Jump to content
IGNORERAD

Sidovagn till moppe.


Guest wUThai

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chryzaliz

    4

  • Seaserpent

    3

  • piloten66

    3

  • B747

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Helt OK pensionärs-moppe

Pensionär kan man bli när som helst,

det gäller bara att ha stålar. . .

Sitta skönt vill väl alla göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en svag aning om att man inte är speciellt villiga att bygga till en "saleeng" på en helautomatisk moppe.

 

Rätta mig gärna om jag är ute och bara kör manuell moppe

Ändrades av Bihanget

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och nej, de ska vara förbjudna enligt min fd.

 

Enligt vad jag grävt fram så finns det ett par modeller som levereras med sidovagn och med grön bok.

Alla övriga som är modifierade är reggade som 2-hjulingar och är då olagligt modifierade.

 

De lagligt registrerade är bl.a. thailändska Tiger och kinesiska Stallion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vad jag grävt fram så finns det ett par modeller som levereras med sidovagn och med grön bok.

Alla övriga som är modifierade är reggade som 2-hjulingar och är då olagligt modifierade.

 

De lagligt registrerade är bl.a. thailändska Tiger och kinesiska Stallion.

http://www.tigermotor.co.th/index.php?option=com_content&view=article&id=160:future&catid=36:motorcycle&Itemid=164

Tiger använder mycket honda grejer

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla övriga som är modifierade är reggade som 2-hjulingar och är då olagligt modifierade.

Å tusan, då finns det många olagliga ekipage som rullar runt här i Thailand, den saken är klar. Jag ser säkert 100 moppar med sidovagn vaje dag där samtliga är hemmabyggen men lyckligtvis så verkar inte polisen känna till att dom är olagliga för dom bryr sig sannerligen inte. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs även eget körkort för trehjuling.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelpost

Ändrades av Seaserpent

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Trippelpost.

Ändrades av Seaserpent

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Enligt vad jag grävt fram så finns det ett par modeller som levereras med sidovagn och med grön bok.

Alla övriga som är modifierade är reggade som 2-hjulingar och är då olagligt modifierade.

 

De lagligt registrerade är bl.a. thailändska Tiger och kinesiska Stallion.

 

 

 

De med hemma svetsade sidovagnar ska vara olagliga, men det finns så många fattiga som behöver detta så polisen bryr sej inte.

Allt detta enligt mitt ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

De med hemma svetsade sidovagnar ska vara olagliga, men det finns så många fattiga som behöver detta så polisen bryr sej inte.

Allt detta enligt mitt ex.

 

Jo det finns ju hur många som helst och det finns nog viktigare saker för polisen att styra upp i trafiken.

 

Nere på Phuket jagar polisen dem ibland och då gäller det de som är byggda för att transportera passagerare. De får ju inte konkurrera med deras "välgörare", Tuk Tukmaffian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det finns ju hur många som helst och det finns nog viktigare saker för polisen att styra upp i trafiken.

 

Nere på Phuket jagar polisen dem ibland och då gäller det de som är byggda för att transportera passagerare. De får ju inte konkurrera med deras "välgörare", Tuk Tukmaffian.

 

Finns ju rätt många olika fordon i trafiken som är synnerligen olämpliga att vara där oavsett antalet hjul !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju rätt många olika fordon i trafiken som är synnerligen olämpliga att vara där oavsett antalet hjul !!

För att inte tala om de som sitter bakom ratten/styret

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jo det finns ju hur många som helst och det finns nog viktigare saker för polisen att styra upp i trafiken.

 

Nere på Phuket jagar polisen dem ibland och då gäller det de som är byggda för att transportera passagerare. De får ju inte konkurrera med deras "välgörare", Tuk Tukmaffian.

 

Om du nu inte kört någon så kan jag berätta att om det(vilket är normalt) saknas broms på sidvagnen så vill den(sidvagnen) fortsätta rakt fram när du bromsar vilket gör att ekipaget vrider sej runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bodde hos en fransk snubbe och hans thaifru på koh chang. han hade köpt denna moppe för 72k baht. Han sa att den va helt ok,men i början va det lite lurigt o köra den. här är 2bilder på den iaf,nu kommer jag givetvis inte ihåg namnet på den men undrar om det inte va nån Kinamodell?Champ vill jag minnas att det står på den.

post-3865-0-34732700-1388840545.jpg

post-3865-0-83503000-1388840550.jpg

Jag blev fasen lite sugen på o fixa en sån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du köpt någon sidovagn än?

 

jag har en enkel modell som en lokal tillverkare gjorde till min moppe.

jag betalade 5000tbh för 5 år sedan.

finns i Rayong

 

born41

Ändrades av born41
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här farkosten lär finnas i Värmlandstrakten

post-5552-0-80643700-1389004615_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju inte dricka öl som passagerade så hela iden förfaller tyvär :police:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Man får ju inte dricka öl som passagerade så hela iden förfaller tyvär :police:

Men man får väl dricka öl ur kaffekopp?

 

Precis som barerna serverar på speciella dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å tusan, då finns det många olagliga ekipage som rullar runt här i Thailand, den saken är klar. Jag ser säkert 100 moppar med sidovagn vaje dag där samtliga är hemmabyggen men lyckligtvis så verkar inte polisen känna till att dom är olagliga för dom bryr sig sannerligen inte. :)

 

Fritz..

 

Nä, och det beror på att ägarna är fattiga thailändare som inte kan betala te-pengar till ordningsmakten.   

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

nu har taket kommit på det tog tid det, var ju tvungen o plöja åkern först :)

post-6731-0-12414500-1397275841_thumb.jp

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bodde hos en fransk snubbe och hans thaifru på koh chang. han hade köpt denna moppe för 72k baht. Han sa att den va helt ok,men i början va det lite lurigt o köra den. här är 2bilder på den iaf,nu kommer jag givetvis inte ihåg namnet på den men undrar om det inte va nån Kinamodell?Champ vill jag minnas att det står på den.

attachicon.gifmoppe1.jpg

attachicon.gifmoppe2.jpg

Jag blev fasen lite sugen på o fixa en sån.

Kinesisk

post-5585-1397297452,13_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...