Jump to content
IGNORERAD

Anders blev blåst på Karraoke Bar i ChiangMai


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Snickarn och saobaht får du nog vänta ett tag på, btt däremot är väl snart på bana igen.

Ouch, denna gång får han sitta länge. Vad har den token hittat på nu? Moderator borde ju väga in att han lever i ett parallellt universum och inte är som alla andra ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stoneys

    19

  • janne_h

    7

  • måne

    6

  • audirs2

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man läser tråden och blir förvånad, känner alla andra inflytelserika personer utom jag?

Ja du jag vet inte hur många faranger man mött som är bästa kompis med högsta polischefen. :police:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Blåsningar kan man ju åka på men den största blåsningen är väl att betala 2000 B för 4 öl och känna sig som en expert med 22 års erfarenhet av landet pga. att notan legat på 6-7000 ifrån början.
Link to comment
Dela på andra sajter

 

  • Blåsningar kan man ju åka på men den största blåsningen är väl att betala 2000 B för 4 öl och känna sig som en expert med 22 års erfarenhet av landet pga. att notan legat på 6-7000 ifrån början.

 

Och då måste man betänka det faktum, att personen ifråga känner en hög polischef i Bangkok. Och dessutom skriva om det här, secket folk det finns  :y2:  

Link to comment
Dela på andra sajter

tur man har kontakter,,

Elektriker?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ganska vanligt förr iaf att de billiga ölen saltades med ett högt pris för "showen". Hände minst en gång personligen och det blev 

ganska hotfull stämning då. Vi kom undan med någon/några hundrabattingar extra, kanske för att de såg att vi inte tillhörde de med gott

om flis då vi inte var gamla, jag var 19 bast. Dessutom var vi ju som sagt två, båda varit där länge med patpongparty 7 dagar i veckan. 

Det var 1988 och trots sådana här händelser, mycket softare stämning mot faranger än vad det är idag.  

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch vad mycket kul man missat bara för att man inte dricker och ränner på barer...

Men lite underhållande är det allt att läsa om det, hoppas bara ingen blev illa påpucklad.

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man kan bli riktigt blåst om man går upp på 2:a våningen i patpong har väl varit känt sen 80-talet men det kan ju inte alla veta när dom kommer till bankok och har sina drömmar,förväntningar i tankarna och blir charmerande av söta thaitjejer.

 

Vet inte hur det är idag eftersom jag har undviket det området men kommer ihåg i början av 90-talet, det var kungens födelsedag och alla ställen som serverade alkohol skulle vara stängda den dagen så vart skulle vi gå?

 

Den svenska sjömannen som hade bott i bankok under många år kollade upp situationen och kom fram till att,på patpong kommer dom inte göra någon skillnad (dock inget populärt ställe för honom) men det fick bli målet för kvällen.

 

Skulle väl kunna berätta en hel del annat (men då får man väl "offtopic skylten på sig").

 

Efter lite mat,barhäng osv så skulle vi ju göra något annat - och då säger sjömannen "Gå upp på 2:a våningen är helt uteslutet" med en stämma som alla blev förvånade över eftersom just sjömannen var den som var helt oförutsättbar och hittade på dom lustigaste grejerna/ställerna hela tiden, men om han har ett sådant uttryck och menar det så förstår man just innehållet.

 

Men kan erkänna att jag har varit uppe på andra våningen några gånger efter detta, på disco vid två tillfällen.

 

Samt en gång när jag och polarna kollade på marknaden när jag blev så jävlar pissenödig och hittade inte något ställe så tillslut frågade jag en thaikille vid en affär och han skulle visa mig på andra sidan och  - upp på andravåningen och då fick jag lite frossa men thaikillen sa att det var ok... ,jag gick in förbi alla gogotjejerna (var så jävlar nödig att - den eventuella ekonomiska konflikten får jag ta efteråt) - gjorde det jag skulle och gick samma väg ut som jag kom in utan att någon ville kräma ut allt jag hade i plånboken - happy days igen.

 

För att komma tillbaka till trådskaparens ämne så har man har ju varit med om ett antal situationer i olika länder när man kommer in på ett annorlunda ställe då det känns helt fel: stället i sig är skumt,inget folk, man känner sig uttittad som ett villebråd etc. - då är det ju bara att vända bort så snabbt som möjligt!

 

Alla lär vi ju av misstagen,mitt första gjorde jag i soho i london när jag var 19år - inte så mycket att orda om det (pengar), det blev ju värre när jag och polaren klockan 5 på morgonen efter en lyckad kväll såg 5st london hulliganer-eller vad det var kommer emot oss att råna oss på en mindre gata, men vi såg ett ensamt ställe i gränden som var öppet och som sålde mackor, halva gänget gick in i butiken efter oss och vi var väldigt rädda, men inne i butiken kunde man ju i alla fall försvara sig om dom skulle gå till attack, även om vi bara var 2 mot 5).

 

Kan nog säga att jag nog aldrig har varit så rädd om mitt liv som jag var just då!!! Och det har ju runnit mycket vatten under broarna sedan dess!

 

Dom beslutade sig till slut att inte attackera oss och vi kom hem lyckligt - tack för det.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, är man lite världsvan och berest så partajar man på hotelrummet iförd cykelhjälm och har resecheckarna i safetyboxen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam-Nilsson, on 29 Dec 2013 - 23:20, said:

 

Har man eventuellt tänkt sig något flådigare än att till nyåret musa på varsin pannbiffsmacka och halsa en bira vid en soi utan utsikt

 

Nja, det finns ju en viss utsikt på andra sidan soien.     :)

 

 

post-3491-0-45741200-1388457642_thumb.jp

 

(bilden tagen av Maitan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då måste man betänka det faktum, att personen ifråga känner en hög polischef i Bangkok. Och dessutom skriva om det här, secket folk det finns :y2:

Man är nog mera blåst om man måste på ett internetforum skriva negativt om andras erfarenheter för att uppnå viss status och känna sig viktig.B).

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Man är nog mera blåst om man måste på ett internetforum skriva negativt om andras erfarenheter för att uppnå viss status och känna sig viktig. B).

 

Många då som är blåsta som skrivit negativt i Clirres Ghana tråd.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Många då som är blåsta som skrivit negativt i Clirres Ghana tråd.

 

Ingen aning då jag knappt läst den tråden.

Dock blir det ju lite som att pissa i motvind om man tvunget ska skriva negativt om vad som händer och berättas från andra utan att tillföra nånting själv.

Men det är klart... Man kanske inte känner stanken när man har för vana att pissa på sig själv?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har vi blivit blåsta nån gång,det är bara graden på nivån som skiljer  :thumbsup:

 

Vi blev kanske blåsta i Surin på karaoke för nåt år sen.

Eller så drack vi bara mycket. Kommer inte riktigt ihåg. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi blev kanske blåsta i Surin på karaoke för nåt år sen.

Eller så drack vi bara mycket. Kommer inte riktigt ihåg. :D

Blåst eller inte,kul hade vi iaf.  :thumbsup: Hälsa de dina ett gott nytt år.Det som man inte minns har inte hänt  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning då jag knappt läst den tråden.

Dock blir det ju lite som att pissa i motvind om man tvunget ska skriva negativt om vad som händer och berättas från andra utan att tillföra nånting själv.

Men det är klart... Man kanske inte känner stanken när man har för vana att pissa på sig själv?

 

Visste inte att man var tvungen att själv Lägga in tex ett visst antal bilder,skriva res tråd eller bilder på barn eller Tex något annat.

Innan man fick skriva någon kommentar om andra.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att man var tvungen att själv Lägga in tex ett visst antal bilder,skriva res tråd eller bilder på barn eller Tex något annat.

Innan man fick skriva någon kommentar om andra.

Vad blandar du surättikan med?Hoppas du är lite gladare IRL annars kan du inte ha så kul.Lev och må väl  :14:  :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att man var tvungen att själv Lägga in tex ett visst antal bilder,skriva res tråd eller bilder på barn eller Tex något annat.

Innan man fick skriva någon kommentar om andra.

 

Det där med tvånget är väl nånting man bestämmer själv.

Dock framställer man ju knappast sig själv speciellt trovärdig om man bara gnäller över andras berättelser.

Och visar man sig från den sidan så framstår man även som enögd. Då vissa tydligen inte kan förstå att det försiggår saker utanför den egna bubblan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ha varit många värdinnor vid bordet.

 

Hur många värdinnor behövs det för att dricka några öl?    Skämt o sido, dessa Karaoke ställen på Changklan RD är till för välbeställda thailändare eller japanska turister som bara rycker på axlarna åt den begärda notan.

 

Dessa ställen är inte till för backpackerturister.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...