Jump to content
IGNORERAD

Bankkonto


matz

Recommended Posts

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    6

  • leifen

    5

  • SWED THAI

    5

  • matz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Det där var för rörigt men tack.Ingen som har bic-koden(Swift) till Kasikorn på Pattaya klang?

Här kommer Swift code till Kasikorn Pattaya Klang:

 

KASITHBK

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt OK. Jag har det. 

Vilken ränta får du på kontot?

 

Damen har ett TMK med fria uttag och under 1% ränta,

jag har fria uttag endast i SCB och bara där jag öppnade kontot i Kanchanaburi och hade 2,9% ränta samt får betala 10-15bath för uttag i Korat.

 

Jag gör ca 20 uttag per år så jag drabbas av ca. 300bath i utgifter men får ca 10.000bath i ränta.

 

Sätten är många för bankerna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken ränta får du på kontot?

 

Damen har ett TMK med fria uttag och under 1% ränta,

jag har fria uttag endast i SCB och bara där jag öppnade kontot i Kanchanaburi och hade 2,9% ränta samt får betala 10-15bath för uttag i Korat.

 

Jag gör ca 20 uttag per år så jag drabbas av ca. 300bath i utgifter men får ca 10.000bath i ränta.

 

Sätten är många för bankerna.

Skall försöka kolla upp vad jag ev får i ränta. Sätter in pengar inför varje resa som skall räcka under hela vistelsen (3-6 mån)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu ska min försörjare skicka pengar igen,är det nån som har Kasikorn banks bic nummer?

 

Alla Kasikorn Banker har: KASITHBK

Sen gäller det att skriva rätt adress och namn på kontoinehavaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken ränta får du på kontot?

 

Damen har ett TMK med fria uttag och under 1% ränta,

jag har fria uttag endast i SCB och bara där jag öppnade kontot i Kanchanaburi och hade 2,9% ränta samt får betala 10-15bath för uttag i Korat.

 

Jag gör ca 20 uttag per år så jag drabbas av ca. 300bath i utgifter men får ca 10.000bath i ränta.

 

Sätten är många för bankerna.

 

Hur kan man få 2,9 % ränta på ett vanligt konto med fria uttag?  Har man ett Fixed Account, så får man ju den typen av ränta, men då kan man ju inte ta ut pengar under bindningstiden för kontot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken ränta får du på kontot?

 

Damen har ett TMK med fria uttag och under 1% ränta,

jag har fria uttag endast i SCB och bara där jag öppnade kontot i Kanchanaburi och hade 2,9% ränta samt får betala 10-15bath för uttag i Korat.

 

Jag gör ca 20 uttag per år så jag drabbas av ca. 300bath i utgifter men får ca 10.000bath i ränta.

 

Sätten är många för bankerna.

Är du säker på att det är den räntan idag?  Jag har Bangkok Bank Fixed Deposit Account 4 månader = 2,625%. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker på att det är den räntan idag?  Jag har Bangkok Bank Fixed Deposit Account 4 månader = 2,625%. 

Nej, inte säker, gissar på 2,6-2,7%

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fria uttag i alla ATM tror jag inte på.

Ja du leifen nu är det testat tog ut lite baht i Huahin och inga avgifter men så är väl räntan där efter kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Ren förlustaffär att spara pengar på thailändska konton då inflationen är högre än räntan man får.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ren förlustaffär att spara pengar på thailändska konton då inflationen är högre än räntan man får.

 

/ SatanG

Så då är det bättre att ha pengarna på svenskt konto utan ränta???

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då är det bättre att ha pengarna på svenskt konto utan ränta???

Vem har sagt det?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Må så vara S banker ger mindre än 1% Det fanns för sk dollar konto med bra ränta Finns det kvar

Offe

Ren förlustaffär att spara pengar på thailändska konton då inflationen är högre än räntan man 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ren förlustaffär att spara pengar på thailändska konton då inflationen är högre än räntan man får.

 

/ SatanG

 

Inflationen är oftast högre än räntan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Må så vara S banker ger mindre än 1% Det fanns för sk dollar konto med bra ränta Finns det kvar

Offe

Var pa Information med andra faranger pa Bangkok Bank i Udon Thani.

Som jag uppfattade det sa har dom Konto för Dollar och euro. Skulle tro att du kan ha ett Konto i svenska kronor ocksa men är inte helt säker pa det.

 

www.swed-thai-farangfood-com.webnode.se

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

 

Så det ska räcka att ta med sig tjejen o passet för att öppna konto?

eller?

Har turistvisa 

 

Det verkar va lite olika från bank till bank men dom vill nog gärna ha en adress som då bor på och någon/något som kan intyga det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

 

Så det ska räcka att ta med sig tjejen o passet för att öppna konto?

eller?

Har turistvisa 

Ja. Hon blir sa att säga din Sponsor.

Vet inte var du bor. Jag har en kontakt pa Bangkok Bank i Udon  och hon har kontakter

pa huvudkontoret i BKK. Du kan fa hennes tel. om du far Problem.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

En fast adress ( med dokument) samt passet samt att sätta in 10.000bath löser alla problem.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick bara in på banken och så gick jag ut 40 min senare med både konto och visakort och då var det klart för att användas. Dock så var donnan med och det kan ha underlättat då jag uppgav hennes adress då de inte ville ha min i Swedala :-)

 

Största problemet tror jag är att hitta en bank där det finns personal som pratar engelska. Många säger att thai är ett u-land men här hemma får jag vänta minst en vecka på ett nytt kontokort om jag skulle tappa det.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...