Jump to content
IGNORERAD

Uppdateringar om protesterna i Bangkok


beerchang$

Recommended Posts

Måndag är utropad som ödets dag av Suthep då regeringen skall vräkas

 

Misstänker att han vill få till det eftersom tisdag är "demokratins dag" i Thailand sedan länge och han vill väl triumfera då

 

Hoppas ärligt talat det blir lugnt och stilla från båda lägren så Yinluck för regera perioden ut så folket verkligen får se vad hon går för, för att ha bra underlag inför nästa val.

Det hade varit det optimala, tyvärr tror jag inte det blir så.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 3,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    360

  • Tallviking

    325

  • MaiChai

    185

  • wix

    117

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Idag och imorgon skall de flytta på sig, men vet inte vart. Den 9 på Måndag skall Bangkok stängas.

 

 

Stängas? hur då? 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stängas? hur då? 

Alla tillfarter till Bangkok skall blockeras. Det är det enda jag fått reda på.

 

 

Untitled-111.jpg

Den röda ringen runt nian, stänga KOR TOR MOR (Bangkok)

 

ข้อความดังกล่าวในไลน์ตนเองเป็นผู้เขียนจริง แต่เป็นเพียงการคุยไลน์กันตามปกติในกลุ่มเพื่อน

กรณีชาวเน็ตส่งต่อภาพการสนทนาผ่านไลน์ ระบุว่าเป็นของ นายสมคิด เลิศไพฑูรย์ อธิการบดีมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (มธ.) ซึ่งมีข้อความเขียนว่า

วันที่ 6 ไม่มีอะไร แต่วันที่ 7-8 จะเคลื่อนไปยึดสถานที่สำคัญ และวันที่ 9 ปิด กทม. นั้น

ล่าสุดนายสมคิด เลิศไพฑูรย์ ได้ยอมรับว่า ข้อความดังกล่าวในไลน์ตนเองเป็นผู้เขียนจริง แต่เป็นเพียงการคุยไลน์กันตามปกติในกลุ่มเพื่อน เพราะมีคนถามว่าวันที่ 6 ธันวาคมจะเป็นอย่างไร ตนได้ยินคนบอกต่อๆ กันมาว่า

คนคงน้อย คงไม่น่าจะมีอะไร ส่วนวันที่ 7-8 ธันวาคม ผู้ชุมนุมอาจจะเคลื่อนไปสถานที่สำคัญ และวันที่ 9 ธันวาคมก็คงยึดกรุงเทพฯ เนื้อหาพวกนี้เป็นการฟังต่อ ๆ กันมา ตนก็ไลน์ต่อ ๆ กันไป เป็นการคุยเรื่อยเปื่อย

ตนเองไม่ได้รู้ว่าใครจะไปบุกที่ไหนอย่างไร หากตนรู้เหตุการณ์ก่อนว่าม็อบจะไปบุกที่ไหนก็คงไปเป็นทีม เสธ. ของนายสุเทพ เทือกสุบรรณ แล้ว แต่คนชอบนำมาโยงเป็นประเด็นทางการเมือง

พยายามโจมตีตน หลายๆ เรื่องตนพูดก่อนนายสุเทพเสียอีก แต่คนก็ยังกล่าวหาว่าตนไปพูดตามนายสุเทพ ตนรู้กันกับนายสุเทพ ซึ่งไม่ใช่เรื่องจริง

 

Hälsningar goodolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att jag va på Ikea igår...

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

All Democrat MPs ordered to resign

The opposition Democrat Party on Sunday resolved that all of its MPs would resign en masse to highlight that the government no longer had legitimacy.

Apirak Kosayodhin, a Democrat list MP, posted on his Twitter page @Apirak_DP that the resolution was made at a party meeting of all MPs to resign as members of the House of Representatives.

This was confirmed by Bangkok MP Sansern Samalapa who wrote in his Facebook page: "The resignation en masse is entended to deny the parliamentary system of the Thaksin regime, which has run out of legitimacy, and we have fully performed the duty of the opposition." 

It was reported that a total of 108 MPs attended the meeting and voted on the resolution.

Important figures who did not attend the meeting asthey were committed to other engagements included the party's chief adviser Chuan Leekpai, deputy party leaders Korn Chatikavanij and Alongkorn Ponlaboot.

The resolution was reportedly based on the assumption that the House of Representatives lacked the legitimacy to continue to perform its duties and that the party wished to return power to the people, leaving the government to decide what to do next.

The party meeting was also of the opinion that the government had shown no responsibility for the protest situation.

 

http://bangkokpost.com/breakingnews/383792/all-democrat-mps-ordered-to-resign

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag som ska till Bkk fredag den 13/12 känns inte som någon bra idé efter att ha läst i denna tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är det väldigt mycket folk på Demokrati-platsen

 

På tisdag är det "Demokratins dag" och helgdag i Thailand var det några som sa så då lär det vara high life i stan. Tur man skall dit då ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behövs inte mycket för att grytan skall koka över just nu

 

Stubinen är tänd. Frågan är bara hur lång den är.

Hur långa brukar dom vara? :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

All Democrat MPs ordered to resign

The opposition Democrat Party on Sunday resolved that all of its MPs would resign en masse to highlight that the government no longer had legitimacy.

Apirak Kosayodhin, a Democrat list MP, posted on his Twitter page @Apirak_DP that the resolution was made at a party meeting of all MPs to resign as members of the House of Representatives.

This was confirmed by Bangkok MP Sansern Samalapa who wrote in his Facebook page: "The resignation en masse is entended to deny the parliamentary system of the Thaksin regime, which has run out of legitimacy, and we have fully performed the duty of the opposition." 

It was reported that a total of 108 MPs attended the meeting and voted on the resolution.

Important figures who did not attend the meeting asthey were committed to other engagements included the party's chief adviser Chuan Leekpai, deputy party leaders Korn Chatikavanij and Alongkorn Ponlaboot.

The resolution was reportedly based on the assumption that the House of Representatives lacked the legitimacy to continue to perform its duties and that the party wished to return power to the people, leaving the government to decide what to do next.

The party meeting was also of the opinion that the government had shown no responsibility for the protest situation.

 

http://bangkokpost.com/breakingnews/383792/all-democrat-mps-ordered-to-resign

 

 

Det måste ju då innebära att deras löner omgående ställs in då de inte tycks orka göra någon nytta. De bör ju också diskvalifiseras för framtida liknande arbete då de inte tycks klara av uppgiften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ju då innebära att deras löner omgående ställs in då de inte tycks orka göra någon nytta. De bör ju också diskvalifiseras för framtida liknande arbete då de inte tycks klara av uppgiften.

 

Enligt Atom är lönerna av mindre betydels utan det är fick pengarna runtom som är viktigast var det inte så att han skrev att hans kompis fick 1 miljon för arbetet lön och 8 miljoner vid sidan om.

Hur mycket han nu får för att av gå kan ju Atom åter komma med.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ju då innebära att deras löner omgående ställs in då de inte tycks orka göra någon nytta. De bör ju också diskvalifiseras för framtida liknande arbete då de inte tycks klara av uppgiften.

 

Dom hindras, med våld, att få uttala sin åsikt i debatter. varför skall dom då vara kvar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Talmannen ryter till...

Demokraterna måste ta ansvar för sitt eget handlande . Pheu Thai kommer att ytterligare vårda parlamentet systemet och kämpa under demokratiskt styre . Vi kommer inte att låta en grupp människor eller ett politiskt parti tar Thailand och det demokratiska regim som gisslan ....

Han jämför med 2005 då "demokraterna" bojkottade valet och därmed tvingade fram en militärkupp.

Favorit i repris?

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/House-will-remain-despite-mass-resignation-Deputy--30221624.html

 

det är ju dagisnivå på detta.men ingen är speciellt förvånad...

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas på att dom upplöser regeringen och har nyval.

hoppas demokraterna inte får sin vilja att sluta med val i Thailand. kallar dom sig verkligen demokrater haha

man förvånas aldrig i detta land.

när en clown får prata massa skit i snart 2 veckor på en scen och lalla runt då förstår man läget i landet.

 

folkets demonstrationer mot amnesti billen var ju jätte bra så inte mr t slipper undan det han ställt till.

 

men att man låter en clown stå och spy ut massa skit hela dagarna är ju fantastiskt.

 

hade man haft en vettig person så hadde fler deltagit i protesterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas på att dom upplöser regeringen och har nyval.

hoppas demokraterna inte får sin vilja att sluta med val i Thailand. kallar dom sig verkligen demokrater haha

man förvånas aldrig i detta land.

när en clown får prata massa skit i snart 2 veckor på en scen och lalla runt då förstår man läget i landet.

 

folkets demonstrationer mot amnesti billen var ju jätte bra så inte mr t slipper undan det han ställt till.

 

men att man låter en clown stå och spy ut massa skit hela dagarna är ju fantastiskt.

 

hade man haft en vettig person så hadde fler deltagit i protesterna.

 

Du var inte i Bangkok 2010 märker jag ! Då fick ett helt gäng knäppgökar stå och orera i två månader och bl.a uppmana folk att ta med sig brandbomber och "bränna ner hela stan"

 

Som tack fick dom sedan ministerposter i regeringen..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag var här och såg knäpp gökarna men jag trodde man lärt sig något

så man inte låter en till stå och sprida skit som dom då.

 

och några av dom sitter inne väl?

 

hur som helst hade det vart bättre med någon typ som abhisit som vart ledaren för protesterna

än en korrumperad gudfader.

 

då hade det kommit betydligt fler människor

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag var här och såg knäpp gökarna men jag trodde man lärt sig något

så man inte låter en till stå och sprida skit som dom då.

 

och några av dom sitter inne väl?

 

hur som helst hade det vart bättre med någon typ som abhisit som vart ledaren för protesterna

än en korrumperad gudfader.

 

då hade det kommit betydligt fler människor

 

Tror inte du känner thailändarna så väl. Är det inte en som skriker sig hes, hotar och försöker alla möjliga konstigheter kommer ingen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte du känner thailändarna så väl. Är det inte en som skriker sig hes, hotar och försöker alla möjliga konstigheter kommer ingen

 

glöm inte grattis mat.

tror jag känner dom ganska bra mina bästa vänner och dom jag ummgåts med i sverige och Thailand är thai.

och spenderat stora delar av mitt liv i Thailand sen 99, så lite känner jag dom nog 20% kanske ;)

 

nu har jag många i min omkrets som är gula och dom ska inte dit för att det är suthep som leder, enligt dom 

är deras vänner inne på samma linje.

 

många som tycker det går för långt på båda sidor, min vän sålde nyligen massa mark till en rödskjorta och han själv 

är gul skjorta, en bekant sa då hur kan du sälja till en röd skjorta? hans svar var business, jag ser bar människor inte färger

Ändrades av beerchang$
Link to comment
Dela på andra sajter

glöm inte grattis mat.

tror jag känner dom ganska bra mina bästa vänner och dom jag ummgåts med i sverige och Thailand är thai.

och spenderat stora delar av mitt liv i Thailand sen 99, så lite känner jag dom nog 20% kanske ;)

 

nu har jag många i min omkrets som är gula och dom ska inte dit för att det är suthep som leder, enligt dom 

är deras vänner inne på samma linje.

 

många som tycker det går för långt på båda sidor, min vän sålde nyligen massa mark till en rödskjorta och han själv 

är gul skjorta, en bekant sa då hur kan du sälja till en röd skjorta? hans svar var business, jag ser bar människor inte färger

 

Nja. Gratis mat räcker inte långt som lockelse. I år åker dom dessutom dit utan att få betalt för det som dom fick 2010.

 

Dom visar på TV just nu från ett flertal platser i landet hur folk rasslar ombord på olika tåg på väg till Bangkok. Thailändska flaggor viftande överallt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag som ska till Bkk fredag den 13/12 känns inte som någon bra idé efter att ha läst i denna tråden.

Jag landar på Suvvan Fredag den 13e,undrar just hur det blir med det? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Gratis mat räcker inte långt som lockelse. I år åker dom dessutom dit utan att få betalt för det som dom fick 2010.

 

Dom visar på TV just nu från ett flertal platser i landet hur folk rasslar ombord på olika tåg på väg till Bangkok. Thailändska flaggor viftande överallt

jag väntar och ser på utredningen om dom från södra som kom upp och bråkade dom ska ha fått betalt, dom på alla videos som kastar

ping pong bomber och slog sönder bussar mm

även om fler var betalda 2010 så har vi den klick som var kvar och bråkade på kvällarna när dom vanliga gått hem.

har säkerligen fått betalt.

 

men den massa som demonstrerar utan att ställa till problem är där av egen vilja såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

En lång artikel om demonstrationerna

 

Students left under siege as day turned to nightmare

 

When shots rang out and five were killed around Ramkhamhaeng University last weekend, police were nowhere to be seen during 17 hours of terror

 

 

http://www.bangkokpost.com/news/investigation/383732/students-left-under-siege-as-day-turned-to-nightmare

 

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

från sutheps tal idag:

 

imorgon kommer vi bryta rekordet på 500 000 protester för miljoner kommer komma (rekordet är mycket högre i verkligheten)

 

foreigners have been sent to spy among the protesters, they might cause chaos, light fire, and frame the protesters

 

var beredda vi stannar, om vi inte vinner imorgon.

 

fire in the south is caused by stupidity and authority abuse of thaksin

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fru och barn i Bangkok och de försöker nu ta sig därifrån, i morgon kommer det bli oerhört oroligt, massor med folk är på väg till staden för att kasta ut klanen.

 

Sista kampen för klanen, undrar om de klarar detta, och låt oss sedan hoppas att inte Suthep får makten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...