Jump to content
IGNORERAD

Anders blev blåst på Karraoke Bar i ChiangMai


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Jag fick lära mig redan på första resan till Thailand lite om hur farangen ska skall luras på både mkt och lite bath,

man lär sig nåt nytt hela tiden dessutom.

Men inte blir jag bitter för det,det är ju bara och anpassa sig lite och lära sig parera snyggt om man har möjlighet  :thumbsup:  
Blir fortfarande blåst ganska ofta och är medveten om det,oftast är det ändå små slantar.

Kvittoburken brukar jag ha som regel o tömma o be och få betala ganska omg,max 3-4 öl.

För så fort jag blir lite rökig så börjar det tjatas om bjud dricka o tryckas ner lite extra notor på det jag dricker.

Så trist när det är så uppenbart,men jag ler och byter ställe då. Jag brukar aldrig snåla på bjud dricka ell dricks. Så det har blivit en del långa nosar,när man tackat för sig o satt sig i grann baren  :nyam: Jag tror i,o,f,sig jag har utseendet emot mig. Min far sa alltid att jag inte va så dum som jag såg ut  :ahh:

Det tristaste jag varit med om är när man blivit nära vän med thai o kallad broder under lång tid,umgåtts med resp familjer och sen broderskapet tar slut med pengarna. Visserligen har det då rört sig om större summor pengar i Thai mått.

Men jag vet att vet inte går att generalisera,thai är olika precis som vi. 

Extremt tråkigt är dock när kriminella får utrymme och möjlighet och förstöra på detta sätt med grova bordell blåsningar,oavsett du hyrt jetski eller knallat en trappa upp i baren skall man ju inte behöva bli rånad.

Så tråkigt! Själv undviker jag showen en trappa upp och jetski uthyraren ler jag snett åt bara.  

Mest blåst blir jag av svärmor nu för tiden bara o då inga kaffe pengar  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stoneys

    19

  • janne_h

    7

  • måne

    6

  • audirs2

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur många värdinnor behövs det för att dricka några öl?    Skämt o sido, dessa Karaoke ställen på Changklan RD är till för välbeställda thailändare eller japanska turister som bara rycker på axlarna åt den begärda notan.

 

Dessa ställen är inte till för backpackerturister.    :)

Intressant.. Nog har jag varit på ställen vars du förmodligen blivit akut pissnödig...

Man får väl överväga,boxas=förmodad sjukhusräkning.

Betala=tron på den goda människan fått sig en törn.

Personligen föredrar jag det sistnämda..

Never forget TIT..

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch vad mycket kul man missat bara för att man inte dricker och ränner på barer...

 

Jag kan lova dig att du inte har missat nånting.     ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt liksom och väntade på ett inlägg där skulden skulle vältras över på offret.

Som om det hade hjälpt honom om han hade haft kontanter istället för kreditkort?

Har man råd att bli av med 10.000 så skall man ha 10,000 med sig, Har man råd att bli av med Visa korten och koden Så kan man ha korten med sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Har man råd att bli av med 10.000 så skall man ha 10,000 med sig, Har man råd att bli av med Visa korten och koden Så kan man ha korten med sig.

 

Gäller samma synsätt om det är:

Armbandsklocka, mobiltelefon, ringar, plånbok och halskedjor och bärande av annat ”onödigt” krimskrams?

 

Om man nu kallt ska ”räkna med” att bli rånad på allt lösöre ute på krogen så är det väl

lika bra att gå klädd i en mjölsäck och sedan försöka kritsa allt man som konsumerar på stan.

Allt oftare undrar jag varför jag över huvud taget svarar på inlägg av denna kaliber eller är verksam på forumet över huvud taget?  :nono: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller samma synsätt om det är:

Armbandsklocka, mobiltelefon, ringar, plånbok och halskedjor och bärande av annat ”onödigt” krimskrams?

 

Om man nu kallt ska ”räkna med” att bli rånad på allt lösöre ute på krogen så är det väl

lika bra att gå klädd i en mjölsäck och sedan försöka kritsa allt man som konsumerar på stan.

Allt oftare undrar jag varför jag över huvud taget svarar på inlägg av denna kaliber eller är verksam på forumet över huvud taget?  :nono: 

 

Ungefär samma kaliber som har man råd att bli av med tanten och halva bohaget får hon följa med. Annars får tanten gott stanna hemma. :neo:  :y2:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär samma kaliber som har man råd att bli av med tanten och halva bohaget får hon följa med. Annars får tanten gott stanna hemma. :neo:  :y2:

Jobbigt att ta med halva bohaget!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tror

Att när vi får för mycket att dricka. Så börjar vissa av oss spela allan ballan brakskit. Då händer det att några snetänder. Vilket är normalt. Håll låg profil -festa var glad. Då är chansen betydligt mindre att du blir blåst på stora pengar. På små pengar blir du det hela tiden.

 

Så njut av livet kamrater

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]Gäller samma synsätt om det är:

Armbandsklocka, mobiltelefon, ringar, plånbok och halskedjor och bärande av annat ”onödigt” krimskrams? [/size]

[size=4]Om man nu kallt ska ”räkna med” att bli rånad på allt lösöre ute på krogen så är det väl

lika bra att gå klädd i en mjölsäck och sedan försöka kritsa allt man som konsumerar på stan.[/size]

Allt oftare undrar jag varför jag över huvud taget svarar på inlägg av denna kaliber eller är verksam på forumet över huvud taget? :nono:

Är det därför så många går runt i Singha linne och flipp flopp, vet vad dom har råd att förlora..

Tänk på dom hos Maitans, som sitter där i bar överkropp, handlar om rutinerade killar.

Finns inte mycket att plocka dom på. :)

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Är det inte bra att ha en summa pengar på sig som dom kan ta. Bättre det än en tjuring i magen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lova dig att du inte har missat nånting.     ;)

Och jag kan lova att du missat en hel del  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller samma synsätt om det är:

Armbandsklocka, mobiltelefon, ringar, plånbok och halskedjor och bärande av annat ”onödigt” krimskrams?

 

Om man nu kallt ska ”räkna med” att bli rånad på allt lösöre ute på krogen så är det väl

lika bra att gå klädd i en mjölsäck och sedan försöka kritsa allt man som konsumerar på stan.

Allt oftare undrar jag varför jag över huvud taget svarar på inlägg av denna kaliber eller är verksam på forumet över huvud taget?  :nono: 

Ja, det undrar jag också :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det därför så många går runt i Singha linne och flipp flopp, vet vad dom har råd att förlora..

Tänk på dom hos Maitans, som sitter där i bar överkropp, handlar om rutinerade killar.

Finns inte mycket att plocka dom på. :)

Rock on!

 

Mitt bidrag i debatten blir denna exempelbild på arten Thaitorsk

 

Utmärkande för arten är Changlinnet, shorts och tofflor och att de häckar gärna i en guldbutik tillsammans med honan  :crazy: 

post-3485-0-87935000-1388714171.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man råd att bli av med 10.000 så skall man ha 10,000 med sig, Har man råd att bli av med Visa korten och koden Så kan man ha korten med sig.

Brukar nog har dom summorna på mig när man går ut på kvällarna för man vill ju inte få en tom plånbok när man är ute och har roligt på semestern samt så det är väl ingen katastrof om man skulle bli av med dom pengarna,har väl ofta även med mig ett visa-kort utan kredit och för över pengar efter behov från ett kontonummer (från samma bank och som väl tar ca:en minut innan dom har överförts, så det blir inte några jätteförluster där heller om man skulle bli robbad.

 

Har även ytterligare ett bankkort med mig (ifall,ifall) och det brukar jag förvara i hotellets "bankfack/safetybox", dvs pengarna på ett enskilt konto och 2st kort som man kan portionera ut beloppen efter behov utan att riskera att vara utan pengar under semestern.

 

Koden är väl ingen risk att bli av med såvida man inte blir hotad till livet, har man bara 10.000 bath på kontot vid tillfället så blir det ju inget svårt val.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Gäller samma synsätt om det är:

Armbandsklocka, mobiltelefon, ringar, plånbok och halskedjor och bärande av annat ”onödigt” krimskrams?

 

Om man nu kallt ska ”räkna med” att bli rånad på allt lösöre ute på krogen så är det väl

lika bra att gå klädd i en mjölsäck och sedan försöka kritsa allt man som konsumerar på stan.

Allt oftare undrar jag varför jag över huvud taget svarar på inlägg av denna kaliber eller är verksam på forumet över huvud taget?  :nono: 

 

Du fann svaret verkar det som......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...