Jump to content
IGNORERAD

Anders blev blåst på Karraoke Bar i ChiangMai


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stoneys

    19

  • janne_h

    7

  • måne

    6

  • audirs2

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Denna scam förekommer lite här och där.

Jag var häromåret på Soi Cowboy i Bangkok med min ingifta svåger som är Thai men ser ut som en farang. Då hans pappa är/var amerikan stationerad i Ubon under vietnamnkriget. Och sen med hans mamma försvann till USA utan att någonsin mer höras av.

Vi passerade en GoGo på småtimmarna varav vi gick in och tog 2 öl var. Får sen in en nota på 6000 baht för dessa 4 öl. Varav det påstods at vi bjudit på ladydrink vilket inte var sant.

Jag pratar nästan flytande Thai och förklarade för dom på Thai att jag känner en mycket hög polischef i Bangkok. Och att jag naturligtvis ville göra rätt för mig. Men om dom försöker blåsa mig så lär stället vara stängt från och med i morgon av polisen.

Fick ner beloppet till 2000 som är även det kraftigt mycket mer än vad vi druckit för.

Dessa scam kommer nu och då, då dom ser att farangen har druckit sig berusad tillräckligt.

Annars händer det ju lite nu och då att barer i Pattaya pådyvlar kunder dubbla räkningar för drinkar/öl dom aldrig druckit.

Jag tycker naturligtvis att det var rätt av Anders att gå till polisen. Och jag har lite förståelse för dom på forumet som kör "man får skylla sig själv" mentaliteten!

 

För några år sedan så hade jag personalen med till Prag. Då ville några gå på porrklubb. Vi hoppade in i taxi som körde oss.

Vad var och en gjorde så var upp till dom. Jag hade i alla fall med mig min fru samt min artonåriga son. Så att gå upp på något rum med en prostituerad var naturligtvis inget alternativ.

Då jag förklarade att vi endast ville sitta i baren och vänta och dricka öl. Så ville dom i alla fall ha motsvarande 5000 kronor för detta av oss tre.

Vi förklarade att det kommer inte på fråga varav hela sällskapet lämnade och gick istället på diskotek.

Det man kan säga där till porrklubben i Prag,s fördel. var väl att dom informerade om hur dyrt det var innan någon tog någon av damernas tjänster i bruk eller satte sig att beställa i baren.

Det sättet som karaoken i CM gjorde det på är skandallöst. Då dessa priser naturligtvis inte speglar nånting motsvarande i Thailand än en ren Scam.

Jag hoppas att polisen stävjar detta. Och att dom ansvariga för karaoken får kännbara straff. Då detta knappast kan vara den reklamen som Chiang Mai vill ha som stad. 

 

Ett annat trick som vissa syltor i Bangkok har kört med,

går ut på att få in kunderna så att de slår sig ner i lokalen och att de sedan

beställer dricka från en meny där priserna är tämligen normala.

Efter en stund kommer det in något halv eller helnaket fruntimmer eller ett par som börjar "perform:a"

på en liten scen som gästerna inte kan undgå att se.

När föreställningen är klar så tvingas man betala tusentals bath för att man har tittat på showen.

I en finstilt rad tryckt i menyn står det skrivet att showen kostar extra,

och har man som gäst inte läst den "informationen" när man beställde sina öl så får man "skylla sig själv".

Det är bara att betala eller få stryk.

Polisen samarbetar också ofta med sådana ställen.

 

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat trick som vissa syltor i Bangkok har kört med,

går ut på att få in kunderna så att de slår sig ner i lokalen och att de sedan

beställer dricka från en meny där priserna är tämligen normala.

Efter en stund kommer det in något halv eller helnaket fruntimmer eller ett par som börjar "perform:a"

på en liten scen som gästerna inte kan undgå att se.

När föreställningen är klar så tvingas man betala tusentals bath för att man har tittat på showen.

I en finstilt rad tryckt i menyn står det sedan skrivet att showen kostar extra,

och har man som gäst inte läst den "informationen" när man beställde sina öl så får man "skylla sig själv".

Det är bara att betala eller få stryk.

Polisen samarbetar också ofta med sådana ställen.

 

SN

 

Jo som tur är så är det mycket mindre sånt nu.

Hörde på 90 talet talas om en munk i Bangkok som råkade förirra sig upp till övervåningen på något dylika ställe för att beställa en Cola att dricka.

När han skulle gå ut så fick han stryk för att han inte kunde betala dom överpriser det handlade om.

 

Sen finns det ju andra typer av barer som i.o.f.s inte är scam men dålig reklam för stället. När vi var i Pattaya vid raketfestivalen i november. Så gick vi sedan till Walkingstreet. Och skulle sen gå till Bamboo bar som ligger vid hörna av starten vid Walking street. Där släppte dom in alla utom mina 2 svågrar. Trots att vi var ett stort gäng. Anledningen var att Thaikillar släpps inte in på stället ö.h.t.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda är väl att informera Svenskarna mer om hur livet fungerar i Thailand på barer mm, vad mer kan man göra? Möjligen ha en sida i passet om risker i utlandet. Men folk gör väl vad de tycker i alla fall, spec efter ett par öl.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda är väl att informera Svenskarna mer om hur livet fungerar i Thailand på barer mm, vad mer kan man göra? Möjligen ha en sida i passet om risker i utlandet. Men folk gör väl vad de tycker i alla fall, spec efter ett par öl.

 

Även med lång erfarenhet av Thailand så kan man ju råka ut för dylika scam.

Själv som jag skrev trots att jag nästan pratar flytande Thai samt har 22 år i bagaget så vart ju både jag och min Svåger som är infödd Thai utsatta.

Så vad anser du att infon ska innehålla? Gå inte ut på kvällen över huvud taget?

 

Det finns kriminella lite varstans i världen. Dock anser jag att det är mindre av den varan i Thailand. Då det som exempel är större risk att bli rånad i Stockholm en fredagkväll än på diverse ställen i Thailand.

Detta till trots så försökte en taxichaufför råna mig både på plånbok och telefon efter en blöt kväll. När klantskallen inte lyckades. Så försökte han ånyo rycka telefonen ur min hand och påstod att det var hans telefon. Jag tog tillbaka  telefonen och frågade honom om han äger en stor schäfer (har viper min hund som omslagsbild samt i skärmsläckaren. Han förstod då att loppet var kört. Och kör därifrån med världens fart.

Hade jag haft otur för mitt övermod. Så kanske jag blivit skjuten eller knivskuren?

Vad hade rådet varit där? Åk inte taxi sent på kvällen överhuvudtaget?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Liknelse:

Farangen kom lugnt körandes på sin moped då han av blev trängd av vägen av en full thailändare som körde en Pick-Up.

Farangen slog huvudet i backen och fick en hjärnskada.

Med Stoneys logik så fick naturligtvis farangen skylla sig själv eftersom han inte hade burit hjälm. Ha ha rätt åt honom!

Och blir man rånad så har man sig själv att skylla eftersom man inte har tillräcklig rutin att undvika rötägg. Hmm??, ,,

Skadan hade blivit mindre.samma om inget visa kort mindre pengar.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne_h

Skrev bara att det är väl inte så mycket man kan göra mer än att informera, och att folk kanske inte lyssnar på tips och råd.

Själv är jag inte ute på barer när jag är i Thailand så den biten vet jag inget om och kanske skulle jag inte lämnat min åsikt i tråden. Sorry

 

Mitt tidigare inlägg var menat att kanske nån tar åt sig informationen om det tex fanns i passet och då har det gjort lite nytta...

För själva problemet lär väl inte gå att få bort.

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag brukar alltid ta reda på vad en öl kostar innan jag beställer går aldrig in på karaokebarer eller liknande med extra underhållning

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vanligtvis 15-30 loppor på mig och Bangkok bank visa om jag behöver mer. Vad är orutinerat med det? Alla springer inte omkring med endast öronmärkta pengar i pluskan, dock har jag av gammal vana alltid pluskan i högra framficka. Är du mer rutinerad och rutinerad på vad dessutom?

Här handlar det ju om ett regelrätt rån då man hotar till sig både visakort och kod, är väl inte offrets fel.

  

/ SatanG

 

Vad skall du köpa ? eller lyx lirare men det var tydligen inte Anders.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ett Exp,fråga i morgon den 30 Dec vad folk har i Plånboken hos Maitan, bara ett Exp.

Jag säger den som är med fast förhållande max 10 000 B den som är solo Max 5000 B I snitt.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vanligtvis 15-30 loppor på mig och Bangkok bank visa om jag behöver mer. Vad är orutinerat med det? Alla springer inte omkring med endast öronmärkta pengar i pluskan, dock har jag av gammal vana alltid pluskan i högra framficka. Är du mer rutinerad och rutinerad på vad dessutom?

Här handlar det ju om ett regelrätt rån då man hotar till sig både visakort och kod, är väl inte offrets fel.

  

/ SatanG

 

Som jag skrev Den sista patienten har inte heller lämnat.Skriver jag nu.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ta ett Exp,fråga i morgon den 30 Dec vad folk har i Plånboken hos Maitan, bara ett Exp.

Jag säger den som är med fast förhållande max 10 000 B den som är solo Max 5000 B I snitt.

Så då menar du att dom med fast förhållande är mindre rutinerade än dom som är solo, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall du köpa ? eller lyx lirare men det var tydligen inte Anders.

Finns massvis med saker man kanske vill ha ju just då. Ny luftrenare, nya hörlurar eller vad som helst. Om Anders är en lyxlirare eller inte framgick inte för mig, gjorde det så för dig. Vad var du rutinerad på?

/ satang

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då menar du att dom med fast förhållande är mindre rutinerade än dom som är solo, eller?

NÄ deff nott Men det visar vem som är Boss i familjen .Ha Ha. har sett det så månge gånger hos Mait ,Nid

Tex kan jag ta en tiil,eller skall vi åka nu. Ha Ha. VI åker NU,SLUTA DRICKA.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev Den sista patienten har inte heller lämnat.Skriver jag nu.

Haha nå jag blir nog kvar ett tag till. När lämnar du?

/ satang

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns massvis med saker man kanske vill ha ju just då. Ny luftrenare, nya hörlurar eller vad som helst. Om Anders är en lyxlirare eller inte framgick inte för mig, gjorde det så för dig. Vad var du rutinerad på?

/ satang

 

Kolla in varan,åter komma med tips om varan ,kolla fler ställen,pris läget ,prut mån instalation ingår Osv

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha nå jag blir nog kvar ett tag till. När lämnar du?

/ satang

 

Pendlar,3 på 3 off.

Ett tag till.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in varan,åter komma med tips om varan ,kolla fler ställen,pris läget ,prut mån instalation ingår Osv

Och sedan åker du hem och frågar frugan om pengar eller?

/ satang

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

NÄ deff nott Men det visar vem som är Boss i familjen .Ha Ha. har sett det så månge gånger hos Mait ,Nid

Tex kan jag ta en tiil,eller skall vi åka nu. Ha Ha. VI åker NU,SLUTA DRICKA.

Varför skulle då den med fast förhållande ha mer i plånboken än festprissen som är kvar och dricker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sedan åker du hem och frågar frugan om pengar eller?

/ satang

Nä ,Jag tillhör inte den skaran som sitter och ber om en till på vissa Gubbdagis.Jag är Förste Chef i vårat hem,OCH I HENNES THAI HEM.ÄR VI CHEF

Hen Tjänar inkomst tillsammans.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle då den med fast förhållande ha mer i plånboken än festprissen som är kvar och dricker?

 

Oj ,Nollan ,Orkar snatrt inte skriva mer,Brudar handl,handla,fint familjen ,en till billigt.200,700,200,400 Bath.

Solo, Bira,Bira Ca 65,65,65,65, TILL EXEMPEL

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ta ett Exp,fråga i morgon den 30 Dec vad folk har i Plånboken hos Maitan, bara ett Exp.

Jag säger den som är med fast förhållande max 10 000 B den som är solo Max 5000 B I snitt.

 

Hej - Inget fel i att besöka Maitans, men jag skulle nog inte likställa kundklientelet som sitter där och häckar och spanar i Soien som normbildade för hur en Farang i Thailand brukar betala, tänka eller agera.

Maitans trevliga kunder är med säkerhet funtade på flera olika vis, och kunder på annat håll funkar kanske på ett helt annat vis, och du själv har ju dina egna speciella tankegångar och tillvägagångssätt, vilket du naturligtvis har full rätt i.  Så folk är tämligen olika, med all rätt.  :thumbsup:

Har man eventuellt tänkt sig något flådigare än att till nyåret musa på varsin pannbiffsmacka och halsa en bira vid en soi utan utsikt så kanske man istället har siktat in sig på att bjuda sina vänner på nyårssupé på någon bättre (dyrare) restaurang, eller också kanske man vill busa till det några snäpp och ringa lite i barklockan på nyårsafton,  eller varför inte köpa sin käresta en present som glimrar i takt med fyrverkerierna, ja i dessa fall så förslår nog inte 10 000 bath i pluskan särskilt mycket eller länge, och då kan det nog vara bra att ha ett kreditkort i reserv . . . :ok:   

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Oj ,Nollan ,Orkar snatrt inte skriva mer,Brudar handl,handla,fint familjen ,en till billigt.200,700,200,400 Bath.

Solo, Bira,Bira Ca 65,65,65,65, TILL EXEMPEL

Känns skönt att veta att tillväxten är god på expertfronten :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej - Inget fel i att besöka Maitans, men jag skulle nog inte likställa kundklientelet som sitter där och häckar i Soien som normbildade för hur en Farang i Thailand brukar betala, tänka eller agera.

Maitans trevliga kunder är med säkerhet funtade på flera olika vis, och kunder på annat håll funkar kanske på ett helt annat vis, och du själv har ju dina egna speciella tankegångar och tillvägagångssätt, vilket du naturligtvis har full rätt i.  Så folk är tämligen olika.

Har man eventuellt tänkt sig något flådigare än att till nyåret musa på varsin pannbiffsmacka och halsa en bira vid en soi utan utsikt, så kanske man istället har siktat in sig på att bjuda sina vänner på nyårssupé på någon bättre restaurang, eller också kanske man vill busa till det några snäpp och ringa lite i barklockan på nyårsafton,  eller varför inte köpa sin käresta en present som glimrar i takt med fyrverkerierna, ja i dessa fall så förslår nog inte 10 000 bath i pluskan särskilt mycket eller länge, och då kan det nog vara bra att ha ett kreditkort i reserv . . . :ok:   

 

Jo ,jag är med dig men inte en vanlig fylle kväll med flis och visa,

Ett Tex örhänge ett smycke Ny år,Songkra. Men visa kort och grejer ?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns skönt att veta att tillväxten är god på expertfronten :thumbsup:

Ingen tvekan om vem som tagit Snickarens och Saobaths roll på forumet! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...