Jump to content
IGNORERAD

Var ska jag resa?


Budthai

Recommended Posts

Tyvärr stämmer inte statistiken just nu. Är riktigt dålig väder och kommer hålla i sig som det verkar!

 

å andra sidan ska du inte stirra dig blind på vad väderprognoserna säger.

Vet inte hur många ggr jag vart nere o haft bra väder samtidigt som väderprognoserna säger ngt helt annat.

Ändrades av mangokid
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Baa

    8

  • Budthai

    8

  • andreas71

    4

Mest aktiva i denna tråd

Du är bara löjlig, kom med ett förslag till TS istället för att skita ner dig på andras uppfattningar.

Dessutom har jag ingen cykel!

Ja den mest löjliga är du som far med lögner
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

Åker till Thailand för andra gången i år och denna gång åker en polare med. Vi tänkte vara runt phuket då vi i första hand ska sola o bada denna resa. Men nu är ju vädret riktigt dåligt där nere och ser ingen ljusning på det! Vi åker om ett par dagar för övrigt och blir bara 9 dagar i solen/regnet...

 

Vart ska man åka? Pattaya går bort denna resan då mitt sällskap inte skulle uppskatta det. Sålänge det går flyg till humana priser är vi öppna för det mesta men hav och bra väder enligt prognos är ett måste.

 

 

Mvh

Tja bästa vädret är väl söder nu!

Men polarn var i Chang Mai igår toppen-väder!

Vart landar Du?BKK-Eller Charter Phuket??

Annars är ju Koh Chang,Koh Samet & Rayong ganska Solsäkert!

Denna tid?

Nära till Pattis!!!

Nära till Pat-Pong!

Lägg Dig på en linje BKK middle Thai!

 

Trevlig Resa Mvh Svamp

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den mest löjliga är du som far med lögner

Vadå  lögner, lägg för fan av ned ditt jävla besserwissertjafs.

Kan du inte läsa så be någon vuxen hjälpa dig!

Ge ett råd till TS istället, jag ska ingenstans så du kan lägga ner din energi på något annat istället! Tramsgubbe!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev Pattaya nu ändå. :)

 

En fråga, när man tar ut cash i en atm med ica mastercard vilken kurs får man då? Thaibankens? Svenskabanken eller mastercards? Kolla nämligen forex precis och den kursen va ju ingen höjdare. Har oxå läst att Aeon's ATM's är helt avgiftsfri dvs inga 150bht. Finns sånna på suvvan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå lögner, lägg för fan av ned ditt jävla besserwissertjafs.

Kan du inte läsa så be någon vuxen hjälpa dig!

Ge ett råd till TS istället, jag ska ingenstans så du kan lägga ner din energi på något annat istället! Tramsgubbe!

Jag kan läsa ,men tydligen inte du

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev Pattaya nu ändå. :)

En fråga, när man tar ut cash i en atm med ica mastercard vilken kurs får man då? Thaibankens? Svenskabanken eller mastercards? Kolla nämligen forex precis och den kursen va ju ingen höjdare. Har oxå läst att Aeon's ATM's är helt avgiftsfri dvs inga 150bht. Finns sånna på suvvan?

I Pattaya finns det ,och säkraste aeon som det alltid brukar finnas pengar i är vid Tesco lotus norra finns 2 uttagsautomater och även ett Aeon kontor ,den på klangen vid big c extra brukar vara tom
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den mest löjliga är du som far med lögner

Han har en cykel han brukar vara ute och cykla på alltså trots att han inte vill erkänna det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exchange ger bäst växelkurs i sverige just nu .. 0,2229 ..

 

Ska du hålla dig 30 minuter från Pattaya så är ju Jomtien det som passar bäst..

 

För längre ner så händer inte mycket förrän i Rayong ..

 

Enligt min åsikt iallafall :-) ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Var sa jag att det är bättre, det är väl så vitt jag kan förstå bättre beach  i Jomtien och det va det jag skrev!

Läs nedan eller be ngn hjälpa dig ,är det av egen erfarenhet som du gör det uttalandet på ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy: 

Exchange ger bäst växelkurs i sverige just nu .. 0,2229 ..

 

Ska du hålla dig 30 minuter från Pattaya så är ju Jomtien det som passar bäst..

 

För längre ner så händer inte mycket förrän i Rayong ..

 

Enligt min åsikt iallafall :-) ..

Exchange var inte mkt att hänga i julgran
 
 
Valutaomvandlaren
Jag villKöpaSälja
 
 
 
 
 
 

Resultat
100 THB = 22,40 SEK

100 SEK = 446,36 THB

 
 
Vasu Exchange i bkk  betalar Sweden   SEK 4.87
 
 
 
 
Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

:14: 

Jag kan både läsa och skriva, vad är det du har så jävla svårt att fatta, Om du tycker Pattaya är bäst på jorden, får inga andra yttra sig då, jävla trams dui håller på med!

Har aldrig påstått att Pattaya är bäst på jorden ,men har fan så mkt bättre utbud en risbyarna i alla fall :thumbsup:

bäst på jorden är öland så nu vet du det :14:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå  lögner, lägg för fan av ned ditt jävla besserwissertjafs.

Kan du inte läsa så be någon vuxen hjälpa dig!

Ge ett råd till TS istället, jag ska ingenstans så du kan lägga ner din energi på något annat istället! Tramsgubbe!

besserwisser titeln den får du behålla ,nä du får väl inte gå ngnstans ha ha :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev Pattaya nu ändå. :)

 

En fråga, när man tar ut cash i en atm med ica mastercard vilken kurs får man då? Thaibankens? Svenskabanken eller mastercards? Kolla nämligen forex precis och den kursen va ju ingen höjdare. Har oxå läst att Aeon's ATM's är helt avgiftsfri dvs inga 150bht. Finns sånna på suvvan?

Hoppas du och kompisen får en trevlig resa

Link to comment
Dela på andra sajter

Exchange ger bäst växelkurs i sverige just nu .. 0,2229 ..

 

Både Exchange och forex ger rövarkurser. Nordea och de flesta andra banker ger nog betydligt bättre kurs.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev Pattaya nu ändå. :)

 

En fråga, när man tar ut cash i en atm med ica mastercard vilken kurs får man då? Thaibankens? Svenskabanken eller mastercards? Kolla nämligen forex precis och den kursen va ju ingen höjdare. Har oxå läst att Aeon's ATM's är helt avgiftsfri dvs inga 150bht. Finns sånna på suvvan?

Man får ofta ett förslag till kurs som man bör tacka nej till. Välj "continue without conversion" när du får frågan. Gör du så för tror jag det är mastercards kurs du får. Den är i alla fall betydligt bättre.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs nedan eller be ngn hjälpa dig ,är det av egen erfarenhet som du gör det uttalandet på ?

Så du menar på fullaste allvar att har man en annan uppfattning än du så ljuger man, Gonatt yxskaft!

Beträffande om risbyn eller öland är bäst på jorden går väl inte ens att skriva för då blir väl en jäkla massa människor kallade mytomaner med ditt sett att argumentera.

Ok, jag ger mig, jag tror att du både kan läsa och skriva, men eftersom jag ju är en lögnare skulle jag inte ta detta påstående för givet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar på fullaste allvar att har man en annan uppfattning än du så ljuger man, Gonatt yxskaft!

Beträffande om risbyn eller öland är bäst på jorden går väl inte ens att skriva för då blir väl en jäkla massa människor kallade mytomaner med ditt sett att argumentera.

Ok, jag ger mig, jag tror att du både kan läsa och skriva, men eftersom jag ju är en lögnare skulle jag inte ta detta påstående för givet!

I morgon är det risbyn som gäller  :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar på fullaste allvar att har man en annan uppfattning än du så ljuger man, Gonatt yxskaft!

Beträffande om risbyn eller öland är bäst på jorden går väl inte ens att skriva för då blir väl en jäkla massa människor kallade mytomaner med ditt sett att argumentera.

Ok, jag ger mig, jag tror att du både kan läsa och skriva, men eftersom jag ju är en lögnare skulle jag inte ta detta påstående för givet!

Har man en annan uyppfattning behöver det inte vara lögn ,men att påstå att jomtien beach är bättre beach en Pattaya beach ,är en stor satans lögn :ahh:

helt enkelt en gammal skröna ,som även jag gick på i början ,men efter att besökt bägge ett flertal ggr så har även verkligheten kommit i fatt mig ,att vada bland skit och plastpåsar i jomtiens långrunda vatten nej tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man en annan uyppfattning behöver det inte vara lögn ,men att påstå att jomtien beach är bättre beach en Pattaya beach ,är en stor satans lögn :ahh:

helt enkelt en gammal skröna ,som även jag gick på i början ,men efter att besökt bägge ett flertal ggr så har även verkligheten kommit i fatt mig ,att vada bland skit och plastpåsar i jomtiens långrunda vatten nej tack

OK, då avslutar jag den här dialogen med att kunna konstatera att det finns en jäkla massa lögnare här på jorden!

Eller också finns de en hel del som inte delar din uppfattning, vilket ju då skulle vara samma sak..

 

Lögnhalsen Baa som har sin egen åsikt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, då avslutar jag den här dialogen med att kunna konstatera att det finns en jäkla massa lögnare här på jorden!

Eller också finns de en hel del som inte delar din uppfattning, vilket ju då skulle vara samma sak..

Lögnhalsen Baa som har sin egen åsikt!

Japp när man inte vet ska man hålla käften :rolleyes: jag vet av egen erfarenhet att phukets stränder är många ggr bättre än pattayas stränder som ex
Link to comment
Dela på andra sajter

Lilla Pop 8 år som inte kan ljuga på vuxnas sätt, tyckte att stranden i Jomtien var finare och med mjukare sand, inte lika många jetski och båtar så där vågande hon bada. Pattaya hade mycket godare kycklingbiltar och "papa" drack LEO.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exchange var inte mkt att hänga i julgran

 

 

Valutaomvandlaren

Jag villKöpaSälja

 

 

 

 

Jag svarade på bästa kursen i Sverige. . Inte i något annat land!

 

 

Resultat

100 THB = 22,40 SEK

100 SEK = 446,36 THB

 

 

Vasu Exchange i bkk  betalar Sweden   SEK 4.87

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...