Jump to content
IGNORERAD

Uppdateringar om protesterna i Bangkok


beerchang$

Recommended Posts

Detta är trådens första inlägg som fler än jag gladde sig åt, äntligen en tråd fri från politisk käbbel på lägsta niva utan bara faktainformation om vad som händer eftersom. Men urspårning blev det vilket i och för sig inte var oväntat..men varför ??

Det finns väl hur många politiska trådar som helst att älta era åsikter i, kan inte en, säger en, tråd få vara befriad från detta ?

Fattar ni inte att det faktiskt finns folk som bara är intresserade av det som händer och totalt döless på erat jäkla ältande och visa oss lite respekt med att hålla er till andra trådar med ert evinnerliga tjafsande i fortsättningen ? Respektlöst är väl det snällaste ordet jag kommer på om vad jag tycker om en del personers inlägg i denna tråd.

 

Fritz..

 

Thaivisa har trådar som uppdateras ständigt te.x. den här http://www.thaivisa.com/forum/topic/687822-Thailand-live-tuesday-10-dec-2013/

 

Sedan finns ju alltid Bangkok pundit http://asiancorrespondent.com/author/bangkokpundit/

 

Thaivisa är bäst så vitt jag vet när det gäller säkerhetsläge osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 3,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    360

  • Tallviking

    325

  • MaiChai

    185

  • wix

    117

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Men för satan,de röda för väl ingen sossepolitik,de är ju blåare än blått.Ett rikemansparti som nu tycks ha genomskådats av folket.Att du som anser dig vara företrädare för folket inte fattat det är helt obegripligt.

Hej

 

Jag tror inte att vare sig Kent Härstedt ifrån Palmecentret eller Kofi Annan stöder personen Thaksin utan värnar demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar, att delar av befolkningen och etablissimanget inklusive oppositionen inte accpterar valresultaten är ett stort demokratiskt problem, självklart måste Palmecentrat i detta läge vara på demokratins sida i denna konflikt som riskerar att sluta i ett blodbad och inbördeskrig om inget händer.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att vare sig Kent Härstedt ifrån Palmecentret eller Kofi Annan stöder personen Thaksin utan värnar demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar, att delar av befolkningen och etablissimanget inklusive oppositionen inte accpterar valresultaten är ett stort demokratiskt problem, självklart måste Palmecentrat i detta läge vara på demokratins sida i denna konflikt som riskerar att sluta i ett blodbad och inbördeskrig om inget händer.

 

Mvh isan lover

 

Det är dom säkert. Men det styltar klart snett, när en fackpamp från västkusten anser sig ha ensamrätt på vad som är demokrati.

Jag tror inte riktigt att palmecenter och Kent Härstedt elle Kofi Annan helt håller med dig bara för att du själv anser att vissa saker är demokratiska och andra inte.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att vare sig Kent Härstedt ifrån Palmecentret eller Kofi Annan stöder personen Thaksin utan värnar demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar, att delar av befolkningen och etablissimanget inklusive oppositionen inte accpterar valresultaten är ett stort demokratiskt problem, självklart måste Palmecentrat i detta läge vara på demokratins sida i denna konflikt som riskerar att sluta i ett blodbad och inbördeskrig om inget händer.

 

Mvh isan lover

Anser du att de röda är demokratiska?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaivisa har trådar som uppdateras ständigt te.x. den här http://www.thaivisa.com/forum/topic/687822-Thailand-live-tuesday-10-dec-2013/

 

Sedan finns ju alltid Bangkok pundit http://asiancorrespondent.com/author/bangkokpundit/

 

Thaivisa är bäst så vitt jag vet när det gäller säkerhetsläge osv.

Tack för tipsen Joints men engelska var väl inte direkt mitt bästa ämne i skolan. Allvarligt så tror jag att MPR förlorar på att ingen moderator ryter till i en tråd som denna och säger till på skarpen att i denna tråd tillåts bara uppdateringar om vad som händer och inget annat. För mig är det helt obegripligt att IL och hans antagonister inte kan hålla sitt tjafsande till dom andra politikertrådarna, det finns ju ett antal att välja på. Jag menar..särskilt svårt vore det väl inte och desssutom visar man ju respekt för vad andra medlemmar anser...och just respekt för än det ena och än det andra brukar ju ofta avkrävas i deras inlägg.

 

Uppgivne Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni sett/hört om kalsonghjälten. En kille som blev nersprutad med vatten med kemikalier tror jag (själv använde han en brandsläckare), så han tog av sig och tänkte åka hem efter nya kläder när han såg dem ge sig på en äldre kvinna. Så han försökte rädda henne och då  satte de en gummikula i pannan på han och han hamna på sjukan, där sa läkaren att han skulle vila minst 3 dagar, efter 3 timmar slet han av slangar mm och gick ut igen :) åter på plats börja polisen ropa "kolla den fete är tillbaka" typ, hur som så skulle han gått fram och pratat med en polis och frågat varför de höll på, för att min chef säger det sa polisen och på frågan vem chefen var sa han taxin... Då ville kalsong killen se hans ansikte... polisen tar av hjälmen och då sprutar han ner polisen med sin brandsläckare, strax efter har han en himla massa poliser över sig...

Reservation för ev fel i texten, men i huvudsak skall det stämma, har inte länk till nån video tyvärr.

 

bild

http://www.google.se/imgres?client=firefox-a&hs=ln&rls=org.mozilla:sv-SE:official&biw=1230&bih=783&tbm=isch&tbnid=NhVJeVeUqGmBkM:&imgrefurl=http://www.bangkokpost.com/news/politics/383228/underwear-hero-earns-jay-respect&docid=VkcMw3oLJSEErM&imgurl=http://www.bangkokpost.com/media/content/20131204/570140.jpg&w=720&h=480&ei=5q6oUsPYK8b9ygOav4HgBw&zoom=1&ved=1t:3588,r:2,s:0,i:86&iact=rc&page=1&tbnh=169&tbnw=242&start=0&ndsp=20&tx=115&ty=88

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att vare sig Kent Härstedt ifrån Palmecentret eller Kofi Annan stöder personen Thaksin utan värnar demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar, att delar av befolkningen och etablissimanget inklusive oppositionen inte accpterar valresultaten är ett stort demokratiskt problem, självklart måste Palmecentrat i detta läge vara på demokratins sida i denna konflikt som riskerar att sluta i ett blodbad och inbördeskrig om inget händer.

 

Mvh isan lover

Nu svamlar du igen! Kan du förklara för mig varför Yingluck suttit och reagerat landet Thailand sedan dom vann valet. På vilket mandat har hon suttit? Om inte valresultatet respekterades skulle hon inte kunnat bilda regering. Här är det frågan om hur de skött sig som regering inget annat. Folket har utsett sin regering och den har inte sköt sig och folket är less på en korrupt regering som rånar landet och driver igenom en amnesti som gör landet rättsosäkert för att få tillbaka brottslingen Thaksin.

 

Ska inte en regering bete sig demokratiskt om den är tillsatt på demokratiska grunder?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Han börjar bli desperat nu Suthep, först spred han eller någon ryktet att han mött militärtopparna. När det sedan visade sig så inte vara fallet så påstod han att han skulle möta dem imorgon. Men det verkar som om militären inte alls är intresserade av att lyssna på honom..

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/384350/military-leaders-rebuff-suthep

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är dom säkert. Men det styltar klart snett, när en fackpamp från västkusten anser sig ha ensamrätt på vad som är demokrati.

Jag tror inte riktigt att palmecenter och Kent Härstedt elle Kofi Annan helt håller med dig bara för att du själv anser att vissa saker är demokratiska och andra inte.

Hej

 

Jag har samsyn med dessa om det som sker i Thailand och uppskattar deras engagemang för en demokratisk utveckling.

 

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har samsyn med dessa om det som sker i Thailand och uppskattar deras engagemang för en demokratisk utveckling.

Mvh Isan lover

Om det är så? Varför för du då diskussioner som är demokratiskt tveksamma. Och säger dig ha samsyn med andra? Är det inte bättre att du talar bara för dig själv och dom andra får själv förklara vad dom tycker om demokrati. Utan att behöva beblandas med en extremt vänstermänniska med högervärderingar på ett Thai forum?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Suthep håller ett lugnt och sansat tal inför en massa människor live nu på T news, tyvärr är frun inte tillgänglig för översättning. Men de verkar lyssna på han och gilla det han säger. Väldigt lugnt och fridfullt gult möte. (Observerar att han pratar utan fusklapp eller skrivna tal, 7+ får han för det)

 

 

Kalsonghjälten har blivit riktigt poppis. En sån tur han hade att de inte träffa han i ögat med gummikulan...

Men han har viljan att försvar sitt land och den äldre kvinnan, tycker jag är hedervärt...

 

http://m.sanook.com/tablet/gallery_view/news/1352814/

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att vare sig Kent Härstedt ifrån Palmecentret eller Kofi Annan stöder personen Thaksin utan värnar demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar, att delar av befolkningen och etablissimanget inklusive oppositionen inte accpterar valresultaten är ett stort demokratiskt problem, självklart måste Palmecentrat i detta läge vara på demokratins sida i denna konflikt som riskerar att sluta i ett blodbad och inbördeskrig om inget händer.

 

Mvh isan lover

 

 

 

 

Förstår att du missat mina tidigare frågor till dig, därför påminner jag dig om dom igen, så att du får möjlighet att bemöta dom med riktiga svar utan dravel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han börjar bli desperat nu Suthep, först spred han eller någon ryktet att han mött militärtopparna. När det sedan visade sig så inte vara fallet så påstod han att han skulle möta dem imorgon. Men det verkar som om militären inte alls är intresserade av att lyssna på honom..

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/384350/military-leaders-rebuff-suthep

Tror fan det att ingen vill kännas vid honom, han är ju stöpt i samma odemokratiska och egoistiska form som Taskin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Och du tycker Kent Härström är opartisk i sin bedömning?Han är ju så färgad så det liknar inget,hur f-n kan de sända sån propagandaskit i SVT.

 

 

 

Nu kan de öka skiten när det blir licenspengar in för gamla datorer, surfplattor och smartphones.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du missat mina tidigare frågor till dig, därför påminner jag dig om dom igen, så att du får möjlighet att bemöta dom med riktiga svar utan dravel!

Lycka till, med det, men för IL besvärliga frågeställningar, göre sig icke besvär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till, med det, men för IL besvärliga frågeställningar, göre sig icke besvär.

Är det inte dags för chipspåsen för din del

 

Med vänlig hälsning FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan Wallenius har än en gång gjort en bra beskrivning av läget i Bangkok i sin blogg och beskriver vad som händer just nu och varför

 

http://www.walleniusvinklar.com/politik-thailaendsk/item/242-suthep-har-n%C3%A5tt-v%C3%A4gs-%C3%A4nde.html

Jag tror inte på att UDD lärt sig av misstagen. Jag tror att det beror på att dom inte lyckades samla tillräckligt med folk till Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte på att UDD lärt sig av misstagen. Jag tror att det beror på att dom inte lyckades samla tillräckligt med folk till Bangkok.

 

Dom var ganska många men alla var samlade på en stadion utanför stan och oroligheter, våld och död drabbade dom på gatorna utanför. Det var bra gjort av deras ledare att inte vara fanatiska utan förnuftiga och blåsa av

 

Vad skulle dom gjort om dom var 10-falt ?

 

Tror dom har svårt att ens få till en logik i vad de röstar för och varför efter senaste tidens händelser

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...