Jump to content
IGNORERAD

silly season allsvenskan 2014

Rogigoal

Recommended Posts

2015 blir bra år för både IFK Norrköping och ÖSK.

Övriga lag i allsvenskan har anledning att känna sig oroliga!

Ja det jag såg av Norrköping i går ,behöver man inte frukta i alla fall

Janne Andersson som inte riktigt ville erkänna att Djurgården förtjänade tre poäng denna lördag.

Statistiken sade något annat och visade på 23 DIF-avslut mot gästernas tre. Av dessa 23 försök gick dock bara nio på mål vilket var en av anledningarna till att det inte blev fler än en poäng.

– Det är synd att dom får sitt mål. Norrköping är bra defensivt och det blir tufft när dom har ett tidigt mål att spela på. Men vi skapar ändå chanser, sa Sebastian Andersson i halvtid

Dela på andra sajter

• Svar 495
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• conservator

115

• måne

91

• GreenValley

61

• Sam sip sam

49

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja det jag såg av Norrköping i går ,behöver man inte frukta i alla fall

Janne Andersson som inte riktigt ville erkänna att Djurgården förtjänade tre poäng denna lördag.

Statistiken sade något annat och visade på 23 DIF-avslut mot gästernas tre. Av dessa 23 försök gick dock bara nio på mål vilket var en av anledningarna till att det inte blev fler än en poäng.

Det är synd att dom får sitt mål. Norrköping är bra defensivt och det blir tufft när dom har ett tidigt mål att spela på. Men vi skapar ändå chanser, sa Sebastian Andersson i halvtid

Nja, det är bara BP som släppt in fler mål men sedan Andreas Johansson tog klivet ner från mittfält till mittback har det sett bättre ut.

Ändrades av GreenValley
Dela på andra sajter

Nej i går hade IFK varit riktigt dåliga. Men inget av lagen hade nåt att spela för.

Backlinjen har varit skit i år, tills Andreas flyttades ner. Man tycker nog att Janne

Andersson kunde ha ändrat i laget lite tidigare.

Vad som är bra i IFK är, att det är fem Norrköpingsgrabbar med i laget.

Det är bra att man satsar på egna spelare, det gör att den dåliga ekonomin

förhoppningsvis blir bättre

Dela på andra sajter

Nej i går hade IFK varit riktigt dåliga. Men inget av lagen hade nåt att spela för.

Backlinjen har varit skit i år, tills Andreas flyttades ner. Man tycker nog att Janne

Andersson kunde ha ändrat i laget lite tidigare.

Vad som är bra i IFK är, att det är fem Norrköpingsgrabbar med i laget.

Det är bra att man satsar på egna spelare, det gör att den dåliga ekonomin

förhoppningsvis blir bättre

Ja,det är skit att ekonomin ska få styra så mycket i dagens idrott.De rika lagen kan ju bara peka och köpa de talanger de vill ha och de med dålig ekonomi blir av med sina bästa spelare.Förstår ungdomarna som vill upp högre i systemet och ev.tjäna pengar på sitt kunnande,samtidigt som det sällan är små lag som får vinna titlarna.

Måne

Dela på andra sajter

Ja,det är skit att ekonomin ska få styra så mycket i dagens idrott.De rika lagen kan ju bara peka och köpa de talanger de vill ha och de med dålig ekonomi blir av med sina bästa spelare.Förstår ungdomarna som vill upp högre i systemet och ev.tjäna pengar på sitt kunnande,samtidigt som det sällan är små lag som får vinna titlarna.

Precis, man önskar att dessa båda killar spelat kvar i IFK några år till.

http://ifknorrkoping.se/bou/lagen/su-19/nyheter/semester-inte-foer-olsson-och-tankovic

Dela på andra sajter

Undrar om man ska satsa en hundring på att Henke Larsson tränar blåvitt 2015

Duracellkanin med dopade batterier.

Dela på andra sajter

Undrar om man ska satsa en hundring på att Henke Larsson tränar blåvitt 2015

Gör inte det! Han skall träna HIF tydligen.

HIF har inte råd att sparka sin nuvarande tränare Roar Hansen, men tar in Henke ändå och hoppas att Roar skall säga upp sig. Svinaktigt beteende, men inte mycket mer än vad man kan förvänta sig av en klubb som HIF.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Ska vi ta och förutspå att fotbollsgalan i kväll kommer att ha en kraftig Malmödominans! ?

Så bör det vara men vem bryr sig om dessa krystade sömnpiller till galor?

Dela på andra sajter

Så bör det vara men vem bryr sig om dessa krystade sömnpiller till galor?

Det håller jag med om men lik förbannat sitter jag och kollar på dem vart år!

Dela på andra sajter

Ska vi ta och förutspå att fotbollsgalan i kväll kommer att ha en kraftig Malmödominans! ?

Ja, det går ju knappast att undvika!

Du skall se att de smyger in så mycket om Stockholmslagen som de bara kan.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

/ Joe

Tja så brukar det ju vara men i år lär det ju vara svårt för dem att inte inse vilket lag det bör snackas om, men de lyckas nog trots detta klämma in något 08 reportage ifrån superettan eller något liknande :-)

Dela på andra sajter

Du skall se att de smyger in så mycket om Stockholmslagen som de bara kan.

/ Joe

Jag skiter i Stockholmslagen (även om jag bor där) och Norrköping som jag håller på lär knappast få något hedersomnämnade!  crazy.gif

Dela på andra sajter

Jag skiter i Stockholmslagen (även om jag bor där) och Norrköping som jag håller på lär knappast få något hedersomnämnade!  crazy.gif

Visst fick Norrköping vara med i den allsvenska historiebeskrivningen berättad av den riktigt trevliga skånska damen!

Dela på andra sajter

Beklagligt med dessa hyenor till journalister som ska upp med kameran i ansiktet på folk som är ledsnanono.gif .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Ikväll spelar MFF mot Juventus i Champions League!!

Vågar man hoppas på vinst? Jag är försiktigt optimistisk även om Juve utan tvekan är ett bättre lag, men de skall få känna trycket i häxkitteln

post-3397-0-77721900-1417009392.png

Många bilder på Twitter under #StackarsJuve som skojar med Juventus, men nog bäst att inte jinxa för mycket, här kommer att par stycken

post-3397-0-59337200-1417009501.jpg

post-3397-0-81519100-1417009517.jpg

Framåt Malmö, Heja di Blåe

/ Joe

Dela på andra sajter

Fantastiska bilder Joe och det helt underbart att alla mpr:s fotbollssympatisörer överöste dig med välförtjänt karma !

Sitter alla och kollar på när gräset växer eller är det kanske snön som faller nu. En av de största matcherna i modern tid i Svensk fotboll stundar och ikväll kan ni få tillåtelse att vara Malmöbor på låtsas bara ni hejar fram giganterna från södern, kommer att kännas bra kan jag tillägga :-)

Dela på andra sajter

Fantastiska bilder Joe och det helt underbart att alla mpr:s fotbollssympatisörer överöste dig med välförtjänt karma !

Sitter alla och kollar på när gräset växer eller är det kanske snön som faller nu. En av de största matcherna i modern tid i Svensk fotboll stundar och ikväll kan ni få tillåtelse att vara Malmöbor på låtsas bara ni hejar fram giganterna från södern, kommer att kännas bra kan jag tillägga :-)

Jag tror inte det.

Många arenor har plastgräs och AIK:arna kan sitta och glo bäst de kan, gräset växer i alla fall inte på Friends Arena! :crazy:

Dela på andra sajter

Jag tror inte det.

Många arenor har plastgräs och AIK:arna kan sitta och glo bäst de kan, gräset växer i alla fall inte på Friends Arena! :crazy:

Ja inte duger Malmös gräs till spagettifjollorna heller som lagt in ett klagomål till Uefa, tur de inte ska spela på Friends då!

Dela på andra sajter

Ja inte duger Malmös gräs till spagettifjollorna heller som lagt in ett klagomål till Uefa, tur de inte ska spela på Friends då!

Har Den Gamla Damen blivit en surkärring?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...