Jump to content
IGNORERAD

Hyrmoppen trasig


Cobra

Recommended Posts

Sa du skulle ha betalat 850Baht (eller kanske mer) som priset var pa forsta/narmaste verkstan ?
Eftersom du säger att jag inte svarar på frågor. ska du få svra på denna.

Jag hade förmodligen gjort det om det inte funnits andra alternativ inom snar framtid.

Vi pratar om ca 180 kronor.

Och hade jag inte ansett mig ha råd med detta så hade jag förmodligen stannat i Sverige.

Och att hålla på principer kan man göra. Men jag håller mig för god för att hålla på principer som kostar mig mer än vad det smakar m jag inte ar en plan för varför just den principen kan gagna mig i förlängningen. Jag är således ganska pragmatisk i mitt sätt att tänka.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cobra

    59

  • janne_h

    16

  • Sid

    11

  • Juha

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

#94 har ocksa en fraga

Den var lite knivigare då jag endast ser påståenden där.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i kontraktet star det att jag ska bekosta reparationer pa drivlina (drivrem) ?

Enligt uthyraren har Koh Lanta egna regler, att om man hyr 1 manad ska jag bekosta, men hyr jag 27 dagar sa star uthyraren for reparationen.

Men detta star det inget om i kontaktet.

Antar att det skrivna bara anses som en del i kontraktet och den andra delen kan vara mycket flexibel beroende vad som kan vinnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du säger att jag inte svarar på frågor. ska du få svra på denna.

Jag hade förmodligen gjort det om det inte funnits andra alternativ inom snar framtid.

Vi pratar om ca 180 kronor.

Och hade jag inte ansett mig ha råd med detta så hade jag förmodligen stannat i Sverige.

Och att hålla på principer kan man göra. Men jag håller mig för god för att hålla på principer som kostar mig mer än vad det smakar m jag inte ar en plan för varför just den principen kan gagna mig i förlängningen. Jag är således ganska pragmatisk i mitt sätt att tänka.

Det är inga pengar, det är just själva grejen som hade retat mig till döds också. Allt för att kunna äta kakan samtidigt som han har den kvar, hyr han ut saker så ska det ju inte vara renoveringsobjekt som han kan förvänta sig få lagade till ett fint skick av de som hyr.

Just saken att känna sig blåst känns inte bra, att det sedan skulle vara 20, 200 eller 2000 spelar mindre roll.

Jag håller fortfarande på dig Cobra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Följetongen fortsätter. :thumbsup: Underhållning på hög nivå.Cobra har doktorerat på ämnet drivremmar.Vilken färg vill herren ha på doktorshatten.????

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cobra, on 30 Nov 2013 - 08:40, said:

Var i kontraktet star det att jag ska bekosta reparationer pa drivlina (drivrem) ?

 

 

Om man läser punkt tre, så kan det tolkas som att du är skyldig att betala.     :(

 

 

post-8930-0-40245500-1385803936.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser du inte fragetecknet ?

Frågor ställs i frågeform och påståenden i påståendeform.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågor ställs i frågeform och påståenden i påståendeform.

Du slipper och svara, eftersom det var en for svar fraga

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hans egen, det ar ju vita bada tva.

Den nya har drivremmen gatt 14mil. Mot 2mil pa hans moppe.

Da tror jag han valjer den aldre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråden hoppas jag nån modd döper om till stora drivrems evighetstråden. :rotfl:

En av dom absolut drygaste trådarna nånsin.. men som den idi*t man är så går man ändå in och läser trådjäveln! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En av dom absolut drygaste trådarna nånsin.. men som den idi*t man är så går man ändå in och läser trådjäveln! :)

Ja lite roligt är det.Ställ inte till med samma helvete du också,för ni lär väl hyra moppe då ni drar iväg.? :)  :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja lite roligt är det.Ställ inte till med samma helvete du också,för ni lär väl hyra moppe då ni drar iväg.? :)  :thumbsup:

Hyrt moppe en gång och det var på Koh Chang. Vi lånar alltid moppe av frugans kompis som vi såklart alltid betalar en slant som säkert är högre än vad det kostar att hyra en moppe. Men hon vill aldrig ha betalt så vi får alltid tvinga på henne pengarna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyrt moppe en gång och det var på Koh Chang. Vi lånar alltid moppe av frugans kompis som vi såklart alltid betalar en slant som säkert är högre än vad det kostar att hyra en moppe. Men hon vill aldrig ha betalt så vi får alltid tvinga på henne pengarna. :)

Ok.Schysst gjort. :thumbsup: Men jävlar om drivremmen du vet....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pröjsa inte en spänn. Om du får problem tycker jag att du skall ta en tur till turistpolisen och be om hjälp. Så länge du inte krockar eller sabbar något för egen maskin, skall fel av den här typen repareras och betalas av uthyraren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig hört talas om att du som kund (moppekund i Thai) måste betala för en förslitningsskada.

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Våga säga ifrån för satan!!."Thai är galna","Lose face"," Muaythai"  skyll er själva om ni tänker så, dom är inte mer än människor...

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad i helvete,lever tråden fortfarande?Detta måste vara rekord angående en förbannad drivrem.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad i helvete,lever tråden fortfarande?Detta måste vara rekord angående en förbannad drivrem.

 

Den har med drivkraft än andra trådar ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man läser punkt tre, så kan det tolkas som att du är skyldig att betala.     :(

 

 

attachicon.gifavtal.jpg

Tycker här är svaret på denna drivremsföljetång. och i Thai skall man betala allt. 50 Bath för en beg rem och en hundring för att byta den och inte vill betala så har man inte i Thailand att göra. Pinciper och tolkningsföreträde gäller inte här.

 

Hälsningar goodolle.

 

PS Följer drivremsföljetången helhjärtat,

Ändrades av goodolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker här är svaret på denna drivremsföljetång. och i Thai skall man betala allt. 50 Bath för en beg rem och en hundring för att byta den och inte vill betala så har man inte i Thailand att göra. Pinciper och tolkningsföreträde gäller inte här.

 

Hälsningar goodolle.

 

PS Följer drivremsföljetången helhjärtat,

Allt ok.

post-10009-0-48945200-1385865349_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...