Jump to content
IGNORERAD

Finns svensk husmanskost att äta i Bangkok?


Guest bangkokkille

Recommended Posts

det är din åsikt o jag har min åsikt , o var jag jag skall befinna har du inte ett jäkla dugg med att göra om jag vill laga husmanskost i Thailand eller ej. det jag gör 4 dagar i veckar är att äta det min älskade fru lagar på sitt Thaivis o jag lagar Svenskhusmanskost dom få dagar vi befinner oss i min Buri, resterande veclor så är vi på renade fot.

"Gör inte som jag gör utan som jag säger"

Men du anser dig bestämma om TS ska få gå på svenskrestaurang eller inte.

Tänd lyset nu din pajas!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    15

  • Stoneys

    15

  • jan53

    8

  • SatanG

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Efter några år här nu i Bangkok så är man faktiskt väldigt sugen på att äta svensk husmanskost, någon som vet någon restaurang där dom serverar riktigt god svensk mat?

Sukhumwit på soi 24 vill jag minnas att det är en thaisnubbe som har ett hak som jobbat som kock i Stockholm, lite dyr bara. Man kan ju också googla fram haken? I värsta fall kan du väl alltid smiska till en egen spytt i panna med ägg o rödbetor, rödbetor finns väl på IKEA?

Paddan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äter aldrig på restauranger, svenska eller thailändska. Men jag blir lite förundrad av att folk som bor i Bangkok kan sitta i en en bilkö i en timme bara för att äta en speciell anrättning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en som inte fattat att det handlar om en restaurang

Mig veterligen finnes ingen bra Svensk resturang i Bangkok!

Du får åka till Pattaya.

Där finnes det att välja på.

Ett 10 tal med varierade utbud.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag äter aldrig på restauranger, svenska eller thailändska. Men jag blir lite förundrad av att folk som bor i Bangkok kan sitta i en en bilkö i en timme bara för att äta en speciell anrättning. 

Jag skulle kunna sitta i en bilkö i flera timmar för att få det jag vill ha. Inga som helst problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äter aldrig på restauranger, svenska eller thailändska. Men jag blir lite förundrad av att folk som bor i Bangkok kan sitta i en en bilkö i en timme bara för att äta en speciell anrättning. 

 

Det är väl för att du inte har råd  :) ? Hade inte du en jävligt mager månadsbudget?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fins2st. bergarden sukhumvit  1på soi 5 och 1 på soi 19

dom servrar mycket tysk mat potatismos kokt potatis stekt potatis

 div. korvar fläsk kotlett  olika stekar  med mera.

 

Gubben 72

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig veterligen finnes ingen bra Svensk resturang i Bangkok!

Du får åka till Pattaya.

Där finnes det att välja på.

Ett 10 tal med varierade utbud.

Hälsar pigge01

 

Kan du nämna dom Tio ,som är aktiva,vore kul att besöka dom.

OBS i Pattaya inte Jomtien eller Naklua,

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en nyöppnad restaurang i Chiang Mai med hemlagad husmanskost,allt lagas i restaurangen,ingen pulvermos eller köpt lingonsylt mm,det lagas i restaurangen,Nordells Restaurang,Pattana  Chiang Mai road i Chiang mai,hemlagad räksallad finns med.Restaurangen finns med på facebook med och vi som bor i Chiang Mai samt Thailandsforum. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du nämna dom Tio ,som är aktiva,vore kul att besöka dom.

OBS i Pattaya inte Jomtien eller Naklua,

Här får du några

two lion

globetrotter

big horn

flaggan

scandalic

beefeater

våfflan

Hasses (numera dansk med svensk meny )

sailor in post office har väl lite svenskt på menyn

Link to comment
Dela på andra sajter

För min egen del när det kommer till mat så tycker jag att det finns så mycket otroligt god mat i det thailändska köket så det räcker gott för min del under dom 3-4mån jag brukar vara nere. Men visst fasen kan det vara riktigt gott att bryta av med lite farangkäk. Alla är vi ju olika och om nån bara äter köttbullar eller nån extremanpassad som inte kan tänka sig nått utan palaa eller åkerråtta så skiter jag i vilket.bara alla är nöjda och får sina smaklökar tillfredsställda så är ju allt frid och fröjd :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här får du några

two lion

globetrotter

big horn

flaggan

scandalic

beefeater

våfflan

Hasses (numera dansk med svensk meny )

sailor in post office har väl lite svenskt på menyn

 

The pool

 

Sådär, nu har ju glädjespridaren Stoneys sina 10  :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

För min egen del när det kommer till mat så tycker jag att det finns så mycket otroligt god mat i det thailändska köket så det räcker gott för min del under dom 3-4mån jag brukar vara nere. Men visst fasen kan det vara riktigt gott att bryta av med lite farangkäk. Alla är vi ju olika och om nån bara äter köttbullar eller nån extremanpassad som inte kan tänka sig nått utan palaa eller åkerråtta så skiter jag i vilket.bara alla är nöjda och får sina smaklökar tillfredsställda så är ju allt frid och fröjd :nyam:

jo men alla vill inte ha det där äckliga thaislafset utan en del vill ha riktig mat bla svensk husmanskost

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men alla vill inte ha det där äckliga thaislafset utan en del vill ha riktig mat bla svensk husmanskost

Ja men det är ju just det jag skriver :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna sitta i en bilkö i flera timmar för att få det jag vill ha. Inga som helst problem

 

Hur lång lunchrast har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här får du några

two lion

globetrotter

big horn

flaggan

scandalic

beefeater

våfflan

Hasses (numera dansk med svensk meny )

sailor in post office har väl lite svenskt på menyn

 

 

 Flaggan finns inte mer,Våfflan finns inte mer,big horn inte svenskt ( Thai ) Hasses som du skrev inte svenskt

Sailor in Inte svenskt.Det var ett tag sen du var här va?

Gör om gör rätt,

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

The pool

 

Sådär, nu har ju glädjespridaren Stoneys sina 10  :crazy:

 

Lamai åk till hooters ,läs mitt andra inlägg,

 

Glädje dödaren Stoneys ;-)

Ändrades av Stoneys

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

The pool

 

Sådär, nu har ju glädjespridaren Stoneys sina 10  :crazy:

The Pool har inte direkt nån svensk husmanskost på meny'n men en scnitzel kan dom alltid snickra ihop om du kommer på besök. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter några år här nu i Bangkok så är man faktiskt väldigt sugen på att äta svensk husmanskost, någon som vet någon restaurang där dom serverar riktigt god svensk mat?

 

Tröttnar du på Bkk, så ta en tur den till Khao Lak vetja, lär finnas ett skandinaviskt ställe där med husman, möjligtvis med influenser från det IsaanGotländska köket :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här får du några

two lion

globetrotter

big horn

flaggan

scandalic

beefeater

våfflan

Hasses (numera dansk med svensk meny )

sailor in post office har väl lite svenskt på menyn

Hasses serverar inte mat längre. Jag var där för nån vecka sen och då serverade dom ingen mat alls. Sen snackade jag med en annan svensk som bodde på samma hotell som mig.. och han sa att det är en fransman som äger stället nu?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 Flaggan finns inte mer,Våfflan finns inte mer,big horn inte svenskt ( Thai ) Hasses som du skrev inte svenskt

Sailor in Inte svenskt.Det var ett tag sen du var här va?

Gör om gör rätt,

 

Har Conny och hans fru sålt Big Horn?

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna sitta i en bilkö i flera timmar för att få det jag vill ha. Inga som helst problem

Sedan finns det mycket annat man kan ta sig för när man fått lite mat innanför västen.

Stackars satar som bara sitter hemma och ugglar. Snacka om trist liv. En del får tydligen bara äta ute på en begränsad lunchrast. Synd om dom som inte kan ta sig en rejäl middagstur.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...