Jump to content
IGNORERAD

Kaffemaskin med kapslar?

hamnoi

Recommended Posts

Jaja är uttråkad och då blir det såna här skittrådar :crazy: .

Är det någon som har erfarenhet av kapselmaskiner typ Nespresso? För och nackdelar? 

Funderar på att slå till på en http://www.mediamarkt.se/mcs/product/NESPRESSO-Lattissima----Silver,90952,389146,469179.html?langId=-16

Får 700kr tillbaka så priset blir helt överkomliga 900kr för den maskinen, men tvekar för att man blir låst till nespresso kapslarna.

Dricker inte så mycket kaffe hemma, 5-6 koppar på helgen men gillar latte så det kan kanske vara något.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

• Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• hamnoi

21

• bob

9

• Benriach

8

• M33

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De blir dyrt kaffe då

jävla textmarodör, vill inte ha det där jävla strecket på allt ja SKRIVER

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

De blir dyrt kaffe då

Ja det blir väl 3,50 koppen, men det verkar smidigt...

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

De blir dyrt kaffe då

Jag håller med om bägge dessa påståenden.

Varför blir det ibland annorlunda text när man svarar på ett inlägg via rutan längst ner?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Gå inte på denna jävla bluff!    Blir dyrt kaffe...

Får väl dra in på en öl i veckan så kanske jag går runt :giggle: , jo men om det är gott så kanske det är värt det?? 

När man dricker såpass lite som jag gör..70 spänn i månaden ska jag väl mäkta med tror jag.

Fast bäst gillar jag "presskaffe" egentligen ,så jag kanske skulle slå till på en vattenkokare och en kaffepress istället  :whoco5:

Dela på andra sajter

Har en Gevalia Tassimo som är bra, men använder den bara på helgen 2-3 koppar blir det då.

Annars dricker jag kaffe på jobbet. Använder man den däremot varje dag så blir det dyrt i längden.

Dela på andra sajter

Ja det blir väl 3,50 koppen, men det verkar smidigt...

Jag har Nespresso, smakar helt ok.

Köpte 300 kapslar imorse, ca 1100 spänn om jag minns rätt.

Smidigt som satan är det

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ojojoj, nu ska här köpas lyxkaffe till överpris och om några timmar när han fyllnat till så kommer väl oxfilé-argumenten fram igen :rotfl: Lev som du lär din gamla vänsterkuk! :giggle:

Dela på andra sajter

Får väl dra in på en öl i veckan så kanske jag går runt :giggle: , jo men om det är gott så kanske det är värt det?? 

När man dricker såpass lite som jag gör..70 spänn i månaden ska jag väl mäkta med tror jag.

Fast bäst gillar jag "presskaffe" egentligen ,så jag kanske skulle slå till på en vattenkokare och en kaffepress istället  :whoco5:

Ja, den kostnaden klarar du säkert fast du bara är en målarkludd och inte en 100-miljonersföretags VD.

Men jag tror i alla fall att du skulle börja brygga kaffe på traditionellt sätt efter ett halvår eller nåt sånt...

Dela på andra sajter

Ojojoj, nu ska här köpas lyxkaffe till överpris och om några timmar när han fyllnat till så kommer väl oxfilé-argumenten fram igen :rotfl: Lev som du lär din gamla vänsterkuk! :giggle:

Håll käft din gamla isterbuk :P

Dela på andra sajter

Ja, den kostnaden klarar du säkert fast du bara är en målarkludd och inte en 100-miljonersföretags VD.

Men jag tror i alla fall att du skulle börja brygga kaffe på traditionellt sätt efter ett halvår eller nåt sånt...

Ja man kanske skulle ställt frågan direkt till hövvet istället för att fråga småfräsarna här, men men.

Inte omöjligt att det blir så kanske att man plockar fram bryggaren igen, får se om det blir något köp.

Skulle vilja testa om det är gott kaffe först, det är ju No1 om det ska bli köp eller inte.

Dela på andra sajter

Löfberg lila,det är grejer det

Gevalia Colombia is da shit :nyam:

Dela på andra sajter

Eftersom jag är själv som dricker kaffe hemma så blev alltid det sista i kaffepaketen torrt och smaklöst. Köpte mig en Tassimo som impulsköp och det är bland det bästa som jag har köpt. Häller aldrig bort kaffe som jag gjorde förut och behöver aldrig brygga mer än jag ska ha samt att det smakar så mycket bättre. Vill jag ha en Latte eller annat så går det bra det med. Lite dyrare men så mycket godare med :-) Köp är mitt råd

//P

Dela på andra sajter

perkolator kör jag med

Är det en upphottad rollator????

Dela på andra sajter

Eftersom jag är själv som dricker kaffe hemma så blev alltid det sista i kaffepaketen torrt och smaklöst. Köpte mig en Tassimo som impulsköp och det är bland det bästa som jag har köpt. Häller aldrig bort kaffe som jag gjorde förut och behöver aldrig brygga mer än jag ska ha samt att det smakar så mycket bättre. Vill jag ha en Latte eller annat så går det bra det med. Lite dyrare men så mycket godare med :-) Köp är mitt råd

Trevligt..  + från dig och M33 för köp då :thumbsup:

Dela på andra sajter

Ja man kanske skulle ställt frågan direkt till hövvet istället för att fråga småfräsarna här, men men.

Inte omöjligt att det blir så kanske att man plockar fram bryggaren igen, får se om det blir något köp.

Skulle vilja testa om det är gott kaffe först, det är ju No1 om det ska bli köp eller inte.

Köp en bakmaskin också för kaffet smakar godare med nybakat bröd.   Och en juicepress, men det är ju årets julklapp så den köper frugan till dig.  Och en sån där hemmafatölsgrej som rymmer hela 5 liter har du väl redan hemma, den skall vara nästan helt tyst och inte dra nån ström, typ...

Dela på andra sajter

Har aldrig hört någon klaga på att det blir för dyrt förutom här bland den lägre samhällsklassen.

Prova kaffet, är du nöjd med smaken så köp. Jag kan lova att du inte kommer lipa över en 20:a i veckan...

Dela på andra sajter

Köp en bakmaskin också för kaffet smakar godare med nybakat bröd.   Och en juicepress, men det är ju årets julklapp så den köper frugan till dig.  Och en sån där hemmafatölsgrej som rymmer hela 5 liter har du väl redan hemma, den skall vara nästan helt tyst och inte dra nån ström, typ...

Tror jag slår till på en http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matlagning/popcornmaskin?gclid=CP2mmc3mnrsCFQlb3god-UsACQ

Hur klarade man sig innan?

Dela på andra sajter

Jag har en Nespresso sedan ca 2 år. Och visst är det dyrt kaffe men väldigt smidigt då man vill ha en kopp. Bryggde nästa aldrig kaffe hemma innan pga att jag i regel bara ville ha en kopp och inte orkade. Gissar att jag dricker i snitt en kopp om dagen hemma så det blir väl ca 100kr/månad

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Eftersom jag har en kapsel maskin så har jag inte råd att köpa mer öl än att det nu tog slut. Så jag får avnjuta en kapselkaffe med crema på toppen i stället :-)

//P

Dela på andra sajter

Har aldrig hört någon klaga på att det blir för dyrt förutom här bland den lägre samhällsklassen.

Prova kaffet, är du nöjd med smaken så köp. Jag kan lova att du inte kommer lipa över en 20:a i veckan...

Bara o skära ner på dina besök här så ska jag nog överleva utan den tjugan. :14:

Vad har du för maskin stekarn??

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...