Jump to content
IGNORERAD

Flera poliser skadade i sammandrabbningar med demonstranter i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Spooncreek

Trevligt att du tog dig tid att läsa hela mitt inlägg.

 

Trivs ypperligt och vi har det bara bra, men jag är inte förtjust att hon stannar över hela vintern i huset i Bkk. Har tur som har en trevlig och skolad fru som bott i Bangkok hela sitt liv,  mycket av det som händer nu förklarar hon för mig. Så man får lite av hennes syn på hennes hemlands konflikter... Här i Sverige så förklara jag det hon undrar om det Svenska samhället mm, så visst blir man färgad men man får också en mer realistisk bild av det hela än om man typ själv skulle tolka allt man ser där nere...

 

Men vi är båda anti till våld (trots att mitt yrke kanske säger annat), hur som hoppas vi på en fredlig lösning men troligen blir det inte så. Vet att många är fredliga i demonstrationerna och vill få bort de värst korrupta politikerna som bara vill sig själva väl och inte landet.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • wix

    8

  • Khun Ken

    6

  • Rogigoal

    2

  • Rave on

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Haha, det gör det säkert, den här gången är det ju en fredlig demonstration, inte rött vs. gult, utan folket mot regeringen ;)

Haha!!!! Tycker du det är roligt när folk dör???? Skärpning för f*n!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spooncreek

Trevligt att du tog dig tid att läsa hela mitt inlägg.

 

Trivs ypperligt och vi har det bara bra, men jag är inte förtjust att hon stannar över hela vintern i huset i Bkk. Har tur som har en trevlig och skolad fru som bott i Bangkok hela sitt liv,  mycket av det som händer nu förklarar hon för mig. Så man får lite av hennes syn på hennes hemlands konflikter... Här i Sverige så förklara jag det hon undrar om det Svenska samhället mm, så visst blir man färgad men man får också en mer realistisk bild av det hela än om man typ själv skulle tolka allt man ser där nere...

 

Men vi är båda anti till våld (trots att mitt yrke kanske säger annat), hur som hoppas vi på en fredlig lösning men troligen blir det inte så. Vet att många är fredliga i demonstrationerna och vill få bort de värst korrupta politikerna som bara vill sig själva väl och inte landet.

 

Och vilket är det yrket?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En död när en beväpnad man öppnar eld mot Thailändska demonstranter.
 
Bangkok: - En  anti-regerings demonstrant sköts i bröstet och magen under torsdagens sammandrabbning i Bangkoks ungdomscentret av sina skador på Phramongkutklao Sjukhuset igår, dödssiffran från händelsen är två, sade en läkare.
 
 

"Suthirak Khumsom, a rescue volunteer from Ruam Katanyoo Foundation, said he witnessed a 30-year-old female rescue volunteer being shot at around 5pm on Thursday while she was helping to transfer injured people from the stadium's Gate No 3 to Din Daeng Police Station. The bullet pierced the window of the rescue vehicle and struck her in the chest, Suthirak said."

 

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...