Jump to content
IGNORERAD

Uppdateringar om protesterna i Bangkok


beerchang$

Recommended Posts

DU ÄR EN RIKTIGT SJUK DJÄVUL!

Nu steg glocalnet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 3,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    360

  • Tallviking

    325

  • MaiChai

    185

  • wix

    117

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Nu vet jag inte vilka gula vänner du har på detta forum, jag har aldrig sett någon anse sig gul men du vet väl vilka dessa är.

 

Förövrigt är det bara tragiskt och se utvecklingen i Thailand, vem kan man lita på, polisen, militären, caretaker ?

Tur att alla dessa vapen aldrig användes, men risken är ju stor för att allt kommer gå över styr.

Hej

 

Sanningen är nog tyvärr att dessa vapen har använts och lett till både döda och skadade, mycket märkligt att domstolen förbjöd polisen att beslagta dessa vapen.

 

Hur mycket vapen har dom kvar ?

 

Tror nog också tyvärr att det snart är för sent att hindra en total katastrof och jag är glad att vår familj befinner sig i Sverige just nu, det riskerar nog att bli ett blodigt avgörande på denna konflikt, för dom röda kommer ju naturligtvis också att vara beväpnade när dom anländer till Bangkok.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu steg glocalnet!

 

  • Glocal.net: Home
    www.glocal.net/
    •  
    •  
     
    Relentlessly pursuing peace and reconciliation among all peoples in all places for all things.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl det enda positiva man kan säga om dessa demokratimotståndare.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

However, the start of the sixth month was not a festive occasion because a large dark cloud has enveloped Thailand since February 22, 2014. In the early evening hours, unknown gunmen fired grenades and automatic weapons at the People’s Democratic Reform Committee (PDRC) demonstration in the province of Trat. They targeted the area on the perimeter of the demonstration, killing two five-year-old girls who were helping their respective mothers at their noodle stands.

At the same time the little girls were shot and killed, the core members and leaders of Thaksin’s red shirt supporters were meeting in Nakhon Ratchasima. One of the Red Shirt leaders, “Dab Daeng” took the stage and proceeded to announce: “I have good news to tell my red shirt brothers and sisters from all provinces. The PDRC members of Suthep at the protest stage in Khao Saming (Trat) were deservedly given a reception by the locals. Five PDRC people were killed and over 30 injured. The locals welcomed them because they love Suthep a lot…” [1]

Upon hearing this news, many of the Red Shirts cheered, pumping their fists in the air and applauding. While the Red Shirts were cheering the cold blooded murder of two five year old girls, the rest of Thailand wept. This was Saturday night, February 24, 2014.

http://www.globalresearch.ca/Thailand-thaksins-red-shirts-and-the-ongoing-violence/5376310

 

Detta är anledningen till att jag höjde rösten mot dig IL och kallade dig en sjuk djävul, inget annat att vänta från någon som förespråkar barnaga.

post-9848-0-82881600-1400218338.jpg

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Vidrigt, äckligt firandet av våld.

 

Det är sjukt bortom den vildaste fantasi. Ja, jag talar om genomförandet av en röd ledare från Chon Buri, Identifierad som Dab Daeng och tros vara en polis, eller före detta polis, och hans agerande vid mötet för dom röda kärnmedlemmarna i Nakhon Ratchasima på söndag.

 
 Dab Daeng intog scenen med en mikrofon i handen för att meddela vad han sade var 'goda nyheter'. 'Jag har goda nyheter att berätta för mina röda bröder och systrar från alla län. Folkets demokratiska reformkommittémedlemmar Suthep (Thaugsuban) vid protestserna i Khao Saming (Trat-provinsen) har välförtjänt fått ett mottagande av lokalbefolkningen. Fem PDRC människor dödades och över 30 skadades. Lokalbefolkningen välkomnade dem för att de älskar Suthep mycket ..., berättade 'Dab Daeng för folkmassan (se videon nedan). (Videon borttagen).
 
Många människor i publiken jublade, höjde händerna i luften och applåderade i jubel över död och skador av dessa oskyldiga och fredliga demonstranter.
 
 

 

http://www.bangkokpost.com/print/396721/

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det finns en "röd tråd" i alla oroligheter i landet de senaste 10 åren :whistle:

 

Är inte den röda tråden att halva Thailands befolkning inte tycker att den andra halvan röstar på rätt parti, och därför måste" ställa allt till rätta" för att de vet bäst? Precis som på detta forum :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Är inte den röda tråden att halva Thailands befolkning inte tycker att den andra halvan röstar på rätt parti, och därför måste" ställa allt till rätta" för att de vet bäst? Precis som på detta forum :)

Problemet är att dom gör det med våld

Sent from my iPhone using Maipenrai

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Hej

Det är väl det enda positiva man kan säga om dessa demokratimotståndare.

Med vänlig hälsning isan Lover

Ditt eviga tjatande eftersom det är du som är den största demokratimotståndaren.

En person som anser att det bara är omoraliskt, inte olagligt att en "folkvald" snor miljarder av befolkningens pengar är väldigt fel ute.

Som sagt ljuger du väl mest för dej själv. Och ännu inget svar från dej om något annat land som har denna typ av demokrati. Således är det en konstruktion för att passa dina skruvade åsikter. Tack och lov har dom flesta genomskådat det.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sanningen är nog tyvärr att dessa vapen har använts och lett till både döda och skadade, mycket märkligt att domstolen förbjöd polisen att beslagta dessa vapen.

 

Hur mycket vapen har dom kvar ?

 

Tror nog också tyvärr att det snart är för sent att hindra en total katastrof och jag är glad att vår familj befinner sig i Sverige just nu, det riskerar nog att bli ett blodigt avgörande på denna konflikt, för dom röda kommer ju naturligtvis också att vara beväpnade när dom anländer till Bangkok.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Varför skulle de lämna en massa  vapen efter sig när de lämnade området? Ringer inga varningsklockor? Polisen som tar ställning i konflikten hittar en massa vapen! Låter väldigt märkligt. Och du är övertygad om att de använts. Herregud.

 

Och kriget kommer med de beväpnade röda dansande gummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl det enda positiva man kan säga om dessa demokratimotståndare.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Det svaret säger det mesta om dig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vapen är ju dyra, så sånt glömmer man, bara så där

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte den röda tråden att halva Thailands befolkning inte tycker att den andra halvan röstar på rätt parti, och därför måste" ställa allt till rätta" för att de vet bäst? Precis som på detta forum :)

 

Är det inte bara så enkelt som att en del av Thailand gillar en sak, en annan del av landet något annat, och en tredje del gillar inget alls med Thailand, de vill dra.

 

Och att sedan kalla landet för en demokrati är löjligt, även om val genomförts så är de demokratiska spelregler vi i västvärlden anser är de rätta helt satta ur spel.

Att vara röd eller gul är bara en fråga om vem som betalar mest, och detta har inget med demokrati att göra, bara kortsiktigt ekonomiskt tänkande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej låt militären gå in o styra så slipper vi denna skit me gula o röda idi*ter

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att dom gör det med våld

Sent from my iPhone using Maipenrai

 

Även här lika från båda sidorna.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Att påstå att demonstranterna har lämnat en massa vapen efter sig är ännu ett PR-försök av dem som motsätter sig protesterna mot regeringen och de röda.En klassiker.Dessa vapen kostar stora pengar och det tror jag inte ett dugg på att de skulle lämna efter sig.Liknande PR-trick har ju genomförts för av de Thaksin trogna.Thaksin har ju gått så långt att han t.o.m. märkt påsar som omvärlden skänkt vid översvämningskatastrof med sin bild och namn.Där har vi hans rätta jag,Glocalnet ligger högre än hans patetiska försök att försöka få folk att tro att han bryr sig om dem.PATETISKT

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle de lämna en massa  vapen efter sig när de lämnade området? Ringer inga varningsklockor? Polisen som tar ställning i konflikten hittar en massa vapen! Låter väldigt märkligt. Och du är övertygad om att de använts. Herregud.

 

Och kriget kommer med de beväpnade röda dansande gummorna.

Ett bevis att polisen inte är trovärdig.

A policeman who recently carried dozens of grenades with him yesterday pleaded guilty to arms trafficking but denied any involvement in the redshirt movement.

 

'Jag är inte politiskt aktiv,' sade Pol Sen Sgt Parinya Maneekhot  i går, 'Jag har skaffat och levererat vapen för att tjäna extra pengar'.

 

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/30/national/Police-selling-weapons-denies-reds-involvement-30128295.html

post-9848-0-08634500-1400224532.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle de lämna en massa  vapen efter sig när de lämnade området? Ringer inga varningsklockor? Polisen som tar ställning i konflikten hittar en massa vapen! Låter väldigt märkligt. Och du är övertygad om att de använts. Herregud.

 

Och kriget kommer med de beväpnade röda dansande gummorna.

Du får nog stänga TV,tittar för mycket på den blåa kanalen.

Men nu kan det ju vara så här att utrymningen gick fort så man glömde en del.

 

Eller att en vissel-blåsare ville visa vad de sysslar med.

 

Sedan att vapen har används vet väl de flesta av os.

 

Till o med skottlösning mellan vakter.

 

Men det mest kända exemplet är väl popcorn mannen, många filmfrekvenser från detta, ock där man även såg andra med vapen, från den gula sidan .

 

Dina påstående bevisar ju att du är färgad av propaganda av den gula sidan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog stänga TV,tittar för mycket på den blåa kanalen.

Men nu kan det ju vara så här att utrymningen gick fort så man glömde en del.

 

Eller att en vissel-blåsare ville visa vad de sysslar med.

 

Sedan att vapen har används vet väl de flesta av os.

 

Till o med skottlösning mellan vakter.

 

Men det mest kända exemplet är väl popcorn mannen, många filmfrekvenser från detta, ock där man även såg andra med vapen, från den gula sidan .

 

Dina påstående bevisar ju att du är färgad av propaganda av den gula sidan. 

 

 

Enda skillnaden på dig och mig är att jag försöker vara kritisk tänkande. För mig är dessa bilder med massor av vapen som polisen "hittat" för mycket för att jag ska tro på det.

 

Att vara lite ifrågasättande till information ibland kan vara sunt, borde gälla dig också men antar att ditt kritiska tänkande ligger längst ner i din tunga ryggsäck och har blivit bortglömt eller krossat av alla de andra tunga sakerna som ligger där, likt ett rislager, och ruttnar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda skillnaden på dig och mig är att jag försöker vara kritisk tänkande. För mig är dessa bilder med massor av vapen som polisen "hittat" för mycket för att jag ska tro på det.

 

Att vara lite ifrågasättande till information ibland kan vara sunt, borde gälla dig också men antar att ditt kritiska tänkande ligger längst ner i din tunga ryggsäck och har blivit bortglömt eller krossat av alla de andra tunga sakerna som ligger där, likt ett rislager, och ruttnar. 

 

Rätt roligt skrivit av han som har frun som största informationskälla .....

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda skillnaden på dig och mig är att jag försöker vara kritisk tänkande. För mig är dessa bilder med massor av vapen som polisen "hittat" för mycket för att jag ska tro på det.

 

Att vara lite ifrågasättande till information ibland kan vara sunt, borde gälla dig också men antar att ditt kritiska tänkande ligger längst ner i din tunga ryggsäck och har blivit bortglömt eller krossat av alla de andra tunga sakerna som ligger där, likt ett rislager, och ruttnar. 

Tror nog inte det var så länge sedan jag skrev att man nog bör tänka en å två gånger innan man skall köpa det som framförallt skrivs här.

Men även vad som skrivs i tidningarna, samt TV .

 

Men har ju en fördel ser ej på den Blå kanalen som du rekommenderat oss att se, var väl mest menat till IL.

 

Ser ej heller på de röda kanalerna.

 

Förhoppnings vis kommer sanningen fram ang olika händelse, men fan tror det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog stänga TV,tittar för mycket på den blåa kanalen.

Men nu kan det ju vara så här att utrymningen gick fort så man glömde en del.

 

Eller att en vissel-blåsare ville visa vad de sysslar med.

 

Sedan att vapen har används vet väl de flesta av os.

 

Till o med skottlösning mellan vakter.

 

Men det mest kända exemplet är väl popcorn mannen, många filmfrekvenser från detta, ock där man även såg andra med vapen, från den gula sidan .

 

Dina påstående bevisar ju att du är färgad av propaganda av den gula sidan. 

:crazy:  :ahh: .

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vidrigt, äckligt firandet av våld.

 

Det är sjukt bortom den vildaste fantasi. Ja, jag talar om genomförandet av en röd ledare från Chon Buri, Identifierad som Dab Daeng och tros vara en polis, eller före detta polis, och hans agerande vid mötet för dom röda kärnmedlemmarna i Nakhon Ratchasima på söndag.

 
 Dab Daeng intog scenen med en mikrofon i handen för att meddela vad han sade var 'goda nyheter'. 'Jag har goda nyheter att berätta för mina röda bröder och systrar från alla län. Folkets demokratiska reformkommittémedlemmar Suthep (Thaugsuban) vid protestserna i Khao Saming (Trat-provinsen) har välförtjänt fått ett mottagande av lokalbefolkningen. Fem PDRC människor dödades och över 30 skadades. Lokalbefolkningen välkomnade dem för att de älskar Suthep mycket ..., berättade 'Dab Daeng för folkmassan (se videon nedan). (Videon borttagen).
 
Många människor i publiken jublade, höjde händerna i luften och applåderade i jubel över död och skador av dessa oskyldiga och fredliga demonstranter.
 
 

 

http://www.bangkokpost.com/print/396721/

Hej

 

Låter tyvärr precis som stämningen brukar vara i dom olika lägren inför en blodig konflikt eller ett fullskaligt inbördeskrig.

 

Själv kan jag inte se något positivt i den upptrappning av den långvariga politiska konflikten som Suthep och PDRC har skapat genom att med våld försöka avsätta landets folkvalda regering, avskaffa demokratin och hindra att fria val kan hållas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför skulle de lämna en massa  vapen efter sig när de lämnade området? Ringer inga varningsklockor? Polisen som tar ställning i konflikten hittar en massa vapen! Låter väldigt märkligt. Och du är övertygad om att de använts. Herregud.

 

Och kriget kommer med de beväpnade röda dansande gummorna.

Hej

 

Jag förmodar att dom inte ville gå runt med dessa synligt, men du behöver inte vara orolig dom har säkert kvar dom allra flesta vapnen ännu, det var säkert bara en liten del av deras totala arsenal.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag förmodar att dom inte ville gå runt med dessa synligt, men du behöver inte vara orolig dom har säkert kvar dom allra flesta vapnen ännu, det var säkert bara en liten del av deras totala arsenal.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

 

Ja ibland behövs inte mycket för att övertyga dig, hehe.

 

Kritiskt tänkande .

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

:crazy:  :ahh: .

 

Sakaeo

Förstod du inlägget?

Kan du göra en sammanfattning? Jag har förlagt krypteringsnyckeln!  :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...