Jump to content
IGNORERAD

Uppdateringar om protesterna i Bangkok


beerchang$

Recommended Posts

Och det förstår jag att du tycker med din grund ideologi.

 

Så åter igen så får man bevis för att du stöder Shetup.

 

Och hur kom du fram till den logiken ?

 

Jag tycker om folk som kan härleda sina påståenden med länkar och referenser samt ogillar starkt lögnare

 

Innebär det att man är "Gul" och älskar Suthep då ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 3,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    360

  • Tallviking

    325

  • MaiChai

    185

  • wix

    117

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och hur kom du fram till den logiken ?

 

Jag tycker om folk som kan härleda sina påståenden med länkar och referenser samt ogillar starkt lögnare

 

Innebär det att man är "Gul" och älskar Suthep då ?

carpenter och logik verkar inte gå i takt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Även Thai air ensamma uppger ju miljonförluster i passagerare efter det att PDRC drog igång och dom redovisar ju regelbundet denna statistik i Bangkok Post, så det är nog bara att bita i det sura äpplet och inse att PDRC har påverkat många sektorer negativt och kostat landet enorma pengar.

 

Med vänlig hälsning isan Lover 

Läs på!

 

THAI is in bad shape. Nobody argues about that, including acting president Chokechai Panyayong. The airline that once was the cause of national pride is ailing in all aspects — financially and structurally. It made massive losses to the tune of 12.05 billion baht last year

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/406985/hoping-for-some-hope-at-thai

 

När började gatudemonstrationerna mot korruption? November 2013, eller hur? 

 

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Läs på!

 

THAI is in bad shape. Nobody argues about that, including acting president Chokechai Panyayong. The airline that once was the cause of national pride is ailing in all aspects — financially and structurally. It made massive losses to the tune of 12.05 billion baht last year

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/406985/hoping-for-some-hope-at-thai

 

När började gatudemonstrationerna mot korruption? November 2013, eller hur? 

 

 

 

Där ser du hur mycket man kan tappa på bara två månader i flygbranschen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser du hur mycket man kan tappa på bara två månader i flygbranschen...

"Miljoner färre passagerare" bland annat !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser du hur mycket man kan tappa på bara två månader i flygbranschen...

Det var det jag ville påvisa.  :crazy:  Hoppas det går fortare utför för Arisman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan uppdatera!

Idag tittade jag på nätet och såg att Burger King låg även på chaeng wattana.
Enligt Google så låg den i höjd med it square laksi. Så lugnt enligt mig. Strax över laksi så inträder världens kö. Står under lång tid stilla.
Visar sig vid sökning på gps så låg burger king ca 2 kilometer längre bort än vad Google sa. Kan därmed konstatera att munken blåst mig på en hamburgare.
Fick hålla tillgodo med McDonalds hamburgare därefter.

Live från Bangkok.
Fan ta suthep nästa gång om jag inte får en whopper.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Synd att aldrig IL kan påvisa att de gula fick betalt på det sätt han påstår

 

Det har upprepade gånger visats hur "de gula demonstranterna" betalat till organisatörerna däremot !!

Hej

 

Suthep och PDRC,s protester kostade enligt polisens utredningar ca 20-25 miljoner baht per dag när antalet demonstranter var som störst, detta har man kunnat ta del av i både Thailändsk press och TV men ni gula hoppar väl som vanligt över all medierapportering som inte stämmer med er gula världsbild.

 

Polisen har även spårat och kartlagt både transaktioner och alla större finansiärer av protesterna, det var enligt uppgifter i media 136 företag och privatpersoner som finansierade PDRC,s ledning, dom protesterande och deras utrustning.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Suthep och PDRC,s protester kostade enligt polisens utredningar ca 20-25 miljoner baht per dag när antalet demonstranter var som störst, detta har man kunnat ta del av i både Thailändsk press och TV men ni gula hoppar väl som vanligt över all medierapportering som inte stämmer med er gula världsbild.

 

Polisen har även spårat och kartlagt både transaktioner och alla större finansiärer av protesterna, det var enligt uppgifter i media 136 företag och privatpersoner som finansierade PDRC,s ledning, dom protesterande och deras utrustning.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Hur mycket kostade de rödas demonstrationer 2010 då med svarta armén etc etc du som är så välunderrättad ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur mycket kostade de rödas demonstrationer 2010 då med svarta armén etc etc du som är så välunderrättad ?

Hej

 

Det är ju ett tag sedan och jag har inga uppgifter om det i huvudet, men självklart kostar det att ha hundratusentals människor sittande på gatorna istället för att vara på sina arbeten och det oavsett om dom arbetar åt dom röda eller gula, jag utesluter inte ens att en hel del har varit med för pengarnas skull både med dom röda 2010 och nu med Suthep 2013-2014.  

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är ju ett tag sedan och jag har inga uppgifter om det i huvudet, men självklart kostar det att ha hundratusentals människor sittande på gatorna istället för att vara på sina arbeten och det oavsett om dom arbetar åt dom röda eller gula, jag utesluter inte ens att en hel del har varit med för pengarnas skull både med dom röda 2010 och nu med Suthep 2013-2014.  

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så med andra ord är förutsättningarna lika vid både gula och röda demonstrationer men du tjatar bara om den ena sidan. 2010 var du väldigt tyst om detta ! :whistle:

Double standard som vanligt från din sida

 

Enda skillnaden jag ser är att de "gula" demonstranterna (observera citationstecknen) samlade in massor av sina EGNA pengar för att finansiera fortsatta demonstrationer. Det såg man inte hända 2010. Då samlade istället ledarna in demonstranternas ID-kort och hotade med repressalier om demonstranterna åkte hem.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den mängd "gula" demonstranter som fått betalt för sina insatser ligger på under 5 000 personer-resterande 95 000- 300 000 har inte fått en spänn för att medverka.

 

Hur ser man det?

 

Enkelt, de som finns kvar på demonstrationsplatserna under vardags tid tillhör de som har ersättning för att vara där. Vakter, organisatörer, informatörer, tältplatsansvariga, osv,osv. Alla de andra har jobb att sköta på dagarna och kan därför inte medverka mer än på kvällstid och under helgerna.

 

Så det står ju klart att de absoluta majoriteten av demokratis demonstranterna inte fått en enda spänn för sin medverkan.

 

Som vanligt finns det inget annat mer än lösa rykten från röda byar att gå på, inga vittnesmål, bilder, eller filmer på hur de betalas. Som det finns hundratals över när klanen köper sina röda "Frivillga Demonstranter"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så med andra ord är förutsättningarna lika vid både gula och röda demonstrationer men du tjatar bara om den ena sidan. 2010 var du väldigt tyst om detta ! :whistle:

Double standard som vanligt från din sida

 

Enda skillnaden jag ser är att de "gula" demonstranterna (observera citationstecknen) samlade in massor av sina EGNA pengar för att finansiera fortsatta demonstrationer. Det såg man inte hända 2010. Då samlade istället ledarna in demonstranternas ID-kort och hotade med repressalier om demonstranterna åkte hem.

Hej

 

Roligt för Sutheps PR-maskineri att insamlingen av pengar ifrån demokratimotståndare på Bangkoks gator åtminstone fungerade i ditt fall, men att dessa insamlade småpengar skulle ha haft någon avgörande eller ens märkbar betydelse när det handlar om 20-25 miljoner baht per dag får du allt försöka lura i någon annan än mig. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Den mängd "gula" demonstranter som fått betalt för sina insatser ligger på under 5 000 personer-resterande 95 000- 300 000 har inte fått en spänn för att medverka.

 

Hur ser man det?

 

Enkelt, de som finns kvar på demonstrationsplatserna under vardags tid tillhör de som har ersättning för att vara där. Vakter, organisatörer, informatörer, tältplatsansvariga, osv,osv. Alla de andra har jobb att sköta på dagarna och kan därför inte medverka mer än på kvällstid och under helgerna.

 

Så det står ju klart att de absoluta majoriteten av demokratis demonstranterna inte fått en enda spänn för sin medverkan.

 

Som vanligt finns det inget annat mer än lösa rykten från röda byar att gå på, inga vittnesmål, bilder, eller filmer på hur de betalas. Som det finns hundratals över när klanen köper sina röda "Frivillga Demonstranter"

Hej

 

Ha, ha ha du är rolig du.

 

Dessa påståenden finns det naturligtvis ingen som helst fakta bakom.

 

Men i fablernas värld och med gula glasögon så är allt möjligt.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Roligt för Sutheps PR-maskineri att insamlingen av pengar ifrån demokratimotståndare på Bangkoks gator åtminstone fungerade i ditt fall, men att dessa insamlade småpengar skulle ha haft någon avgörande eller ens märkbar betydelse när det handlar om 20-25 miljoner baht per dag får du allt försöka lura i någon annan än mig. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

har jag försökt att lura i dig det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ha, ha ha du är rolig du.

 

Dessa påståenden finns det naturligtvis ingen som helst fakta bakom.

 

Men i fablernas värld och med gula glasögon så är allt möjligt.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Intelligent sagt av en farang på distans via internet till en journalist på plats bland demonstranterna !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt för Sutheps PR-maskineri att insamlingen av pengar ifrån demokratimotståndare på Bangkoks gator
Har du inte missförstått det nu igen?De demonstrerade MOT korruptionen och den amnesti Thaksin olagligen försökte genomföra. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

IL kommer nog aldrig att fördömma Amnestiförslaget och erkänna att det är och var orsaken till dagens politiska läge.

 

Ett fribrev till landets elit i korruptionsåtal och en illa genomtänkt juridisk kupp från partiägaren och hans anställda marionetter.

 

Amnestiförslaget blev nog klanens fall också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

IL kommer nog aldrig att fördömma Amnestiförslaget och erkänna att det är och var orsaken till dagens politiska läge.

 

Ett fribrev till landets elit i korruptionsåtal och en illa genomtänkt juridisk kupp från partiägaren och hans anställda marionetter.

 

Amnestiförslaget blev nog klanens fall också.

De protester som var i nov mot Amnesti förslaget var ju helt klart berättigade. Men detta förslag drogs u tillbaks och några dagar senare så avgick regeringen och utlyste nyval. Helt enligt konstitutionen. Så man kan ju där anta att tom. sittande regering förstod att man gjort en groda. Men sedan då. Att skylla allt skit som skett från januari till nu på amnestiförslaget är ju löjligt. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Hur mycket kostade de rödas demonstrationer 2010 då med svarta armén etc etc du som är så välunderrättad ?

Helt klart kostade oroligheterna 2010 en hel del pengar också. Men dom var ju ganska kortvariga då  och inte som nu där man förstörde delar av nov, stora delar av dec (även efter att regeringen avgått). Och sedan började om 13 januari igen. 

 

Men sedan om vi nu skall jämföra så det stora dråpslaget för turismen var ju i dec 2008 och efterföljande månader då många resor fick ställas in under dom veckorna som flygplatsen stängdes ner i början dec 2008. Och eftersom nedstängningen då var nästan 2 veckor så renderade det i en massa avbokningar under hela vintern 2008/2009.

 

Och vill vi nu prata historia så millitärkuppen 2006 kostade nog en del turism också. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart kostade oroligheterna 2010 en hel del pengar också. Men dom var ju ganska kortvariga då  och inte som nu där man förstörde delar av nov, stora delar av dec (även efter att regeringen avgått). Och sedan började om 13 januari igen. 

 

Men sedan om vi nu skall jämföra så det stora dråpslaget för turismen var ju i dec 2008 och efterföljande månader då många resor fick ställas in under dom veckorna som flygplatsen stängdes ner i början dec 2008. Och eftersom nedstängningen då var nästan 2 veckor så renderade det i en massa avbokningar under hela vintern 2008/2009.

 

Och vill vi nu prata historia så millitärkuppen 2006 kostade nog en del turism också. 

 

hf

 

EEeee. De flesta märkte inte ens av militärkuppen och gatorna var fulla av jublande folk dagen efter

 

Turisterna märkte ingenting av den

 

Resten av dina åståenden hoppas jag du kan härleda på något sätt...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De protester som var i nov mot Amnesti förslaget var ju helt klart berättigade. Men detta förslag drogs u tillbaks och några dagar senare så avgick regeringen och utlyste nyval. Helt enligt konstitutionen. Så man kan ju där anta att tom. sittande regering förstod att man gjort en groda. Men sedan då. Att skylla allt skit som skett från januari till nu på amnestiförslaget är ju löjligt. 

 

hf

Nej, men det var amnestiförslaget som drog igång demonstrationerna. All skit som har hänt dom senaste tre åren kan däremot skyllas på regeringen Yingluck.

Link to comment
Dela på andra sajter

De protester som var i nov mot Amnesti förslaget var ju helt klart berättigade. Men detta förslag drogs u tillbaks och några dagar senare så avgick regeringen och utlyste nyval. Helt enligt konstitutionen. Så man kan ju där anta att tom. sittande regering förstod att man gjort en groda. Men sedan då. Att skylla allt skit som skett från januari till nu på amnestiförslaget är ju löjligt. 

 

hf

 

Amnesti-förslaget vara bara den lilla droppen som fick den stora bägaren att rinna över och dammen brast totalt

 

det är inte amnesti-föslaget demonstrationerna handlar om

 

Orsaken är MYCKET större än så och har du inte förstått det är det bara att beklaga

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

EEeee. De flesta märkte inte ens av militärkuppen och gatorna var fulla av jublande folk dagen efter

 

Turisterna märkte ingenting av den

 

Resten av dina åståenden hoppas jag du kan härleda på något sätt...

Om det nu var jubel på gatorna dagen efter en millitärkupp. Ja ja. Men att detta inte påverkar antalet turister just är ju att drömmar. Det finns alltid människor inte skulle fundera på att åka till ett land som just haft en millitärkupp. 

 

Men nu var ju händelserna i Thailand 2008 som var det jag nämnde som den totala katastrofen. Och att man då stängde ner flygplatsen under nästan 2 veckor i början av december. Det var en katastrof.

Och nej jag har ingen länk till att det kostade en massa pengar då jag inte letat efter detta.  Dock var jag i Thailand under hela tiden. Och under denna tid var det en total katastrof med tomma restauranger, tomma gator och hotell. Särskilt under hela julen detta år. När jag flög hem med Finnair var planet fyllt till 30-40% (Jag hade ett 4 säte för mig själv) mot att det normalt är fullt vid den tidpunkten. Dessutom vet jag ganska många bekanta som inte kom ner alls då det helt enkelt var inställt under delar av tiden när flygplatsen var stängd.  Sedan flög ju vissa bolag till Phuket ( Ex Finnair i slutet av nedstängningen) eller Pattaya AP (dit Thai flög ett antal utvalda flygningar) men att i prinsip förlora 90% av alla inkommande flyg i 2 veckor i början av december. 

Så där var det många företag som förlorade mycket pengar.

 

hf  

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart kostade oroligheterna 2010 en hel del pengar också. Men dom var ju ganska kortvariga då  och inte som nu där man förstörde delar av nov, stora delar av dec (även efter att regeringen avgått). Och sedan började om 13 januari igen. 

 

Men sedan om vi nu skall jämföra så det stora dråpslaget för turismen var ju i dec 2008 och efterföljande månader då många resor fick ställas in under dom veckorna som flygplatsen stängdes ner i början dec 2008. Och eftersom nedstängningen då var nästan 2 veckor så renderade det i en massa avbokningar under hela vintern 2008/2009.

 

Och vill vi nu prata historia så millitärkuppen 2006 kostade nog en del turism också. 

 

hf

 

Som du säkert redan vet, så för du ett resonemang som inte faller i god jord bland de som driver den politiska debatten på MPR. Nämligen att allting inte är Thaksin-klanens fel, att det finns andra orsaker, och andra syndare i denna djupa politiska konflikt, också. Hävdar man det så begriper man inte, vilket ju Tallviking har klargjort för dig i senare inlägg. Trots att du försökte påpeka att det finns en större bild än bara amnestin så fick du mothugg med just det argumentet att du inte begriper den större bilden…. Nästan roande. 
 
Lyckligtvis tror jag att de flesta mer sansade västerlänningar med något sånär insikt i thailändsk politik begriper bättre. Faktiskt också ett större antal medlemmar på MPR som sedan länge tröttnat på debattnivån här och därför inte längre deltar (min spekulation och nej jag har inte källa på det  :ahh: ).
Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...