Jump to content
IGNORERAD

Bästa ölen...


bob

Recommended Posts

Blev en rochefort nummer 6 en belgisk lättöl på 7,5 pocent. God men nr 10 helt underbar enligt min smak. post-9030-1393942273,54_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    14

  • bob

    13

  • leifen

    12

  • Peolito

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fibromorsa

Finns några Lokalt producerade Ölsorter som brukar drickas hemma hos oss!!

 

 

post-9833-0-92245900-1393956921_thumb.jp post-9833-0-38761200-1393957150_thumb.jp

 

 

men även andra sorter slinker ner om humöret är det rätta!

 

 

post-9833-0-73915800-1393957051_thumb.jp

 

post-9833-0-87281900-1393957063_thumb.jp

 

post-9833-0-31978400-1393957074_thumb.jp

 

Men dessa kommer inte att inhandlas mera!

 

 

post-9833-0-11837800-1393957218_thumb.jp

 

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk och orsaka folkkaos och trängsel.

Såg att Goop sålde Chang import 3,5 I Borås idag.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk och orsaka folkkaos och trängsel.

Såg att Goop sålde Chang import 3,5 I Borås idag.

Om Goop säljer skadat ris (ris som självjäst) tror jag inte det blir någon rusning.

Att hitta Goop kan väl ta sin tid för dom som blir sugna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Goop säljer skadat ris (ris som självjäst) tror jag inte det blir någon rusning.

Att hitta Goop kan väl ta sin tid för dom som blir sugna.

 

http://5285_10152157658375450_1993521772_n.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://5285_10152157658375450_1993521772_n.jpg

Så cool kommer jag aldrig att bli att jag kommer att tycka om risöl.

De senaste dagarna har Leo och en del andra goda öl fått slinka ner i strupen.

post-6211-0-27882000-1393959552_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Så cool kommer jag aldrig att bli att jag kommer att tycka om risöl.

De senaste dagarna har Leo och en del andra goda öl fått slinka ner i strupen.

Var upa god. Den har jag inte smakat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Den som bjuds.

Vid svår torka kan jag og hålla med dig. Men vissa öl avstår jag även om de bjuds ut hur som helst.

Precis som jag tror att många skulle ta emot bjudsprit, men Lao Kao bjuds ut till de flesta falanger fördjäves.

Något jag inte är positiv till heller är all den bästa snapsen som man blir bjuden på i Österrike.

Dåligare hemkört får man leta efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med i stort om Dipan. Den bästa ölen får nog delas upp i tillfälle och typ av öl. En favorit är den belgiska nr 10 rochefort men då som en långsamt sippande njutning. Spaten oktoberfestbier brukar vara en höjdare och törstsläckare.

Problemet är att det finns så många goda öl :-). Blev sugen nu får ta en efter jobbet.

Belgarna har mycket bra öl!

Smakade idag en engelsman Old world IPA. Mycket smak men Electric Nurse var bättre.

post-6211-0-00119400-1393960269_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Om Goop säljer skadat ris (ris som självjäst) tror jag inte det blir någon rusning.

Att hitta Goop kan väl ta sin tid för dom som blir sugna.

Den innehåller inte ett endaste riskorn :police:

 

Det är bara Chang Classic 6,4% som innehåller ris

Contents from fine quality malt, rice, and hop, with natural water, and selected yeast, especially for Chang Beer

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Belgarna har mycket bra öl!

Smakade idag en engelsman Old world IPA. Mycket smak men Electric Nurse var bättre.

Ska testa den engelska ölen
Link to comment
Dela på andra sajter

Var upa god. Den har jag inte smakat.

Den är bra! En helt schyst IPA. Fast prismässigt så kan man ju anse att det finns annat som ger bättre valuta.

Har en USB hemma av samma gäng som jag ska smaka av när det känns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så cool kommer jag aldrig att bli att jag kommer att tycka om risöl.

 

De senaste dagarna har Leo och en del andra goda öl fått slinka ner i strupen.

 

Så jäkla mycket Hipster blir jag aldrig så att jag köper öl som smakar skit bara för att det anses... Rätt...

 

Jag dricker den öl jag gillar å skiter fullständigt om andra människor gillar min ölsmak. 

 

Fast iofs. så kan jag ju gnälla på dom som avviker från min smak, eller hur Wuttan? Hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jäkla mycket Hipster blir jag aldrig så att jag köper öl som smakar skit bara för att det anses... Rätt...

 

Jag dricker den öl jag gillar å skiter fullständigt om andra människor gillar min ölsmak. 

 

Fast iofs. så kan jag ju gnälla på dom som avviker från min smak, eller hur Wuttan? Hehe

Sofiero äro topp  :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jäkla mycket Hipster blir jag aldrig så att jag köper öl som smakar skit bara för att det anses... Rätt...

 

Jag dricker den öl jag gillar å skiter fullständigt om andra människor gillar min ölsmak. 

 

Fast iofs. så kan jag ju gnälla på dom som avviker från min smak, eller hur Wuttan? Hehe

Helt klart dålig öl kan dom få behålla för sig själva.

Synd om dom som sitter fast och inte smakar på det som livet kan ge för att något anses rätt eller att man inte vågar gå sina egna vägar. Öl och resor är upplevelser och inte som några telefontrådar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på en liten ölprovning i gårkväll på Långbro värdshus. Nynäshamns ångbryggeri var där och man fick prova fyra öl. Först vill jag säga att min uppfattning generellt sett är att bryggeriet gör mycket bra öl.

post-9030-1394096442,11_thumb.jpg

Landsorts lager är den enda ölen jag inte riktigt gillar. Pickla Pils är däremot en höjdare. Den var dock inte med igår.

Påskölen var riktigt bra släpps 1 april på boa. Bedarö bitter är en riktig höjdare. Sista ölen dragets upa var riktigt bra också lite honung i ölen släpps också 1 april på boa.

Till detta åts smörrebröd som var riktigt bra.post-9030-1394096760,8_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Av någon outgrundlig anledning så hade jag missat denna fantastiska öl fram till igår kväll. Åt middag på lokal och kände inte för vin utan frågade vad hon rekommenderade för öl till kalven som jag beställt och fick då denna fantaska ale från Skottland. Krombacher dark till musslorna innan var inte heller helt fel.

post-7918-0-87196700-1394097806.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Av någon outgrundlig anledning så hade jag missat denna fantastiska öl fram till igår kväll.

 

(Innis and Gunn)

 

Drack den första gången i Skotland för två år sedan. Fanns ju flera varianter.

Tycker bra om ale, men även om vanlig ljus pilsner.

Bishops är ju en favorit. Spitfire och Hobgoblin når inte upp till samma nivå tycker jag.

 

post-6637-0-62850000-1394113108_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nästan rekord för årets godaste öl dvs den första på altanen. Det är inte jag som dricker elefantöl, gillar inte allt för stark bira.

post-7918-1394288623,78_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan rekord för årets godaste öl dvs den första på altanen. Det är inte jag som dricker elefantöl, gillar inte allt för stark bira.

attachicon.gifImageUploadedByMaipenrai1394288299.586829.jpg

 

Snygg bild, den ska du ta fram å kolla på den 18:e December. Eller mao. den ger vårkänsla.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-9030-1394294827,36_thumb.jpg

Södra maltfabriken gör en del spännande öl. Denna heter almighty och är en typ american Pale Ale med lite citrussallad. Ok smah och endast 4.3 procent. Inte världens bästa men en törstsläckare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...