här på era träffar eller vet nåt om den så skriv gärna, kanske var ett rent dåligt köp, några tusen med frakt gick den på.

attachicon.gifmoppe 023.JPG

Med vänlig hälsning walle

Åhhh!!! En sån hade jag, fast den hette super sport , 3 vx , och fotväxel,, alltid ångrat att ja sålde den,

Den va orange,,,

Nu har ja införskaffat en zyndapp Bella, en scoter på 175 cc från -53 . jag är 2 ägaren , men den är i delar och saknar kåpan över magneten / tändningen,

Classic är kult!

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhhh!!! En sån hade jag, fast den hette super sport , 3 vx , och fotväxel,, alltid ångrat att ja sålde den,

Den va orange,,,

Nu har ja införskaffat en zyndapp Bella, en scoter på 175 cc från -53 . jag är 2 ägaren , men den är i delar och saknar kåpan över magneten / tändningen,

Classic är kult!

 

Ja gammal tvåhjuling är på riktigt, de ska lukta tvåtaktsolja.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Nu har man samlat på sig lite prylar för att bygga 2 st Zundapp. En KS50 -70 som kommer att få en 4 vxl rundmotor med "tyskt" päron med tillhörande topp (4.2 hp). Färgen blir brilliant blue. Nästa projekt blir en busmoppe, en KS50 med en KS125 motor toppat med ett Rickman kit, stora lamphuset och clip-on styre. Den blir racing red. Ska bli kul att bli återfalls mopedist  :im_happy:  

 

post-10793-0-64343000-1411721650_thumb.jpost-10793-0-59432000-1411722180_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen ny zyndapp blev det ,,, mitt bella projekt är fortfarnde i delar,,

men den här kunde jag inte låta bli att köpa,(eller en likadan) (får hem min ikväll)

ja6a8ymu.jpg

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5953-1412665527,25_thumb.jpg

post-5953-1412665562,5_thumb.jpg

Min lilla röda,, blir fin att glida runt me till sommaren.

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...