BBJ Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 Känns mer som du tror att den NordKoreanska modellen gäller i Europa "Många bäckar små..." Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 (ändrad) Tydligen så tycker de flesta att det är ok att lämna fingeravtryck för att besöka ett land. Vete fan om jag hade åkt till Thailand och bosatt mig där om jag var tvungen att lämna fingeravtryck som en kriminell person och jag skulle inte åka till USA om de vill ha mina fingeravtryck för att jag skall besöka landet. Det var det min tråd skulle handla om men vissa gillar tydligen att storebror staten har helikopter perspektiv över sig. FRA lagen som lagrar dina telefonsamtal och internet överföringar mellan Thailand och Sveige är tydligen helt okay, bara myndigheterna vet allt om dig så är du trygg och säker.. Kan det vara detta du menar, Thaifolk skall kontrolleras och de vill oftast bara arbeta, ta hand om man och hem. Samtidigt som man släpper in somalier utan nån större kontroll och de kommer inte att vilja arbeta utan lever gott på bidra och ägnar sig åt våldsbrott, visst är det märkligt... Syrierna som får express PUT vet jag inget om än. Men som sagt de som vill komma hit i fred och göra rätt för sig skall kontrolleras hårt, tråkigt är det i alla fall. Ändrades December 28, 2013 av wix Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 (ändrad) fel Ändrades December 28, 2013 av genesis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Bara di ente haur Sticky Finger´s" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Kan det vara detta du menar, Thaifolk skall kontrolleras och de vill oftast bara arbeta, ta hand om man och hem. Samtidigt som man släpper in somalier utan nån större kontroll och de kommer inte att vilja arbeta utan lever gott på bidra och ägnar sig åt våldsbrott, visst är det märkligt... Syrierna som får express PUT vet jag inget om än. Men som sagt de som vill komma hit i fred och göra rätt för sig skall kontrolleras hårt, tråkigt är det i alla fall. Som jag sa tidigare, Sverige är ett "fittland". Vi släpper in flyktingarmed odefinierbar status som roffar åt sig våra skattepengar, men en hederlig "ingifting" från valfritt land ska synas i alla sömmar... Vi kan ta det en gång till, för alla er som inte följde den tråden: http://ladycobra.wordpress.com/2013/07/27/en-invandrarkvinna-med-3-barn-far-mer-i-skattefria-bidrag-an-en-lakare-far-i-lon/ Kom sen och prata om fingeravtryck osv. Detta är vad vi svenskar får stå ut med. Ok, om jag skriver under på detta är jag rasist? Nej, jag är mer REALIST! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 (ändrad) Får hålla med "Kalas" då jag sett för mycket av detta som ingen vanlig Svensson vågar ta upp. Följer numera med min fru och tolkar för att de inte skall vara otrevliga på Svenska myndigheter, jag tar ofta upp jämförelsen "men om hon kommit från somalia.då minsann.." då brukar myndighetspersonen bli lite röd och skruva på sig... edit:missat ord Ändrades December 29, 2013 av wix Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu