Jump to content
IGNORERAD

Bästa ölen...


bob

Recommended Posts

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    14

  • bob

    13

  • leifen

    12

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Får väl se om man kommer åt det så man får smaka.

Finns det på bolaget är risken stor.

Köpte den på bolaget i liljeholmens centrum i Stockholm. Tycker den är smakrik och god. 8% men det känns inte - än :-)

Svenskt bryggeri dugges

Link to comment
Dela på andra sajter

Var man dricker betyder mycket också.

Hellre en LEO i Thailand med is serverad av en glad tjej,

än en bra tjeckisk lager i Norrland i februari med tumvantarna på som köpts på "bolaget" :14:

Den bästa ölen är den som är på plats och tillräckligt kyld när man är sugen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker helst Leo på flaska här i sverige men jag tycker alltid att det är lika roligt att testa den inhemska ölen till det land man kommer:

Som när jag va i kina så blev det singtao i flappeland så blev det san miguel pale och red horse i vietnam blev det bierhanoi och så vidare

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, dessa kloka nunnor verkar ju onekligen hittat en "genväg" till himmelriket:

 

post-3820-0-38897700-1393141429.jpg

 

1000 år av tradition och erfarenhet kan inte slå fel:

 

Weihenstephan Hefeweizen blir därför mitt första val!

 

//Singha711

 

P.S. Finns att köpa även i Thailand på många ställen, oftast med tysk anknytning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte bästa ölen, men norrmännen gör så gott de kan, det blev en ljus till mig och en mörk till tjejen... 173 kr, som hittat, det var ju ändå "hem" bryggt...

 

post-5045-0-65369600-1393611019_thumb.jp

 

post-5045-0-03442300-1393611017_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte bästa ölen, men norrmännen gör så gott de kan, det blev en ljus till mig och en mörk till tjejen... 173 kr, som hittat, det var ju ändå "hem" bryggt...

 

attachicon.gif674e16d5a72bc9c629ad9939d07b04f35b62cef610c58c41c27c328883cbe82f.jpg

 

attachicon.gif047e000b0183aa1b0409c73003788e9ca96f4f4c801a8a2da5cd3fb10f6bb8c3.jpg

 

Norrbaggarna har ju den gamla Tyska jästkulturen kvar sen WW2. Å allt kan dom väl inte förstöra. Eller?  Dom sitter ju på en av dom bästa förutsättningarna i världen.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrbaggarna har ju den gamla Tyska jästkulturen kvar sen WW2. Å allt kan dom väl inte förstöra. Eller?  Dom sitter ju på en av dom bästa förutsättningarna i världen.

 

Du skall bara veta vad de kan förstöra... Är så j älva trött på maten och ölen de serverar här... Men som man bäddar får man ligga, säger de ju... Så nu sitter jag "hemma" och tar mig en "drink", Absolut och cola, hur lågt kan man sjunka, fattas bara ett paraply i drinken och några grönsaker... Riktiga män dricker öl, kanske bara att inse att man är en kvasi fjolla... hehe...skål på dig Odin...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall bara veta vad de kan förstöra... Är så j älva trött på maten och ölen de serverar här... Men som man bäddar får man ligga, säger de ju... Så nu sitter jag "hemma" och tar mig en "drink", Absolut och cola, hur lågt kan man sjunka, fattas bara ett paraply i drinken och några grönsaker... Riktiga män dricker öl, kanske bara att inse att man är en kvasi fjolla... hehe...skål på dig Odin...

 

Haha ja då är vi inte så långt ifrån varandra än då, jag trodde att vinterkräksjukan var i antågande å köpte hem Smirnoff. ja i preventivt syfte... Så nu sitter jag å tar konsekvenserna av mitt handlande å sippar Smirnoff on the rocks utan rock...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok men ännu har ölet inte uppnått sitt rätta värde...

90 spänn för en bira e ju ungefär vad dom kostade på krogen här i Svea för en sisådär 15 år sedan... Fast de e ju mycket billigare idag.

Var i hela friden köpte du den ölen?

 

Jag har då aldrig betalat 80-90 spänn för en öl i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i hela friden köpte du den ölen?

 

Jag har då aldrig betalat 80-90 spänn för en öl i Sverige

För 15 år sedan fick inte du köpa öl... Junior.

Hehe är det kanske bäst att tillägga

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 15 år sedan fick inte du köpa öl... Junior.

Hehe är det kanske bäst att tillägga

Jasså?  För 15 år sedan var jag 30 år så jag hade nog inga bekymmer med det gubbe lilla...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall bara veta vad de kan förstöra... Är så j älva trött på maten och ölen de serverar här... Men som man bäddar får man ligga, säger de ju... Så nu sitter jag "hemma" och tar mig en "drink", Absolut och cola, hur lågt kan man sjunka, fattas bara ett paraply i drinken och några grönsaker... Riktiga män dricker öl, kanske bara att inse att man är en kvasi fjolla... hehe...skål på dig Odin...

absolut o cola, fantastiskt gott med en selleristjälk eller 2..... :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Även en stödöl kan vara den godaste ölen nånsin... just när man behöver den som mest. Annars. skitsamma egentligen... det handlar om plats, tillfälle och omgivning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, dessa kloka nunnor verkar ju onekligen hittat en "genväg" till himmelriket:

 

attachicon.gifweihenstephan_nonnen.jpg

 

1000 år av tradition och erfarenhet kan inte slå fel:

 

Weihenstephan Hefeweizen blir därför mitt första val!

 

//Singha711

 

P.S. Finns att köpa även i Thailand på många ställen, oftast med tysk anknytning.

Tycker allt att du kan vara lojal mot ditt eget namn istället för att komma med så konstiga sorter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allt att du kan vara lojal mot ditt eget namn istället för att komma med så konstiga sorter!

 

Ja, det är inte alla dagar man får tillgång till Weihenstephan här i Thailand så det blir nog en Singha (light) för det mesta här nere.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här Iron Maiden ölen var faktiskt riktigt god,

lite dyr kanske, 28 spänningar.

Men vad gör man inte för att fylla plånboken för Bruce Dickinson och Steve Harris.

Dom har ju förgyllt hela min ungdom, och gjort mitt liv värt att leva.

 

post-5571-0-42040200-1393665814_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har smakat Brewdog, vad tycker ni?

 

Hade smakat ölen på jobbet så jag bestämde att köpa den på systemet, tog mina 4 Brewdog till kassan och skulle betala, 396 kr säger tjejen i kassan, trodde jag skulle få en hjärnblödning, 396 kr för 4 öl... där är vi nära smärtgränsen...

 

post-5045-0-67226200-1393668003.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har smakat Brewdog, vad tycker ni?

 

Hade smakat ölen på jobbet så jag bestämde att köpa den på systemet, tog mina 4 Brewdog till kassan och skulle betala, 396 kr säger tjejen i kassan, trodde jag skulle få en hjärnblödning, 396 kr för 4 öl... där är vi nära smärtgränsen...

 

attachicon.gifbrewdog.png

Har druckit några Brewdog men inte de dyraste. Något störe fel har det inte varit på de jag druckit, men tycker att det finns prisvärdare.

Den flaskan du visar är den dyraste. 139kr för 33cl. Den ska vara jäkligt god om det ska vara valuta för pengarna.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=brewdog&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=768660&varuNr=11905&filters=searchquery%2c

Annars har Brewdog en hel del i sitt sortiment varför inte köpa ett fyrpack med olika sorter nästa gång. För runt 100 kr.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/?searchquery=brewdog&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c&ny=1

Link to comment
Dela på andra sajter

Har druckit några Brewdog men inte de dyraste. Något störe fel har det inte varit på de jag druckit, men tycker att det finns prisvärdare.

Den flaskan du visar är den dyraste. 139kr för 33cl. Den ska vara jäkligt god om det ska vara valuta för pengarna.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=brewdog&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=768660&varuNr=11905&filters=searchquery%2c

Annars har Brewdog en hel del i sitt sortiment varför inte köpa ett fyrpack med olika sorter nästa gång. För runt 100 kr.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/?searchquery=brewdog&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c&ny=1

 

Den som jag köpte kostade 98 kr tror jag, smaken var nästan åt porter hållet, men en öl som är på ca 17% tror jag har nog svårt att hålla ölsmaken... Har testat en annan av deras öl när jag var ute en gång och den var helt ok, kommer dock inte ihåg vad det hette...

 

Men vill se om jag kan få köpt fyrpacken nästa gång jag har vägarna förbi systemet...helt värt att testas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag prövat Electric Nurse DIPA. Helt klart OK, mycket smak och mycket ölkaraktär. Jag kan tänka mig att köpa fler gånger, men någon storfavorit blev det inte. Den har en bismak när man har svalt som inte känns riktigt bra för mig. Visserligen försvinner den smaken rätt snabbt och de behagliga öltonerna ligger kvar i munnen.

Jakten på det perfekta ölet går vidare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som bjuds.

Exakt, blir lite Churchillstuk, kall torr (nja) och gratis!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag prövat Electric Nurse DIPA. Helt klart OK, mycket smak och mycket ölkaraktär. Jag kan tänka mig att köpa fler gånger, men någon storfavorit blev det inte. Den har en bismak när man har svalt som inte känns riktigt bra för mig. Visserligen försvinner den smaken rätt snabbt och de behagliga öltonerna ligger kvar i munnen.

Jakten på det perfekta ölet går vidare!

Håller med i stort om Dipan. Den bästa ölen får nog delas upp i tillfälle och typ av öl. En favorit är den belgiska nr 10 rochefort men då som en långsamt sippande njutning. Spaten oktoberfestbier brukar vara en höjdare och törstsläckare.

Problemet är att det finns så många goda öl :-). Blev sugen nu får ta en efter jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...