Jump to content
IGNORERAD

Antalet turister i Thailand sjunker med 300,000 på grund av protesterna


MPR Nyheter

Recommended Posts

Allt har blivit dyrare, det driver upp inflationen, man kan inte äta sig mätt på inflation. Var det inte du som i en tråd skrev "den som är satt i skuld är inte fri"?

 

Det kan mycket väl vara jag som skrev det. Det viktiga för Thailand och även Sverige ur ett nationalekonomiskt perspektiv att folk har skulder vilket gör dem till duktiga arbetare som leverera skatter och bygger tillväxt och har inget annat val än att rösta efter plånboken och på detta viset blir de en lätt massa som går att styra för politikerna. Så vill man var en fri människa skall man se till att man är skuldfri och gärna ha tillgångar som är lätt att ta med sig.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    15

  • Khun Ken

    13

  • Baa

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det kan mycket väl vara jag som skrev det. Det viktiga för Thailand och även Sverige ur ett nationalekonomiskt perspektiv att folk har skulder vilket gör dem till duktiga arbetare som leverera skatter och bygger tillväxt och har inget annat val än att rösta efter plånboken och på detta viset blir de en lätt massa som går att styra för politikerna. Så vill man var en fri människa skall man se till att man är skuldfri och gärna ha tillgångar som är lätt att ta med sig.

Så i och med att skuldbördan ökat för folken sen PTP tog över makten, innebär alltså att dom är mindre fria nu? läs satta under oket? Jag kan tänka mig att dom hoppar jämfota av glädje med denna folkets regering?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så i och med att skuldbördan ökat för folken sen PTP tog över makten, innebär alltså att dom är mindre fria nu? läs satta under oket? Jag kan tänka mig att dom hoppar jämfota av glädje med denna folkets regering?

Det är så man bygger en demokrati och får det välstånd som väst världen har.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag talade med en svensk igår som har några rai enligt honom får han dubbelt så mycket i år jämfört med tidigare. Han var mycket nöjd då jag frågade hur mycket ristsödet hade gjort vred han på sig. Jag frågade då om ris priset gått upp han fortsatte vrida på sig. De skall betalas genom arbete har man skulder är man inte fri att gå och komma som man vill vilket kommer göra Thailand rikt. Thailand är inte ens skuldsatt om man jämför med övriga länder.

Vad menar du egentligen? Du måste varit rekorderligt full när du skrev detta?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt har blivit dyrare, det driver upp inflationen, man kan inte äta sig mätt på inflation. Var det inte du som i en tråd skrev "den som är satt i skuld är inte fri"?

 Sa Göran Persson :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag talade med en svensk igår som har några rai enligt honom får han dubbelt så mycket i år jämfört med tidigare. Han var mycket nöjd då jag frågade hur mycket ristsödet hade gjort vred han på sig. Jag frågade då om ris priset gått upp han fortsatte vrida på sig. De skall betalas genom arbete har man skulder är man inte fri att gå och komma som man vill vilket kommer göra Thailand rikt. Thailand är inte ens skuldsatt om man jämför med övriga länder.

Får PTP igenom lånen på 2,2 biljoner THB (2,2 000 000 000 000) så skuldsätts det Thailändska folket för femti år framåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

De pågående protesterna i Bangkok har hittills fått antalet utländska turister i Thailand att sjunka med 300,000, detta enligt den ständige sekreteraren för Turism- och Sportdepartementet under onsdagen.

Suwat Sitthilor - den ständige sekreteraren - sade att det minskade antalet turister har gjort så att landet förlorat runt 16 miljarder i intäkter från utländska turister.

Suwat sade även att skadorna kommer att bli ännu mer omfattande om protesterna fortsätter ända till slutet av nästa månad.

 

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/Protests-cause-number-of-foreign-tourists-to-drop--30220725.html

 

attachicon.gif50634966.jpg

 

Den 15 november gick myndigheterna ut och sade att protesterna inte hade  påverkat turismen alls, nu 12 dagar senare så har 300 000 uteblivit? Måste vara helt öde på Suvvan nu...

 

Höll på att göra en IL och inte länka till mina uppgifter, här är länken.

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/atta-says-protest-yet-affect-tourism/

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 15 november gick myndigheterna ut och sade att protesterna inte hade påverkat turismen alls, nu 12 dagar senare så har 300 000 uteblivit? Måste vara helt öde på Suvvan nu...

PTP måste leva i någon annans värklig-het.:lol:
Link to comment
Dela på andra sajter

Den 15 november gick myndigheterna ut och sade att protesterna inte hade  påverkat turismen alls, nu 12 dagar senare så har 300 000 uteblivit? Måste vara helt öde på Suvvan nu...

 

Men fördelen med att så många uteblivit är ju att även om demonstranterna skulle ockupera Suvvan så märks det ju inte då ingen påverkas ...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte säkert att turismen minskat, men utan demonstrationer skulle den ha ökat med 300.000 besökare.

 

Logiskt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är det absolut bästa som Thailand har gjort nationalekonomiskt. Alla moderna ekonomier strävar efter att öka levnadstandarden för hela befolkningen. Det är den större delen av befolkningen som inte har några fackföreningar eller kungliga organisationer i ryggen som får del av dessa pengar. Transfereringspolitik kalls detta vilket de som exempel gör att de flesta svenskar har möjlighet att befinna sig i Thailand just nu.

Kommer du från Grekland?

Låna pengar från utlandet, dela ut till befolkningen för att stimulera den inhemska konsumtionen och få igen i bästa fall 7% i form av VAT.

 

eller har du pluggat matte i Thailand?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Konstigt,jag läste aldrig nåt sånt under 2010 iaf.inte från din penna.

Hej

 

Det kan du nog göra om du går tillbaka till länkar ifrån den tiden.

 

Landet påverkas lika negativt oavsett om det är gula som ockuperar flygplatser, militären som kuppar, röda som bränner hus eller som nu gula ockuperar statliga byggnader.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det kan du nog göra om du går tillbaka till länkar ifrån den tiden.

 

Landet påverkas lika negativt oavsett om det är gula som ockuperar flygplatser, militären som kuppar, röda som bränner hus eller som nu gula ockuperar statliga byggnader.

 

Mvh isan lover

 

Så du har slutat förneka att de röda brände hus. :ahh:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du har slutat förneka att de röda brände hus. :ahh:

Hej

 

Det är väl inget att förneka, det är mest beklagligt och tråkigt att vissa i sin besvikelse tar till sånt.

 

Vi ser ju byggnader mer eller mindre bränder, upplopp, vandalisering i samband med protester mer eller mindre varje vecka jorden runt i länder där fattiga förtrycks och militären styr med sina vapen i hand, dom fattiga har ingen arme, stridsvagnar och flygvapen så dom slår tillbaka på andra sätt.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

det är mest beklagligt och tråkigt att vissa i sin besvikelse tar till sånt.
Hrrrmmmm,och vissa tar till andra floskler. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Får PTP igenom lånen på 2,2 biljoner THB (2,2 000 000 000 000) så skuldsätts det Thailändska folket för femti år framåt.

 

 

 

 

 

Om inte denne saobath är dyngpackad när han skriver i denna tråd, ja då har han mentala problem.

 

Att man bygger en demokrati tack vare att men skuldsätter mäniskor, tja kommentarer är självfallet överflödiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte denne saobath är dyngpackad när han skriver i denna tråd, ja då har han mentala problem.

 

Att man bygger en demokrati tack vare att men skuldsätter mäniskor, tja kommentarer är självfallet överflödiga.

 

Yingluck lovade ju efter valsegern att alla skulle thailändare skulle vara beredda på att bli rika. Och visst kan bli tillfälligt rik genom att låna pengar. Tillfälligt rik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte denne saobath är dyngpackad när han skriver i denna tråd, ja då har han mentala problem.

 

Att man bygger en demokrati tack vare att men skuldsätter mäniskor, tja kommentarer är självfallet överflödiga.

Han är som gjord för en Ministerpost i PTP regering. :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

 

Allvarlig talat så uppvisar han alla symtom för ett typiskt "nättroll".

post-9848-0-21355800-1385623526.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är det absolut bästa som Thailand har gjort nationalekonomiskt. Alla moderna ekonomier strävar efter att öka levnadstandarden för hela befolkningen. Det är den större delen av befolkningen som inte har några fackföreningar eller kungliga organisationer i ryggen som får del av dessa pengar. Transfereringspolitik kalls detta vilket de som exempel gör att de flesta svenskar har möjlighet att befinna sig i Thailand just nu.

Synd bara att dom ska behöva låna sig till "välståndet".

Hur lång tid tror du det tar innan Thailand är asean ländernas motsvarighet till Grekland?

Hur mycket tålamod med Thailand tror du dom andra länderna inom asean har med Thailand. Dom har inte samma valuta som i EU. Men det är nog knappast nåt som vare sig gynnar Thailand eller dom andra länderna inom asean.

Och framför allt. Hur mycket av dom lånade pengarna når befolkningen?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd bara att dom ska behöva låna sig till "välståndet".

Hur lång tid tror du det tar innan Thailand är asean ländernas motsvarighet till Grekland?

Hur mycket tålamod med Thailand tror du dom andra länderna inom asean har med Thailand. Dom har inte samma valuta som i EU. Men det är nog knappast nåt som vare sig gynnar Thailand eller dom andra länderna inom asean.

Och framför allt. Hur mycket av dom lånade pengarna når befolkningen?

 

Du menar att du unar inte det hela Thailändska folket att få ta del av världens välstånd så som Sverige har gjort och andra demokratier. Jag ser dagligen hur stolta och glad många fattiga är över att deras löner har ökat och nu har möjlighet att bygga sig en bättre bostad köpa ny bil eller en bil överhuvudtaget på den nu ökand beganade marknaden. Sjukförsäkringen som helt har slagit igenom som även omfattar oss utläningar. Vanliga ris bönder kan nu gå tilll banken för att låna pengar istället för att gå till någon lånehaj. Hela asian bygger på att öka tillväxten inom detta handelsområde och är ett projekt som startats av Thaksin. Thailand har börjat reformerats och detta tackvarae Thaksin. 

 

Så jag är helt övertygad om att pengarna har nåt den Thailändska befolkningen eftersom jag ser det med egna ögon.

 

Om du oroar dig för ett folks skuldsättning borde du istället oro dig för Sveriges skuldsättning. 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd bara att dom ska behöva låna sig till "välståndet".

Hur lång tid tror du det tar innan Thailand är asean ländernas motsvarighet till Grekland?

Hur mycket tålamod med Thailand tror du dom andra länderna inom asean har med Thailand. Dom har inte samma valuta som i EU. Men det är nog knappast nåt som vare sig gynnar Thailand eller dom andra länderna inom asean.

Och framför allt. Hur mycket av dom lånade pengarna når befolkningen?

Rätt intressant frågeställning, vilka blir då de andra slagpåsarna Irland,Spanien Portugal e t .c.  Kambodja, Laos, Myanmar? Kommer det att bli en ekonomisk elit av Singapore, Malaysia, Brunei? Var hamnar Indonesien, världens 4:e största befolkning...finns rätt mycket osäkert den närmaste tiden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att du unar inte det hela Thailändska folket att få ta del av världens välstånd så som Sverige har gjort och andra demokratier. Jag ser dagligen hur stolta och glad många fattiga är över att deras löner har ökat och nu har möjlighet att bygga sig en bättre bostad köpa ny bil eller en bil överhuvudtaget på den nu ökand beganade marknaden. Sjukförsäkringen som helt har slagit igenom som även omfattar oss utläningar. Vanliga ris bönder kan nu gå tilll banken för att låna pengar istället för att gå till någon lånehaj. Hela asian bygger på att öka tillväxten inom detta handelsområde och är ett projekt som startats av Thaksin. Thailand har börjat reformerats och detta tackvarae Thaksin. 

 

Så jag är helt övertygad om att pengarna har nåt den Thailändska befolkningen eftersom jag ser det med egna ögon.

 

Om du oroar dig för ett folks skuldsättning borde du istället oro dig för Sveriges skuldsättning. 

Vi gar nog inte samma glasögon, en konstlad välfärd byggd på osäkra inkomster och stora lån är knappast ett hållbart argument för ökad välfärd på sikt, eller jo förresten väldigt lång sikt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gar nog inte samma glasögon, en konstlad välfärd byggd på osäkra inkomster och stora lån är knappast ett hållbart argument för ökad välfärd på sikt, eller jo förresten väldigt lång sikt!

 

Vad är skillnaden mot hur vår välfärd ser ut.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...