Jump to content
IGNORERAD

Pension


måne

Recommended Posts

Helt rätt, dock var det Borgarna som fördubblat statsskulden på ca 3 år...redan här var vi bankrutta...Sossarna länsade skattkistan, borgarna var väl insatta...

1992 fattade vanliga "Svensson" att det var kört...500 procents ränta.

 

Strax därpå kom den nya pensionsutredningen, ( partiöverskridande ) fram till att framtida,(arbetande generationer), skall betala för dagens pensionärer. dvs:

Först börjar 40-talisterna spara en del av sin lön till pension, som föregående generationer, sedan får de hybris och spenderar även dessa pengar...

Och kräver att nästa generation, vi födda på 60 talet, ska betala för deras pension..!! Vilket så nu sker...( till viss del ).

Och vi arbetande födda på 50-60, som står härnäst på pensionsstegen, får förlita oss på att våra barn ska kunna försörja oss, och allt annat de lär bli tvingade att betala för...

( Detta är i grova drag vad som hände, det märkliga är att så få verkar veta om det...)

Själv räknar jag inte med en krona...Tyvärr!

 

Mvh. borje222

E det så illa för daj? Själv räknar jau på en pension på Ca. 22.000:-  före skatt  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kuai

    30

  • måne

    23

  • hamnoi

    19

  • apknug

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi som är födda på 70-talet sparar privat, det som kommer från staten den dagen är ren bonus. 

Förhoppningsvis är ni generationen som vaknat! Och får dras med oss andra...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Något att tänka på! Högre skatt om du tar pension före 65!

"Bra eller dåligt? Orättvist eller inte? Det är upp till våra politiker att ta den diskussionen. Men för blivande pensionärer kan det vara värt att fundera kring kolumnerna 6 och 2 i skattetabellerna innan det är dags att gå i pension."

Källa: http://secure.pensionsmyndigheten.se/62ForPensionarer.html

För beräkning av hur mycket "straffskatt" du måste betala, för att du överlåter din plats i arbetslivet till en ung och frisk förmåga!

Och arbetslösheten minskar. Det är tacken det!

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/vadblirskatten/skattetabeller/kommunalaskattesatsermmunder2014/skattetabellerforberakningavpreliminaraskatt.4.8dcbbe4142d38302d7107e.html

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Något att tänka på! Högre skatt om du tar pension före 65!

"Bra eller dåligt? Orättvist eller inte? Det är upp till våra politiker att ta den diskussionen. Men för blivande pensionärer kan det vara värt att fundera kring kolumnerna 6 och 2 i skattetabellerna innan det är dags att gå i pension."

Källa: http://secure.pensionsmyndigheten.se/62ForPensionarer.html

För beräkning av hur mycket "straffskatt" du måste betala, för att du överlåter din plats i arbetslivet till en ung och frisk förmåga!

Och arbetslösheten minskar. Det är tacken det!

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/vadblirskatten/skattetabeller/kommunalaskattesatsermmunder2014/skattetabellerforberakningavpreliminaraskatt.4.8dcbbe4142d38302d7107e.html

Nu tänker jag ente plocka ut pension förrän efter 65-årsdagen, men finns ingen anledning att låta pengarna ligga kvar hos Reinfeldt juh :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var glad så länge du får.

I Argentina,Island,Cypern,Detroit och Polen bl.a., så har staten gott in och konfiskerat pensionsfonder men folket har inte gått upp på barrikaderna så värst mycket ännu eftersom pensionen kommer varje månad än så länge.USAs situation tex är värre än Detroits situation.

Kommer snart i ditt kvarter också.

Det gjorde Sossarna med 283 Milijarder "lånade" G Persson 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jävlar man tar sig för pannan :kort: :kort: :kort: :kort:

 

ÄFS utbetalas även om invandrare inte arbetat och betalat skatt i Sverige. De får även   andra gratis förmåner, t ex sjukvård, tandvård, social service etc. Svenskarna får själva betala för sjukvård, tandvård, social service etc. Bostadstillägg torde beräknas generösare för invandrare än för svenskar. Sammantaget kan ÄFS till invandrare uppgå till 14395 kr/mån skattefritt inkl. bostadsbidrag.

 

Övriga världen måste skratta sig harmynta år Sverige

Inte för inte kallas vi för Die Dumme Schweden söderut 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ju vara didär norrom åsen som kallar oss för .... här söderut.- Men vi klarar oss nog ändå  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är redan bestämt att Stefan ska vinna valet i höst. Frågan man bör ställa sig. Kommer Stefan att fortsätta vara en marionett till Bilderberggruppen och fortsätta montera ner Sverige. Enda chansen till att det kan gå  i stöpet är om SD får tillräckligt med röster för att bli vågmästare.  För första gången i mitt röstliv har vi vanliga en chans att påverka.  Det gäller allra  helst våra pensioner. Ni ska veta att det kliar i politkernas fingrar att sno mer pengar från Pensionssystemet. Samma som fet och dryg gjorde. För det dom enda pengarna dom kan komma åt om dom inte går in på våra bankkonton direkt och snor pengarna.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu har vi fått sänkt pension igen 2,7% ner denna gång.Kompenseras med en liten skattesänkning men trots den så så sjunker pensionen.Allt detta för att bekosta de fördyrade kostnader som regeringen dragit på sig och Sverige.När ska de förstå att kostnaderna ökar för pensionärer liksom för arbetare,maten är inte billigare,inget annat heller.Ska aldrig pensionären kompenseras för alla sänkningar enbart för dem,vi har ju fått stå tillbaka i många år nu.

Ja jag ångrar att jag nappa på erbjudandet  minus 500 i månaden .Men jag söker jobb ha ha

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag ångrar att jag nappa på erbjudandet  minus 500 i månaden .Men jag söker jobb ha ha

Vilket erbjudande, som ger minus 500 kr per månad?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket erbjudande, som ger minus 500 kr per månad?

Förmodligen att han har gift sej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vilket erbjudande, som ger minus 500 kr per månad?

glömde en nolla ???

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu har vi fått sänkt pension igen 2,7% ner denna gång.Kompenseras med en liten skattesänkning men trots den så så sjunker pensionen.Allt detta för att bekosta de fördyrade kostnader som regeringen dragit på sig och Sverige.När ska de förstå att kostnaderna ökar för pensionärer liksom för arbetare,maten är inte billigare,inget annat heller.Ska aldrig pensionären kompenseras för alla sänkningar enbart för dem,vi har ju fått stå tillbaka i många år nu.

 

Hur länge har herrn varit pensionär om man får fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hurra, hurra, min lilla tjänstepension från Alecta ökades på med hela 2 kr/mån. för 2014. Baserat på 0.08% höjning av konsumentprisindex sep. 2012 - sep.2013 ???

Blir inte mera, jag (och arbetsgivaren) har ju bara betalat i 18 år. De glömde också att skicka med örena så inte ens 0,08% blev det. 'många bäckar små' !!!

 

 

Oscar

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir oxå bestraffad för att jag är gift,vissa blir belönade ju fler de är.Lite Ebberöds Bank.Nu tänker jag inte så mycket på mig själv(jag klarar mig) men det finns ju de som är yngre(j666)som kommer att få slita ont till andras belåtenhet och tryggheten(den berömda svenska)som alltid har kännetäcknat det svenska samhället,den underminerar de med denna Kalle Anka politik och världssamvetestänk(om de nu tänker)Våra barn och deras barn får det nog inte så lätt som vi har det.Och hittils har jag inte sett nån jobbannons från AF om att fåraherde önskas,vi saknar dessutom de stäpper som denna yrkeskompetens kräver.

Ekonomiska realiteter påverkas inte av styrande partier, och överenskommelsen om pensionssystemet var bred över blockgränserna.

Skillnaden nu mellan regeringens alternativen är hårfin i praktiken och kommer inte ändra din pension nämnvärt. I en valrörelse kan skillnaderna framställas som stora men i praktiken inte.

Jag bryr mig inte om vem som styr efter valet på risknivå för jag vet det är hugget som stucket.

Men här i Stockholm kommun vill vi inte styras av det skrot och korn som kört Göteborg och Malmö i botten, så det är det enda jag bryr mig om.

I höst så blir det byte förmodligen så får vi återkomma om ett år och se om du blev gladare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge har herrn varit pensionär om man får fråga?

Det är klart du får fråga,11 månader  :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ekonomiska realiteter påverkas inte av styrande partier, och överenskommelsen om pensionssystemet var bred över blockgränserna.

Skillnaden nu mellan regeringens alternativen är hårfin i praktiken och kommer inte ändra din pension nämnvärt. I en valrörelse kan skillnaderna framställas som stora men i praktiken inte.

Jag bryr mig inte om vem som styr efter valet på risknivå för jag vet det är hugget som stucket.

Men här i Stockholm kommun vill vi inte styras av det skrot och korn som kört Göteborg och Malmö i botten, så det är det enda jag bryr mig om.

I höst så blir det byte förmodligen så får vi återkomma om ett år och se om du blev gladare.

Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket  :nono: Jag överlever ändå,det är framtida generationer(mina barn)jag bryr mig om

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det är klart du får fråga,11 månader  :ahh:

Nu bluffar du i gen ???  :nono:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bluffar du i gen ???  :nono:

Nä,vad grundar du det på.Förut har jag pensionerat mig själv,nu är det staten som godkänt det(tar ut från 61)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det är klart du får fråga,11 månader :ahh:

Å fan, nästan ungdom då. Trodde du var någon kvarleva från kritaperioden :rotfl:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...