Tetra Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Ja som ämnes titel säger, Har eran partner ändrat sig sedan hon kom hit? menar till sättet mot er och livet i Sverige . Innan damerna kom hit så har man troligen pratat om hur livet är här och det kanske inte alltid är lätt för damerna o förstå, Men även sättet att förhålla sig till er. Har era partner fortfarande samma lättsamma kärleksfulla sätt som det var när man träffades? givetvis så blir ju det en vardag i förhållandet men det förhoppningsvis så finns det väl samma små signaler som det var den första tiden även om dom inte är lika tydliga. Jag satt just o summera tiden jag o teeraken haft tillsammans o det är snart 1 1/2 år vi bott tillsammans o jag har inte märkt någon skillnad. Om jag skulle sitta i deras sits och ha "målat "upp en bild om Sverige och det inte blev som jag trodde skulle jag nog inte låtit all uppfostran styra , Fylle svamlade Tetra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tennek Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 tja det finns väl lika många frågor som svar..beror väl på hur väl ni kände varandra före ert giftermål eller hur lång tid ni varit tillsamans.. sen finns det yu mer frågor om vad ni ville med ert förhållande ,, hon kanske ville komma hit!!!!ja då är det ju 2 år som gäller.för mig så vill jag inte ta hit damen blir ju mycke mer problem, religon ach annat skit från svenska män..kultur krocken de blir..jag vill ju flytta ner ,blir mindre problem tror jag. åt ena hållet men, de är vad jag tror... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naab Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Inte för de svara på din fråga, men vilken tråd på detta forum får vara utan offtopic och annat skit?Så håller jag med föregående ang komma hit eller flytta dit.. känns som det vore "enklare" för en svensk och anpassa sej än vad det är för en thai i svergie.. Fast beror ju såklart på vilken "sorts" tjej man träffat, tänker då på om hon kommer från en familj med stålar så hon har rest osv eller om hon kommer från farmen och inte sett annat än norra Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Jag satt just o summera tiden jag o teeraken haft tillsammans o det är snart 1 1/2 år vi bott tillsammans o jag har inte märkt någon skillnad. Lever man tillsammans så ser man nog inte förändringarna då de sker hela tiden. Det är väl ungefär som med barnen, man märker inte hur stora de blir medan Mormor alltid tycker att de blivit så stora. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 det jag märkte var att midjemåttet ökade vart år.. (på henne) Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 det jag märkte var att midjemåttet ökade vart år.. (på henne)Samma här, snart dubbelt så mycket Thai här. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Allt är indviuellt. Chansen är mycket större om man lär känna varandra innan man gör ett steg att flytta till sverige. Man måste försöka förstå varandra önskningar och krav redan från början. Inte tänka med fel kroppsdel. Utan vara seriös vad man vill från båda håll. Sedan finns en devis. Lev som du lär. Fungerar oftast bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Ja som ämnes titel säger, Har eran partner ändrat sig sedan hon kom hit? menar till sättet mot er och livet i Sverige . Innan damerna kom hit så har man troligen pratat om hur livet är här och det kanske inte alltid är lätt för damerna o förstå, Men även sättet att förhålla sig till er. Har era partner fortfarande samma lättsamma kärleksfulla sätt som det var när man träffades? givetvis så blir ju det en vardag i förhållandet men det förhoppningsvis så finns det väl samma små signaler som det var den första tiden även om dom inte är lika tydliga. Jag satt just o summera tiden jag o teeraken haft tillsammans o det är snart 1 1/2 år vi bott tillsammans o jag har inte märkt någon skillnad. Om jag skulle sitta i deras sits och ha "målat "upp en bild om Sverige och det inte blev som jag trodde skulle jag nog inte låtit all uppfostran styra , Fylle svamlade Tetra Jepp! Hon har förändrats. Fetare och äldre har hon blivit. Jag själv är fortfarande 26 och har inte gått upp ett gram i vikt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 det jag märkte var att midjemåttet ökade vart år.. (på henne) Gratulerar till att du får mer och mer att tycka om born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Gratulerar till att du får mer och mer att tycka om born41 vi e skilda sen länge. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 När det började snöa härom dan sa hon: "Jävla Sverige!" Det var nytt! Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 När det började snöa härom dan sa hon: "Jävla Sverige!" Det var nytt! Tvärtom här! " Ohhh, det snöar äntligen lite vinter för det blir så ljust och fint" vilket iof jag kan hålla med om även om jag inte gillar vintern. Förändrad sen hon kom hit för fem år sen.. en närstående i familjen sa att hon tänker som en farang, det får väl anses att hon har ändrat sig?! Hon läser väldigt mycket om Thailand om sånt hon inte kunde läsa i Thailand när hon bodde där. Hon är väldigt medveten om mycket om Thailand som hon inte var förut p.g.a. censur bl.a. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 (ändrad) Frugan behandlar mig med större vördnad och respekt för varje dag som går allt eftersom hon inser hur fantastisk jag är. Ändrades Januari 19, 2014 av ban99arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Inte för de svara på din fråga, men vilken tråd på detta forum får vara utan offtopic och annat skit?Så håller jag med föregående ang komma hit eller flytta dit.. känns som det vore "enklare" för en svensk och anpassa sej än vad det är för en thai i Sverige.. Fast beror ju såklart på vilken "sorts" tjej man träffat, tänker då på om hon kommer från en familj med stålar så hon har rest osv eller om hon kommer från farmen och inte sett annat än norra Thailand. Min första thai kvinna kom från Roi Et och hon gilla inte kylan, sedermera så gifte jag mig med en Bangkok kvinna och inte heller hon gilla kylan, hon har då även rest en del i världen. Men båda var/är väldigt omtänksamma, trevliga att umgås med. Den senare har mer skolning och man kan ha mer djupa diskussioner medan den första var mer jordnära och levde mer i ett obekymrat ovetande liv om världens alla problem ... Båda kunde engelsk och det var lite förvånande då det inte är så många från landsbygden som kan det ( min personliga åsikt, reservation för att det kan vara lokala variationer) Båda har stark koppling till sina familjer, den första måste dock försörja och bygga hus åt modern mm. Den andres mor har redan ett hus i centrala Bkk och behöver inget ekonomiskt stöd. Ingen av dem gilla de arabiska individerna på sfi skolan, båda är arbetsamma den första är nog lite för arbetsam men så har ju hon sin familj att försörja i Thailand. Båda är troende Buddister och längtar hem till all mat, så de går upp första tiden i Thailand när de äter sig igenom hela sortimentet, för att senare återgå till sina runt 50kg... Skillnaden kan vara att den första trodde att alla faranger är miljonärer, till hon lärde sig skillnaden på våra valutor. 3 graders mindre leende medan den andra reagera med 1 grads på leendet. Så jag tror mer på att det är individuellt om de förändras vid klivet in i det Svenska kylrummet... Båda är kanonduktiga i köket till den grad att man funderar på månggifte (joking e allt en skötsam kille och håller mig till en kvinna i taget.) (Dock kunde ingen av dem göra riktiga köttbullar utan chilli och annat starkt) Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Trodde inte det var möjligt men min fru blir vackrare och vackrare.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Min fru blir bara bättre och bättre. Hon förstår mig mer och mer. Och jag försöker förstå hennes tankar. Går bättre och bättre. Men fullärd aldrig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Trodde inte det var möjligt men min fru blir vackrare och vackrare. Var nu förståndig och gör ingen starroperation born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Nope,,ingen förändring Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Putte45 Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 Otroligt mkt! Hon va jättego o snäll första månaderna. Nu får jag mest höra sanningar.. Jag är tjock o gammal och fattig.. Och jag kan inte annat än och hålla med.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 19, 2014 Dela Inlagd Januari 19, 2014 håller mig till en kvinna i taget.) Det gör jag oxå numera,blir så trångt i sängen med fler än 2 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Hon har samma attityd sa lange jag har pengar He he he.Aterkommer nar pengarna ar slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Jodå nu har jag en svensk flickvän istället, det säger väl det mesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Jodå nu har jag en svensk flickvän istället, det säger väl det mesta. Har hon fått svenskt medborgarskap?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 21, 2014 Dela Inlagd Januari 21, 2014 Har hon fått svenskt medborgarskap?? Om jag förstått saken rätt så är den blonda skönheten född i sverige. born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Januari 21, 2014 Dela Inlagd Januari 21, 2014 Om jag förstått saken rätt så är den blonda skönheten född i sverige. born41 Jo det stämmer, hon är hur svensk som helst. Föredrar ju henne istället för min X-thaisambo där man bara var snål, tråkig och dum. Vad hon då var behöver vi ju inte gå in på här, men förändrad efter 4 år i Sverige, ja absolut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu