Jump to content
IGNORERAD

Antalet turister i Thailand sjunker med 300,000 på grund av protesterna


MPR Nyheter

Recommended Posts

Nu ljuger du och kommer med felaktiga siffror.

 

Hur tusan kan två exempel på löner vara "felaktiga siffror". Felaktiga siffror på vad? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    15

  • Khun Ken

    13

  • Baa

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Här har du nog fel eftersom alla med tillgångar som hus och mark numera får låna och det även i djupaste Isaan.

 

Känner själv inte någon med papperna i ordning som har blivit nekad ett lån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Alla fattiga har inte tillgångar som hus och mark.

Du har rätt att med mark och hus har man en pant.

 

Jag tror att de flesta inte äger mark och tillgångar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Rena konsumtionslån är egentligen lika illa var man än befinner sig. De flesta svenska låntagare har dock nog betydligt bättre återbetalningsförmåga än genomsnitts thailändaren då de svenskar med lite förstånd är med i a-kassan och har någon form av betalningsförmåga även vid förlorat arbete. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e inte ofta jag haller med hogern i MPR Knasen Tallvikin mfl Men nar dett galler desa lan ar jag helt o hallet p[ er linie 

Det handlar om fortoende for landet o dess ledning Otaliga militarkupper sedan 1960 Kurumperade politiker polis miltar ja nastan hela landet ar koruppt 

Det finns 2 lander som han p[ tv Hans Rosing inte hade nagot hopp om Thailand o Sydafrika Anledningen forutom det ovan sagda om koruot. Menade han att 2 j'mstarka sidor star mot varandra o ingen vill ge sig Det ar val bara Kungen som kan saga till o da lyder de flesta  Tyvar maste jag tillagga inte mycket till demokrati da Men anda 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det e inte ofta jag haller med hogern i MPR Knasen Tallvikin mfl Men nar dett galler desa lan ar jag helt o hallet p[ er linie 

Det handlar om fortoende for landet o dess ledning Otaliga militarkupper sedan 1960 Kurumperade politiker polis miltar ja nastan hela landet ar koruppt 

Det finns 2 lander som han p[ tv Hans Rosing inte hade nagot hopp om Thailand o Sydafrika Anledningen forutom det ovan sagda om koruot. Menade han att 2 j'mstarka sidor star mot varandra o ingen vill ge sig Det ar val bara Kungen som kan saga till o da lyder de flesta  Tyvar maste jag tillagga inte mycket till demokrati da Men anda 

Offe

Nog för att jag röstar "höger" i Sverige men skulle jag aplicera mina åsikter i thailändsk politik så skulle jag nog framstå som en kommunist i thaifolkets ögon.

Till att börja med så måste alla vara med och bidra om man ska få ett välfärdssamhälle att tala om, vilket då även innebär att alla fattiga röda risbönder och övriga låginkomsttagare börjar betala skatt, givetvis efter sin förmåga. Att en massa förvirrade vänstermäniskor sitter här och kläcker ur sig den ena floskeln efter den andra för att försvara en regering som egentligen bara spelar kapitalet i händerna blir bara patetiskt. Fattiga mäniskor ska enligt er skuldsätta sig för att dom som redan har pengar ska tjäna ännu mer pengar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Här har du nog fel eftersom alla med tillgångar som hus och mark numera får låna och det även i djupaste Isaan.

 

Känner själv inte någon med papperna i ordning som har blivit nekad ett lån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så hur mycket kan en familj låna med 1 rai som säkerhet?

 

http://www.bangkokpost.com/blogs/index.php/2009/05/28/no-turning-back-ono-land-reform?blog=64

 

"While around 500,000 families are landless, 90% of Thais own an average of only one rai. The richest 10%, meanwhile, owns more than 100 rai"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...