Jump to content
IGNORERAD

Kaffemaskin med kapslar?


hamnoi

Recommended Posts

Måste hålla med Knasen här,trodde du stog på barrikaderna mot lyxkonsumtionen  :crazy: men va fan ,det är ju du som Är som en viss annan här på forumet,proklamera måttlighet men lev som en kung(svin)Huru din rödvinsgardist,odla eget kaffe  :police:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    21

  • bob

    9

  • Benriach

    8

  • M33

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bara o skära ner på dina besök här så ska jag nog överleva utan den tjugan. :14:

 

Vad har du för maskin stekarn??

Håller mig gärna borta så kanske man kan få något vettigt gjort på helgerna :)

Jag har en vanligt Nespresso med mjölkskummare/värmare vid sidan. Är nog 3 år gammal så de nya modellerna ser säkert annorlunda ut.

Ett alternativ är att köpa en maskin för bönor, polarn har en som gör riktigt gott kaffe. Kostar kanske 4-5k men tar för mycket plats tycker jag.

Erat kök har ju inte heller oändligt med bänkyta så det är nog inget bra alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste hålla med Knasen här,trodde du stog på barrikaderna mot lyxkonsumtionen  :crazy: men va fan ,det är ju du som Är som en viss annan här på forumet,proklamera måttlighet men lev som en kung(svin)Huru din rödvinsgardist,odla eget kaffe  :police:

 

Var och en gör väl som man vill , har inget emot att hålla hjulen rullande genom konsumtion

Skillnaden är att jag lipar inte här över att Hossam och Mohammed snor mina "Oxfilé pengar" och det svider inte i att hjälpa andra människor som det verkar göra för en del.

 

Men skit i det nu...kom med råd om kaffemaskin eller gå och drick minimjölk :lipa:  

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller mig gärna borta så kanske man kan få något vettigt gjort på helgerna :)

Jag har en vanligt Nespresso med mjölkskummare/värmare vid sidan. Är nog 3 år gammal så de nya modellerna ser säkert annorlunda ut.

Ett alternativ är att köpa en maskin för bönor, polarn har en som gör riktigt gott kaffe. Kostar kanske 4-5k men tar för mycket plats tycker jag.

Erat kök har ju inte heller oändligt med bänkyta så det är nog inget bra alternativ.

 

Hade en inbyggd Miele i en lägenhet en gång..Kanonmaskin och kanonkaffe.

 

Men nej, jag satsar nog på en kapsel om det ska bli något, smidigt ska det vara.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fikar ute varje morgon å ``min´´kines gör underbart kaffe... Vaffan ska han göra om jag köper en kaffemaskin???  Nää jag fortsätter att stödja minoriteten.. Så de så.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter


Ett alternativ är att köpa en maskin för bönor, polarn har en som gör riktigt gott kaffe. Kostar kanske 4-5k men tar för mycket plats tycker jag.

 

Det har kommit nya såna, ser ut som en vanlig kaffebryggare typ, men med en extrabehållare ovanpå för kaffebönorna, om jag kommer ihåg rätt så va det obh Nordica som gjorde reklam för den

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja är uttråkad och då blir det såna här skittrådar :crazy: .

 

Är det någon som har erfarenhet av kapselmaskiner typ Nespresso? För och nackdelar? 

 

Funderar på att slå till på en http://www.mediamarkt.se/mcs/product/NESPRESSO-Lattissima----Silver,90952,389146,469179.html?langId=-16

 

Får 700kr tillbaka så priset blir helt överkomliga 900kr för den maskinen, men tvekar för att man blir låst till nespresso kapslarna.

Dricker inte så mycket kaffe hemma, 5-6 koppar på helgen men gillar latte så det kan kanske vara något.

Låter som ett bra val, Nespresso maskiner gör betydligt godare kaffe än sina konkurrenter.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och en gör väl som man vill , har inget emot att hålla hjulen rullande genom konsumtion

Skillnaden är att jag lipar inte här över att Hossam och Mohammed snor mina "Oxfilé pengar" och det svider inte i att hjälpa andra människor som det verkar göra för en del.

 

Men skit i det nu...kom med råd om kaffemaskin eller gå och drick minimjölk :lipa:  

Nu dricker jag Löfbergs Lila med en skvätt 3% arla till.Ang. kaffemaskin så håller jag på Gevalia  :crazy: Vad det gäller "oxfilepengar"så äter inte frugan nötkött,så att nån snor mina fläskköttspengar köper jag inte.Och jag/vi hjälper efter bästa förmåga de som behöver det och vi gör det efter eget val,inte några klosstålar som nån annan har bestämt.Hjälpen skall givas DÄR den behövs.T.ex. till POP,där värmer det att skänka en liten slant.God kaffestund nu lill-pitten  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är att köpa en maskin för bönor, polarn har en som gör riktigt gott kaffe. Kostar kanske 4-5k men tar för mycket plats tycker jag.

Det har kommit nya såna, ser ut som en vanlig kaffebryggare typ, men med en extrabehållare ovanpå för kaffebönorna, om jag kommer ihåg rätt så va det obh Nordica som gjorde reklam för den

Det finns en uppsjö av kaffemaskiner, många av dom är dock skräp. Jura har dom bättre maskinerna för hemmabruk. Aeropress är väl den senaste flugan och lär vara något av det bästa.

Kaffe som är filtrerat genom ett pappersfilter inhåller mindre kolesterol än annat kaffe, då det mesta av oljan i bönorna fångas upp i filtret.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ge ett litet tipps till de som har en kappsegling maskin och det är att ge fan i att köpa de dyra avkalknings tabletterna för 100kr stycket. Jag köper citronsyra i stora påsar för 16kr häller i ca tre matskedar per liter och låter det lösa sig. Kör sedan avkalkningen med det vattnet. Köp kaffe för det som blir över :-) har gjort så i tre år nu så det fungerar.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog bli ett besök på Mediamarkt imorgon och se om dom kan bjuda på en kopp.

Har sett att dom har visning av maskinerna där ibland .

 

Är det gott så slår jag till.Länge leve kapitalismen :thumbsup: // Röde Ruben

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog bli ett besök på Mediamarkt imorgon och se om dom kan bjuda på en kopp.

Har sett att dom har visning av maskinerna där ibland .

 

Är det gott så slår jag till.länge leve kapitalismen :thumbsup: // Röde Ruben

Blir nåt liknande för oss,en reklamskorpa och en gratiskaffe drabbar ju inte oss lowlifers så hårt(det gäller att hålla budgeten)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte tänkt på det tidigare, men jag har sett 3  reklamsnuttar på tv den senaste kvarten för 3 olika(?) snobbkaffekapslar.  Jaja, snart är det jul och pengarna skall rulla...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte tänkt på det tidigare, men jag har sett 3  reklamsnuttar på tv den senaste kvarten för 3 olika(?) snobbkaffekapslar.  Jaja, snart är det jul och pengarna skall rulla...

 

Haha  samma här, bosch o vad fan det var..

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha  samma här, bosch o vad fan det var..

Jag skulle ju utan tvekan köpt George Clooney!   Skit samma vilket märke det är, men tänk vilka brudar man kan få om man har hans kapslar i väskan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft samma MoccaMaster i 25 år och inget skulle få mig att byta till något trendigare. Den med Zoega is da shit for real.

 

http://www.brakaffebryggare.se/den-basta-kaffebryggaren-moccamaster-kb741-clubline/

 

Sedan finns den här som reserv när det kommer riktigt jobbiga och kräsna kaffeälskare på besök. Då duger inga maskiner i världen.

 

http://www.kitchenstore.se/kaffe-the/kaffebryggare/bodum-pressobryggare-3k-chambord.html

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl dra in på en öl i veckan så kanske jag går runt :giggle: , jo men om det är gott så kanske det är värt det?? 

När man dricker såpass lite som jag gör..70 spänn i månaden ska jag väl mäkta med tror jag.

 

Fast bäst gillar jag "presskaffe" egentligen ,så jag kanske skulle slå till på en vattenkokare och en kaffepress istället  :whoco5:

Skit i kaffepress... när ändå frugan har straponen på sig kan du ju sätta ett kaffefilter i dajman och slå två flugor i en smäll! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl dra in på en öl i veckan så kanske jag går runt :giggle: , jo men om det är gott så kanske det är värt det?? 

När man dricker såpass lite som jag gör..70 spänn i månaden ska jag väl mäkta med tror jag.

 

Fast bäst gillar jag "presskaffe" egentligen ,så jag kanske skulle slå till på en vattenkokare och en kaffepress istället  :whoco5:

Nja, vattenkokare kan vara direkt livsfarliga. Se till så att ditt brandlarm funkar först...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är en av mina bästa investeringar till köket. Kostade 8500 kr för 4 år sedan men den har varit värd varenada krona.

Ligger runt5-6000 kr i dag, här i Pattaya på närmare 40.000 thb.

Jag funderade på en kapselmaskin först men ville inte binda upp mig till kapslarna.

 

post-6118-0-41311300-1386466872.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är en av mina bästa investeringar till köket. Kostade 8500 kr för 4 år sedan men den har varit värd varenada krona.

Ligger runt5-6000 kr i dag, här i Pattaya på närmare 40.000 thb.

Jag funderade på en kapselmaskin först men ville inte binda upp mig till kapslarna.

{style_image_url}/attachicon.gif coffeemachine.jpg

Passa på å köp dig en en påse bönor med Starbucks julblandning den var kanon good.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte rekommendera nån av dem! Har två stycken, en OBH Nordica och En Tassimo och

båda gör undermåligt kaffe, smakar ingenting och kaffet är ljummet. Sen, som redan sagt är capsylerna

dyra. Visst är detta som en marknadstal?

post-7521-0-16340300-1386470447.jpgpost-7521-0-93174900-1386470457.jpg

 

 

Jag kan sälja mitt Tassimo för en billigt peng med ca 50 capsyler. Enda problem är att jag är i Thailand

men kan nog övertala brorsan att skicka iväg den med posten. Låt oss säga 750 SEK med porto, då får

man apparaten och alla kapsyler jag har hemma. Garanti tom juni 2014 knappt använd Antalet kasyler

och vilken sort de är kan jag posta senare, Insättning på konto eller pick upp i S-tälje.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tänka på vid köp av kapselmaskin eller annan kaffemaskin är att trycket är 15 bar och inte 7.

Loungen i Doha har Nespresso kapslar, tycker att dom är helt okej. Nackdelen med kapslar är att man binder sig till just kapslar, köper man en kaffemaskin så finns det hur mycket bönor som helst.

När jag är på visit i Sverige brukar jag beställa bönor från baristashoppen.se

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte rekommendera nån av dem! Har två stycken, en OBH Nordica och En Tassimo och

båda gör undermåligt kaffe, smakar ingenting och kaffet är ljummet. Sen, som redan sagt är capsylerna

dyra. Visst är detta som en marknadstal?

post-7521-0-16340300-1386470447.jpgpost-7521-0-93174900-1386470457.jpg

Jag kan sälja mitt Tassimo för en billigt peng med ca 50 capsyler. Enda problem är att jag är i Thailand

men kan nog övertala brorsan att skicka iväg den med posten. Låt oss säga 750 SEK med porto, då får

man apparaten och alla kapsyler jag har hemma. Garanti tom juni 2014 knappt använd Antalet kasyler

och vilken sort de är kan jag posta senare, Insättning på konto eller pick upp i S-tälje.

Att den skulle göra undermåligt kaffe är väl ändå att ta i och jag har hittills inte druckit bryggkaffe som skulle vara bättre. Skillnaden upp till en bönmaskin får du en resa till Thailand för. Eller så får du många års förbrukning av kapslar. Idag får man en Tassimo för under 400kr.

Eller så har dina maskiner vart trasiga för jag måste vänta ned att dricka kaffet för det är för varmt.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenkokare + kaffefilter + thaikaffe = billigt och minst lika gott som alla kapslar i världen.

Varför krångla när det odlas bra kaffe i landet, support your local dealer :)

post-3370-0-33046500-1386498871.jpg

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...