Jump to content
IGNORERAD

Sambons husbygge i Ban Phukmhai, Surin.


mrsurin

Recommended Posts

Om hon är snäller och behagar husse så får hon vara med till 20.00 :whistle: bara för din skull clion men sen får det räcka.Mvh Herr Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mrsurin

    6

  • sakaeo

    4

  • måne

    2

  • BanBoLo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej Tallviking. Det jag vet om fönstren är att sambon ringde till en glasmästare som tidigare hade gjort arbeten i grannbyn, först ville han ha 44.000B men efter lite prutning så blev priset 40.000B. Det tog honom en vecka att göra jobbet.

Hälsningar mrsurin.

Tallviking ja har en altan dörr som e 4 meter bred 2 meter hög 1 meter vardera sida fast mittpartiet skutbart i alu 5 mm glas kostade mig nu i januari ink montering 12000 bath vapi patum.

o 5 mm glas till alla våra fönster på nedre botten gick på 6500 bath inkl montering

mvh glimten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Atom när vi glasade in frugans förster i huset runt om ,det var totalt 34,st glas och det var 5,stycken som jobbade med det. Det kostade 5500B :whistle: Tror du fick betala för mycket för hennes fönsterglas i huset, men släkten ville kanske oxå ha sin del eller för sig själv. Jag har en vän som betalade 2,gånger så mycket för allt i bygget när han bygge hus åt sin fru mot vad vi betalade för vårat bygge. Nu har hans tjej helt plötsligt flera RAI mark som hon inte hadde tidigare :whistle: Han är egen företagare, och nu har han permiterat folk för han har inte råd att ha dom kvar. För dom mesta pengarna går till Thailand för mera utbyggnad. Jag vänta bara för att hon ska tacka för kaffet :kort:

MVH

Sakae

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå betalat huset åt mina svärföräldrar(nu bara svärmora kvar)och det är dom väl värda som levererat en så fin dotter till mig,jag har oxå betalat vårt hus och det är jag väl värd.Om min fru efter 16-17 år bestämmer sig för att jag blivit för gammal och gaggig så är det henne väl unt(hon har gett mig många grå hår och härliga år)Det går inte att gråta över spilld mjölk och skulle det gå åt helvete så är det bara att bryta ihop och köra på igen Mvh Måne som ska presentera frugan för allmänheten på MPR-träffen,då ska hon få gå ut mellan 18-19.30

Härligt inlägg Måne.

Jag känner igen mig till 100% Lev i nuet och fundera inte så mycket är min filosofi. För tillfället trivs jag alldeles utmärkt när jag får tillbringa 2 mån. av min tid här i "vårt" hus./Kent

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där såg ju inte så bra ut. Det var ju alltså inlägg nr. 23 från måne jag åsyftade. Hr gör man för att kopiera in citat från andra inlägg?/Kent

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Sakaeo.

Som jag skrev så var det inte jag som betalade sambons husbygge så jag har inte blivit lurad, jag köpte bara möblerna och de har släkten inte sålt ännu. Jag tycker själv att 40000B för 5 skjutbara fönsterpartier i aluminium med myggnät, 1 dubbelöppnad entrédörr också i aluminium samt 200 småfönsterrutor till övervåningen inte är något överpris, om jag inte minns fel nu så var de mörktonade rutorna dyrare som hon köpte, sambon hörde sig för hos andra glasmästare också men bestämde sig för honom i grannbyn eftersom han gav lägst pris.

Ändrades av mrsurin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå betalat huset åt mina svärföräldrar(nu bara svärmora kvar)och det är dom väl värda som levererat en så fin dotter till mig,jag har oxå betalat vårt hus och det är jag väl värd.Om min fru efter 16-17 år bestämmer sig för att jag blivit för gammal och gaggig så är det henne väl unt(hon har gett mig många grå hår :friends: och härliga år)Det går inte att gråta över spilld mjölk och skulle det gå åt helvete så är det bara att bryta ihop och köra på igen :dance: Mvh Måne som ska presentera frugan för allmänheten på MPR-träffen,då ska hon få gå ut mellan 18-19.30 :crazy:

Ett av de klokaste inlägg jag läst på länge.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...