Guest Fredman Inlagd December 27, 2013 Dela Inlagd December 27, 2013 Ja nu är den äntligen här, språkrådets lista för nya ord 2013 och visst finns det ett som man blir extra glad över att se och det är snippgympa! Hoppas på att detta ska bli en utbredd trend. http://www.svd.se/multimedia/archive/01118/H_r__r_Spr_kr_dets_1118206a.pdf Saknar ni något ord i listan? Själv skulle jag vilja ha med Pattayaabstinens för jag tror att jag har en släng av det just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 27, 2013 Dela Inlagd December 27, 2013 Ja nu är den äntligen här, språkrådets lista för nya ord 2013 och visst finns det ett som man blir extra glad över att se och det är snippgympa! Hoppas på att detta ska bli en utbredd trend. http://www.svd.se/multimedia/archive/01118/H_r__r_Spr_kr_dets_1118206a.pdf Saknar ni något ord i listan? Själv skulle jag vilja ha med Pattayaabstinens för jag tror att jag har en släng av det just nu. Ordet klickhora som HC använder sig flitigt av var inte med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd December 27, 2013 Dela Inlagd December 27, 2013 Men torggängare och tvåhandsbeslut var med. Fast de hade ju inte alls dom betydelserna jag trodde.. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd December 27, 2013 Dela Inlagd December 27, 2013 Dygnis skulle man ju kunna tro att det var en 24timmarsfylla. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 Balkongvrak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 Balkongvrak Vad är det? Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 Vad är det? När man sitter på balkongen å super Har du inte hört Martin Becks granne säga det??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 När man sitter på balkongen å super Har du inte hört Martin Becks granne säga det??? Nej det har jag inte hört. Har inte kollat sådär jättemkt på Beck. Men ordet är ju bra,balkongvrak. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 28, 2013 Dela Inlagd December 28, 2013 Mensfyllo=periodare Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 När man sitter på balkongen å super Har du inte hört Martin Becks granne säga det??? Jodå. "Ska du inte ha en stänkare?" Önskar jag hade sådana grannar Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Konstigt att inte musta kom in på listan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Konstigt att inte musta kom in på listan Haha,ja det var ju väldigt konstigt Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Kalsongfylla var inte med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Kalsongfylla var inte med Inte "Stenbordsexpert" heller ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Kalsongfylla var inte med Det tar nog något år till innan det är riktigt rumsrent,sen så.. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd December 29, 2013 Dela Inlagd December 29, 2013 Med min fru upplever jag alltid kalsongfylla... Om det nu var rätt använt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.