soi covboy Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 har blivit blåst på semesten pga han hittar ingen reserv chaffis på 10 månader fy fan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sid Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 har blivit blåst på semesten pga han hittar ingen reserv chaffis på 10 månader fy fan Då har han inte sprungit benen av sig i sina försök direkt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 har blivit blåst på semesten pga han hittar ingen reserv chaffis på 10 månader fy fan Är inte semester en laglig rätt i Sverige? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 har blivit blåst på semesten pga han hittar ingen reserv chaffis på 10 månader fy fan Var det inte du som skulle åka om 5-6 dagar??? Beklagar men personligen är det gott att jobba för ett större seriöst företag, ledighet är aldrig ett problem ivf. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Då har han inte sprungit benen av sig i sina försök direkt Ha ha.Det är löjligt.Det finns väl hur många arbetslösa chaffisar som helst.Ja.Han har inte sprungit benen av sig direkt. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Det är inte ditt problem om inte han fixat vikarie. Han kan aldrig hindra dig från semester. Eller så gör man som mig å säger upp sig 1 månad innan avgång varje gång så slipper sånt där =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikkala Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 har blivit blåst på semesten pga han hittar ingen reserv chaffis på 10 månader fy fanhoppas du trollar nu..eller`? huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Highlander Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 På 10 månader? Va fan har han gjort då på den tiden! Hmm Fd agronomklepptoman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sid Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 På 10 månader? Va fan har han gjort då på den tiden! Hmm Lekt med sig själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Säger han inte till senast 14 dagar i förväg så är den automatiskt beviljad. Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Säger han inte till senast 14 dagar i förväg så är den automatiskt beviljad. Lasse Det kan nog variera beroende på vilket kollektivavtal man går under, omfattas man inte av ett sådant så gäller semesterlagen. Se §10-§12 http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Semesterlag-1977480_sfs-1977-480/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 misstänker det finns många oseriösa åkare som det finns redare . jävla brancher numer med "utflaggning" och öststats chaufförer som dumpar löner m.m .allt i statens goda minne för att frakterna ska bli billigare... knappt man ser en svensk chaffis ens på danmarks trafiken .snackat med många öststatare dom har ingen fast lön utan får pröjs per kilometer ..+ att dom ofta kör gammla vrak ...sorry för lite ot ...bara hoppas det löser sig för soi cowboy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Det kan nog variera beroende på vilket kollektivavtal man går under, omfattas man inte av ett sådant så gäller semesterlagen. Se §10-§12 http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Semesterlag-1977480_sfs-1977-480/ Har beslut om förläggning av semesterledigheten träffats på något annat sätt än genom överenskommelse med en arbetstagare eller dennes företrädare, ska arbetsgivaren underrätta arbetstagaren om beslutet. Underrättelsen ska lämnas senast två månader före ledighetens början. Om det finns särskilda skäl, får den lämnas senare, dock om möjligt minst en månad före ledighetens början. Lag (2009:1439). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 (ändrad) Har beslut om förläggning av semesterledigheten träffats på något annat sätt än genom överenskommelse med en arbetstagare eller dennes företrädare, ska arbetsgivaren underrätta arbetstagaren om beslutet. Underrättelsen ska lämnas senast två månader före ledighetens början. Om det finns särskilda skäl, får den lämnas senare, dock om möjligt minst en månad före ledighetens början. Lag (2009:1439). Lagar är ofta luddiga, vem avgör om det var möjligt eller inte? Hoppas att TS kommer iväg på sin resa hur som helst! Ändrades December 18, 2013 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Som facklig aktiv i närmare 30 år så ser jag inget annat än att arbetsgivaren begått fel som inte kommit med besked tidigare och han får skylla sig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Varför tjafsa här vet man sina rättigheter så säger man det till arbetsgivaren då dom oftast är okunniga på vad som gäller Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Vilken idi*t till chef! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 (ändrad) Vilken idi*t till chef! Är inte det ett villkor för att få en chefsbefattning? Ändrades December 18, 2013 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Är inte det ett villkor för att få en chefsbefattning? eyyyy, eller vad fan det stämmer nog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Är inte det ett villkor för att få en chefsbefattning? Saxar från nätet och klistrar in här. En man i en varmluftsballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken. Han sänkte sig ytterligare ner och ropade: - Ursäkta kan du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en vän för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig. Kvinnan nedanför svarade: - Du är i en varmluftballong cirka trettio fot över havet på 55 41 47 nordlig bredd och 10 12 47 västlig längd. - Du måste vara tekniker, sade mannen. - Det är jag sade kvinnan, hur visste du det? - Tja, sade mannen - allt du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om vad jag skall ha det till, och faktum är, att jag fortfarande är vilse. Det enda jag fått ut av din hjälp är, att du försenat mig ytterligare. Kvinnan nedanför konstaterade: - Du måste sitta i ledningen, i direktionen. - Det gör jag, sade ballongskepparen. Hur kunde du veta det? - Det är enkelt. * Du vet inte var du är eller vart du skall. * Du har stigit uppåt med hjälp av en stor mängd varm luft. * Du har träffat ett avtal som du inte är i stånd att klara av att hålla och förväntar dig att människor under dig skall lösa ditt problem. * Faktum är att du befinner dig i samma situation nu som du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Saxar från nätet och klistrar in här. En man i en varmluftsballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken. Han sänkte sig ytterligare ner och ropade: - Ursäkta kan du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en vän för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig. Kvinnan nedanför svarade: - Du är i en varmluftballong cirka trettio fot över havet på 55 41 47 nordlig bredd och 10 12 47 västlig längd. - Du måste vara tekniker, sade mannen. - Det är jag sade kvinnan, hur visste du det? - Tja, sade mannen - allt du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om vad jag skall ha det till, och faktum är, att jag fortfarande är vilse. Det enda jag fått ut av din hjälp är, att du försenat mig ytterligare. Kvinnan nedanför konstaterade: - Du måste sitta i ledningen, i direktionen. - Det gör jag, sade ballongskepparen. Hur kunde du veta det? - Det är enkelt. * Du vet inte var du är eller vart du skall. * Du har stigit uppåt med hjälp av en stor mängd varm luft. * Du har träffat ett avtal som du inte är i stånd att klara av att hålla och förväntar dig att människor under dig skall lösa ditt problem. * Faktum är att du befinner dig i samma situation nu som du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel. Tyvärr är det ju dagens sanning. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Saxar från nätet och klistrar in här. En man i en varmluftsballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken. Han sänkte sig ytterligare ner och ropade: - Ursäkta kan du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en vän för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig. Kvinnan nedanför svarade: - Du är i en varmluftballong cirka trettio fot över havet på 55 41 47 nordlig bredd och 10 12 47 västlig längd. - Du måste vara tekniker, sade mannen. - Det är jag sade kvinnan, hur visste du det? - Tja, sade mannen - allt du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om vad jag skall ha det till, och faktum är, att jag fortfarande är vilse. Det enda jag fått ut av din hjälp är, att du försenat mig ytterligare. Kvinnan nedanför konstaterade: - Du måste sitta i ledningen, i direktionen. - Det gör jag, sade ballongskepparen. Hur kunde du veta det? - Det är enkelt. * Du vet inte var du är eller vart du skall. * Du har stigit uppåt med hjälp av en stor mängd varm luft. * Du har träffat ett avtal som du inte är i stånd att klara av att hålla och förväntar dig att människor under dig skall lösa ditt problem. * Faktum är att du befinner dig i samma situation nu som du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel. Han var en äkta chef! Ingen normal person åker varmluftsballong till ett möte! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Han var en äkta chef! Ingen normal person åker varmluftsballong till ett möte! Hahahaahaaaaa Antingen är jag trött som fan, eller så var det jävla roligt. Nu har jag inte tid med er. Jag måste torka salivsprutet från skärmen och stämpla ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Han var en äkta chef! Ingen normal person åker varmluftsballong till ett möte! Kunde jag så skulle du få 100 karma för detta inlägg. Ha ha ha. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Jag förstår TS dilemma.Ni har säkert helt rätt i vad som sägs i avtal och lagar,Men det är bistra tider i dag i chaufförsbranchen och "ställer man inte upp" kan det gå jävligt fort att bli arbetslös.Men som svar på TS fråga, så är chefen en kass chef, han borde lätt kunnat fixa en ersättare.Men TS kan ju också ha ett kvalificerat chauförsjobb där någon form av specialkunskap och erfarenhet krävs, men borde ändå kanske gå att hitta ersättare på 10 mån kan man tycka. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu